پاداش 100 هزار تومانی برای تلاش چند ساله معدنکاران

نرگس رسولی: وزیر صنایع و معادن در حالی که کارگران معادن کشور از یکسان نبودن بیمه بازنشستگی خود گلایه مند هستند واگذاری سهام معادن کشور و پاداش100 هزار تومانی به تمام کارگران معدن زغال سنگ همکار را به عنوان دو خبر خوب برای معدنکاران ذکر کرد و گفت: امروز بهترین روز کاریم در وزارت صنایع و معادن بوده است.


روز گذشته علی اکبر محرابیان در مراسم افتتاح معدن زغال سنگ همکار از نبود معوقه پرداختی به معدنکاران اظهار رضایت کرد و گفت: هیچ کس تحت قرارداد پیمانکار دولتی نمی توان ادعای بدهی کند چرا که همه پرداختها به معدنکاران انجام شده و اگر کسی از پیمانکاران خصوصی هم بدهی داشته باشد بنا به قانون بدهی شان را پرداخت می کنیم .
محرابیان گفت:طبق قانون و پیمان نامه اگر کارفرما بدهی کارگر خود را پرداخت نکند خود ما به طور مستقیم از حساب پیمان کار بدهی را پرداخت خواهد کرد که این کار در دست بررسی است تا در صورت قطعی شدن پرداخت کنیم .
وی افزود: امروز یکی از بهترین روزهای کاری من در دوران وزارت است که در این تراکم کارهای محوله وزارتخانه حاضر شدم تا مسائل معدن را پیگیری کنم و افتخار می‌کنم که این معدن از پتانسیل عظیمی برای تولید، سرمایه و اشتغال برخوردار است.
وی ادامه داد: شرایط این معدن به‌گونه‌ای بوده که علاقه‌مند به بازدید از آن شدم.

 
وزیر صنایع و معادن با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای تجهیز معادن زغال‌سنگ کشور خاطرنشان کرد این امر علاوه بر افزایش ایمنی معدن موجب افزایش ظرفیت معدن زغال‌سنگ شده نتیجه آن سودآوری خواهد بود.
وی با تاکید بر این که تا کنون معادن کشور زیان ده بودند خاطر نشان کرد: در سال‌های گذشته برخی شرکت‌های زغال‌سنگ به‌دلیل روش‌های سنتی و بالا بودن قیمت تمام شده زیان‌های هنگفتی متحمل می‌شدند، که با تجهیز معادن زغال‌سنگ سود حاصل از این کارخانه‌ها افزایش یافت و در حال حاضر نیز سود مناسبی دریافت می‌کنند.


وی ادامه داد: امسال در حوزه معادن رشد خوبی داشتیم و این روند تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت.ما در مسیری حرکت می‌کنیم تا تمام کاربران و زحمتکشان و مردم منطقه بهترین نفع را از این معادن ببرند.
وی با اشاره به فعالیت مجدد کارگران بیکار شده گفت: قرارداد این کارگران از ابتدای سال آینده بسته خواهد شد و شروع به فعالیت خواهند کرد در ضمن بازرسی برای پیگیری مشکلات کارگران اعزام خواهد شد.
وی ادامه داد: امیدواریم با توسعه معادن بتوانیم بیکاری را در این منطقه ریشه‌کن کنیم.

 
محرابیان با اشاره به واگذاری معادن طبق اصل 44 افزود: بسیاری از معادن به بخش خصوصی واگذار شده است و قرار است با بررسی‌ها و کارشناسی‌های لازم در این معدن طی 2 یا 3 سال آینده، 20 تا 25 درصد سهام این معدن را به کارگران واگذار کنند.
گفتنی است طرح تجهیز معدن زغال‌‌سنگ همکار با هدف افزایش ظرفیت 170 هزار تنی کنسانتره زغال‌سنگ کشور را از واردات زغال‌سنگ بی‌نیاز خواهد کرد.
هزینه اجرای این پروژه 25 میلیارد تومان و محل اجرای آن 50 کیلومتری شهرستان راور کرمان است. اهمیت این طرح در تامین نیاز داخلی صنایع اولیه فولاد بوده و بهره‌برداری از آن برای 1000 نفر اشتغال مستقیم و برای 2500 نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌کند.

 
این طرح همچنین یکی از طرح‌های موفق در زمینه زیست‌محیطی و حذف آلاینده‌ها بوده و بهره‌برداری از آن کمک زیادی به صنایع فولادسازی با روش کوره بلند در ایران می‌کند و وابستگی این صنایع را به خارج به حداقل می‌رساند.
بهره‌برداری از معادن زغال‌سنگ همکار باعث کاهش وابستگی صنایع فولاد به واردات مواد اولیه مصرفی زغال‌سنگ وارداتی می گردد. این طرح با جایگزین کردن مواد اولیه تولید داخل از منابع و معادن کشور به‌جای مواد اولیه وارداتی استفاده از مزیت‌های نسبی و پتانسیل‌ها و امکانات بالقوه معدنی کشور را جهت نیل به اهداف توسعه اقتصادی میسر می‌کند.


به گفته اردشیر سعد محمدی مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی تا کنون در سال جاری 900 میلیارد تومان طرح معدنی افتتاح شده است که تا پایان سال این رقم با افتتاح چند طرح جدید به 1300 میلیارد تومان خواهد رسید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 3386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =