۰ نفر
۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۷

مهر نوشت:

مسمومیت 57 نفر از دانش آموزان دختر یک مدرسه شبانه روزی در شازند را روانه بیمارستان این شهر کرد.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان مرکزی با اعلام این خبر گفت: در ساعت 7:50 صبح روز دوشنبه 28 بهمن ماه دانش آموزان یک مدرسه شبانه روزی در شازند که در خوابگاه این آموزشگاه حضور داشتند دچار مسمومیت شدند و توسط تکنسین های اورژانس شازند و اراک امداد رسانی شدند.
قنبر فراهانی افزود: بلافاصله بعد از این که مورد حادثه به مرکز اطلاع رسانی اورژانس شازند گزارش شد، واحدهای امدادی اورژانس به محل حادثه اعزام شدند که اولین آمبولانس سه دقیقه بعد از دریافت ماموریت در محل حادثه حضور پیدا کرده و به ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی شامل رگ گیری، سرم تراپی، اکسیژن تراپی و ... به مسمومان حادثه کردند و مسمومان را به بیمارستان انتقال دادند.
وی اظهار داشت: تمامی مسمومان حادثه به بیمارستان تامین اجتماعی شازند منتقل شدند و طبق آخرین آماری که از بیمارستان تامین اجتماعی شازند در دست است خوشبختانه تا ساعت 12:00 ظهر تمامی دانش آموزان از بیمارستان مرخص شده اند.

جوشکاری در محیط مدرسه شبانه روزی علت حادثه
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان مرکزی با بیان اینکه علت حادثه به طور قطعی مشخص نیست گفت: در روز قبل در این مدرسه شبانه روزی جوشکاری انجام شده است که به احتمال زیاد اثرات گازهای محیط بر روی مسمومیت دانش آموزان تاثیر گذاشته است.
فراهانی گفت: طبق هماهنگی و رایزنی هایی که با دکتر شمس- مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شازند- و همچنین مهندس داودآبادی- رئیس اداره گاز شهرستان شازند- انجام شد احتمال مسمومیت غذایی و همچنین مسمومیت با گاز شهری در این حادثه بعید است و احتمالاً این حاثه در اثر مسمومیت با گاز خطرناک منوکسید کربن ناشی از جوشکاری بوده است.
46282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    15 1
    حال میکنم اصن ایمنی توی مدارس معنی نداره . . .
  • بی نام A1 ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    6 0
    نه عزیز من این نتیجه آلودگی هواست وگازهای متصاعدشده از نیروگاه و بلاخص پالایشگاه.