سفرهای استانی احمدی نژادی به تاریخ پیوست

سفرهای استانی دولت یکی از واژه​هایی است که با دولت محمود احمدی​نژاد عجین شده است و به نظر می​رسد قرار است با رفتن او هم به تاریخ بپیوندد.

سید صادق روحانی: البته این به این معنا نیست که هیچ رئیس جمهوری پیش از احمدی​نژاد به استان​ها سفر نمی کرده است و یا هیچ رئیس جمهوری پس از آن به استان​های کشور سر نزند. اتفاقا همین امروز نخستین سفر حسن روحانی در قامت ریاست جمهوری اسلامی ایران به یکی از استان​های کشور کلید خورد و او و برخی از اعضای هیات دولت به استان خوزستان رفتند. اما منظور از به تاریخ پیوستن سفر استانی یعنی به تاریخ پیوستن آن سفرهای پر هزینه دولت قبل، دویدن مردم پشت ماشین رئیس جمهور و سفر دسته جمعی هیات دولت است.

محمود احمدی​نژاد اولین رئیس جمهوری بود که کابینه اش را به همه نقاط کشور برد. اگرچه خیلی‌ها این اقدام دولت‌های نهم و دهم را از نقاط قوت آن می‌دانند اما برخی هم به آن انتقاداتی داشتند. برخی از این انتقادات در زمان انتخابات ریاست جمهوری مطرح شد. هیات دولت چهارمین دور سفرهای استانی را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آغاز کرد. محمود احمدی‌نژاد و اسفندیار رحیم مشایی شهر به شهر می‌رفتند و شعار «زنده باد بهار» سر می‌دادند.

رئیس دولت دهم درباره علت دور چهارم سفرهای استانی و شائبه انتخاباتی بودن آن، گفته بود: دولت از دور چهارم سفرهای استانی چند هدف را دنبال می‌کند، هدف اول پیگیری خدمات و کارهایی است که دولت در سفرهای قبلی انجام داده است، هدف دوم رفع موانع و مشکلاتی است که در برابر برخی از تصمیمات ملت و دولت وجود دارد، هدف سوم تصمیم‌گیری درباره برخی تصمیم‌ها و مواردی است که در فاصله سفرها به وجود آمده و یا در سفرهای قبلی مورد توجه قرار نگرفته است. رفته رفته اعتراض‌ها به سفرهای استانی هیات دولت که در آستانه انتخابات انجام می‌شد بیشتر و بیشتر شد تا جاییکه دولت اعلام کرد ادامه سفرهای استانی به بعد از انتخابات موکول شده است. اما این سفرها هرگز ادامه پیدا نکرد.

انتقادها به آن سفرهای استانی در چند محور مختلف بود. مهمترین مسئله تصویب تعداد بالای مصوبه​ها بود که خیلی​هایشان اجرایی نشدند و امکان اجرایی شدن هم نداشتند. به عنوان مثال در یک سفر دولت قبل به استان لرستان 200 مصوبه  به تصویب رساند.

انتقاد دیگری که به این سفرها وارد می شد مسئله حفظ کرامت انسانی در این سفرها بود. خیلی​ها به این مسئله که مردم پای پیاده کیلومترها به دنبال ماشین احمدی نژاد بدوند اعتراض می کردند و این مسئله را دون شان و کرامت انسانی عنوان می کردند.

حالا حسن روحانی استان خوزستان را به عنوان اولین مقصد سفر خود انتخاب کرده است اما آنگونه که محمدرضا صادق مشاور او گفته است این سفر تفاوت​های زیادی با دور قبل دارد. محمدرضا صادق در نشستی با دانشجویان دانشکده خبر در بیان جزئیات سفر استانی رییس جمهور به استان خوزستان، درباره تفاوت‌های سفر استانی روحانی با سفرهای دولت قبل و ویژگی‌های سفر رییس‌جمهور به استان خوزستان، گفت: جلسه هیات دولت در این سفر برگزار نمی‌شود، ضمن این‌که استقبال مردمی نیز در این سفر نخواهیم داشت. وی تاکید کرد که این سفرها به آن شکل تبلیغاتی که انجام می‌شد، مورد نظر دولت نیست؛ چرا که بحث حفظ کرامت مردم و توجه به این‌که دولت در خدمت مردم است مورد توجه است. مشاور رییس‌جمهور همچنین تاکید کرد: ما در این سفرها مصوبات چندصدتایی نداریم.

این​ها نقاط تفاوت برنامه روحانی با رئیس دولت دهم در سفر استانی اش بود اما برنامه روحانی برای سفر به خوزستان چیست؟ پاسخ این سوال​ را نمایندگان استان دادند و گویا قرار است حسن روحانی در بدو ورود خود به استان خوزستان در مرکز بهزیستی اهواز با ایتام صبحانه بخورد و سپس در جمع سران قبایل عرب و عشایر بختیاری حضور ‌یابد.

«سید ناصر صالحی» نماینده مردم هویزه در گفتگو با فارس در تشریح برنامه‌های نخستین سفر استانی رئیس‌ دولت یازدهم گفت:رئیس‌جمهور پس از ورود به شهر اهواز با ایتام در مرکز بهزیستی صبحانه می‌خورد و پس از آن در تالار استانداری خوزستان در جمع سران قبایل عرب و عشایر بختیاری حضور می‌یابد و برای آنان سخنرانی خواهد کرد.

وی افزود: رئیس‌جمهور پس از دیدار با رؤسای قبایل در ورزشگاه تختی اهواز حضور پیدا کرده و در جمع مردم سخنرانی خواهد داشت. عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان اظهار داشت: روحانی علاوه بر اهواز در جمع مردم شهرهای آبادان، خرمشهر و مسجدسلیمان نیز حضور پیدا کرده و در ورزشگاه‌های این شهرها سخنرانی می‌کند.

صالحی‌نسب خاطرنشان کرد: اعضای کابینه نیز با سفر به شهرهای مختلف استان جلساتی را با شورای اداری و یا شورای تأمین در مراکز فرمانداری‌ها خواهند داشت و در این جلسات مشکلات استان از طریق این شوراها به وزرا منتقل خواهد شد.

«محمدسعید انصاری» نماینده مردم آبادان نیز با اشاره به سفر 3 روزه رئیس‌جمهور به استان خوزستان گفت: همه اعضای کابینه در این سفر رئیس‌جمهور را همراهی می‌کنند اما برخی از اعضا 2 روز و برخی دیگر 3 روز در استان خوزستان حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور در جمع مردم شهر اهواز سخنرانی خواهدکرد و دیدار عمومی با مردم خرم‌شهر، آبادان و مسجدسلیمان نیز در برنامه سفر رئیس‌جمهور به استان خوزستان قرار دارد گفت: البته برخی اعضای کابینه در شهرهای استان حضور پیدا می‌کنند و با مردم دیدار و مشکلات آنان را بررسی خواهند کرد.

انصاری اظهار داشت: دیدار با ائمه جمعه، روحانیون،دانشگاهیان و بسیجیان از دیگر برنامه‌های سفر روحانی به استان خوزستان خواهد بود.

پیش از این نیز عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در یک برنامه تلویزیونی درباره شکل و محتوای سفرهای استانی دولت توضیحاتی داده بود. وزیر کشور گفته بود: اصراری بر تبلیغاتی بودن سفرهای استانی نداریم و لزومی ندارد که برای این سفرها مردم را به خیابان‌ها بکشیم. در این سفرها مصوباتی برای توسعه استان‌ها خواهیم داشت اما پیش از آن، این مصوبات باید کارشناسی شده باشد. وی ادامه داد: اصراری به تصویب 100 یا 200 مصوبه در این سفرها نداریم و اراده بر این است که مصوباتی اجرایی را در حیطه اختیارات رئیس‌جمهور به تصویب برسانیم.

وزیر کشور به خیر و برکت سفرهای استانی اشاره کرد و افزود: در این سفرها تلاش می‌کنیم از نظرات و ایده‌های خوب نخبگان، کارشناسان و دست‌اندرکاران امور استانی استفاده شود، بویژه که شرایط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هرکدام از استان‌ها با هم متفاوت است.

اینگونه که به نظر می رسد سفرهای استانی به سبک محمود احمدی​نژاد قرار است به تاریخ بپیوندد. در سفرهای روحانی به استان ها نه خبری از استقبال مردمی در کنار کاروان حامل رئیس جمهور است و نه از مصوبات فله​ای.

27219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 96
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد علي IR ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    دور اول رياست جمهوري آقاي احمدي نژاد با تبليغات سياسي و به اصطلاح ساده بودن مي گفت كه نبايد در سفرهاي استاني بنر يا پرده هايي براي خوش آمد گويي من روي در و ديوار نصب كنيد يا صبحانه نان و پنير و چاي شيرين مي خوريم ولي كم كم اين موضوع از خاطر ايشان پاك شد و در سفرهاي استاني با هيئت دولت چه هزينه هايي كه نكرد. ساده زيستي براي آقاي احمدي نژاد شعار بود و نتوانست به شعار خود عمل كند و تا آخر رياست جمهوري ايشان هم فقط و فقط بعنوان يك شعار ماندگار شد.
    • علی ام A1 ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
      کسی که از اول شعارش ساده زیستی بود و تا جایی که تونست پای شعارش واستاد، خیلی بهتره از کسی که هنوز نیمده چه ریخت و پاشی داره میکنه. برای من واقعا جای سواله که تمام دولت ها حداقل برای رای آوردن دوره دوم، دوره اول را برای مردم سنگ تمام گذاشتند. از دولت روحانی تعجبم که هنوز هیچ کاره جالب و در خور شان مردم انجام نداده است.
    • بی نام A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
      30 39
      یعنی سفرهای مردمی تموم شد؟!!!
    • بی نام A1 ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
      54 58
      "به تاریخ پیوستن دویدن مردم پشت ماشین رئیس جمهور " میشه بگید اسم اون چیزی که امروز تو خوزستان اتفاق افتاد را اگر نمیذارید دویدن پشت ماشین رییس جمهور، پس چی میذارید؟!!!!
  • حمید IR ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    38 15
    خدایی همه چیه حاج حسن عین آدمیزاده.... دمش گرم واقعا...
  • بی نام A1 ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    28 2
    در حالي که عده اي از دهقانهاي انبار ( شهري در عراق) حضرت علی (ع) را ديدند پس به دنبال حضرت پياده به راه افتادند ودر جلوي حضرت به هم فشار مي آوردند ، حضرت فرمودند : چه مي کنيد؟ پس جواب دادند عادتي است از ما که با آن امراي خودمان را تعظيم مي کنيم . پس حضرت فرمودند : قسم به خدا امراي شما از اين کار شما هيچ سودي نمي برند .وشما با اين کار خود به خود سخت مي گيريد در دنياي خودتان و در آخرت هم خود را به سختي مي اندازيد چقدر زيان آور است سختي که به دنبال آن عذاب باشد وچقدر سود آور است راحتي که بعد از آن امان از آتش باشد.
  • ایرانی IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    28 13
    خدا را شکر که به تاریخ پیوست. بگویید تزویر و ریا و هرج و مرج مالی و برنامه ای به تاریخ پیوست
  • آریو A1 ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    31 12
    کاش احمدی نژاد هزینه های اعوان و انصارش در لشکرکشی به استانها رو صرف مردم همون استانها میکرد و اگر این اتفاق می افتاد شاهد تحول عظیمی در این موضوع بودیم.احمدی نژاد که میخواست سازمان ملل بره اون همه آدم میبرد سفر استانی میرفت خدا میدونه که چه تعداد رو با خودش جابجا میکرد
  • mehr IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    25 7
    نخستین سفراستانی دولت تدبیر وامید مدبرانه در زمان ومکان مناسبی انتخاب شده ....هم تکریم سرزمین حماسه ها .وهم دیدار با عشایر غیور وحافظان مرزهای گهربار ایران .....درود بر مشی اعتدال که سفارش قران ورسول خداست.....هفته وحدت بر همه هم میهنان عزیز گرامی باد
  • بی نام A1 ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    42 12
    لعنت بر مصوبه های فله ای
  • يونس A1 ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    11 4
    كور خواندي بي خرد ببين امروز به كدام استان رفته(خوزستان)
  • بی نام IR ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    10 3
    ایکاش بجز سفر هیچ کار دیگری نمیکرد.
  • بهمن A1 ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    55 12
    یادمه آقای احمدی نژاد در یکی از سفرهای استانیش برای اینکه کف و سوت بیشتری از مردم و جوانان آن شهر بشنود به یکباره و در همان جا یکی از اقلام بودجه ای آن استان را دوبرابر کرد ! و مردم ساده هم برایش هورا کشیدند !
    • بی نام A1 ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
      8 11
      حرفهای رحیم پور در مورد کف و سوت زدن برای بعضی ها را تکرار میکنی؟
  • اشنا IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    15 7
    این دیدار ها که فرمودن چه فرقی با دیدار مردمی دولت قبلی دارد
  • محمد A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    16 8
    سفر هاي بي حاصل اخه يكي نبود بگه مرد حسابي بشين دفترت ببين چه خاكي سر مردم مي ريزي.
  • احمد IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    15 30
    انگار خوبی کردن به بعضی ها نیومده. امیدوارم که آقای دکتر احمدی نژاد آنهایی که به ایشان تهمت زدند و می زنند حلال نکه تا روز قیامت پاسخگوی همه تهمت ها باشند. به چشم خودتون خیلی کارهای خوب ایشان را میبینید اما خودتون را میزنید به ندیدن. متاسفم
  • مهدی RO ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    7 5
    شما اجبار دارید تمامی حرکات خودتان را با احمدینزاد مفایسه وبسنحید ونام او در حقیقت توسط حود شما میماند
  • ياسر A1 ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    26 72
    زنده باد احمدي ن‍ژاد هر كي ميخواد هر چي بگه
    • بی نام IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      4 4
      آره تو برو خوش باش.
  • بی نام IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    9 6
    هیئت محترم دولت با اهن تلپ به استان گلستان آمد بیش از دویست سیصد مصوبه گذراند مهمترین پروزه مصوب گازکشی به شهر مراوه تپه بود ومصوباتی نظیر افتتاح دفتر نمایندگی بیمه ایران در شهر مینودشت دستشان دردنکند خیلی زحمت کشیدند یادشان بخیر که هیئت دولت را تا سطح شورای برنامه ریزی شهرستان کاهش دادند ظاهراً شاّن دولت نهم ودهم همینقدر بوده است. والله اعلم به حقایق امور
  • خلیج فارس A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    "محمود احمدی‌نژاد و اسفندیار رحیم مشایی شهر به شهر می‌رفتند و شعار «زنده باد بهار» سر می‌دادند" به نظر شما این شعار بهتر از شعار زنده باد غرب و آمریکا نبود؟؟؟؟ اینا هم پولی ندارن یعنی تجربه دولت خاتمی برایشان شیرین بود
    • بی نام IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
      73 16
      بقول محمود من ميدونم كجات ميسوزه
    • بی نام IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
      31 10
      اشتباهی بهتون مثبت دادم , شرمنده
    • بی نام IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
      32 11
      جوابتون رو از تعداد رای های منفی که دریافت کردین دریابید
    • بی نام A1 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
      42 17
      به این نوشته شما باید دهها نه صد ها منفی داد کمی واقع بین باشید و پیام 24 خرداد را دریابید
    • بی نام IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
      8 6
      شماها چرا اينجوري هستين؟ اي بابا!
    • عادل IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
      58 12
      شما در کجا شنيدی که گفته شد زنده باد آمريکا وزنده باد غرب ؟؟ مگه سياست فقط شعار دادنه ؟ حالا معنی زنده باد بهار يعنی چه ، که شهر به شهر بروند و تکرار کنند ؟؟؟ اينهمه مرگ بر مرگ بر گفتيم چه شد ؟ آمريکا مرد يا اروپا نابود شد يا اسرائيل محو شد !! برادر من دنيای امروز دنيای نتيجه گرائی است و مهمترين اسلحه در مواجهه با رقيبان (نگوئيم دشمن ) داشتن يک اقتصاد قوی ؛ و سياست خارجه دنيا پسند می باشد !!
    • ایرانی IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
      43 13
      خلیج فارس! امثال شما منتظرید هر مسئله ای رو به غرب و آمریکا بست بدید. همه ما نتیجه مدیریت در دولت احمدی نژاد رو توی زندگی روزمره حس کردیم. گرانی ها عجیب و غریب و آمارهای دروغی و تورمی که کمر مردم رو شکسته. شما فقط با شعار مرگ بر غرب زنده هستید.
    • باب اتش A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
      15 4
      کلا شعار چیز خوبی نیست برادر .سما به فکر شعار نباش
    • بی نام A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
      34 9
      شما چطوري اين شعارها را ميشنوي ،توهم زدي ، كي گفته زنده باد آمريكا ! آن كه خودشو مي كشت با همه دوست وفاميلشو جمع مي كرد ميرفت سفر آمريكا احمدي نژاد بود به زبون يك حرف ميزد و در دلش چيز ديگري بود .
    • بی نام IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
      28 11
      معلومه كه تو دولت خاتمي به شما فشار اقتصادي اومده و تو دولت احمدي نژاد همه چيز براي شما آروم بوده و خوب مثل شما كه هميشه برعكس مردم فكر ميكنيد زياد نيست سه و نيم ميليون نفر
    • محمدرضا A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
      20 7
      عجب! هر انسان منصفی شاخص هایی چون بیکاری،تورم،فساد اداری،روابط خارجی،ثبات اقتصادی دولت خاتمی و احمدی نژاد رو مقایسه کنه مشخصا عملکرد خاتمی خیلی بهتر بوده. تازه درآمد نفتی دولت احمدی نژاد از 16 سال هاشمی و خاتمی هم بیشتر بود و وضعی که تحویل داد اینگونه. ان شاالله با حمایت مردم و رهبری از دولت نسل تندروها از کشور ریشه کن بشه و کشور به شرایط بهتری برگرده خوبه انسان گاهی انصاف داشته باشه جناب خلیج فارس!
    • yasin IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
      23 6
      در این که کشور را خزان زده کردند و شعار" زنده باد بهار" سردادند که شکی نیست.حالا شما چرا دنبال شعار بهتر می گردی، قضاوت کن با درآمدبی سابقه و افسانه ایی دولت سابق و و تورم و فقر و....که گریبانگیر مردم شد. بهار را برای خودشان میخواستن زنده نگهدارند وگرنه مردم که درفلاکت و بدبختی بهاری ندیدند.
    • محسن اکبری A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
      24 9
      شما مشکلت اساسا با غرب و آمریکا سره چیه ؟ سره اینه که اونا به لطف مدیریت خوبشون الان ابر قدرتند و ما چه شما خوشت بیاد یا نیاد به اونا احتیاج داریم . حالا چه مرده چه زنده .
    • بی نام IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
      10 2
      کسی شعار زنده باد غرب نمی دهد. اشتباه متوجه شدید جناب.
  • بی نام A1 ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    نباید زود قضاوت کرد
    • خ IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
      32 12
      در کشور ایران با نباید زود قضاوت کرد مخالفن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • هم A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
      18 23
      افرادی که به این نظر رای منفی دادن، تمایل خودشون رو به قضاوت عجولانه ابراز کردند. آیا نتیجه بگیریم که حامیان دولت یازدهم در قضاوت عجول هستند؟؟؟؟
    • بی نام IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
      35 10
      براى اينكه حرفش بو داره!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    43 21
    سفرهای احمدی نژاد نمایش و کارناوالی بیش نبود
  • بی نام A1 ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    15 4
    صبحانه خوردن با ایتام و اینا و.. اینا همش بازی تبلیغاتی است ربطی به دولت قبل و بعد ندارد .
  • بی نام A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    21 5
    صدا و سیمای مریض ما با پوشش پر آب و تب سفرهای استانی یک شیوه غلط را آموزش داد
  • بی نام EU ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    12 13
    حکمت تفکرات پوپولیستی حکم می کرد دولت احمدی نژاد آن گونه باشد و گروه زیادی از ساده دلان هم باورش کنند!
  • حميد A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    7 7
    دقيقا چيزي است که از دوران آقاي هاشمي و خاتمي در ذهن خيلي ها از سفرهاي استاني شکل گرفته هست و مردم تنها در محل هاي تعيين شده با رئيس جمهور ملاقات داشتند. ولي آقاي احمدي نژاد با زيرکي تمام از دويدن هاي مردم پشت سر خودرويش استفاده سياسي براي گرفتن تصميماتي يک شبه مي کرد و از آن به عنوان قدرتش ياد مي کرد و به نوعي جو گير شده بود . حال همه مي دانيم که چگونه آن خيل جمعيت با تبليغات رسانه ملي زياد و در مواقعي کم مي شد.
  • بی نام A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    7 4
    فعلا دور درست دروغگویانی است که همه چیز را از دید تنگ خودمحور باندی می بینندبه ویژه در سایت معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد که مزد خوش رقصی های خودش را با این منصب گرفته است و خود و آخرت خود را وقف مقام معاونت کرده است ولی همین یک بند در این مطلب نشان می دهد نظرات اکثریت برای شما پشیزی ارزش ندارد؛...اگرچه خیلی‌ها این اقدام دولت‌های نهم و دهم را از نقاط قوت آن می‌دانند اما برخی هم به آن انتقاداتی داشتند....؛ یعنی اکثریت قبول دارند حضور تمام دولت در استانها مفید بوده و برخی نه و باید این برخی را تقویت کرد
  • بی نام IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    7 3
    ونه از آوردن هزاران نفر از شهرستانهای مجاور وچرخاندن آنها از این شهر به آن شهر!
  • بی نام IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    22 55
    درود بر مردی که قطار انقلاب را به ریل برگرداند , درود بر مردی که تومار انحصار قدرت را در هم پیچید , درود بر مردی که خستگی را خسته کرد , درود بر ابداع کننده سفر های استانی , درود بر امیر کبیر معاصر ایران و در یک کلام درود بر احمدی نژاد رئیس جمهور سابق . وعده ما خرداد 96
    • بی نام IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
      22 13
      بشين تا صبح دولتت بدمدددد !!!!!!
  • اهوازی IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    26 9
    ای کاش خبر آنلاین یک گزارشی از ورودی های اهواز به تصویر می کشید که چه آزین بندی هایی کردند و چه فشاری به کارگران شهرداری آوردند که در طول شب سرد و استخوان خورد کن اهواز میبایست سر کار حاضر شوند تا خیابان ها را آب و جارو کنند من در شرکتی کار می کنم که کارخانه به دلیل نبود قطعه یدکی خوابیده ولی سرویس ایاب و ذهاب تدارک دیده شده برای استقبال همه شعار می دهند فقط شعار چرا هیچ برنامه ای برای دیدار با مردم شیبان و حمیدیه در نظر نمیگیرند و ببینند مردم با این که در نزدیکی مرکز استان هستند ولی از ابتدایی ترین امکانات بهرمند نیستند؟
  • بی نام IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    15 18
    آخه استقبال مردمی نیست که روحانی انجام بگیره مطمئن باشید جمعیت ازدور اول احمدی نژاد هم کمتره
  • بی نام IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    29 7
    والا این آخرا سفرهای استانی به استان نیویورک هم رسیده بود! :دی
  • بی نام A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    20 6
    سفرهای استانی فقط عوامفریبی بود.توی گزارش صد روزه آقای روحانی دیدیم که چنددرصد از وعده هایی که توی سفرهای بیهوده استانی داده شد عملا" محقق شده.پوپولیسم و عوامگرایی یک حربه سوخته ایه که زمانی کارائی داشت.امروز دیگه فقط طرزفکر و عمل ونتایج ناشی از عمل مهمه نه اینکه ملت رو مثل بچه مدرسه ای ها توی سرما و گرما جمع کنید توی میدانی و براشون جک تعریف کنید و لاف بزنیدو پرت وپلا بگید و اونها هم هورا بکشن.
    • بی نام A1 ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
      24 6
      پس چرا روحانی امروز این کارو کرد؟
  • بی نام IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    20 18
    زنده بادروحانی.
  • مهرداد A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    6 1
    نفس عمل اگر تآثیر گذار باشد بسیار نیکوست. اما دست اندرکاران میزبانی بدانند که چمن ورزشگاه ها با مشقت و هزینه فراوان حاصل شده و حفظ و نگهداری آن هم تابع ضوابط خاصی است مثلآ نباید با کفش های غیر ورزشی آنهم تعداد زیادی مردم بر روی چمن زمین فوتبال وارد شوند. پس از هر استقبال از مقامی در چمن ورزشگاه هزینه های بسیاری روی دست ورزش و هیئت فوتبال بجای خواهد ماند لطفآ دقت فرمایید.
  • بی نام IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    33 8
    آیا امکان داره تو ماشین مداح ها بر چسب مداح بزنن؟؟؟خدایی من بدجور میترسم برم خیابون یکی شلیک کنه
    • آبی IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
      7 8
      چه ربطی داشت؟
  • محسن EU ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    9 2
    فقط بلدید تیتر بزنید
  • بی نام A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    9 5
    همچین نوشته کرامت انسان ها زیر سوال میرفت انگار که حالا از طیف آقای روحانی یعنی آقای هاشمی یا همین آقای روحانی تو سفر های تبلیغاتی برای ریاست جمهوری مردم نمی افتادن دنبال ماشینشون اولا که مردم وقتی برای استقبال می آیند از این اتفاق ها زیاد می افتد و از این رو بار ها هم برای افرادی غیر احمدی نژاد هم دیده شده دوما با لغو جلسه هیئت دولت و بردن چندتا وزیر به جای همه ی وزرا که تفاوت بوجود نمی آید باید بزاریم چندتا سفر ایشون بروند بعد بیایم بگیم که سفر برای کار بود یا برای تبلیغ.....
  • بی نام A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    7 4
    امام علی (ع) وارد شهری شدند و مردم برای استقبال از ایشان شروع به هلهله کردند و به سویشان دویدند ایشان مردم را به شدت از این عمل نهی کرده و فرمودند این صدای پایی که بر زمین می کوبید هم آفت برای من است و هم برای شما هنگامی که پیاده ای در پی سواره ای حرکت می کند در راکب ایجاد غرور می کند و باعث تحقیر پیاده می شود
  • بی نام IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    11 3
    اميدواريم مردم ايران ديگه دنبال خودروي هيچ مسوولي ندوند و شان خود را حفظ كنند كه به قول حضرت علي اين كارشان رنج دنيا و شقاوت آخرتشان را به دنيا دارد
  • بی نام A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    12 2
    ايستادن مردم در ورودي شهر براي استقبال از حاكم به شدت توسط امام علي نهي شده است ، رجوع شود به نهج البلاغه
  • بی نام A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    28 17
    محمود پول مملکت را دراین 8سال به فناداد
  • بی نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    23 8
    این دولت فقط داره جبران مافات می کنه تو این 8 سال که اصلاح طلبان دور بودند حالا اومده فقط جیب اونا رو پر کنه مردم هم کشک این سبد کالا هم واسه رای آوردن برای 4 سال بعدشه..... فقط ما مردم بد بخت هستیم
  • فردوس توسی A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    3 3
    خداروشکر
  • بی نام A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    28 23
    مردم به یاد همون سفرهای احمدینزاد دوباره رئیس جمهورش میکنن فقط با گذشت زمان مردم میفهمن چه رئیس جمهور شجاعی رو از دست دادن
  • بی نام IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    29 23
    دوران احمدي نژاد اوج تحقير ملت ايران بود و اثراتش به سختي پاك مي شود
  • علیرضا IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    11 3
    من کاری به درست یا بودن غلط بودن سفر های استانی و کارهای دیگر آقای احمدی نژاد ندارم. میخوام از شما سوال کنم چطور شده اینقدر تغییر موضع دادید . شما تا قبل از آقای روحانی، اینقدر مخالف آقای احمدی نژاد نبودید. حالا چی شده که هر روز به هر بهانه ای باید اسم احمدی «زاد توی خبرهاتون بیاد. حتماً بعد از از آقای روحانی هم این کار رو با ایشون می کنید.
  • محمد IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    20 5
    اگر به جاي تخريب ديگران خوبي هاي اين دولت گفته شود بهتر است ضمنا ديروز عصر(دوشنبه) از استانداري خوزستان با فرمانداري و برخي ديگر از ادارات دزفول تماس گرفته و گفتند كه چند اتوبوس پر از جمعيت براي استقبال از رييس جمهور و حضور در سخنراني عمومي به اهواز بفرستيد. عوامفريبي از هردولتي باشد مورد تنفر مردم است.
  • بی نام A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    4 7
    شکر کان محنت بی حد و شمار آخر شد...
  • یک A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    4 1
    خطاب به مسئولین وب‌سایت: با این‌طور عناوینی که برای اخبار انتخاب می‌کنید، تعجبی نداره که از طرف آقای زیبا کلام به وزانت متهم می‌شید
  • بی نام IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    19 13
    من روستا زاده و بچه روستا هستم و به روستایی بودن خودم هم افتخار می کنم . سفرهای استانی آقای احمدی نژاد هر چند از نظر شما دارای مصوبات فله ای بوده ولی آثار بسیار خوبی برای روستا ها داشته و نمونه آن هم وضعیت بد روستاها تا سال 84 و بهبود وضعیت در این8 سال می باشد . اگر از نظر شما مصوبات فله ای این است خدا کند آقای روحانی هم مصوبات فله داشته باشد !
  • بی نام A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    7 3
    راستگوويي بسيار بر گزيده تر از دروغگويي و عوامفريبي است
  • بی نامى IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    1 10
    سلام.
    • بی نام IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
      6 1
      عليك.
  • بی نام IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    15 13
    خود احمدی نژاد هم به تاریخ پیوست
  • سرخ A1 ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    27 27
    کاش همه مثل دکتر احمدی نژاد خاکی بودند .
  • جلال IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    7 2
    در سفرهای استانی معمولا مردم دوندگی میکنند ومسئولین سفر تفریحی باحق ماموریت وغیره .کاش هزینه ووقتی که برای سفرهای استانی صرف میشه میگذاشتن برای نظازت اصولی برعملکرد نادرست بعضی از مسئولین وبرخورد جدی با متخلفین اداری وبخش خصوصی
  • بی نام A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    20 19
    اینها قراره از مردم فاصله بگیرند .احمدی از جنس مردم بود و در میان مردم .زنده باد احمدی
  • بی نام IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    4 3
    باسلام واقعا کاری به بعد ندارم ولی همین که خیل جمعیت سازمان یافته رو از کف خیابانها جمع کردن جای هزاران مرتبه شکر و تشکر دارد چه آن کار توهین به مردم ایران بود درود بر انسانهای آزاده
  • بی نام IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    5 4
    ««« انتقاد دیگری که به این سفرها وارد می شد مسئله حفظ کرامت انسانی در این سفرها بود. خیلی​ها به این مسئله که مردم پای پیاده کیلومترها به دنبال ماشین احمدی نژاد بدوند اعتراض می کردند و این مسئله را دون شان و کرامت انسانی عنوان می کردند.»»» ...سنگ پای قزوین
  • lمهدی ازمشهد A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    19 17
    سلام علیکم مثل اینکه از سفر دولت قفل وکلید به خوزستان خیلی ذوق زده شدید نه؟ این سفر های بدون استقبال هم میگذرد وبه تاریخ میرود . امابه کوری چشم شما احمدی نژاد و گفتمان احمدی نژاد باعث بیداری تمام ازادی خواهان جهان شد
    • سفر MY ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      1 1
      ازادی از چی؟از رفاه؟از ارامش؟از امنیت؟اره باید ازاد شن مث ما زجر بکشن.به امید روزی که همه ی جهان ازاد شه و دور هم .همه با هم زجر بکشیم.
  • صدر A1 ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    9 1
    اگر بر دیده مجنون نشینی بغیر از خوبی لیلی نبینی زمان هیچوفت متوقف نشده و نخواهد شد و فردا تاریخ اتفاقات امروز است . به تاریخ پیوستن دویدن مردم پشت ماشین رئیس جمهور !! البته احتمالا منظور نویسنده سرعت دوندگان بوده چون اگه به گزارش سفر توجه کنید مردم (طرفداران دکتر روخانی) در مراسم استقبال پشت ماشین رئیس جمهور می دوند .
  • بی نام IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    27 3
    امروز هم که دنبال ماشین روحانی می دویدند. چی به تاریخ پیوست؟
  • محمد IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    13 10
    امیدوارم منشتر شود اگرچه میدانم منتشر نمی شود دویدن پشت ماشین از زمان آقای هاشمی تا به حال انجام شده است و ربطی به احمدی نژاد هم ندارد چه زمان هاشمی و چه زمان خاتمی (مخصوصا ایشان که در تبلیغات سال 76 با اتوبوس سفر می کردند و مردم دنبال اتوبوس می دویدند البته پس از به قدرت رسیدن از ماشین معمولی استفاده می کردند) و زمان احمدی نژاد و در سفر اخیر آقای روحانی هم وضع مثل قبل است و مردم دنبال ماشین می دویدند تاریخ را لطفا تحریف نکنید. ویژگی برجسته سفرهای استانی ایشان تصمیم گیری در هر استان و تصویب مصوبات با حضور ورزا بود که بسیار هم عالی و شجاعانه بود و مسئولان از نزدیک با مسائل و مشکلات مردم روبرو می شدند.
  • والدین اهوازی IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    15 10
    پسرم که دانش آموز ابتدایی است برای تعطیلی امروز دندون تیز کرده بود. بهش گفتم پسرم اون .... رو لولو برد!
  • محمد A1 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    5 3
    آقای صادق عزیز نگو که استقبال مردمی نخواهیم داشت بگو که استقبال پرشور نمیشود. احمدی نژاد هر بدی که داشت حداقلش حامی شهرستان های مظلوم بود . باور نمیکنید برید مناطق محروم بپرسید. همین الانش اگه احمدی نژاد بره بیشتر روحانی ازش استقبال میشه.
  • محسن IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    2 1
    دولت بایدطرحهای ملی والویت دار وبسیارمشکل گشابرای هراستان رابه هرطوری که شده مصوب واجرایی کندتا درسایه اجرای این طرحها چندین مشکل چایین دستی درهراستان ومملکت بطورریشه ای حل شود. این بهترین روش ممکن است.لطفا نظرم راچاپ کنید.ممنون
  • حمید A1 ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    9 6
    سلام ترو خدا بنویس که برا سفر استانی جناب احمدی نژاد مردم را از 215 کیلومتری با ماشین های بیت المال جمع می کردند و به استقبال این مرد ساده زیست می بردند که هورا هورا بکشند من میییییییگم و من گوش مسئولانی را که خطا کنن را میییییگییییرم و دور میاندااااازم را تماشا کنند و ببیند. بله دیدیم که چطور گوش خاوری ها را گرفتی محمودجان، آری محمودجان مدیران شما همه همینطور بودند که می فرمودی یعنی دور ریختنی که به دورت بگردند و گردیدند
  • خلیج فارس A1 ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    9 1
    اینا امروز پشت سرش میدویدن فکر کنم گوش به دستور دیشب ندادن... البته کاغذی در دست داشتن...
  • حمید A1 ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    24 11
    نمونه ای ساده زیستی رییس جمهنور قبل سفر چند صد نفری هیات دولت و اعضای خانواده , دامادو وفرزندان به نیویورک وبوده راستی دولت قبل چه جوابی برای این کارهایش دارد . خدا راشکر که دوره ان دولت ساده زیست سر آمد . با صدای بلند اعلام میکنیم بابا ما دولت ساده زیست نمیخواهیم !!
  • بی نام IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    18 36
    درود برمردي كه تومار انحصار قدرت را در هم پيچيد هاشمي به يارانه احمدي ‌نژاد مي گفت گدا پروري چرا به سبد كالا روحاني نمي گويد گدا پروري درود بر امير كبير ايران احمدي نژاد قهرمان وعده ما انتخابات آينده هميشه در قلب مني احمدي نژاد
  • امیر A1 ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    8 4
    درسته دولت احمدی نژاد نقص هایی داشت اما تنها کسی بود که صداقت داشت کاش اینها هم اینطوری باشند خیلی از مردم فقیری که به نان شب محتاج بودند الان صاحب خونه شدن انصاف چیز خوبیه
  • بی نام A1 ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    2 4
    ضد حق الناس ها انگار قرار نیست دست از سر مثبث منفی مردم بردارن!!