تسنیم نوشت:

معاون وزیر خارجه سوریه اعلام کرد که تیم مذاکره کننده دولت در ژنو آماده است تا با رعایت برخی شروط به بررسی ساختار حکومت انتقالی بپردازد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الحدث،‌ فیصل المقداد معاون وزیر خارجه سوریه اعلام کرد که دمشق آمادگی دارد تا بدون تردید و به شرط بررسی تدریجی، ساختار حکومت انتقالی که معارضان خواستار آن هستند را مورد بحث و بررسی قرار دهند
وی تاکید کرد که بررسی سرنوشت بشار اسد رئیس‌ جمهور کنونی سوریه در دستور کار قرار ندارد و باید جدول فعالیت‌هایی که در ژنو1 صادر شد به صورت بند به بند مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.
فیصل المقداد همچنین تاکید کرد که موضوع دولت انتقالی در زمان مناسب خود و هنگامی که در دستور کار قرار بگیرد بدون تردید مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت اما تا زمانی که موعد مناسب نرسد، این هیأت تشکیل دولت انتقالی را مورد بررسی قرار نخواهد داد.
وی تأکید کرد که از نظر هیأت اعزامی دولت سوریه موضوع مبارزه با تروریسم در صدر محورهای مذاکرات قرار دارد.
معاون وزیر خارجه سوریه تصریح کرد اکنون زمان آن فرا رسیده است که (همگان) با تروریسم مقابله کرده و طرف‌های سوری به منظور جلوگیری از خونریزی بیشتر به یک توافق برسند.
به گفته وی اگر نتوانیم به جنایات و کشتارهای (رخ داده از سوی تروریست‌ها) پایان دهیم، ملت سوریه به مذاکرات ژنو2 هیچ اعتمادی نخواهند کرد.
المقداد تأکید کرد که در ماجرای بحران سوریه دولت‌هایی وجود دارند که در ریختن خون سوری‌ها شریک بوده و به هیچ وجه به دنبال پایان تروریسم نیستند.
لازم به ذکر است که ابراهیمی در کنفرانس خبری خود پس از پایان دور اول مذاکرات ژنو2 گفته بود که گفت‌گو‌ها یک مقدمه و زمینة‌چینی قابل توجه برای حل بحران سه ساله سوریه بوده است. به گفته وی آزادی زندانیان و امدادرسانی به شهروندان تحت محاصره در منطقه "القدیمه" حمص از محورهای اصلی مذاکرات دور اول بود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    11 1
    ابتدا نابودی کامل تروریست ها و حامیان تروریسم و سپس برگزاری انتخابات ازاد با حضور همه گروه هایی که به ازادی و تمدن علاقه دارند و تنفرشان از تروریسم و وحشیگری ثابت شده است. این راهی است که باعث نجات سوریه از وحشی های تروریسم و عربستان و ترکیه و قطر میشود.
    • بی نام A1 ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
      3 5
      انتخابات آزاد در کشورهای جهان سوم یک توهم بیش نیست