۰ نفر
۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۳

چاپ چهارم «دیدار زخم ها» خاطرات معصومه میرزایی و پنجمین چاپ «سفر به جنوب» حاصل سفر محمدرضا سرشار به مناطق جنگی از سوی سوره مهر منتشر می​شود.

به گزارش خبرآنلاین، «دیدار زخم ها» خاطرات معصومه میرزایی با مصاحبه و تدوین لیلا محمدی است. این کتاب دربرگیرنده خاطراتی از زمان کودکی، قبل از انقلاب، انقلاب، بعد از انقلاب و دوران جنگ است. میرزایی با پشتکار و کوشش فراوان در این سال ها و در ایام جنگ با توجه به آموزش های امدادگری کار امداد رسانی به مجروحان جنگی را به عهده می گیرد و در بیمارستان ارتش به کار مجروحان رسیدگی می کند. این کتاب در واقع شرح فداکاریهای انسانی است که با مشقت های زیاد برای کمک به همنوعان خود از هیچ کمکی دریغ نمی کند.

خاطرات معصومه میرزایی روایت بخشی از ایام جنگ است از دید انسانی که با مجروحان جنگی سروکار داشته است . این خاطرات و این کتاب از جمله آثار سیمین انتشارات سوره مهر است. لیلا محمدی تا کنون کتاب «دختران او.پی. دی» را از مجموعه کتاب های سیمین نیز منتشرکرده است.

دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری درباره این کتاب نوشته است: برای دیدن چهره زنان ایرانی در دفاع مقدس هشت ساله، آیینه‌ای شفاف‌تر از گفتار و نوشتار خود آنان نیست. زنانی که در خطوط مختلف نبرد ایستادند تا از آنچه که دوست دارند، دفاع کنند. بسیاری از این زنان به خاک افتادند، بسیاری به اسارت دشمن درآمدند.

بنابراین گزارش، پنجمین چاپ «سفر به جنوب» حاصل سفر محمد رضا سرشار به مناطق جنگی در سال 1365 است. درون مایه این کتاب به بررسی و انعکاس حضور پر شور نوجوانان ایرانی در جنگ تحمیلی پرداخته است. در این کتاب نویسنده یادداشت هایی را که حاصل گفتگو با چند نوجوان در جبهه است را به صورت داستان روایت کرده است.

از آنجایی که داستان ها در واقع نوعی مصاحبه مستند هستند بر جذابیت و باور پذیری این مجموعه افزوده است. خواننده با خوانش این داستان‌ها از نزدیک به مضامینی چون عشق به شهادت و عشق رزمندگان به امام را پی خواهد برد.

توصیف‌های نویسنده از فضاها و موقعیت‌های که نوجوانان رزمنده در آن قرار دارند، دقیق و خواندنی است. در مجموع، کلیت مطالب کتاب حاضر، متن خواندنی به قلم یک نویسنده صاحب سبک و پیشکسوت از یک موقعیت جنگی است.

این کتاب در نخستین جشنواره کتاب کودک و نوجوان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، به عنوان کتاب تقدیری برگزیده شد و جایزه گرفت.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =