ابراز تأسف «ظریف» از اقدام «بان‌کی‌مون»/ابراز تردید خزاعی در مورد موفقیت کنفرانس ژنو 2

وزیر خارجه ایران گفت که متاسفیم آقای بان‌کی‌مون بر اثر فشار وارده پیشنهاد خود را پس گرفت.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران پیش از ترک عشق‌آباد درباره اقدام بان‌کی‌مون در دعوت از ایران و سپس پس گرفتن این دعوت برای حضور در ژنو 2 خاطر نشان کرد: آقای بان‌کی مون در هفته گذشته چندین بار با من تماس گرفت و من صریحا به ایشان اعلام کردم که برای حضور در این نشست هیچگونه پیش شرطی را نمی‌پذیریم.

وزیر خارجه گفت که متاسفیم آقای بان‌کی‌مون بر اثر فشار وارده پیشنهاد خود را پس گرفت و این رفتار را در شان دبیر کل نمی‌دانم.

وی درباره احتمال دیدارش با اشتون در حاشیه اجلاس داووس با بیان اینکه احتمال مذاکره حضوری بین من و ایشان در اجلاس داووس و کنفرانس امنیتی وجود دارد گفت: صحبت من و ایشان مقدماتی خواهد بود.

صبح امروز نیز سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اقدام بان کی مون دبیرکل سازمان ملل در پس گرفتن دعوت از ایران برای شرکت در اجلاس ژنو 2 گفت: دعوت از ایران ابتکار آقای بان کی مون بود که تحت فشار پس گرفته شد و امیدوار بودیم ایشان دلیل واقعی پس گرفتن دعوت را بگوید.

مرضیه افخم در نشست خبری هفتگی در واکنش به پس گرفتن دعوت از ایران برای حضور در اجلاس ژنو 2 از سوی دبیرکل سازمان ملل گفت: ایران هیچگاه متقاضی حضور در اجلاس ژنو 2 نبوده و وزیرامورخارجه و سفیر ایران در سازمان ملل صراحتا این موضع را اعلام کرده بودند و همواره چه به صورت صریح و چه به صورت تلویحی اعلام کرده بودیم که هیچ پیش شرطی را برای حضور در اجلاس ژنو 2 نمی پذیریم. بنابراین چون متقاضی شرکت نبوده ایم پس گرفتن دعوت از سوی سازمان ملل جای تاسف دارد.

وی با بیان اینکه دبیرکل سازمان ملل تحت فشار دعوت از ایران را پس گرفته امیدوار بودیم که ایشان دلایل واقعی پس گرفتن دعوت را بیان کند.

ابراز تردید خزاعی در مورد موفقیت کنفرانس ژنو 2

نمانیده ایران در سازمان ملل متحد امروز سه شنبه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد نتیجه کنفرانس ژنو2 با توجه به شرکت نکردن جمهوری اسلامی در آن گفت: باید منتظر ماند و منتظر نتیجه بود اما نکته اصلی آن است که شرکت کنندگان از حمایت ایران محروم ماندند.
به گزارش ایتارتاس، "محمد خزاعی" با بیان این موضوع در ادامه گفت: غیبت ایران در کنفرانس ژنو که از تاریخ 22 ژانویه برای یافتن راه حلی برای پایان دادن به بحران سوریه آغاز می شود موجب شده تا شرکت کنندگان از حمایت ایران به عنوان یک فاکتور مهم بی بهره بمانند.

نمانیده ایران در سازمان ملل متحد در ادامه افزود: این نکته مهم است که منتظر نتیجه کنفرانس ژنو2 بمانیم اما نکته مهم آن است که شرکت کنندگان از حمایت ایران محروم شدند.

وی همچنین اعلام کرد که نمی توان انتظار داشت که شرکت کنندگان در کنفرانس ژنو2 بتوانند به راه حل مناسبی برای پایان دادن به بحران سوریه برسند. خزاعی همچنین تاکید کرد که فقط با راه حل سیاسی می توان به بحران سوریه پایان داد راه حلی که به تائید خود مردم سوریه رسیده باشد.

این سخنان خزاعی در واکنش به پس گرفتن دعوت از ایران برای شرکت در کنفرانس ژنو2 ایراد شد. فشار کشورهای غربی و مخالفان سوری بر سازمان ملل برای پس گرفتن دعوت از ایران برای حضور در کنفرانس ژنو2، موجب شد تا بان کی مون اقدام به پس گرفتن دعوت خود از تهران کند.

یک شنبه شب "بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل متحد، اعلام کرد که از ایران دعوت کرده تا در کنفرانس ژنو2 شرکت کند اما این اقدام موجب شد تا کشورهای غربی که در طول سه سال گذشته به طور مرتب از شورشیان سوری حمایت کرده اند با حضور ایران مخالفت کرده و پیش شرط هایی را برای حضور نمایندگان تهران در ژنو2 تعیین کنند.

مخالفت ایران با قبول پیش شرط موجب شد تا مخالفان سوری به سازمان ملل شش ساعت مهلت بدهند تا دعوت از ایران را برای حضور در کنفرانس ژنو2 پس بگیرد و سرانجام بان کی مون تسلیم این فشارها شد.

 

/27220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 333818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 62
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصطفی IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    21 6
    سلام؛ من به روحانی رأی دادم ولی دکتر ظریف رو بیشتر دوس دارم امیدوارم این مرد با شجاعت روزی رئیس جمهور ایران شود.
  • بی نام IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    74 10
    این نشون میده عربستان نفوذ بیشتری از ایران تو دنیا داره وباعث تعصفه
  • حامد US ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    8 9
    همچین آش دهن سوزی نبود ...
  • امير A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    8 149
    اينا همشون ميدونن ايران كه باشه همه كارا راست وريسته.نمي ذارن ايران بياد كه خودشونو كوچيك نكنن.اشكالي نداره.ولي تو تاريخ ثبت ميشه همچين كاري.به افتخار هرچي ايران و ايرانيه كه الان 5000 ساله كه منادي صلحه تو جهان.هم اون موقعي كه كشورمون بزرگترين و قدرتمندترين بود تو جهان و هم الان با اين تحريم هاي كمر شكن و ياوه گويي هاي اين اين اسراييل وحشي.زنده باد ايران مقتدر خودمون
  • پیمان IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    47 8
    تاسف نداره آقامحمدجواد سرت سلامت....خودتو عشق است....
  • بی نام A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    12 0
    پیشتر بان کی مون گفته بود که اظهارات رسمی ایران مبنی بر این که اعلامیه ژنو در سال ۲۰۱۲ را قبول ندارد، با اطمینانی که از سوی محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در این زمینه داده شده نمی خواند ...
  • پارسا IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    خب درستشم همين بود كه ايران دعوت نشه...مسلما اين گروهي كه قرار بود برن حرف مردمو نميخواستن بزنن...قرار بود از بشاراسدحمايت كنن...دست بان كي مون درد نكنه..
    • حسین A1 ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
      3 2
      در تعجبم که شما موضعت با موضع عربستان و تروریستهای تحت حمایتش یکیه حتی آمریکا هم به صورت تلویحی با حضور ایران موافقت کرده الانم تحت فشار عربستان و تروریستها دعوتش پس گرفته. شما هم نمیخواد از طرف مردم سوریه حرف بزنی خودشون هستن
  • رضاااا A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    18 6
    ظریف جون خودتو ناراحت نکن بابا///فدای سرت
  • بی نام IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    ملت هم برای شما متاسفن اسد چی داره که منافع ایران باید خرج اون ....بشه
    • بی نام A1 ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
      8 3
      دارن سوریه رو پایگاه تروریستها میکنن در ضمن منافع ایران در حضور بشار اسد شما از منافع ملی چه میدونی
    • بی نام A1 ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
      15 3
      عربستان چی داره که ما باید از همه منافعمون بخاطر عربستان و ترکیه در سوریه صرف نظر کنیم و به گزینه اونها رای بدیم؟؟؟؟. پذیرش توافق ژنو 1 در مورد سوریه یعنی همین. نکنه شما هم از اون دسته هستین که به خاطر حج رفتن میخوای از در سازش با عربستان در بیایین؟ یه مدت بگیرین بشین تو خونه هاتون اینقدر عربستان نرید تا اینها را بشونیم سر جاشون.
    • شروین A1 ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
      5 5
      اخه بچه اگه ایران کمک نکنه ، امثال منو تو بدبخت میشیم که جنگ بعدی کشور ما هست
    • بی نام IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
      6 4
      آقای محترم به کشورت توهین کردن متاسفم برات که این نمیفهمی و تو بازی اسد آره یا نه گیر کردی.....
  • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    اخه کشوری که یک سر درگیری هاست و تنها حرفش حمایت از بشار است چرا باید دعوت بشه
    • بی نام A1 ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
      19 3
      عربستان هم یک سر درگیری هاست و تمام قدرت تروریستا از اونجا نشات می گیره
    • shoma IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
      15 2
      اونا هم همچین معصوم نیست.از جنایتکاران داعش طرفداری می کنند.
    • شما IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
      8 2
      آقای روحانی گفت قضیه سوریه با صندوق و تصمیم مردم حل میشه.حمایت صرف از اسد نکردند.گفتند هر چی مردم سوریه خواستند.
    • حسین A1 ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
      11 1
      یعنی چی پس چرا عربستان دعوت شده؟؟ خود آمریکا هم به صورت تلویحی موافق حضور ایران بوده شما حرف عربستان و تروریستهای تحت حمایتش میزنی
    • جواد A1 ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
      8 2
      پس عربستان هم نباید دعوت میشد!
    • مهدی IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
      4 3
      آمریکا و عربستان و... یک سر این درگیریها نیستند؟؟؟
    • بی نام IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
      10 1
      واقعا جای تعجب داره که عربستان به ژنو 2 دعوت شده کشوری که خودش یک سر درگیری هاست.
    • محمد A1 ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
      1 0
      چون یه سر درگیریهاست !
    • بی نام A1 ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
      12 1
      اگه استدلال شما را بپذیریم پس عربستان و قطر و ترکیه هم نباید دعوت میشدن چون اونها هم سر دیگه درگیری هستن. اما خب دیدیم که دعوت شدند. اگه ایران به زعم شما حرفش فقط حمایت از بشاره. خب حرف عربستان و ترکیه هم حمایت از یه مشت سلفی بی حیثیته. یه موی بشار به تن این سلفیهای بی غیرت نیست.
    • بی نام A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
      2 3
      جناب پرفسور میشه بفرمایید اونایی که حالا دعوت شدن کدوم سر درگیری ها هستند ؟ مثلا خود امریکا چیکاره این درگیری هاست ؟ روسیه کدوم سر درگیری هاست ؟ عربستان چطور ؟
  • حسین A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    26 66
    بان کیمون تو که از خودت اختیار نداری برای چی حرف میزنی خودت ضایع میکنی
  • بی نام A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    21 1
    جان هزاران سوري فداي غرور كشورها و قدرت ها است. خدايا اين بلا رو از كشور ما دور كن.
  • بی نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    منم موافقم که آقای بان کی مون کار قشنگی نکرد و سازمان ملل را زیر سئوال برد. ایشان می توانست از ابتدا ایران را دعوت نکند ولی پس گرفتن دعوت از نظر ایرانیان کار پسندیده ای نیست.
    • sasan A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
      59 27
      فقط کار قشنگی نکرد فقط همین . آقا طرف رئیس سازمان ملله چایگاه حقوقی داره . فقط از طرف ما ایرانی ها قشنگ نیستش ؟ یعنی آمریکا رو دعوت کنه فردایش پس بگیره از طرف اونا موردی نداره ... رئیس سازمان ملل که این آقا باشه باید فاتحه کل ملل رو خوند . عملاًّ مشخص شد که سازمان ملل ، حقوق بشر دروغیه و رئیس سازمان ملل به قول آقای پروین کشکه و چیز بیشتری از اون نیستش .
    • بی نام A1 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
      45 40
      وقتی ایران تعدات قبلی رو قبول نکرده نبایدم دعوت میشد،مخالفین سوری مخالف صد در صدی ایران هستن و ایرانو عامل اسد میدونن و به سازمان ملل اولتیماتوم داده بودن که دعوت رو پس بگیره،جوگیر نشین خواهشا
    • بی نام IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
      25 18
      قراره مسئله حل بشه حالا اگه قراره با حضور ایران هیچ کس حضور پیدا نکنه و مسدله از این بیشتر طول بکشه بهتره که ایران شرکت نکنه آقای بان کی مون هم پس از دیدن بازخوردهای منفی دعوت رو پس گرفتن
    • بی نام A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
      38 24
      ایران قرار بود از اسد حمایت نکنه که کرد و اونها هم دعوت رو به پیشنهاد ائتلاف ملی سوریه پس گرفتند....حالا سازمان ملل که به فکر مردم سوریه بود کار قشنگی نکرد؟! از تعصب دست بردارید.اگر کشوری در مسائل داخلی ما دخالت کنه سازمان ملل هم جلوش وایسه کار بدی کرده؟!
    • مهشيد A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
      15 12
      خيلى هم دير دعوت كردن،اصلا خود جناب ظريف نبايد ميرفت،ايشون بزرگوارى كردن كه خودشون رفتن و معاونشون رو نفرستادن.
    • سعید A1 ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
      1 0
      کلا هر چی کار قشنگ قشنگه گذاشتن برای مقامات ایرانی. بهتره دوستان اخیرا مدیر هم فراموش نکنند که دروغ را تنها نمیگویند بلکه ممکن است ما سودجویانه دروغی در ذهن دیگران بسازیم و از اعتماد و حمایتشون سوءاستفاده کنیم.
  • محسن ص IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    متاسفم برای سازمان ملل که از خودش استقلال نداره. درشو گل بگیرید.
  • هادي IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    6 0
    موضع ايران با حضور در كنفرانس ژنو 2 نمي خواست تغيير كند و لذا همه به نتيجه حضور ايران و نظر و راي ايران آگاه هستند لذا حضور نكردن ايران نتيجه تاثيري نداشت و بايد به منتظر اقدامات ايران در نتايج اين مذاكره نشست كه مهم ترين مسئله است
  • سعيد IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    7 8
    مثل اين است كه براي حل اختلاف دو كودك، فقط با والدين يكي از آنها صحبت كني و انتظار حل مشكل را داشته باشي.
  • بی نام IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    4 2
    مهم نیست دل خوش باشه کره
  • بی نام A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    آقای ظریف خواسته با طرفندهای دیپلماتیکی حرکتی بزنه که نهایتا منجر به بهبود اوضاع ایران در دنیا بشه،خواب آقای بانم که بدش نمیاد دنیا گلستان بشه، ولی اینجاست که قدرتهای جهانی میان وسطو سعی میکنن تا اونجا که براشون نفعی نداره ایران منزوی باقی بمونه، که البته منم باهاشون تو زمینه سوریه موافقم ...
  • lمحمد رضا IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    17 81
    آقاي بان كي مون نمي دونن كه در فرهنگ ما ايرانيها ميگن ((( مرده و حرفش !!!! ))) حالا خدايي آقاي ! بان كي مون از از اون سنت خجالت نميكشي ؟
  • بی نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    دعوت نکردن از ایران توهین به ایرانیانه وپس گرفتن دعوت توهین آمیزتره اصلا سوریه میخواد با چه کسانی سر میز مذاکره بنشینه با تروریستها و کسانیکه اونها رو به سوریه آوردن و مسلح و حمایتشون میکنن و در واقع سردمدارانشون یعنی کشرهای عربی وغربی واسراییل آ مریکا!!! اگه حالا هم اومدن سر میز مذاکره فقط به خاطر شکستهایی هستش که خوردن میخوان شاید حالا اینطوری به مقاصدشون برسن
  • كيوان IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    60 5
    البته بهنظر من حضور مخالفان سوري دراين نشست خيلي مهم تر از حضور ايرانه (البته اگر هدف پايان دادن به درگيري ها باشه ) با اين شرايط بيچاره بان كي مون تو شرايط سختي قرار گرفته و ميشه بهش حق داد كه دعوت از ايران رو پس بگيره كه مخالفان بيان
  • محمد A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    7 242
    اگر من کاره ای بودم تو دولت اولین عکس العملی که نشون میدادم ترک سازمان ملل توسط نماینده دائم ایران در سازمان ملل بود !!!!!!!!!!!
    • بی نام A1 ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
      3 0
      منم اینجا مثه ملخ از درو دیوار دفتر سازمان ملل تو تهران میرفتم بالا و عکس بانو پاره میکردم ...
  • با نام IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    88 14
    آقای بی نام جلو ضرر هروقت بگیری نفع است.مسائل سوریه ولبنان وفلسطین به ماچه مربوط است.
    • بی نام A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
      0 0
      شما احیانا از اون گروهی نیستی که توی خیابونا ی پایتخت شعار نه غزه نه لبنان میدادی؟
  • محمد EU ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    11 63
    حالا فعلا مونده تا طرف مقابل‌تون رو بشناسید جناب آقای ظریف!
    • بی نام A1 ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
      47 10
      خیر قربان، اشپز 2 تا شده در ایران ...
    • بی نام US ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
      2 0
      نه آقا ما محصولات شناخت شما رو حسابي با استخوان‌هايمان حس كرديم فقط خواهش مي كنم ديگه فكر نكنيد طي يك استثناء شما همه چيز دان و ديگران هيچي ندانند
  • بی نام IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    21 16
    من نمیخوام دفاع کنم ازشون ولی مطمئنم یکی از اصلی ترین دلایل این مسئله همون صحبت های مسئولان عربستان بود که گفتن اگه ایران بیاد ما نمیام. هر چی بدبختی داریم دلیلش اعراب است. خبر جان تایید کن لطفا
  • بی نام IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    47 16
    من خوشحال شدم ایران نیست ظریف جون خیلی دوست دارم خب شد نرفتی چون من دلم می خواد بشار اسد کنار بره. اگه از اول احترام به مردم کشورش می گذاشت و کنار می رفت شاهد این همه فجایع در سوریه نبودیم
    • بی نام A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
      0 0
      اونوقت سوریه دست یه مشت جانی می افتاد و ....آخی چقد باید ساده نگر باشیم
  • بی نام IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    21 8
    به نظر من اصرار مکرر مقامات ایرانی مبنی بر اینکه هیچ پیش شرطی را نپذیرفته اند دلیل این کار بود. ایران می توانست خردوندانه تر برخورد کند. در حقیقت ما در این موضوع خودمان را منزوی کردیم. وقتی حتی روسیه بر ماندن اسد تاکیدی ندارد ما چه می گوئیم؟ کاسه کوزه را بر سر دبیر کل نشکنید.
  • بی نام IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    مسئولان ایرانی با مصاحبه های مکرر بعد از دعوت دبیر کل موجب لغو این دعوت شدند.بیخودی دبیر کل را متهم نکنید.
    • حسین A1 ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
      4 4
      یعنی ایران موضعش اعلام نکنه اونا هرچی بگن ما بگیم چشم پس منافع ملی ما در سوریه چی میشه
  • شیدا IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    10 12
    حالا که تو کره مردم شورش کردن میفهمه نقش ایران در خاورمیانه و خاور دور چقدر مهمه
  • كسري A1 ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    14 92
    كسي كه يك ذره جربزه نداره براي چي شده دبيركل ميشه برو بشين خانه سبزي پاك كن ،اقاي بان كي مون با پس گرفتن دعوتنامه يعني دنبال راه حل اساسي نميگردين دنبال نوكري رژيم وهابي ال سعود هستي
  • م.ع.ح RO ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    2 1
    والا من تعجب میکنم، آخه وقتی مخالفان سوری قبول کردن بیان مذاکره کنن و مشکل ملت سوریه حل بشه خوب معلومه اگه درخواستی داشته باشن باید بهش توجه بشه. وقتی درخواست میکنن اگه ایران باشه شرکت نمیکنن خوب آقای بانکی مون مجبوره شرایط رو برای رفع مشکل حل کنه. بان کی مون فرضا دعوتش رو پس نگیره بعدش ایران و بقیه ملت ها برن اونجا با کی مذاکره کنن وقتی مخالفان نیستن؟ برن با خودشون مذاکره کنن؟ مردم دنیا یا خارج از ایران به فکر حل مشکل هستن و کار به حاشیه ندارن. اینا میخوان هرطور شده مشکل ملت سوریه حل بشه و خون مردم بیگناه ریخته نشه بعدش ما اینجا بهمون برخورده. اصلا یه سوال !! ایران و ایرانی چرا مغروره؟ من هرچی فکر میکنم هیچ حرف خاصی نداریم تو دنیا بزنیم ولی ادعامون و غرورمون از همه بیشتره.
  • بی نام A1 ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 5
    الان وقت حمله به صفحه فیس بوک یان کی مونه.
  • هادی IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    1 5
    نتیجۀ کنفرانس ژنو 2 بدون حضور ایران یعنی شکست مذاکرات
  • بی نام IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    2 1
    آقای ظریف بچسبین به توافق هسته ای ! تمرکز رو یک چیز!
  • حسین RO ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    2 2
    یه دلقک دماغشو پرت کرد به سمت احمدی نژاد اینا عالم و آدم رو خبردار کردند که عزت بین المللی ما لکه دار شد و احمدی نژاد آبرو برای ما نگذاشت و ما جایگاه جهانی نداریم و... امروز که بانکیمون رئیس بزرگ دلقکا و نوکر غربی ها، حیثیت کشور رو به بازی گرفت، هعی میگه بیان و بعد میگه نیاین!!!!!!نمیدونم چرا اون دوستان لالمونی گرفتن؟ هان؟!! امیدوارم بی طرف باشی و نشر بدی!هرچند میدونم این کار رو نمیکنی!!!!!!!!