اجرای توافقنامه هسته‌ای، تذکر به دولتی‌ها، پس گرفتن دعوت ایران از حضور در ژنو2 و فساد اقتصادی محور اصلی نطق امروز نمایندگان مجلس بود.

احمد آریایی‌نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در نطق میان دستور خود در صحن علنی اظهار داشت: با وجود فتنه‌های رنگی و مخملی گوناگون، یک ندا به گوش می‌رسد که ملت توانمند ایران خدایی و در راه حق قرار گرفته است و از آرمان‌های خود جانانه دفاع می‌کند و این منشأ عزت ماست.

وی با بیان اینکه ملت عاشورایی ایران تحمیل‌های توافقنامه ژنو را ظالمانه می‌داند، افزود: مسئولان کنونی به تاریخ 100 سال اخیر ایران به هوش باشند و در معاهدات و تفاهمات خوب دقت کنند تا لقب شاه سلطان حسین را در کارنامه خود حک نکنند و فردای تاریخ شرمنده نشوند.

اهم اظهارات نماینده ملایر را به نقل از فارس بخوانید:

*مراقب حمایت‌های جک استراو هم باشیم که روباه پیر شده عابد و زاهد و مسلمان و روزی که دشمن از ما تعریف کند، روز عزای ماست.

*براستی چه عیبی در اقتصاد کشور وجود دارد که بابک زنجانی‌ها، خاوری‌ها و شهرام جزایری‌ها از آن سر بر می‌آورند، واقعا امکان رصد اموال و دارایی‌های یک شبه و بادآورده وجود ندارد، براستی مسئولان نمی‌توانند خود را از شر این متملقان و چاپلوسان رهایی بخشند. واقعا امکان نظارت بر مناقصه‌ها، مزایده‌ها و جابه‌جایی‌ها وجود ندارد، نقش دولت و بانکداری الکترونیک کجاست، با چه حساب و کتابی 80 هزار میلیارد تومان مطالبات بانک‌ها به 30 نفر تعلق دارد.

* راستی چگونه است که ما این همه سلطان و آقازاده داریم، سلطان شکر، سلطان فولاد، سلطان موز، سلطان دارو، سلطان پورشه، وقتش نرسیده که اقتصاد یک پالایشی از خوی سلطان‌پروری به عمل آورد.

* واقعا چرا برخی جرأت نام بردن و محکوم کردن فتنه را ندارند، اگر سرعت محاکمه آنهایی که به ستونی تکیه داده‌اند طوری باشد که نتیجه عدالت سریع‌تر مشخص شود، مردم دلگرم‌تر شوند، گفته‌اند دقت فدای سرعت نشود، اما تنبیه بلافاصله بعد از جرم اثر تربیتی دارد.

*کسانی که به خوبی سرنوشت افراط و تفریط را می‌دانند و آن را تجربه کرده‌اند، به افراد مستقل، صادق، دلسوز، مردمی، ساده زیست،‌کارآمد، تلاشگر و مومن احترام بگذارند و از وجود آنها بی‌بهره نمانند، گرچه حق این است که هر جناحی از افراد خود استفاده کند، اما افراد اخلاقی هم در هر جناحی وجود دارد و تندروها برای هر جناحی سم مهلک به شمار می‌آیند.

سفرهای استانی شتابزده و غیرمنطقی است

یونس اسدی نماینده مردم مشگین‌شهر دیگر ناطق امروز مجلس بود. وی  با بیان اینکه آیا زمان آن نرسیده است که در این شرایط نابسامان اقتصادی مجلس به حوزه‌های وسیع‌تری از مسائل کشور بپردازد؟، گفت: روزمرگی آفت بسیار بزرگی است که نباید دامنگیر مجلس شود. هدفگذاری و تهیه چارچوب لازم برای مجلس در جهت توجه به حل معضلات کنونی کشور امری بسیار ضروری است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت: تکرار سریال عقده نیاز به حرکت‌های پوپولیستی از سوی دولت، اکران مجدد وحشتناک‌ترین فیلم تاریخ کشورمان است. آیا تجربیات تلخ دولت‌های قبل کافی نبود؟ شروع شتابزده سفرهای استانی در این مقطع حساس کشور و شرایط دولت کاری کاملا بیهوده، غیرمنطقی، غیرقانونی و خلاف عدالت است.

اهم اظهارات وی را بخوانید:

*این اقدام مغایر با اهداف نظام برنامه‌ریزی کشور است. دولت در زمان تصدی مسئولیت چه برنامه و تدبیر قابل‌قبولی برای حل معضلات اصلی کنونی کشور تدارک دیده که وقت اضافی برایش ایجاد شده که به حل جزیره‌ای مشکلات بپردازد. وظیفه ذاتی دولت حل فوری مشکلات کنونی کل کشور است.

*این حرکت دولت کاملا مغایر با قوانین موجود از جمله قانون بودجه سنواتی است. کدام قانون به دولت اجازه می‌دهد که حاتم‌بخشی کند؟ مگر تمام دخل و خرج قوه مجریه نباید در لایحه بودجه پیش‌بینی شود و در نهایت در مجلس به تصویب برسد؟ منابعی که در این قبیل سفرها تخصیص می‌یابد از کجا حاصل می‌شود؟

* این چنین سفرها مغایر با عدالت و اصل 48 قانون اساسی است. برابر مفاد اصل 48 قانون اساسی دولت با کدام منطق به خود اجازه می‌دهد یک منطقه را نسبت به دیگری ترجیح دهد؟ به نظر رئیس‌جمهور استانی که بعد از 4 سال نوبت سفر استانی به آن استان می‌رسد مردم آن چه تقصیری دارند که حداقل در این دوره 4 سال از غافله توسعه‌ای کشور عقب می‌ماند.

*معنی سفرهای شتابزده و لشکر‌کشی می‌تواند این باشد که کارگزاران دولت از جمله استانداران یا بی‌کفایت هستند یا اعتمادی به آنها وجود ندارد. تا کی باید به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های انسانی مناطق مختلف کشور بی‌توجهی شود؟ چرا نمی‌خواهیم به آنها اختیارات لازم را بدهیم تا با اعتماد به نفس راه‌حل‌های مناسبی را برای توسعه مناسب منطقه خود پیدا کنند؟

ژنو 2 بدون حضور ایران به جایی نمی‌رسد

 علی جلیلیان نماینده مردم اسلام آباد غرب هم در نطق میان دستور جلسه علنی امروز سه شنبه 1 بهمن ماه  گفت: مذاکره امروز در 1+5 با اجازه مقام معظم رهبری در حال اجراست که تیم مذاکره کننده باید با حفظ ارزش‌های کشور و براساس مصلحت ملت گام بردارد و باید بدانند با دشمنان قسم خورده ملت ایران مذاکره می‌کنند.

بنا به گزارش خانه ملت؛ نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تیم مذاکره کننده بدانند دشمنان ملت ایران در همه حال حتی در حالت دوستی هم قصد لطمه زدن به ملت ایران را دارند.

اهم اظهارات نماینده اسلام آباد غرب را بخوانید؛

*{ با اشاره به عدم حضور ایران در مذاکره ژنو 2}:  با اختلافاتی که بین مذاکره کنندگان این نشست وجود دارد بدون حضور ایران نتایجی بدست نخواهد ‌آمد و اگر کشور ما شرکت می‌کرد این کشورها عدم موفقیت خود را به ایران نسبت می‌دادند و لذا این عدم شرکت به نفع کشور ماست.

* مجلس شورای اسلامی طبق قانون اساسی دو وظیفه تقنیع و نظارت را برعهده دارد که متاسفانه عده‌ای از نظارت مجلس ابراز نگرانی می‌کنند که اعتراض آنان غیر موجه است.

* نمایندگان مردم با توجه با ارتباطی که با کسانی که به ‌آنها رای داده‌اند دارند و با آگاهی از مشکلات مردم باید مشکلات را بیان کرده و پیگیر حل آن باشند ،دولت نیز مکلف است مشکلات مردم را حل و فصل کند.

* به جای پرداختن به مسائل سیاسی به فکر معیشت مردم باشید، بیکاری در کشور بیداد می‌کند و در هر خانواده چندین جوان بیکار وجود دارد که متاسفانه از ناحیه دولت هیچ اقدامی برای کنترل بیکاری انجام نشده است.

*رئیس جمهور ووزیر کشور در مورد نفوذ گروههای افراطی در کشور مراقب باشند، این جریانات تندرو با اعمال نظر بر استانداران کشور را به جاهای خطرناکی سوق می‌دهد و استانداران جدید به دلیل عدم شناخت نسبت به منطقه و مردم استان تحت تاثیر این جریانات قرار می‌گیرند که با این جریان افراد مسئله دار تندرو در راس امور قرار می‌گیرند.

باید مطابق چشم انداز20 ساله و اقتصاد مقاومتی عمل کنیم

همچنین عباس قائدرحمت در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس گفت: ما در عصر جهانی شدن و وابستگی متقابل پیچیده‌ای به سر می‌بریم که در آن منافع ملی و تامین حقوق آحاد جامعه چراغ راه سیاستمداران و حکمرانان کشورهاست.

وی افزود: نظام قدرتمند جمهوری اسلامی ضمن حفظ ارزش‌ها و عدم پذیرش هر گونه ظلم و ستم بر اساس سند چشم‌انداز 20 ساله راهبرد کلان خود در مواجهه با معضلات داخلی و خارجی را تعامل سازنده قرار داده‌است. یعنی تعاملی معطوف به حداکثر سازی منافع و حداقل سازی هزینه‌ها. برای ایجاد موازنه در جهت اجماع داخلی و ترمیم سیمای خود در عرصه بین‌المللی با حفظ استقلال و دستاوردهای ملی.

اهم اظهارات این عضو کمیسیون اجتماعی در ادامه می آید:

* جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی می بایست به سطح مناسب‌تری از قدرت دست یابد که برای کسب این قدرت و امنیت بیشتر و ایجاد موازنه علاوه بر اقتصاد مقاومتی با تدبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مفهوم نرمش قهرمانانه را تحت عنوان یک تاکتیک و یا یک استراتژی جهت ارتقاء سطح روابط خارجی در دستور کار خود قرار داد که دولت تدبیر و امید نیز در مذاکرات اخیر حداکثر بهره لازم را از آن به دست آورد و صهیونیست‌های جنایتکار و حامیان آنها را غافلگیر و دچار سردرگمی در نقش و بی ثباتی در تصمیم‌گیری کرد.

* بر کسی پوشیده نیست که دولت تدبیر و امید در شرایطی امور اجرایی کشور را تحویل گرفت که وضعیت اقتصادی یک کشور با توجه به تحریم‌ها و سوء مدیریت‌ها از شرایط مناسبی برخوردار نبود که از جمله آن می‌توان به تورم بالا و رکود تورمی رشد اقتصاد منفی و نرخ بیکاری قابل توجه اشاره کرد که این شرایط در همه نقاط و اقشار مختلف کشور یکسان نیست و در برخی استان‌ها در حد بحران است.

/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 333832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    94 3
    چرا اينهمه بن گير و كارت هديه بگير داريم . چرا؟
  • م A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    43 7
    شما نماینده همه مردم ایران نیستید . مردم ایران در انتخابات اخیر ریاست جمهوری حرف خود را واضح زدند. شما لطفا از طرف مردم صحبت نکنید. و حد خود را بدانید که همیشه مردم پیروز تاریخ بوده اند.
    • بی نام A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
      1 0
      آهان شما آقا زاده بهت برخورد. حرف حق تلخه یک سری یه زمانی یه خدمتیکردند هم چند برابرش پولشو گرفتند هم اجرشو. بابا بسه ول کنید این کشورو دیگه تا نوه هاشون هم میخوان بخورند و به اسم تدبیرو خدمت به مردم میان جلو
  • محمد IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    3 3
    آقای آریایی نژاد شما هم پاجای پای رسایی نگذارید واینقدر شعار ندهیداینجا که باوکالت ازمردم می فرمایی (ملت عاشورایی ایران تحمیل‌های توافقنامه ژنو را ظالمانه می‌داند، افزود: مسئولان کنونی به تاریخ 100 سال اخیر ایران به هوش باشند و در معاهدات و تفاهمات خوب دقت کنند تا لقب شاه سلطان حسین را در کارنامه خود حک نکنند و فردای تاریخ شرمنده نشوند.)کجای توافق ظالمانه است؟آیافشار روحی وروانی واقتصادی به مردم ظالمانه نیست؟آیا آوردن جنگ ونابودی زندگی وحاصل زحمات یک عمر این ملت ظالمانه نیست؟
  • حمید A1 ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    2 2
    شما کجا و دکتر جسن روحانی کجا ،شما می خواهید به ایشان خط و مشی بدهید واقعا؟ آقا محمود که از خودتون بود چه گلی به سر زدید چقدر تونستید مشکلات مردم را حل کنید جان مادرتان توان کمک ندارید مشکلات و معضلات را پیش رو نگذارید حرف و حرافی بس است مردم می دانند شما خوراکتان فقط و فقط حرف است ول کنید این کارها رو دو صد گفته چون نیمکردار نیست همه می بینند که بندگان خدا دارند کار می کنند هنوز کجا تا درست کردن اون همه خراب کاری ها «لطفا بذار رو چاپ»
  • عباس US ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    1 2
    "گرگ "را از هر طرف بخوانی "گرگ" است.