خبر جنوب نوشت:

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مسمومیت غذایی 150 دانشجوی دانشگاه شیراز را تائید کرد.
دکتر افشین امینی گفت: علایم کلینیکی دانشجویان مراجعه کننده به مراکز درمانی نشانگر این بود که آنها دچار مسمومیت غذایی شده اند.
به گزارش «خبرجنوب»، هفته گذشته 150 دانشجوی دانشگاه شیراز در حالی که دچار علایم شدیدی از مسمومیت شده بودند به مراکز درمانی منتقل شدند. این دانشجویان که همگی از خوابگاه های 3 تا 14 ارم بودند، در گفت وگو با «خبرجنوب» اعلام کردند که پس از مصرف خوراک سوسیس سلف دانشگاه دچار مسمومیت شده و حتی تعدادی از آنها مجبور شده اند شبانه تاکسی تلفنی گرفته و خودشان را به بیمارستان شهید فقیهی برسانند. دانشجویان مسموم شده خواستار حذف کامل این غذاها از سلف دانشگاه شیراز شدند.
در عین حال رخشنده رو معاون دانشجویی دانشگاه شیراز در واکنش به این اظهار نظرها گفته بود: پیمانکاران طبخ و توزیع غذای دانشگاه شیراز همگی دارای کارت معاینه معتبر از سوی مرکز بهداشت شیراز هستند و سلامت آنان مورد تائید است.
وی که منکر مسمومیت غذایی دانشجویان شده بود، اطلاع رسانی در این خصوص را انگشت اتهام گرفتن به سمت دانشگاه شیراز دانسته و گفته بود: نمی توان نوع بیماری مشخصی را برای این دانشجویان عنوان کرد زیرا هیچ چیز ثابت نشده است.
رخشنده رو البته به این نکته هم اشاره کرده بود که با توجه به شرایط زندگی جمعی، بی تردید اگر یک نفر به یک بیماری قابل سرایت مبتلا شده و بهداشت فردی را رعایت نکند، دیگران نیز در خطر ابتلا قرار می گیرند.
اما سرانجام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به همه گمانی زنی ها پایان داد و علت اصلی عارضه شایع شده در میان دانشجویان دانشگاه شیراز را مسمومیت غذایی اعلام کرد.
با مشخص شدن علت اصلی بیماری این دانشجویان، حال باید نشست و دید که آیا معاونت دانشجویی دانشگاه شیراز تصمیمی برای شناسایی و برخورد با عاملان طبخ و توزیع خوراک سوسیس آن هم از نوع مسمومش در میان دانشجویان خواهد گرفت و آیا خوراک های زیانباری مانند سوسیس از فهرست غذایی این دانشگاه حذف خواهد شد؟

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 318084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 29
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
    16 1
    چه عجب
    • بی نام A1 ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      3 0
      خبر انلاین چرا الکی سانسور میکنی و نمایش نمیدهی؟
  • بی نام A1 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
    9 22
    چقدر دانشجویان بی جنبه ای . واقعا که ! مگه داشجویان بقیه دانشگاه ها از همین آشغال ها نمیخورند.!!!
    • سمیه A1 ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
      0 0
      خب همه اشتباه میکنند. یعنی هیشکی نباید به این اشتباه پایان بده؟!
  • بی نام IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
    28 1
    قابل توجه آقایان موذنی و رخشنده رو که اعلام کرده بودند این بیماری را دانشجویان جدید الورود با خود آورده و در خوابگاه شیوع داده اند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!واقعا که
  • علی IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
    24 1
    تاریک بودن آسمان در شب و همچنین روشنایی روز مورد تایید معاون درمان دانشگاه قرار گرفت.
  • یک رفیق قدیمی IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
    2 13
    سوسیس بندری خوشمزه است که حیفه حذف بشه
  • حسن زاده IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
    15 1
    ای داد بیداد امیدوارم وزیر محترم علوم به زودی یه تصمیمی برای مدیریت دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی این شهر بگیرن
  • بی نام FI ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
    15 1
    دوستانی که محکما جمله "مرگ بر امریکا" رو سر می دهند گوش کنند: ( البته شامل خیلی از کشورها میشه) در امریکا سلف دانشجو و استاد یکی است. اما در ایران : بدترین غذایی ممکن برای دانشجو و خدماتی ها! غذای بد برای استاد و کارمندان! غذای خوب برای رئیس ها و معاون ها و ... .
  • بی نام FI ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
    13 1
    تو این گرونی، خوردن غذاهایی فست فودی اصلا برای یک دانشجو مرقون به صرفه نیست، دانشجو از روی ناچاری، دقت کنید از روی ناچاری غذای سلف را می خورند!! آسیب هاش هم در بزرگسالی خودشو نشون میده وقتی به هزار جور بیماری مبتلا شد. اینجا ایران، جهنم واقعی!
  • بی نام IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
    5 0
    خدایا شکرت این از وضع درمانمون و طرح پزشک خانواده که مثل خوره به جونمون افتاده اینم از وضع دانشگا همون وزرای محترم به داد ما برسید
  • محمد A1 ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
    6 0
    خوب چیزی که مشخصه اینه که سوسیس از ترم پیش در یخچال بوفه دانشگاه خودنمایی میکرده و چون اکثر بوفه ها اجاره داده میشن اونم با قیمت های بالا اون شخصی که بوفه رو اجاره کرده براحتی مواد تاریخ مصرف گذشته و بی کیفیت رو به خورد دانشجویان میده..... هیچ نظارتی هم از سوی دانشگاه انجام نمیشه.
  • دانشجو IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
    4 0
    هر دم از این باغ بری می رسد
  • م .الف IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
    12 0
    هی شب تا صب در س بخون هی چش از رو کتاب برندار هی از این کلاس کنکور برو اون کلاس کنکور که چی بشه ؟ که بری دانشگاه شیراز تا در همون بدو ورود با سوسیس آلوده و خوراک های سرطان زا ازت استقبال کنن
  • دیوید A1 ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
    29 0
    این اولین بار نیست اینطوری میشه . قبلا دانشجوها اعتراض کرده بودن و حتی یکبار 3 روز دانشگاه به خاطر اعتصاب تعطیل شد . هرچند دانشگاه سعی داره همیشه با تهدید و ارعاب و پرونده سازی دانشجوها رو از درخواستهاشون باز داره . فقط الان دیگه دانشجوها خسته شدن و دیگه کار به هیچی ندارن و فقط درس میخونن و فکر رفتن به خارج هستن . دیگه حالشون از دانشگاه ها و محیط ایران بهم میخوره . مسئولین در ایران فقط مشتی دزد و عوضی بیشتر نیستن .
    • قاسم IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      3 0
      واقعا محیط های دانشگاهها حال به هم زن شده یه عده ای که درس نمی خونن به چشم بنگاه ازدواج به اون نگاه می کنن یه عده هم که درس خونن با معضلاتی مثل کمبود خوابگاه و غذای آلود ه و ... دخلشون و می یارن . بعد هم باید بزنن تو سر خودشون برای پیدا کردن کار . استادها هم که این روزها با همون درس نخون ها جیک تو جیک شدن به خاطر کارای شخصی کی به کیه بابا پدر بیامرز
  • محمد IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
    6 0
    سوسیس و کالباس:گوشت کلاغ یا الاغ فرقی ندارد. دوستان ناراحت نشید این تو مملکت ما واقعیته.
  • رضا A1 ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
    3 0
    تو روخدا هر کی مسئوله این کار توکشور به غذای دانشجوی نظارت کنه من خودم از دانشگاه گیلانم حیف اسم غذاروش میزارن.اگه مسئولی میگه خوبه خودش بیادبخوره
  • علی A1 ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
    12 0
    آخی رخشنده رو یادت بخیر، هرجا تحسنی میشد تو جیک ثانیه این رخشنده رو میومد و یه جور وانمود میکرد که انگار هیچ اتفاقی نیافتاده، یادمه با آسانسور خوابگاه مفتح از طبقه ی نهم سقوط کردیم بعدش تحسن کردیم رخشنده رو زحمت کشید اومد طوری جمعش کرد که خودمونم شک کردیم نکنه ما سقوط نکردیم و توهم زدیم، بیخود نیست که این همه سال تو پستش موندگار شده
    • بی نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      3 0
      با اسانسور از طبقه 9 سقوط کردی و هنوز زنده ای ؟ پناه بر خدا !
  • بی نام A1 ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
    6 1
    خیر هیچ برخوردی صورت نخواهد گرفت چرا که معمولا پیمانکاران سلفهای مرکزی و ارم مورد حمایت شدید معاونت و مدیریت امور دانشجویی و رئیس اداره تغذیه هستند (زمان ما که کار از حمایت گذشته بود و مسئولان دانشگاه خودشون یجورایی پیمانکار بودند). اما خدمت دانشجویان محترم بگم که از شورای صنفی دانشجویان (اگر هنوز وجود خارجی داره) بخواهید که حتما قرارداد پیمانکار مذکور رو با دانشگاه از مدیریت امور دانشجویی بگیرند و مطالعه کنند چرا که باید بندی در مورد پرداخت غرامت به افرادی که در اثر غذای سلف مسموم می شوند وجود داشته باشد.
    • بی نام A1 ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      12 0
      دانشگاه شیراز یک مافیای واقعی هست و به طور قطع پیمانکان سلف نیز از اقوام و آشنایان مسئولین دانشگاه هستند
  • قربانی A1 ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
    11 1
    بجای سوسیس سیب زمینی و خم مرغ آب پز بدن به اینا بهتره . چیه این آشغالها؟!
  • بی نام IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
    6 1
    تورو خدا وضع دانشگاهای مارو نگاه کنید
  • سارا از اهواز IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
    4 0
    باید همشونو کمیته انضباطی کنن.چه معنی میده دانشجو اشغال بخوره و مسموم بشه؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
    9 1
    در دانشگاه علم و صنعت، هر بار كه يك پيمانكار رانتي جديد براي سلف‌هاي دانشگاه مي‌آورند، فقط به مدت دو هفته غذاها خوب مي‌شود، اما بعداً افتضاح مي‌شود. من تعجب مي‌كنم كه چرا صدايي از دانشجويان و استادان در نمي‌آيد! يكي تعريف مي‌كرد كه قبل از انقلاب در دانشگاه شريف (آريامهر سابق) با وجودي كه بهترين غذاها را به دانشجويان مي‌دادند، هر دوهفته يكبار دانشجويان به بهانه بد بودن غذا، تمام ظروف چيني (!) و شيشه‌هاي پنجره‌هاي سلف را مي شكستند!
    • بی نام IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
      0 3
      دانشگاه علم و صنعت كه غذاش خوب بود و در هر وعده دو نوع غذا ميداد و ميتونستي به سليقه خودت يكيو انتخاب كني. شايد امسال بد شده باشه نميدونم. زمان احمدي نژاد كه خيلي خوب بود.
  • بی نام A1 ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
    4 0
    سال 90 بود یه روز بچه ها از فرط استیصال و درماندگی به خاطر قطعی پشت سرهم اینترنت لاکپشتی ! خوابگاه همگی جمعه ظهر پایین خوابگاه مفتح دانشگاه شیراز جمع شدیم به اصطلاح یه تحصنی کردیم! یه 90 دقیقه ای طول کشید که دیدیم جناب دکتر رخشنده رو خیلی با ظاهری خندان و دمکرات وارد جمع شده و با یه حالتی پپسی باز کن وارانه واسه خودش ! یه صندلی ورداشت ورو به بچه ها نشست ، بچه ها شرو به گله کردن و از اوضاع پیش اومده از بابت مسائل خوابگاه انتقاد می کردند که البته ایشون هم خیلی ساده انگارانه جواب بچه ها رو می داد که انگار " همه چی آرومه من چقدر...." .در این اثنا بود که یهو از سقف بالاسر آب فاضلاب نشت کرده بشدت شروع به شر شر رو سر بچه ها و خودشون کرد که البته ایشون با عقب دادن صندلی به ادامه سخنرانی پرداختند.
  • پیمان IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
    1 3
    آقا فلافل بهشون بدین بهتره