روحانی در جمع مردم اهواز:توافق ژنو به معنی تسلیم قدرت​های بزرگ دربرابر ملت ایران است

رئیس جمهور در جمع مردم اهواز گفت که ما نیازمند هجرت به سمت جامعه​ای متحد هستیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرآنلاین به اهواز، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جمع مردم اهواز و در مصلای این شهر با بیان اینکه اکنون درماه ربیع الاول هستیم و این ماه ولادت نور ، ماه ولادت امام صادق و ماه هجرت است گفت: ما نیز امروز به هجرت نیازداریم. هجرت از شرایط بد زندگی به شرایط مطلوب. هجرت از تورم و رکود و بیکاری و گرانی به اشتغال. هجرت از جامعه ای که دیگران برای ما شکاف درست کردند به جامعه ای متحد. هجرت از روابطی که با جهان شایسته ایران نیست تا رسیدن به رابطه سازنده با جهان .

روحانی با بیان اینکه دولت در طول 5 ماه گذشته ام های ارزنده ای را برداشته است گفت: تا چند روز دیگر توافق ژنو اجرایی خواهد شد. توافق ژنو یعنی اینکه قدرتهای بزرگ در برابر ملت ایران تسلیم شدند و جهان فناوری صلح آمیز هسته ای ایران را پذیرفته است و سد تحریم ها شکسته شده است.

روحانی همچنین درباره مشکلات استان خوزستان گفت: قول می دهم دولت با تمام توان پروژه های عظیم استان را اجرایی کند.

رئیس جمهور همچنین درباره احیای رود کارون گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی آب قرار شده است از سرشاخه های کارون جز برای آب آشامیدنی هیچ استفاده دیگری صورت نگیرد و پروژه های قبلی متوقف خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه آب آشامیدنی اهواز هفته آینده وصل خواهد شد گفت: برای خرمشهر و آبادان نیز تلاش شده است تا در زمان کوتاه به اهداف خود در زمینه آب آشامیدنی برسیم.

رئیس هیات دولت درباره طرح های آبادانی استان خوزستان تاکید کرد: پاکسازی و لایروبی اروند از برنامه های مهم دولت است و برای اینکار توافقاتی با دولت عراق صورت گرفته است.

رئیس جمهور تصریح کرد: منطقه آزاد اروند شرایط مناسبی ندارد و دولت مصمم است کل آبادان و خرمشهر را منطقه آزاد اروند اعلام کند.

همچنین روحانی برای دقایقی به زبان عربی با مردم اهواز سخن گفت.

وی خطاب به مردم خوزستان اظهار کرد: مردم خوزستان نماد مقاومت، شجاعت و حمایت از انقلاب در سال‌های گذشته هستند، صرف‌نظر از اینکه آن‌ها در چه استانی زندگی می‌کنند باید عنوان کنم که آن‌ها یکی از بافرهنگ‌ترین مردم ایران هستند.

رئیس جمهور افزود: دلایل زیادی برای متمایز شدن مردم خوزستان نسبت به جاهای دیگر است ولی داشتن فرهنگ و ادب بالا و همچنین شناخته شدن به ولایتمداری بارزترین وجه تمایز آن‌ها به شما می‌رود.

حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: خوزستانی‌ها افراد مشهور و بالنده بی‌شماری را در طول تاریخ به مذهب تشیع و دین اسلام معرفی کردند، از آن جمله می‌توان به علی‌بن مهزیار اهوازی و دعبل خزائی شاعر معروف اهل‌بیت(ع) اشاره کرد.

رئیس جمهور عنوان کرد: مردم خوزستان همواره به علت داشتن فرهنگ والا و شجاعت مایه افتخار کل مردم ایران زمین بودند و تاریخ شهادت می‌دهد آنها چه حماسه‌هایی خلق کردند.

روحانی گفت: امروز خدا را شکر می‌کنم که دیدار شما مردم خوزستان نصیب من شده است و از خداوند می‌خواهم تا یک بار دیگر و به‌زودی مجددا به دیدار شما بیایم.

وی اظهار کرد: از استقبال شما مردان و زنان خوزستانی از من تشکر می‌کنم و از درگاه خدا می‌خواهم همواره شما را در راه حمایت از دین اسلام و مذهب تشیع ثابت قدم بگذارد. 

 

27219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    6 3
    "توافق ژنو به معنی تسلیم قدرت​های بزرگ در برابر ملت ایران است " !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    7 3
    با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه .
  • بی نام IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    4 5
    سفرهای استانی احمدی نژادی به تاریخ پیوست , ولی سفرهای استانی (اجتماعی مانند مسکن اجتماعی) آقای روحانی هیچ گاه به تاریخ نمی پیوندد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • علیرضا حسام IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    6 0
    ما مردم خوزستان از تصمیم شما برای حفاظت از آب کارون حمایت میکنیم و امیدواریم همه رودخانه های کشور نیز مورد توجه قرار گرفته و با انتقال آب بین حوضه ای و تخریب بیش از پیش اکوسیستم مقابله شود.
  • بی نام IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    4 6
    کاش روحانی تغییر مثبتی در سفرهای استانی میداد! دویدن مردم به دنبال ماشین مسئول و سخنرانیهای پی در پی، دیگه آزار دهنده است!!!
  • بی نام IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    5 0
    مردم خوزستان واقعا خونگرم هستند. امیدوارم منطقه آزاد برایشان شغلهای خوبی ایجاد کند.
  • بی نام A1 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    6 6
    اینگونه سخن گفتن اشتباه است . زمانی که بحث بر سر برد برد است ضرورتی ندارد که طرفین به یکدیگر بگویند شما تسلیم شدید
  • بی نام US ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    39 39
    احمدی نژاد ۲
  • بی نام A1 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    41 29
    ای بابا تو هم که مثل رییس جمهور قبلی داری خالی بند میشی!!!!!!!!!!!!!!!!!!اقای روحانی
    • بی نام DE ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
      0 0
      خالي بندي نيست! قرارداد زيرميز يه چيز ديگس! ٥+١ بعد اينكه رفتارهاي شورشيهاي از همه جاي دنيا بسيج شده در سوريه رو ديدن گرخيدن كه اگه سوريه دست اينا بيفته خودشون بيشتر به مشكل ميخورن واسه همين پاي ميز مذاكره اومدن! اونا الان از خداشونه كه از شر اين افراطيا توسط "ايران" خلاص شن!! ايران هم فرصت رو غنيمت دونسته و براي حفظ كانال ايران، سوريه، لبنان پاي ميز مذاكره نشسته و حاضر شده از حق هسته اي كوتاه بياد! (ارجعيت سوريه به آبادان)!! قراره غرب كمك كنه به ايران كه قدرت منطقه شه و آمريكا از بلبشوي خاورميانه بره بيرون (بره شرق آسيا كنار چين كه ازش غافل بوده و داره روز به روز قويتر ميشه و همين روزاس شاخشو بشكنه!)، براي همين هم هست كه عربستان و رژيم صهيونيستي داغ كردن!! يكم عميق تر موضوعات رو نگاه كنين!
  • محمد A1 ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    37 24
    واقعا درسته این حرف واااااقعا درسته این حرف وااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااقعا درسته درسته این حرف گوش های ما مخملی؟؟؟
  • بی نام IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    5 9
    من بخشی از سخنرانی ایشون رو گوش دادم واقعا سطحش پایین تر از انتظارم بود.
  • من EU ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    2 3
    با ارزش ترین کار ایت الله روحانی سفر امروز ایشان به خوزستان است اقای روحانی به عنوان یک منتقد اعلام میکنم که باید پشتیبان دولت بود در شرایط حساس فعلی باید از دولت شما حمایت کرد امیدوارم سفر بعدی شما به کردستان باشد هر چند می دانم که این سفر ها برای شما سختی خاصی دارد که برای دولت های قبلی مطرح نبود و زخم گذشته نمی گذارد تا شما به راحتی این سفر را انجام دهید ولی بدانید دعای خیر ما پشت شما است
  • زینب A1 ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    2 1
    اینها خالی بندی نیست بلکه مطالبات به حق مردم خوزستانه. به نظرم اگر برخی کارشکنی نکنند و بگذارند رییس جمهور با تیم متخصص خود کارها را دنبال کنند، کشور آبادتر از چیزی که هست خواهد شد.
  • مانی RO ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    4 3
    حسن؟ این تویی!!!
  • بی نام RO ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    4 0
    آگر واقعا آبادان و خرمشهر منطقه آزاد بشن که خیلی خوب میشه
  • بی نام IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    6 1
    نه بابا !