«شوهر عزیز من، پیش از آنکه بخوابم، دختر نفرین‌شده، خدمتکار و پروفسور، نفرین سرخ، ما، نسکافه با عطر کاهگل و...» در لیست پرفروش​ترین رمان​های دی ماه قرار گرفتند.

به گزارش خبرآنلاین، لیست پرفروش های دی ماه نشر آموت، ناشر پرکار و شناخته شده ادبیات در کشور، منتشر شد تا مشخص شود که مخاطبان این روزهای بازار نشر و یا حداقل مخاطبان این ناشر، رمان​های اجتماعی با محوریت زنان را بسیار می پسندند. از میان جدول پرفروش های ماه گذشته، بالغ بر 70 درصد اثار پرفروش داستان​هایی درباره زنان و یا روایت هایی زنانه از برخی مسائل و مصائب اجتماعی است.

یوسف علیخانی مدیر نشر آموت در گفتگو با خبرنگار ما، پدیده فروش دی ماه را کتاب تازه منتشر شده «دختر نفرین شده» دانست. رمانی که درباره سرنوشت یک دختر خاص است. «میانماه» دختر روستایی، به «گلبانو» زن زائو دروغی می‌گوید. گلبانو، او را نفرین می‌کند. میانماه دچار افسردگی می‌شود. پدرش او را به کوهستان می‌فرستد تا نزد عمویش زندگی کند. سیل، روستا را می‌برد. میانماه و عمویش برمی‌گردند تا ...رمان «دختر نفرین‌شده» با خلق داستانی پرکشش، خواننده را با خود همراه می‌کند تا وارد زندگی مردم و باورهای آن‌ها شود. بخشی از این رمان را اینجــــا بخوانید.

همچنین رمان خواندنی «شوهر عزیز من» است. فریبا کلهر خود این رمان می‌گوید: در رمان «شوهر عزیز من» گره خوردن زندگی اجتماعی با زندگی عاطفی را می‌بینیم و ماجرای آن در 10 سال اول انقلاب، یعنی سال‌های 50 تا 60 روایت می‌شود. در «شوهر عزیز من» موضوعاتی مانند ازدواج‌های آن زمان یا مسائل جنگ مانند چگونگی جبهه رفتن‌ها و یا سوءاستفاده‌های اجتماعی برخی‌ها در پست خود و در نهایت تأثیر کلی برخی رویدادها بر روابط و مناسبات انسانی در قالب قصه آمده است. 

شخصیت اصلی این رمان، زنی است که در نخستین فصل رمان با ترور همسر خود که استاد اخراجی دانشگاه است، مواجه می‌شود و پس از آن داستان به شرح تغییر ایدئولوژی‌ها و نگرش این فرد در طول سال‌های پس از دهه 60 می‌پردازد.

همچنین رمان تحسین شده «ایراندخت» که در انتهای لیست پرفروش ها قرار دارد؛ رمان داستانی عاشقانه است که ماجرای آن در اواخر دوران ساسانی می‌گذرد. قهرمانان اصلی این داستان سفری را در بیرون و درون خود آغاز می‌کنند که سرانجام به تحول شخصیتی در آنها می‌انجامد. نویسنده در این اثر رمانی تاریخی را با شیوه‌ای از مؤلفه‌های تعلیق و گره‌افکنی درام به داستانی مدرن و امروزی نزدیک می‌کند. عشق، انتظار، جدال با نابرابری و ریاکاری و همچنین جستجوی حقیقت و عدالت درون‌مایه اصلی این رمان است که با ماجراهای فرعی؛ خواننده را به دنبال خود می‌کشاند. عشق ایراندخت به روزبه، عشق بدخشان به پسرش روزبه، عشق ماه‌بانو به دخترش ایراندخت و عشق سیمین، عمه روزبه به او، عشق‌هایی هستند که در این رمان با آن‌ها روبرو هستیم اما عشق ایراندخت به روزبه که هر دو جوان هستند پررنگ‌تر از دیگر عشق‌ها است.

 

نام کتاب

نویسنده/ مترجم

نوبت چاپ

شوهر عزیز من

فریبا کلهر

پنجم

پیش از آنکه بخوابم

اس‌جی‌واتسون/‌شقایق قندهاری

دوم

دختر نفرین‌شده

فریبا کلهر

دوم

خدمتکار و پروفسور

یوکو اوگاوا/ کیهان بهمنی

سوم

نفرین سرخ

م. یکتا

اول

ما

علیرضا روشن

اول

نسکافه با عطر کاهگل

م. آرام

سوم

عاشقانه

فریبا کلهر

دوم

دختر بویراحمدی

حسن‌ کریم‌پور

اول

گاو حیوان تنهایی است

دیوید البحاری/ علی عبداللهی

اول

نیمه ناتمام

نسرین قربانی

دوم

ایراندخت

بهنام ناصح

پنجم

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 334291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهشيد A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    1 0
    رمان پيش از انكه بخوابم،اس جى واتسون خيلى جذاب بود بعد از مدتها كه رفتم سراغ رمان از خوندنش پشيمون نشدم.
  • بانوی ایرانی... IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    4 0
    ماشالله خانومای نویسنده...عزمتون محکم و قلمتون جوشان...
  • بی نام A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    7 0
    کاش دوستانی که از این کتابها خوندن نظرشون رو اینجا می گذاشتند، ولی از خبرآنلاین بابت این کار و معرفی کتاب ممنونم، کار قشنگی است، انشاءالله که به فرهنگ کتاب خوانی کمک کند.
  • بی نام A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    5 0
    پر فروش های ناشران دیگه رو از کجا بدست بیاریم؟