اینجا همه‌چیز موقتی است/ الفبای قطعه‌ای از جهنم

انتشارات هیلا به تازگی دو کتاب در حوزه ادبیات با عناوین «اینجا همه‌چیز موقتی است» از تکتم توسلی و مجموعه داستان «الفبای قطعه‌ای از جهنم» به تازگی توسط نشر هیلا منتشر شده است.

به گزارش خبرآنلاین، مجموعه داستان «الفبای قطعه‌ای از جهنم» نوشته روح‌الله کاملی‌ شامل ۱۹ داستان کوتاه می‌شود که «گربه کوچک ماورایی من، دومینوهای بدبخت، آن چشم بالای گنبدخانه، جای پنجه‌های آدم، شاهکاری برای آن فتانه‌ی دل سنگی، فلوت تپه​ها، چشم مار، آریانا و...» عنوان برخی داستان های این کتاب است.

کتاب با داستان «گربه کوچک ماورایی من» و با این جملات آغاز می شود:

«زن من چهار سال پیش مرد. صبح که بیدار شدم او بیدار نشد. انگار در خواب مرده بود. مرگ در خواب پدیده نادری نیست. دوست دکترم که جواز دفن را صادر می کرد این را گفت و گفت که هراسان نباشم چون زنم خواب و مرگ آرامی داشته. مگر نه این که خواب و مرگ برادرند؟! من در گذر روزها به خود باوراندم که زنم هنوز خوابیده. روی آن تخت دو نفره چوبی و منبت کاری شده که جهازیه اش بود....

همچنین در بخشی از متن این کتاب که پشت جلد نیز آمده، می‌خوانیم: «زمانی که دود‌ها مثل پرندگان مزاحمی از درو پنجره بیرون رفتند گربه کوچکم را دیدم که روی مبل نشسته؛ چیزی را به نیش گرفته بود. پیش رفتم از دیدن ا نچه در دهانش بود از ته نعره زدم گیره سر زنم بود.‌‌ همان گیره سیاه رنگ و شکسته که بین خرده ریزهای مستعمل زنم بیرون ریخته بودم با لرزش آشکار دست‌هایم گیره پلاستیکی را از دهان گربه کشیدم و خوب نگاهش کردم. خودش بود شاید بگویید این از سرتصادف بوده و یا آن گیره مشابه گیره سر زنم بوده جای تردید نبود گیره مال زنم بود...
... اما روز دوم که گربه با ماتیک بنفش رنگ زنم ماتیکی که خودم برای روز تولدش خریده بودم؛ بازگشت دیگر موضوع تصادف را کنار گذاشتم. اتفاقی در شرف وقوع بود. هر چه بود این گربه نارنجی کوچک و گرد مبدا آن بود.»

این مجموعه داستان با قیمت 6هزار تومان منتشر شده است.

بنابراین گزارش، رمان «اینجا همه‌چیز موقتی است» از تکتم توسلی، رمانی است اجتماعی با مرور زندگی آدم های دور و بر ما که در جامعه زندگی می کنند. محور داستان هم زنی است که بعد از طلاق با دنیای جدیدی روبرو می شود. داستان درباره زنی است که پس از جدا شدن از همسرش، خود را در وضعیت جدیدی از روابط اجتماعی می‌یابد. او باور دارد که این اتفاق، روند زندگی‌اش را تغییر داده است.

رمان با این جملات آغاز می شود: «من یک گریب فروتم از‌‌ همان وقتی که سندهای طلاق را امضاء کردم و از پله‌های دفتر خانه پایین آمدم آن موقع این را نمی‌دانستم. آن روز فقط به شهاب فکر می‌کردم و روزهای که نمی‌دانستم چه طور شروع خواهند شد ولی از‌‌ همان وقت داشتم نقش یک گریپ فروت‌تر و تازه را برای مردهای اطرافم بازی می‌کنم.
مامان آب گریپ فروت‌ها را می‌گرفت و لیوان را می‌داد دست بابا و می‌گفت: «اینو بخوری حالا حالا‌ها سرما نمی‌خوری. تازه برای چربی و فشار خونتم خوبه» حالا من هم شده‌ام گریپ فروتی که به درد همه جور مردی می‌خورم.»

این رمان با قیمت 7500 تومان روانه بازار نشر شده است.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =