فارس نوشت:

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه حمل و نقل چند وجهی در اولویت است و زیرساخت‌ ریلی باید به دریاها متصل شوند، گفت: در برقراری ایمنی تجارت در سطح جهان نقش خواهیم داشت و کشورها خارجی می‌توانند روی عبور ترانزیت از ایران حساب کنند.

 عباس آخوندی امروز اظهار داشت: امنیت دریاها به برکت حضور نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در شرایط مطلوبی قرار دارد.

وی ادامه داد: دریا برای هر کشور ارزش استراتژیک دارد و رگ حیاتی تجارت دنیا، به آب‌های آزاد متصل است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: ایران در بهترین نقطه جهان برای دسترسی به آب‌های آزاد قرار دارد و در این راستا برنامه‌ریزی کرده‌ایم امکانات گسترده‌ای برای توسعه تجارت دریایی فراهم شود.

آخوندی با تاکید بر اینکه تجهیز بنادر در دستور کار دولت است، گفت: در پس‌کرانه‌ها نیز برنامه‌های توسعه‌ای زیادی داریم که هم‌اکنون در بنادر امام خمینی (ره)، شهید رجایی و شهید بهشتی چابهار در دست اجرا است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم رشد حمل و نقل چند وجهی در کشور، بیان کرد: تجهیزات ریلی باید به دریاها متصل شوند تا امکان حمل‌ و نقلی ترکیبی ریل- دریا- جاده فراهم شود.

آخوندی بیان کرد: ایران با بسیاری از کشورهای دنیا مناسبات تجاری دارد؛ در همین راستا سعی کرده‌ایم امنیت و امکانات حمل و نقل را در اختیار تجار جهانی قرار دهیم.

وی بیان کرد: در برقراری ایمنی تجارت در سطح جهان نقش خواهیم داشت و کشورها خارجی می‌توانند روی عبور ترانزیت از ایران حساب کنند. وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: مبنای عمل در این راستا تعامل سازنده با جهان برای گردش تجارت است.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 335268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =