دکتر محمود اسعدی در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین با اشاره به سخنان رئیس جمهور در جمع روسای دانشگاه‌ها درباره مشکلات مقالات علمی - پژوهشی در کشور نوشته است.

طراح و سردبیر چهره‌های ماندگار در آغاز مطلبش نوشته است:

«صرف‌نظر از مفاسد و مشکلات فراوانی که در حیطه مدیریت نشریات علمی بخاطر حجم وسیع مقالات و عدم امکان درج آنها در زمان مقرر وجود دارد، اشاره دکتر روحانی به مقالات ISI بعنوان "شرک" گرچه کژتابی دارد اما از این نظر که خود باوری ما را مورد تردید قرار می دهد شایسته تامل است. با عنایت به رتبه بالای رشد درج مقالات علمی ایران در جهان این سوال پرسیدنی است که چرا همپا و همراه آن مسایل کشور حل ناشده و معضلات همچنان باقی مانده است؟ در اینجا به ذکر چند خصیصه اساسی در این زمینه اشاره می رود:
• در مقالات علمی مندرج در نشریات علمی- پژوهشی آنچه حائز اهمیت است رعایت ساختار صوری مقاله نویسی است و خلاقیت و پویایی و نوآوری و نیز جنبه کاربردی و عملی آن کمتر مورد توجه است.
• استادانی که "ارتباطات" بیشتر دارند طبعا مقالات افزونتری نیز منتشر می کنند در این میان استادان مسئول و مدیر و رئیس و صاحب دانشکده، پژوهشکده و شرکت و ... البته سرآمدند! به همین اعتبار زودتر "دانشیار" و "استاد تمام" می شوند.
• در هر نشریه علمی چند نفر سر قفلی مادام العمر آنرا بعهده دارند و تا حدی که "مقررات" صوری اجازه دهد مطالب دوستان و همکاران نزدیک خود را در اولویت می گذارند. از آنجا که درج مقاله "امتیاز" محسوب می شود بده، بستان در نحوه داوری اصلی اساسی است، روشن است محتوی و حرف تازه و خلاقیت و نوآوری مقاله چندان ارزش توجه ندارد.
• هرچه منابع خارجی بیشتر مقاله از استحکام و پشتوانه علمی بیشتر بهره مند است میزان و تعداد ماخذ خارجی و استادان اروپایی و آمریکایی بسیار مهم است و برعکس استادان ایرانی و کتاب های فارسی آنها چندان وجه علمی ندارد!
برای خواندن متن کامل این مطالب، لطفا اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 48
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارشناس اقلیم شناسی IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    70 0
    چون تیم اجرایی تو دانشگاه ها وجود نداره و پشتیبانی نمیشه. پایان نامه من سه سال پیش خطر اورانیوم ضعیف شده جنگ عراق و انتقالش توسط گرد و غبارها رو به همراه روش جلوگیری از انتقالش رو شرح داده ، چرا مسئولین محیط زیست میذارن مشکلات ایجاد بشه بعد میگن ای وایییییییی؟؟؟ سازمان هواشناسی شیراز هم یه نسخشو اهدا کردم ولی گذاشتنش تو کتابخونه خاک می خوره. بقول دکتر روحانی چرا یه مشت آدم بیسواد همه جار رو گرفتن؟؟؟
    • اردلان IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
      2 0
      دکتر روحانی همچین حرفی نزده
  • بی نام A1 ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    60 1
    یه دلیل دیگه هم اینه که مقاله رو درباره چیزایی می‌نویسیم که خودمون نداریم
  • مهدی A1 ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    98 10
    چون متاسفانه بیشتر این مقالات دزدیه
  • مرتضی IN ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    82 4
    دلیل اصلی این است: که افرادی که تصمیم گیرنده هستند متاسفانه افرادی بیسواد و خود رای هستند و از پژوهش هیچ اطلاعی ندارند مثل نماینده مجلس شهر ما ،یا مدارک خود را در مدیریت دولتی گرفته اند یا معلم هستند، یا به خاطر خود شیرینی فقط بله قربان گو هستند
    • رتبه برتر کنکور IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
      6 1
      از این پس به جای بیسواد بگویید با بهره هوشی پایین. چون این روزها همه مدرک فوق لیسانس و دکترا دارند. پیشنهاد به آقای رئیس جمهور :این روزهاکه همه یکدیگر را به بی سوادی متهم می کنند شکی نیست که منظور گویندگان از سواد همان بهره هوشی می باشد و با توجه به میانگین بهره هوشی ایرانیان که 84 است بیایید سازوکاری ایجاد کنید که مدیران کشور از افرادی انتخاب شوند که حداقل دارای بهره هوشی نرمال 100 باشند. باور بفرمایید که علت العلل تمامی این نابسامانی ها همین مسئله است. پیشنهاد می کنم این مسئله را به صورت هرمی از سطح وزرا تا آخرین سطوح مدیران ادارات دولتی و نیز اعضای هیئت مدیره و مدیران شرکتهای خصولتی پیگیری کنید. ریشه تمامی آفات و و بلایا کم خردی است.
    • بی نام IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
      9 2
      نه جناب آقا مرتضي. بنده خودم در يكي از بهترين دانشگاههاي كشور درس خوانده ام(صنعتي شريف) و شش سال هم هست كه مدير و تصميم گير هستم. بسياري از هم قطارانم هم براي دكترا رفتند خارج از كشور. آنچه من به خاطر دارم اين است كه تنها و تنها و تنها يك هدف براي نوشتن مقاله وجود داشت و آن اينكه فلان استاد صاحب كرسي در فلان دانشگاه آمريكا از مقاله مان خوشش بيايد و يك دعوتنامه همراه با يك بورس تحصيلي برايمان بفرستد كه به خرج ملت آمريكا برويم ينگه ي دنيا و از مواهب دنياي جديد بهره مند شويم. من شخصا با توصيه استاد عزيزم كه پروفسوري بسيار گرانقدر مي باشد ،مي توانستم در دانشگاه بركلي ادامه تحصيل دهم. ولي ديگر حالم از مسئوليت ناپذيري جامعه دانشگاهي در مقابل جامعه شان به هم مي خورد و ادامه ندادم!
  • دلال مرکزی A1 ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    6 0
    چون طبق دستورات ، همه افتادن به نوشتن مقاله های تو خالی
  • بی نام SE ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    1 0
    چون همونطور که در همین سایت گفته شد,مقالات علمیه ما از لحاظ کیفیت تو رده های به شدت پایینی قرار داره و فقط کمیت شده ملاک پز دادن برای اقایان که حرفاشون فقط برای مصرف داخلیه
  • بی نام A1 ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    7 0
    تو این مملکت علم تا اندازه ای بی ارزش شده بویژه در 8 سال گذشته که مفهوم علم و کار علمی و نظریه و ... کلا از ذهن ها پاک شده و کار ما به عنوان استاد و دانشجو شده دزدی مقالات - دوباره کاری - رشوه برای چاپ مقالات همه هم راضی هستیم دانشجو فارغ التحصیل می شه استاد ارتقا می گیره و دولت هم مرتب از تولید علم میگه !!!!! حالا چه علمی .. همونی که فقط اسم داره و دیگر هیچ.
  • مسعود IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    2 1
    علت اصلی سواد کم افرادی است که پست های اجرایی رو دارند. من پایان نامه ام رو با موضوع تلفن همراه و اثر آن بر روی حافظه و توجه انجام داده ام و به نتایج مهمی هم دسترسی پیدا کرده ام. در ضمن خودمم معلمم. حال آموزش و پرورش برای تصمیم گیری در مورد مجاز بودن یا نبودن موبایل در مدارس رو سایتش نظر سنجی عمومی گذاشته اونم نظرسنجی که هر کس می تونه بی نهایت در اون شرکت کنه و رای بده (از روی یه سیستم). این یعنی عدم توجه به پژوهش ها. واقعا خنده آور است
  • علی A1 ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    1 0
    دلیل اصلیش اساتیدی هستند که اجازه انتشار چنین مقالاتی رو می‌دند که اکثرشون کپی از کارهای مشابه هستند. تاکید بیش از حد بر روی کمیت به جای کیفیت و همچنین نبود ساز و کار پژوهشی مناسب در دانشگاه‌ها که دانشجویان رو به انجام پژوهش تشویق کند از دیگه دلایل این امر هستند.
  • بهمن IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    1 0
    کشوری که هردم میلی اداره میشه مقالات علمی لازم نداره
  • پژوهشگر سابق US ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    1 0
    چون هدف اون دوا کردن مشکلات مملکت نیست بلکه رسیدن به هدف شخصی است. چون سیاستگزاران پژوهش به معنی واقعی نداریم. چون اگر راجع به دردهای اصلی تحقیق بشه هزار وصله به اون میچسبونن. چون مراکز علمی و دانشگاه و مراکز تحقیقاتی را دادیم دست کسانی اداره کنند که تنها کارگزار سیاستند نه اندیشمند حرفه ای و دانشمند واقعی. چون فلسفه وجودی "مرکز تحقیقات فلان و بهمان" بازکردن دکان برای منافع شخصی و گروهی شده نه کشف مشکلات و ارائه راه حل. و خلاصه چون مثل همه چیز دیگه هیچ چیز سرجای خودش نیست.
  • اميد NO ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    0 2
    اين ناشران مقاله نيستند كه مملكت را اداره مي كنند. مقاله ي شما در واقع از ديدگاه من بي محتوا و توجيه گرايانه نيز هست و نحوه ي انتشار مقالات علمي را توام با باندبازي معرفي مي كند. اتفاقا انچه سراسر باندبازي است نحوه ي توزيع موقعيت هاي مديريتي و اجرايي است كه در ان شايسته سالاري و تناسب با مدارج علمي و عملي تقريبا بي معناست.
  • بی نام IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    1 7
    این آقای دکتری که مطالبش را در اینجا قرار دادید، یا فقط به مجله های داخلی مقاله میده یا به مجله های خارجی در پیتی. در مجله های معتبر که نمیشود بر اساس روابط و رتبه نویسده مطلب چرت و پرت چاپ کرد. باید یک حرف خوب برای گفتن داشته باشید. تنها دلیل سوال شما این است که مقاله ها در کاغذ هستند و کسی در این کشور نمیتواند و نمیخواهد دستاوردها را از کاغذ به عمل منتقل کند.
  • بی نام US ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    4 0
    چون صنعت و دانشگاه ارتباطشون کم شده
  • بی نام IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    0 3
    خیلی هم خوبه اگه بیست سال پیش شروع کرده بودیم الان وضعمان این نبود بیست سال دیگه اینکار به ثمر میرسه میدونید بساز بفروش همه را بد عادت کرده دنبال بزن در رو هستند نه داداش کار ریشه ای زمان میبره درود به همه اساتید و معلمانی که عمرشون صرف میکنند تا آینده این کشور را بسازند
  • بی نام LU ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    1 0
    مقاله های علمی ایرانی معمولا در زمینه هایی نوشته میشوند که چندان کاربردی نیستند یا به درد ایران نمیخورند و بیشتر هدف کسب مدرک یا پذیرش در دانشگاههای خارجی است. برعکس پژوهشهای کشورهای دیگه که هدف بیشتر کسب ثروت است که برای کسب ثروت در یک اقتصاد آزاد شما باید مشکل مردم رو حل کنید و سودی به جامعه برسونید تا درآمد بدست آورید. تازه خیلی از پژوهشها هم در شرکتهای بزرگ انجام میشه که به دلیل رقابت شدید اصلا منتشر نمیشه و اگر هم بشه خیلیهاش برای ثبت اختراعه نه چاپ مقاله! مثلا در همین شرکتهای موبایلساز مانند سامسونگ و اپل پژوهش و نوآوری بسیاری هرسال انجام میشه و هر سال کلی فن آوری موبایل پیشرفت میکنه ولی خیلی از این کارها بصورت مقاله چاپ نمیشه!
  • ناشناس A1 ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    6 0
    متآسفانه اصلآ مقاله علمی و مفهوم آن غلط جا افتاده . مقاله علمی نتیجه تحقیقات آزمایشگاهی ومیدانی و مطالعه نتایج تحقیقات مشابه است .اما در ایران خود مقاله تحقیق محسوب شده و یک مقاله هم با وجود اینترنت و کپی کارهای دیگران یکشبه قابل تهیه و ارائه است.جالب تر اینکه در اغلب به جرآت بگم در تمام موسسات بعنوان کار تحقیقی فرد ثبت و بعد هم پذیرش و یا ارتقا را به میآورد. کوتاه فقر علمی
  • سجاد IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    5 0
    رشد بی رویه جمعیت در اوایل دهه 60 منجر به ورود بسیار زیاد متقاضیان کار در اواسط دهه 80 شد. طبیعتا کشور پاسخگوی این حجم عظیم از نیروی کار نبود بنابراین دولت تصمیم گرفت با افزایش افسارگسیخته ظرفیت دانشگاهها در مقاطع بالاتر بخشی از سیل بیکاران رو به دانشگاه هدایت کنه. از طرفی اختصاص دو نمره پایان نامه ارشد به مقاله و تاثیر تعداد مقالات در ورود به مقطع دکتری باعث رشد بی رویه تعداد مقالات بدون کیفیت شده. متاسفانه در حال حاضر تقریبا هر شخصی با سطحی زیر متوسط در زمینه هوش و استعداد و دانش تحصیلی به راحتی میتونه وارد مقطع کارشناسی ارشد (و کم کم دکتری) بشه. وضعیت مقالات علمی کشور نتیجه منطقی - قهری مباحث بالاست. در ضمن به زودی شاهد سونامی دکتر های بیکار در مملکت خواهیم بود
  • دلسوز IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    3 1
    نظر آقای دکتر و نظرات دوستان جالب و درست است. باتشکر
  • بی نام IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    3 0
    1-مقالات بیشتر تشریفاتی بوده وباهدف خاص (کسب امتیاز ورتبه و....)تهیه مگردد 2- مقالات کپی برداری شده وهیچگونه تحقیق یا زحمتی برای تهیه ان کشیده نمیشود 3- صرفا مختص به افراد و اشخاص خاص و ذینفوذ بوده وکمتر به محققین و نویسندگان واقعی فرصت داده میشود4- هیچگونه نظارتی بر روی ان نیست 5- بیشتر با توجه به مسائل سیاسی کمیت ان مهم است یا کیفیت ان 5-جنبه تئوری داشته تا عملی و در صورت درخواست از نویسنده خود شخصا قادر به عملی کردن ان نیست و............
  • بی نام A1 ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    1 0
    اين داستان سرقفلي و باند بازي در مجلات به اصطلاح علميرا واقعا درست فرمودند هر جائي منطقه نفوذ عده اي شده كه مقالات خود و دوستانشان را چاپ ميكنند يك دقت به اسامي نويسندگان مقالات اين مجلات كه تقريبا در بسياري از اين مجلات بعنوان اسم اول دوم يا سوم تكرا مي شوند اين مسئله را كاملا نشان مي دهد
  • بی نام A1 ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    1 0
    یک دانشجو برای دیدن پایان نامه های رشته خود باید به تک تک دانشگاهها سر بزنه تا بتونه پایان نامه های که در زمینه رشته خودش نوشته شده رو ببینه .این که میگن کتابخونه ملی تمام نسخه های پایان نامه هار و داره هم دروغه
  • بی نام A1 ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    2 0
    چون مقالات کاربردی تعریف نمیشند.تو کار ما اینقد میشه تحلیل رو داده ها انجام داد و نتایجش را مورد استفاده قرار داد ولی هیشکی حاضر به همکاری نمیشه و هیچ داده ای نمیده.ما مجبوریم داده های 20 سال پیش که توسط یه عده دیگه در کشورهای خارجی شیر شدن استفاده کنیم نتیجه اون هم فقط میشه یه چیز تحقیاتی کشکی.اساتید هم انگیزه انچنانی ندارند .شما بین دانشجوها بگیردید چند نفر از همکاری استاد مثلا راهنماشون راضین؟ موضوعاتی هم که پرداخته میشه بهشون در حد یه چیز تئوری هستن کارهای عملی هزینه بر هستن که حداقل ما شهرستانیها چیزی بهمون نمیماسه!
  • بی نام IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    2 0
    اساتید محترم دانششون هم در حد ویرایش و چیدمان مقاله هستش و فقط چند صفحه فانتزی تولید میشه تا اسمشون مطرح بشه.اساتید مرتبط در رشته بنده (کامپیوتر-نرم افزار) توان و دانش اجرایی برای پیاده سازی اکثر مقالات رو ندارند.اکثر اساتید مهندسی نرم افزار که لفظ دکترا رو یدک میکشن اصول اولیه برنامه نویسی رو بلد نیستند.به آقای رئیس جمهور حق بدیم
  • بی نام IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    5 0
    بنده به عنوان یک عضو هیات علمی از نزدیک با موارد متعدد سرقت علمی ا از سو ی همکاران وباند بازی در داوری مجلات موجود و ارتبا طات نا شایست در مراکز به اصطلاح تحقیقات با مجلات و افراد خاص وبده، بستان با انها مواجهم که متاسفانه مدیران با وجود مستندات نیز خودشان را به ان راه زده اند و وضعیت تحقیقات کشور به این صورتی است که صدای رییس جمهور در امده است.ارتقا علمی با این ترفندها به پشیزی نمی ارزد.
  • محمد FI ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    1 0
    سلام اگر مایل بودین میتونید جهت اطلاع از کیفیت (و نه کمیت) مقالات به معیار "h index"وهمچنین به سایت www.scimagojr.com مراجعه کنید...
  • بی نام A1 ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    0 2
    کسی که معضل داره مقاله علمی می خونه ؟
  • صاذقی IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    1 0
    مقاله که پیش کش ..الان اختراعات پزشکی توسط دلالان خرید وفروش میشه و دانشجویان پزشکی برای معاف شدن از طرح اختراع را میخرند و میزنند به نام خودشون و از طرح معاف میشن!!!
  • مهران IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    1 1
    من یه دانشجوام.اصن بحث های متعالی و این چیزا رو دو دیقه فراموش کنیم.کافیه با چهارتا دانشجوی ارشد شریف و تهران اینا صحبت کنید تا همه چی دستتون بیاد و ببینید اپلای و ... چه عطشی توی اونا ایجاد کرده که حاضرند بی ربط ترین مقالات نه تنها به مشکلات کشور بلکه به مشکلات جهان رو بنویسند ولی صرفا یه چیزی نوشته باشند.دیگه این همه تجلیل نمیخواد! بعضی مشکلات خیلی ساده اند! باید به این عطش های کاذب جواب درست داد نه اینکه مقاله نویسی که یکی از بدترین پاسخ ها به این عطش هاست رو مورد بررسی قرار بدیم.
  • رضا IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    1 0
    یه مشکل اساسی که تو مملکت ما رایج شده اینه که هیچ کس سرکار خودش نیست کسانی که در راس مشاغلی که اصلا سررشته ای از آن ندارند هستند که بجز اینکه غلط تصمیم بگیرند کار دیگری نمی کنند مثلا اگر بیایند نمایندگان مجلس را از رشته های خاص انتخاب کنند اون وفت واسه مملکت درست تصمیم می گیرن یا اینکه مدیر کل یا وزیری که مرتبط با آن رشته است انتخاب کنند مثلا کسی که تخصص برق داره رو تو وزارت نفت استفاده نکنند یا کسی که کشاورزی خوانده را تو کار عمرانی نزارن اگر اینا درست بشن و اون مسئولینی که معلوم نیست مدرک دکترا؟؟؟؟ را از کجا گرفته اند برکنار بشن همه چیز درست می شه
  • بی نام A1 ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    3 0
    در دانشگاه ما يك سرى افراد بى لياقت ريس و معاون شدهاند از سال ٨٥ و تا حالا ماندهاند
  • مجید IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    0 2
    اولین مرحله تحقیق برای محقق نیاز وی برای پاسخ به سؤالی است که برای وی پیش آمدهاست . و خود محقق کسی است که در مرز های علم قرار دارد.. حال اگر نیاز او وحامی مالیش چاپ مقاله واراىه آمار باشد هردوی آنها نیاز خود بر طرف کرده اند. بنابراین خورده بر که میگیرید؟؟؟؟
  • رضا IR ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    4 0
    من یک مقاله علمی نوشتم و تاییدیه هم گرفتم، اما جهت چاپ آن (توسط منبع خارجی) 1 میلیون تومان درخواست شد که دیدم ارزشی ندارد و چاپ نکردم.
  • بی نام A1 ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    1 0
    از ابتدا هم جامعه چشم به نتايج اين مقالات ندوخته است و محققين را تافته جدا بافته ميداند كه حرفهايشان فقط به درد خودشان مي خورد.
  • بی نام IR ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    1 0
    چون ملاك الگو برداري از وضعيت امروز غرب است انها مشكلات أساسي خود را حل كرده و حالا به مسايل بنيادي رسيده ولي ما هنوز در مسايل كاربردي روزمره مانده ايم ان وقت سياست گذاري علمي مان كپي انهاست
  • رحیم IR ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    2 0
    به نظر می رسد که این روزها ضرورت صرفا علمی سبب نگارش مقالات به ظاهر علمی نیست بلکه ضرورت دریافت پایه، ارتقا،بورسیه، مدرک و انگیزه های کاذب نویسندگان را به سوی تحریر مقاله می کشاند .
  • محسن A1 ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    2 0
    برای اینکه صنعتمون در سال 1950 به سر میبره ولی تحقیقات دانشگاهی در سال 2014! بنابراین تحقیقاتی که مال 60 سال بعده معلومه که به درد صنعت نمیخوره.
  • بی نام EU ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    1 0
    تهیه مقاله علمی توسط بعضی ها فقط به منظور مطرح کردن خود وشناخته شدن صورت میگیرد و البته نباید فراموش کرد که روش جمع اوری اطلاعات که مبنای تهیه مقاوله علمی است هم بعضا صادقانه و معقولانه نیست ودر برخی مواقع از دست رنج دیگران سوءاستفاده میشود و احتمالا برای اینکه نتایج حاصله با نتیجه تحقیقات غربیها تناقض نداشته باشد اندک دست کاری در امار و نتیجه گیریهای مقاله هم جایز میشود .خلاصه کلام اینکه هدف پژوهش در مورد برخی ونه همه حواشی انتشار مقاله است (تعداد مقالات منتشر شده ،مطرح شدن نام ،اخذ موقعیت شغلی و...)نه پیشبرد علمی کشور وکاربری نتایج تحقیق
  • ناشناس A1 ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    3 0
    جانا سخن از زبان ما می گویی اقای دکتر محمود اسعدی به مطلب جالبی اشاره کردند متاسفانه این روزها برای هر کاری که میخواهیم اقدام کنیم نگاه نمیکنند که چقدر درس خواندی چقدر سواد داری ملاک سواد شده که چقدر مقاله داری مقاله هایی که به خاطر انها مواد و نیروی انسانی هزینه میشود و نهایتا در کتابخانه ها خاک میخورند افسوس که متاسفانه نیروی جوان نه دستشان بجایی میرسد و نه کسی پیدا میشود که حرفهای ما را بشنود و همه تصورشان این است که افزایش مقاله یعنی پیشرفت و کاش بجای این همه مقاله در سال یک مقاله کار میشود اما کاربردی و مفید برای این مملکت نه اینکه فقط برای افراد خاص مفید واقع شود
  • بی نام IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    1 0
    برای اینکه اون کسانی که باید این مقاله ها رو بخونند، نمی خونند.
  • بی نام IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    2 0
    تو دیوان محاسبات اردبیل معاونین وبرخی از کارمند به زیر دستها امتیاز میدن تا اونا براشون مقاله بنویسن تا معاونین ادراه فوق العاده 55%بگیرن
  • رضا IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    2 0
    در برخی نشریات علمی چند نفر سر قفلی مادام العمر آنرا بعهده دارند و تا حدی که "مقررات" صوری اجازه دهد مطالب دوستان و همکاران نزدیک خود را در اولویت می گذارند. بده، بستان در نحوه داوری و چاپ مقالات اصلی اساسی است، روشن است محتوی و حرف تازه و خلاقیت و نوآوری مقاله چندان ارزش توجه ندارد. این فاجعه واقعت دارد و ایران بلحاظ علمی طی سالهای اخیر شدیدا افت کرده است.
  • مجید A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    1 0
    این فاجعه است چون هم منابع وهم عمر ما بی خودی از بین می رود در کشورهای دیگه از ترکیه بگیر تا امریکا از تحصیل کردهاشون به درستی استفاده می کنند من خود در دانشگاه از بیسوادی اساتید در رنج بودم وهم اکنون بیکار در خانه با 18سال سابقه اجرایی عمرانی!!!
  • رضا IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    0 0
    باید فرهنگ سازی بشه که مدرک فوق لیسانس و دکترا و مقاله های باکلاس تر و همایش های کذایی تر پیشرفت نیست دادن شغل مناسب به لیسانسه ها و دیپلمه هاس که ارزشمنده.
  • حمید ملکی IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
    0 0
    مقالات فقط برای اسم در کردنه اگه واقعا این دانشمندا میتونند یه چیزی ابداع کنند و رسانه ها و مجامع علمی فقط از ابداع گران بگویند نه از مقالات بیخودی