ابراهیم، کودکی که ظاهرش را باز می‌یابد

ابراهیم، کودکی یازده ساله است که تمام بدنش بر اثر سوختگی دچار مشکل شده‌. حالا موسسه زنجیره امید قرار است از طریق تیم پزشکی این موسسه، درمان او را پیگیری کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ابراهیم هشت ساله بود، روزی در تابستان ۱۳۸۹ همراه با پسردایی‌اش سوار تراکتور شد تا به شالیزار برود. تابستان فصل تعطیلات مدرسه بود و ابراهیم در کار شالیزارشان به خانواده کمک می‌کرد. میان راه تراکتور دچار حریق شدیدی شد، پسردایی ابراهیم که بزرگ‌تر از او بود توانست خودش را از میان شعله‌های آتش نجات دهد و کمتر آسیب ببیند، اما ابراهیم هشت ساله به تنهایی در میان شعله‌های آتش ماند.

بر اثر سوختگی در این حادثه تمام بدن ابراهیم، دچار مشکلات جدی شده‌است. او اکنون یازده ساله‌است و می‌گوید که در مدرسه شرایط بدی برایش پدید آمده و همکلاسی‌هایش او را به خاطر دگرگونی چهره و بدنش بر اثر سوختگی مسخره می‌کنند و زندگی اجتماعی‌اش دچار مشکلات جدی شده‌است.

دستان و پاهای ابراهیم کاملا شکل عادی خود را از دست داده‌اند و گوشت اضافی سراسر بدن او را پوشانده‌است، دست‌هایش مانند آدمی کهنسال پر از چروک و به علت گوشت‌های اضافی خیلی بزرگ‌تر از حالت عادی شده‌است.

روز دوشنبه ۱۶ دی‌ماه ابراهیم با خانواده‌اش به دفتر موسسه خیریه زنجیره امید رفتند تا آخرین مرحله تشکیل پرونده‌اش را طی کند و برای طی مراحل درمان به بیمارستان ارجاع شود.

هزینه جراحی ترمیمی روی بدن ابراهیم در حالت عادی برای او بیش از 250 تا 300 میلیون تومن تمام می‌شد، اما تیم پزشکی زنجیره امید ایران این جراحی را بدون دریافت هزینه‌ای برای ابراهیم انجام خواهند داد تا او در سایه حمایت خیرین حامی زنجیره امید بتواند دوباره ظاهر عادی خود را پیدا کند و به زندگی عادی بازگردد.

دکتر برنارد پاوی، پزشک داوطلب فرانسوی عضو زنجیره امید، که چند بار در سال به ایران می‌آید تا جراحی‌های پیچیده ترمیمی و پلاستیک کودکان تحت حمایت زنجیره امید را انجام دهد، مسوول جراحی ابراهیم خواهد بود و زمانی که به ایران بیاید، مسوولیت بازگرداندن ابراهیم را به زندگی عادی بر عهده خواهد داشت.

تاکنون بیش از ۳۸۰۰ کودک محروم که توانایی تامین هزینه‌های درمان‌شان را نداشتند، توسط زنجیره امید درمان شده‌اند و فهرستی بلند از کودکان نیازمند در فهرست انتظار این موسسه خیریه قرار دارند.


47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 331232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    15 0
    ارزوی موفقیت برای تیم پزشکی وسلامتی ابی عزیز
  • بی نام A1 ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    13 1
    به خدا اگه یه کم مدیریت درست و حسابی داشته باشیم با این ثروت عظیم نفت هیچ فقیری تو ایران زندگی نخواهد کرد
  • بی نام IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    10 1
    خدا خيرشون بده.
  • بی نام IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    10 1
    خدا خودش کمکش میکنه...بنده لازم نداره.....
  • بی نام IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    10 1
    خدا همين نزديكي هاست
  • بی نام IR ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    16 0
    آفرين به دكتر پاوي
  • بی نام IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    12 1
    خدا خيرتون بده