رییس انجمن آسیب‌شناسی اجتماعی ایران هشدار داد: بحران اعتیاد زنان در آینده

کوروش محمدی می‌گوید: نگرانی‌ مهمی که در کنار اعتیاد به موادمخدر وجود دارد، مصرف قلیان و سیگار در بین دختران است.

این نتیجه به دست آمده که اعتیاد نه مرز سنی می‌شناسد نه طبقه‌ای و نه جنسی.

کوروش محمدی، رییس انجمن آسیب‌شناسی اجتماعی ایران با اشاره به این موضوع می‌گوید: درباره اعتیاد زنان ممکن است در آینده با بحرانی مواجه شویم که نتیجه غفلت امروز ما از این مساله است. این که گفته شود در این حوزه مشکلی وجود ندارد و اعتیاد را مردانه کنیم می‌تواند در آینده عواقب زیادی برای ما داشته باشد.

او در میزگردی در خبرآنلاین به یک نگرانی دیگر هم در کنار استفاده از مواد مخدر اشاره کرده و گفت: نگرانی‌ دیگری که در کنار اعتیاد به مواد مخدر و محرک وجود دارد و باید درباره آن هم هشدار داده شود، رواج مصرف قلیان و سیگار در بین دختران است. این موضوع در جامعه ما هنوز به فرهنگ تبدیل نشده ولی با رشدی که در مصرف آنها می‌بینیم، جای نگرانی دارد چراکه دریچه‌ای است برای ورود آنها به مصرف مواد مخدر.

محمدی با اشاره به راهکارهایی مانند آموزش و ایجاد نشاط اجتماعی می‌گوید: نشاط بخشی از زندگی اجتماعی ماست. هیجانات افراد می‌تواند با نشاط به درستی تخلیه شود ولی وقتی نباشد به روش‌های ناصحیح این هیجان‌ها تخلیه می‌شود. الان در شرایطی هستیم که نشاط اجتماعی در جامعه ما پایین است و این به افزایش آمار افسردگی در جامعه کمک می‌کند مخصوصا این که برای مردان گزینه‌های زیادی برای تخلیه کردن این هیجان‌ها وجود دارد ولی زن‌ها همین گزینه‌ها را هم ندارند. ضمن این که آموزش اصلی‌ترین کاری است که در پیشگیری باید انجام داد. اما همانطور که می‌بینیم آموزش‌های اجتماعی در جامعه ما به شدت دچار نقص است. ما از مواد مخدر یک غول می‌سازیم و به جای این که روی عواقب آن تاکید کنیم روی این تاکید می‌کنیم که کار خوبی نیست بعد که بچه‌ها با این مواد روبه‌رو شدند به این برمی‌خورند که اتفاقا تجربه لذت‌بخشی است اما از این غافل هستند که این لذت همیشگی نیست. این معتادانی که امروز می‌بینیم خروجی نسل قبل هستند و اگر می‌گویند دنبال اعتیاد می‌روم که به من لذت بدهد، در اثر مشکلات و عوامل اجتماعی به اینجا رسیده‌اند. اگر می‌خواهیم کاری کنیم باید روی نسل آینده کار کنیم.

می‌توانید متن کامل این گفت‌وگو را در اینجا بخوانید.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    3 4
    آقای دکتر کدوم نشاط برای مردها هست که برای زنها نیست؟ دانشگاه ها که 70 درصدش زنها هستند. اداره جات دولتی که 50 درصد و به بالا و 80 درصد جدید الاستخدامی ها زن اند. تمام ورزشگاه ها و استخر ها شیفتی اند و سانس های زنانه هم دارند. موتور سواری و ورزش های حرفه ای هم که دارن! پای ماهواره و برنامه های تلوزیرون هم که بیشتر وقت دارن بشینن! انواع لباس های متنوع و لوازم آرایشی را هم دارند! و آقای دکتر خودتان را به ندانستن نزنید که بیشتر معتادان زن در بین طبقه مرفه و با تفریحات زیادند که معمولا برای خوش گذارانی بیشتر ئ تنوع و تفنن معتاد می شوند! عده زیادی هم در آرایشگاه های زنانه معتاد می شوند. همانهایی که میلیونی هر هفته پول آرایشگاه می دهند! آقای دکتر چرا اینقدر مردان را می کوبید؟ شما را بخدا بس است...