۰ نفر
۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۱

شهروندان فلوجه، با وجود درگیریهای خونین ده روز اخیر میان نیروهای دولت عراق و پیکارجویان، روند معمول زندگی خود را بازیافته اند.

 

 

این در حالی است که پیکارجویان سنی نزدیک به گروه موسوم به «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) و افراد مسلح عشیره ای که از سیاست های دولت نوری مالکی ناراضی هستند، بخش اعظمی از این شهر را تصرف کرده اند.

یک شهروند فلوجه می گوید: «وضعیت خوب است. مغازه ها باز هستند و خرید و فروش در جریان است. به آنهایی که شهر را ترک کردند نیز خبر دادیم که باز گردند.»

بر اساس گزارش صلیب سرخ عراق بیش از ۱۳ هزار خانواده در ده روز اخیر مجبور به ترک فلوجه شدند. یک شهروند فلوجه که با خانواده خود به شهر اربیل در اقیلم کردستان عراق پناه برده است، می گوید: «ارتش مناطق غیرنظامی شهر را به گلوله بسته بود. هدف آنها اصلا مشخص نبود. بمب ها را بر سر مردم می ریختند یا محله های خالی از شبه نظامیان را بمباران می کردند. عملا دیگر نمی شد آنجا ماند و ما هم مجبور شدیم فرار کنیم.»

دیده بان حقوق بشر، سازمان طرفدار حقوق بشر مستقر در نیویورک، در تازه ترین گزارش خود، نسبت به رفتار خشن دو طرف درگیری با غیرنظامیان در استان انبار هشدار داده است.

در گزارش ها آمده است که حدود ۲۵۰ تن طی درگیریها در این استان کشته شده اند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =