ایرنا نوشت:

افتتاح بخش جدید درمان نازایی بیمارستان مهدیه تهران امروز - 20 بهمن - با حاشیه هایی همراه بود.

زمان افتتاح که رسید ورودی بخش جدید نازایی با روبان صورتی تزیین شد و همه منتظر معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بودند که روبان را بر اساس رسم قدیم تمام مراسم افتتاح دنیا قیچی کند؛ اما یک نفر در میان جمع شرکت کنندکان مراسم پیشنهاد داد که بهتر است بچه ای که با روش I.V.F. (باروری خارج از رحم در محیط آزمایشگاهی) به دنیا آمده است این بخش را افتتاح کند.

با این پیشنهاد بود که مسوولان بیمارستان به دنبال بچه هایی می گشتند که همین چند لحظه پیش - قبل از افتتاح - در اطراف مراسم به شیطنت های کودکانه مشغول بودند اما معلوم نبود چه اتفاقی افتاده بود که بچه ها به یک باره انگارغیب شده باشند، هیچ کدام در اطراف بخش دیده نمی شدند.

مسوولان همچنان اصرار داشتند که حتما یک بچه به قول خودشان آی وی افی پیدا شود که این اتفاق رخ نداد تا اینکه همه چشمشان به نوزاد 10 ماهه ای افتاد که درآغوش مادرش قرار گرفته و نظاره گر این مراسم بود.

سرانجام یکی از مسوولان بیمارستان از مادر ملینا کوچولو (نوزاد 10 ماهه) خواست که بخش را در حالی که نوزادش را در آغوش دارد، افتتاح کند اما به شرط آنکه نوزاد هم به دوربین ها نگاه کند اما ملینا کوچولوی 10 ماهه به جای آنکه به دوربین ها نگاه کند توجهش به دکتر ضیایی (معاون آموزشی وزیر بهداشت) که در پشت سرش قرار داشت معطوف شد و مدام به دکتر ضیایی نگاه می کرد.

مادر ملینا هم هر کاری می کرد تا ملینا به جای دکتر ضیایی به دوربین نگاه کند، کارگر نیافتاد اما بالاخره در آخرین لحظات ملینا به دوربین ها نگاه کرد و مادر خیلی سریع روبان را قیچی کرد.

ملینا کودکی آی وی افی است که به گفته مادرش خدا او را پس از 12 سال نازایی، به او هدیه داده است.

بچه های شیطان

قبل از شروع مراسم دو پسر بچه سه تا چهارساله که اتفاقا دو قلو هم بودند با لباس های متحد الشکل کنار در ورودی ایستاده بودند و قرار بود وقتی معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی به سالن بیاید به او خوش آمدگویی کنند اما این پسر بچه ها هر کس که وارد سالن می شد با صدای بلند به او اول سلام می دادند و بعد می گفتند: «خوش آمدید!»

یک بیمارستان و هفت هزار زایمان در سال

بیمارستان مهدیه در دهه 30 به همت خیری به نام «حاج مهدی صبوحی» که از داشتن فرزند محروم بود، ساخته شد.

حاج صبوحی که به گفته دکتر «مهرداد ایزدی» رییس بیمارستان مهدیه صاحب یتیم خانه و مسجد در منطقه شوش است، زمین سه هکتاری اش را وقف ساخت بیمارستان مهدیه کرد.

دکتر ایزدی در آیین افتتاحیه بخش جدید نازایی اظهارداشت که در این بیمارستان هر سال حدود هفت هزار زایمان انجام می شود و همچنین بیمارستان مهدیه دارای 39 تخت NICU (بخش مراقبت ویژه نوزادان) است. البته دکتر ایزدی یک واژه دیگر هم به کار برد مبنی بر اینکه این بیمارستان 15 تخت «نوزاد خوشحال» هم دارد.

خبرنگار ایرنا که از این واژه سر در نمی آورد از یکی از پزشکانی که در مراسم حضور داشت سوال کرد که «نوزاد خوشحال یعنی چی ؟!» آن پزشک هم پاسخ داد نوزاد خوشحال یعنی نوزادی که بعد از 9 ماه، سالم به دنیا آمده است و الان هم می خواهد مرخص شود.

بخش جدید نازایی مملو از زوج های جوان نابارور

هرچند بخش جدید نازایی امروز رسما افتتاح شد اما کارش را مدتی قبل آغاز کرده است به گونه ای که حدود 15 زوج که می‌خواستند از خدمات این بخش استفاده کنند هم منتظر نوبت مشاوره بودند.

چشم های نگران مردان در انتظار مشاوره، مرا یاد اظهارات امروز دکتر «امیر محسن ضیایی» معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین گشایش بخش نازایی بیمارستان مهدیه انداخت که گفت: «بارها دیده ام که مردها هم (برای بچه دار نشدن ) گریه کردند.»

به گفته دکتر «علی اصغر پیوندی» رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در زمان حاضر 15 درصد زوج های کشور با مشکل ناباروری مواجه هستند.

بیمارستان مهدیه از بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به شمار می آید که در منطقه شوش واقع شده است.

234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =