وزیر بهداشت در افتتاحیه بخشهای جدید بیمارستان فارابی به برنامه های آینده این وزارتخانه در مورد تعرفه و کاهش هزینه مردم اشاره کرد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت اولویت‌های این وزارتخانه در زمینه چگونگی هزینه‌کرد درآمد اختصاص یافته از هدفمندی یارانه‌ها به حوزه سلامت را اعلام کرد.

هاشمی در حاشیه افتتاح بخشهای جدید بیمارستان فارابی، درباره تصمیم اخیر دولت مبنی بر لحاظ بخشی از درآمد هدفمندی یارانه‌ها به حوزه سلامت، گفت: قطعا این عزم در مجلس هم وجود دارد و نمایندگان نیز با مشکلات حوزه سلامت و به ویژه مشکلات مناطق محروم آشنا هستند.

او درباره برنامه‌های وزارت بهداشت در زمینه چگونگی هزینه‌کرد درآمد ناشی از هدفمندی یارانه‌ها در حوزه سلامت گفت: در قالب طرحی که داده‌ایم مشخص است که چه ماموریت‌هایی را باید انجام دهیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: اولویت نخست بهداشت عمومی از سطح روستا تا کلانشهرها است. به این ترتیب شبکه باید برای نخستین بار کامل و این زنجیره‌ها به یکدیگر متصل شوند. این امر به ویژه در حاشیه شهرها بسیار مهم است. پس از آن، آنچه که مورد هدف ماست در قالب بسته‌های خدمتی تعریف شده که به دنبال آن باید سهم مردم در پرداخت هزینه‌های سلامت کاهش یابد.

هاشمی گفت: اگر بتوانیم 10 درصد هزینه‌ها را کاهش دهیم، موفق خواهیم شد. لازم است این وضعیت به هم ریخته مراکز دولتی سامان یابد. از طرف دیگر هنوز بخشی از برنامه‌هایمان در حوزه دارو روی زمین است. این موضوع به ویژه درباره بیماران مزمن بسیار اهمیت دارد؛ چرا که ناچارند هر روز بخشی را برای داروهایشان در سبد هزینه‌هایشان ببینند. در مجموع ساماندهی تمام این مسائل بستگی به آن دارد که چه مقدار اعتبار برای حوزه سلامت در نظر گرفته خواهد شد.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 334315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    6 1
    من حامی دولت هستم و از بیشتر فعالیت‌هایش حمایت می‌کنم اما باید گفت که با اجرای توافق ژنو، کانالی که برای دارو و غذا باز می‌شود، به شما کمک شایسته‌ای جهت رفع مسائل مربوط به دارو و غذا می‌کند و این انتظار حتماً هست که قیمت این اقلام روند کاهشی خود را تا پایان سال نشان بدهد.
  • سیدعباس A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    1 0
    سلام بر دولتی که سلامت محور است.