مدیر کل دفتر سلامت جمعیت: زمان تولد اولین فرزند 2 سال بعد از ازدواج  باشد

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که میانگین فاصله زمانی تولد اولین فرزند از زمان ازدواج به حدود 3.5 سال رسیده است که افزایش فاصله بین بارداری‌ها به بیش از ۵ سال، موجب کاهش فرصت‌های باروری سالم برای مادر و کودک می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت،محمداسماعیل مطلق مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس گفت: برنامه افزایش باروری به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شد که ارتقای فرآیندهای آموزش و مشاوره در راستای افزایش نرخ باروری و حفظ و ارتقای شاخص های سلامت مادر و کودک در این طرح مدنظر قرار خواهد گرفت.


دستورالعملهای جدید برای باروری
او درباره دستورالعملهای جدید باروری گفت: بحث های مربوط به کاهش و جلوگیری از تک فرزندی و مباحث و نکات مرتبط با آن، کاهش فاصله بارداری ها از زمان ازدواج تا اولین بارداری و کاهش میانگین فاصله زمانی بین دو بارداری که به 5 سال رسیده است جزو دستورالعمل جدید است.
مطلق با بیان اینکه بهترین فاصله سنی برای فرزندان 3.5 سال است گفت: با توجه به افزایش سن ازدواج، هرگونه تأخیر در بارداری اول، از دست دادن فرصتهای زمانی برای باروری سالم را به دنبال خواهد داشت.
او گفت: به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است بحث آموزش و مشاوره با زوجین مراجعه کننده در راستای کاهش این فاصله زمانی از وضعیت موجود (3.5 سال) و پرهیز از تأخیر بیش از حد در بارداری اول براساس مبانی باروری سالم را در مشاوره باروری سالم ادغام کنند.
او با بیان اینکه با توجه به افزایش سن ازدواج، هرگونه تأخیر در بارداری اول، از دست دادن فرصتهای زمانی برای باروری سالم را به دنبال خواهد داشت ادامه داد: این در حالی است که با این تأخیرها هرگونه ناباروری موجود احتمالی نیز از نظر پوشیده مانده و فرصت تشخیص زودرس ناباروری نیز از دست می‌رود.
مطلق ادامه داد: در پیش نویس نهایی شده طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده (که در مجلس شورای اسلامی در حال برررسی است)، حداکثر مدت زمان جهت بررسی زوجین فاقد فرزند از نظر ناباروری دو سال تعیین شده است.
46232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 334055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    29 0
    نفستون از جای گرم بلند میشه! شما اول مسکن و شغل جوانها رو فراهم کن! بعدا حرف از ازدواج و بچه بزن! با کدوم پول آخه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    14 0
    دخالت در مسائل شخصی مردم هم حدی دارد!
  • بی نام US ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    10 0
    من زمانشو تنظیم کردم برای موقعی که آلودگی هوای تهران به طور کامل برطرف بشه.
  • بی نام A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
    8 0
    من هم زمانش رو تنظیم کردم برای وقتی که خشکسالی حل بشه چون اینطوری با آوردن بچه به دیگران ظلم میکنم و حق اونا رو ازاین نعمت محدود کم
  • بی نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
    10 0
    خب راست میگه اول بچه بیارین بعد از بچه ببینین اگه تفاهم نداشتین طلاق بگیرین