آغاز درمان زکیه؛ دختری که 10 سال می‌گفتند درمان نمی‌شود

خانواده زکیه بعد از سه سال دوندگی برای درمان او، یک هفته پس از مراجعه به زنجیره امید، درمان او را آغاز کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، زکیه کلاس چهارم دبستان است. او در یزد مدرسه می‌رود و از زمانی که متولد شده‌است به بیماری کژپشتی یا اسکولیوز مادرزادی مبتلا است. مادرش می‌گوید درست از زمانی که به دنیا آمده‌است در جستجوی درمان او بوده، اما الآن ده سال می‌گذرد و تازه سه سال است که متوجه شده‌اند بیماری دخترشان قابل درمان است.

زکیه در سال‌های اخیر و در مدرسه دچار مشکلات متعددی شده‌بود، در کنار اینکه بیماری کژپشتی یا اسکولیوز که باعث ایجاد مشکلات حرکتی و ناهنجاری‌های ظاهری می‌شود، قلب و ریه‌اش به علت فشاری که این ناهنجاری ستون فقرات به قفسه سینه وارد می‌کند، کوچک مانده‌اند و توانایی رشد خود را از دست داده‌اند.

زکیه خودش می‌گوید مشکل تنفسی باعث مشکل در مدرسه شده‌ بود. او می‌گوید: «زنگ‌های ورزش که می‌شد نمی‌توانستم ورزش کنم با بچه‌های دیگر هم‌پا باشم. همیشه نفس کم داشتم.»

مادر زکیه می‌گوید سه سال پیش اولین بار بود که به ما گفتند این بیماری از طریق جراحی قابل درمان است و زکیه می‌تواند با انجام جراحی سلامتش را بازیابد و مانند بچه‌های دیگر زندگی کند.

وقتی که به خانواده زکیه گفته‌ بودند که می‌توانند با عمل جراحی او را به زندگی عادی برگردانند، خانواده خیلی خوشحال شدند، اما مشکلی که وجود داشت هزینه سنگین جراحی و درمان اسکولیوز او بود.

مسائل مالی باعث شد که درمان زکیه ۳ سال به تاخیر بیافتد، تا زمانی که خانواده زکیه او را برای به تهران آوردند تا برای ویزیت نزد دکتر سعید مهر‌پور، پزشک داوطلب موسسه خیریه زنجیره امید ببرند.

دکتر مهرپور، متخصص جراحی ارتوپدی اطفال، که عضو شبکه پزشکان داوطلب موسسه زنجیره امید است، بعد از معاینه زکیه و پرس و جو از مشکلات مالی خانواده‌اش او را به موسسه زنجیره امید ارجاع می‌دهد.

مادرش می‌گوید پزشکان به ما گفته‌ بودند گذشته از هزینه‌های عمل جراحی، پزشک جراح، بیمارستان و داروها، فقط هزینه پلاتین لازم برای جراحی او بیش ۱۰-۱۲ میلیون تومان تمام می‌شود، هزینه‌ای که برای ما به هیچ وجه قابل پرداخت نبود.

تمام این اتفاقات روز دوشنبه ۱۶ دی ماه روی داد، درست یک هفته پیش. بعد از سه سال دوندگی خانواده زکیه برای درمان او، فاصله زمانی روزی که از طریق پزشک معالج به زنجیره امید معرفی شد تا آغاز درمانش کمتر از یک هفته طول کشید.

امروز زکیه در بیمارستان دکتر شریعتی تهران بستری شده‌است تا مراحل درمان او و آمادگی برای انجام عمل جراحی آغاز شود. از آنجا که خمیدگی ستون فقرات زکیه باعث کاهش قدرت تنفس و توانایی قلب او شده‌است، قبل از عمل جراحی او را برای مدتی تحت کشش قرار داده‌اند، تا با صاف‌تر شدن ستون فقرات و افزایش حجم ریه، بتواند برای عمل جراحی که قرار است رویش انجام شود، آماده شود.

خانواده زکیه تلاش خود را کرده‌اند تا حد امکان در درمان زکیه مشارکت کنند، آنها بخشی از هزینه درمان زکیه را آماده کرده‌اند و به حساب موسسه ریخته‌اند تا خودشان هم در درمان زکیه مشارکت داشته‌باشند.

یک هفته پس از اولین مراجعه به موسسه زنجیره خیریه امید، زکیه در بیمارستان بستری شده‌است و مراحل درمانش آغاز شده‌است، قرار است دو تا سه هفته دیگر پس از مدتی قرار گرفتن تحت کشش ستون فقرات، دکتر مهرپور و دیگر اعضای تیم پزشکی زنجیره امید او را جراحی کنند، تا او با بازیافتن سلامتی‌اش بتواند مانند دیگر کودکان به زندگی‌اش ادامه دهد.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    13 0
    ایشالا که خوب میشه دختر گلمون :*
  • بی نام EU ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    147 0
    ان شاالله خوب میشه
  • فرناز A1 ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    8 0
    خدا بهش کمک کنه انشالله
  • حمید رضا A1 ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    12 0
    به امید سلامتی همه بیماران و ترویج سنت حسنه خیریه
  • بیکار A1 ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    10 0
    اقلا آدرس سایت را هم اعلام می کردید که اگر کسی دستش می رسید کمک هم بکند.
  • صدف IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    24 0
    خوش به سعادت ابن دستان خدا بر روی زمین
  • بی نام IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    26 0
    خدا خیرشون بده دکترایی که بدون پول هم کار می کنند
  • بی نام IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    13 0
    انشاء الله لبخند را بر چهره این دختر معصوم ببینیم.
  • هموطن IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    19 0
    خداوند خیر دنیا وآخرت به این پزشکان دهد.این پزشکان مزدشان را دریافت میکنند البته نه از من و امثال من بلکه از خدا....
  • رضا A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    7 0
    اجر عوامل با خدا و انشاالله هرچه سریعتر خوب بشه
  • بی نام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    11 0
    پزشکان محترم خدا قوت . زکیه جان دخترگلم انشاالله خوب میشی،می دونم تو و مادرت چه زجری کشیدین اسکولیوز بیماری سختیه مخصوصا که شبها با کمربند بریس خواب راحت نداشتی خدا می دونه مادرت با دیدن این لحظه های دردآور هر روز هزاران بار مرده ،خیلی عذاب کشیدی ، انشاالله خنده از ته دل سراغ تو ومادرت میاد خداوند رحمان و رحیمه . برات دعا می کنم . از تیم پزشکی و موسسه زنجیره امید تشکر می کنیم باز هم اجرتان با خدا .