نظر کاربران خبرآنلاین درباره دستفروشی در مترو: کار نیست، مجبورند / آسایش می‌خواهیم

بعضی از خوانندگان خبرآنلاین موافق برخورد با دستفروشی در مترو هستند و عده دیگری مخالف.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گزارش دستفروشی در مترو و همچنین گفته‌های مدیر ارتباطات شرکت بهره‌برداری متروی تهران درباره طرح جمع‌آوری دستفروشان، با نظرهای متفاوت موافق و مخالفی از کاربران خبرآنلاین همراه بود. موافقان و مخالفان با دستفروشی در مترو و همچنین برخورد با این افراد، دلایل خودشان را در قالب نظر برای مطرح کردند و استدلال‌هایی آوردند که برخی از آنها در جدول‌ زیر می‌خوانید:

نام

موافق / مخالف برخورد با دستفروش‌ها در مترو

شرح اظهارنظر

احسان

مخالف

دستفروشی جرم نیست چون از خیلی کارها بهتر است. جرم نیست چون کار نیست و افراد تحصیل کرده بیکارند و شرمنده خانواده‌هاشونند. خیلی‌هاشون فوق دیپلم و لیسانس دارند. خودم بارها ازشون خرید کردم و باهاشون هم‌صحبت شدم ...

 

بی‌نام

 

موافق

 

آقای احسان درست میگه ولی تصور کردید که اگه همه کسانی که بیکارند و نمیخواهند کار خلاف کنند به دستفروشی در مترو (با این همه شلوغی) رو بیاورند چه بلبشویی می‌شود؟

بی‌نام

مخالف

جلوگیری از کسب و کار اینها نه از نظر عقلی و نه شرعی درست نیست. مگر بزرگان ما سفارش نکرده اند که این جلوگیری کردن از کسب حلال، حرام است پس اگر ادعای مسلمانیمون میشه نباید جلوی دستفروش ها را بگیریم.

بی‌نام

موافق

مسائل رو با هم قاطی نکنید. چه کار باشه چه کار نباشه مترو جای دستفروشی نیست. خود سیستم دستفروشی زیر شاخه ای از گدایی و تکدی گریه که هم مایه سلب آسایش میشه هم ظاهر شهر رو خراب میکنه و هم راه رو برای افراد سودجو و تکدی گران حرفه ای باز میکنه. شما میگید این افراد رو به دستفروشی آوردند چون کار نیست. اما به نظر من بیشترشون رو به این کار آوردند چون کار راحت و به نسبت پرسودیه!

بی‌نام

مخالف

کی گفته که جرمه؟ یه تعداد جوون که دارن خرج زندگیشون رو در میارن پس چی کار کنن؟ همه که باباهاشون پولدار نیست که از فلان جای تهران دکان و مغازه داشته باشن. کار هم نیست. در ضمن من به عنوان مسافری که اکثر خرید هامو از این افراد توی مترو انجام می دم خیلی هم راضی ام . اصلا حوصله گشتن توی پاساژها و قیمت های آنچنانی رو ندارم.

راهبر

موافق

من یک راهبر قطار هستم و با این دستفروشها برخورد مستقیم دارم. دستفروشها مشکلات زیادی برای ما ایجاد میکنند . مثلا بیشترین موردی که باعث جلوگیری از بسته شدن درهای قطار میشود از جانب دستفروشها است. برای خود بنده چندین بار پیش آمده است ایشان باعث خراب شدن درب قطار شده اند و ماجراهای بعد از آن و تاخیر و ...

کاتب

مخالف

به نظر من خیلی خوبه اول اینکه برای این افراد راهی جز این نمونده وگرنه این کار خیلی سختی هم است دوم اینکه برای یک زن بالای 40 سال کجا کار هست؟ در کشورهای دیگه کار دانشجویی وجود داره اما در اینجا دانشجوی دانشگاه ازاد چقدر میتونه به خانواده فشار بیاره؟ همه این افراد میان مترو کار کنن که هم برای اونا درامد داره هم برای من امکان خرید وصرفه‌جویی در وقت.

شهروند

موافق

شخصا با دستفروشی توی مترو کاملا مخالفم، واقعا آرامش مسافران رو به هم میزنن هم جلوه بسیار زشتی داره و فکر نمیکنم هیچ کجای دنیا توی مترو دستفروشی وجود داشته باشه. به هر حال هرچیزی فرهنگ خودش رو داره و این اصلا جالب نیست که از یک خرده فرهنگ اشتباه طرفداری بشه. این رو در نظر داشته باشید که پذیرفتن این خرده فرهنگ‌ها اشتباه است.

علیرضا

مخالف

عموم دستفروشان مترو که با آنها برخورد داشته ام انسانهای زحمتکش و محتاجی هستند که از ناچاری و شرایط بد اقتصادی کسب روزی می کنند. در کشوری که صدها و صدها اولویت دیگر وجود دارد برخورد با این قشر کجای مشکلات ما را حل می کند و اولویت چندم ماست؟

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام JP ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    13 5
    اونهایی که موافقند اعلام کنند که موافقند هر کدوم از دستفروشها یک دزد یا زور گیر بشه؟
    • بی نام A1 ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
      3 8
      دلیلی نداره که دزد یا زورگیر بشه، اگه انقدر زور داره که زورگیری کنه. حتما انقدر هم توان داره که کارگری کنه. کار کارگری همیشه پیدا میشه، اگه میگید پیدا نمیشه به من کسی رو که دنبال کار میگرده معرفی کنید خودم میفرستمش سر کار!! من که یه دانشجوی بیست و دو ساله هستم همین ماه دنبال کار نیمه وقت بودم، درسته کار نیمه وقت سخت پیدا میشد ولی راحت سه چهار تا کار تمام وقت پیدا کردم. مشکل اینجاست که این اقشار راحت طلب هستند و دنبال سود زیاد
    • بی نام IR ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
      3 7
      جناب بی نام به نظر شما هر کسی که مزاحم آسایش مردم هست اگر باهاش برخورد بشه دزد میشه؟ وقتی در ساعت شلوغی مترو که جای نفس کشیدن هم نیست یه نفر بیاد رو دست و پات و داد بزنه آدامس لواشک لوازم آرایش و........... خدایی چه احساسی داری.
  • مهربان مهسان IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    24 0
    مسئولان اول از همه اسايش گروهى بزرگ كه مسافران هستند را در نظر بگيرند و در مرحله بعد مكانى را جهت كار براى دستفروشان در نظر بگيرند و اما در كل اگر مملكتى درست اداره شود اينقدر معضل نداريم بهتر از همه اين است كه همه چيز بر روال منطقى و درستش باشد
  • بی نام A1 ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    13 3
    بابا گناه دارند بنده خدا ها رو کاری نداشته باشید. بذار یه نونی شب عید در بیارند
  • سامان محمدی A1 ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    13 4
    حالا تموم مشکلات حل شده گیر دادن به چندتا مرد و زن باشرف که از راه حلال دارن نون در میارن؟؟اینه رسمش؟
  • مجید میار A1 ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    5 1
    موافق و مخالف با توجه به شرایط موجود مخالفم اما این کار خود نشان دهنده کمبود این ظرفیت در ایستگاه ها می باشد . چراکه اگر فضایی جهت انجام این فعالیت به عموم داده شود می تواند شرایط فعلی را ساماندهی کرد . چرا همیشه با زور باید قضاوت کرد بیایید ابتدا علت را بررسی کنیم بعد تصمیم بگیریم .
  • بی نام IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    8 4
    مخالف کار به هر شکلی که باشد خوبه لطفا خودتون رو بذارید جای این آدمها همیشه ببینید بازهم این حرفارو میزنید؟
  • بی نام IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    4 7
    اگر قرار است فعالیت دستفروشان در مترو ازاد باشد و حقوق مسافرین نادیده گرفته شود بهتر است قسمتی از فضای هر واگن بطور ثابت به دستفروشها اختصاص پیدا کند و بساط خود را آنجا پهن کنند حداقل امد و رفتی در داخل واگنها نداشته باشند و بگذارند با وجود ازدحامی که در مترو هست مسافرین حداقل یک جای پا برای ایستادن داشته باشند.
  • بی نام IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    2 2
    سلام من یک شهرستانی هستم چند وقت پیش به تهران سفر کردم اتفاقا دستفروشان مترو به نظرم خیلی جالب و هیجان انگیز بود تو رو خدا اذیتشون نکین جنساشون خیلی ارزون بود