فارس نوشت:

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه العالم، نوری مالکی در مراسم فراکسیون "وفای عراقی" برای حمایت از دستگاههای امنیتی، خنجر زدن به ارتش را یک پدیده خطرناک دانست و گفت: منطقه به خاطر تروریسم و طایفه گری ناموجه متشنج است، لذا اگر القاعده در کارهایش آزاد باشد معلوم نیست مسیرمان به سوی کدام ناکجاآباد خواهد بود.

مالکی افزود: علت تنش در عراق، عدم تعهد به هماهنگی تشکیلاتی و فعالیت در چارچوب قانون و همچنین حضور برخی واپسگرایان است که نمی دانند روی آتش، هیزم می ریزند.

نخست وزیر عراق ادامه داد: زبان تفاهم از طریق قانون اساسی موجود نیست و حتی درباره واضح ترین مسائل اختلاف وجود دارد، باید درباره مبارزه با تروریسم با یکدیگر اتفاق نظر داشته باشیم چون تروریسم دین ندارد و نبرد علیه آن نه نبرد یک طرف بلکه نبرد همگانی است.

به گزارش السومریه نیوز، نخست وزیر عراق گفت: حمایت از ارتش عراق در نبرد علیه تروریسم، القاعده و تروریستهایی که مقدسات را نادیده گرفتند، یک موضوع عادی نیست که بخواهیم موضع موافق یا مخالف نسبت به آن اتخاذ نماییم، بلکه باید تمام گروهها، جناحها، موسسات جامعه مدنی، عشایر، علما و دوستداران عراق در آن شرکت نمایند.

مالکی تصریح کرد: حمایت از ارتش عراق در نبرد علیه تروریسم، اختلاف پذیر نیست چون مبارزه با تروریسم به مساله تضاد منافع مربوط نمی شود بلکه مساله ای ارزشی و ملی است.

وی گفت: می توان درباره مسائل سیاسی، موافق یا مخالف بود چون روند آن در تمام کشورهای جهان اینگونه است، اما مخالفت با ارتش و نیروهای مسلح پذیرفتنی نیست.

مالکی افزود: البته خواسته های عده ای مشروع و مقبول است اما نباید خود را با تبلیغات و شعارهای برخی طرفها و حامیانشان فریب داد.

استان الانبار که مرکز آن رمادی است در110 کیلومتری غرب بغداد واقع شده است.

این استان از 21 نوامبر 2013 تاکنون شاهد عملیات گسترده با شرکت یگانهای نظامی، بالگردهای جنگی و نیروهای مردمی عشایر علیه گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) بوده که گستره آن تا مرز اردن و سوریه است و تاکنون به کشته، زخمی و دستگیر شدن دهها نفر از عناصر داعش انجامیده است و این درگیری ها همچنان ادامه دارد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =