رئیس‌ مر‌کز‌ اطلاع‌رسانی‌ و‌ روابط‌عمومی ‌وزارت‌آموزش‌ و ‌پرورش، ازافزایش 150درصدی ایثارگری وکاهش 10درصدی میانگین سنی مدیران آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا جدایی از هجمه ها به وزارت آموزش و پرورش گفت: بررسی سوابق مدیران منصوب شده و همتایان پیشین نشان می دهد، برخلاف برخی اظهار نظرها که با رویکرد های سیاسی و حب و بغض های فردی صورت می گیرد، مدیران آموزش و پرورش از نیروهای انقلابی، ‌متعهد،‌ تحصیل‌ کرده ‌و با‌تجربه ‌انتخاب شده اند، بگونه ای که در انتصابات جدید بهره‌گیری از حضور مدیران جانباز، 150درصد افزایش نشان می دهد و تعداد مدیران رزمنده نیز در مقایسه با گذشته افزایش چشمگیری دارد .

او گفت: در بخش ستادی، معاونان جدیدالانتصاب دارای سوابق ارزنده ارزشی و انقلابی هستند که ‌در کمتر دوره‌ای ‌تکرار شده است. به عنوان نمونه عمده معاونان وزیر و روسای مراکز، از خانواده معظم‌ شهدا و جانبازان هستند و از 4 ماه تا 27 ماه سابقه حضور در جبهه های حق علیه باطل را در پرونده خویش به ثبت رسانده اند .

جدایی ‌با بیان این‌که‌ گستردگی ‌تشکیلات ‌اداری ‌و‌ کثرت ‌مسئولیت ها دراین وزارتخانه ایجاب می‌کندکه‌ در مقایسه ‌با‌ سایر وزارتخانه ها تغییرات آموزش و پرورش بیشتر به چشم‌ بیاید گفت: این یک امرطبیعی و حق وزیر است که برای بهبود امور و بر اساس بینش، نگرش تخصصی ‌و حرفه‌ای، افرادی را جایگزین مسئولان سابق‌کند وهدف ‌از این جابجایی‌ها قطعا بهبود فرآیندها‌ و عملکرد و کارآیی سیستم و با نگاه ترمیمی‌ و تکمیلی است.

او گفت: خوشبختانه بررسی انتصاب های استانی در آموزش و پرورش نشان می دهد علاوه بر سوابق درخشان ایثارگری، در بعد تحصیلات و مدارج علمی نیزدر انتصابات جدید 40 درصد ارتقاء مدرک تحصیلی داشته ایم ‌به‌ نحوی‌که 5 نفر از آنان دارای مدرک دکتری هستند. تجربه و سوابق مدیریتی مدیران فعلی نیز5 درصد بیشتر از مدیران قبلی است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش با انتقاد از ذهنیت پراکنی های ناصحیح درباره سن مدیران جدید آموزش و پرورش گفت: اتفاقاً بر اساس بررسی های دقیق صورت گرفته مشخص شده است که میانگین سنی مدیران کل انتصاب یافته در استانها در مقایسه با مدیران کل قبلی ده درصد کاهش را نشان می دهد.

جدایی با بیان این‌که‌آگاهان‌ می‌دانند بیشترین ‌تغییرات مدیریتی‌آموزش‌وپرورش‌ در سالهای اخیر رخ داده است و حتی ساختار این وزارتخانه هم از تغییرات غیر کارشناسی پی در پی و عجولانه در امان نمانده ‌است، افزود: اگر این ‌اظهار نظر و مخالفت های کنونی در زمان مناسب خود صورت می گرفت، آموزش و پرورش امروز بسیاری از مشکلات موجود را نداشت و البته نیازی هم به این ترمیم و تکمیل و بازسازی ‌و بهبود مدیریت هم نبود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با بیان این‌که‌ شایسته است‌ نگاه ها و انتظارات از آموزش و پرورش ملی باشد، افزود: آموزش وپرورش ‌امیدوار ‌است سایه سیاست‌زدگی بر فرهنگ، سنگینی نکند و فشارهای سهم‌خواهانه و غیرکارشناسی برخی از گروه ها‌ وجریان‌ها‌ جایش‌ را‌ به نگاه ملی به آموزش و پرورش و همراهی و همدلی برای حل مشکلات پیچیده در دستگاه ‌عظیم‌ تعلیم و تربیت‌ کشور بدهد.
47232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 331408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهرا A1 ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    11 0
    باسلام كميت مهم نيست كيفيت در الويت است در اداره كل آذربايجانغربي عليرغم مديران به نسبت جوان نحوه مديريت وبرخورد رده هاي بالايي اداره كل با ارباب رجوع وفرهنگيان جاي تاسف عميق دارد وزارت محترم به اين اداره كل توجه ويژه مبذول نمايد
  • بی نام A1 ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    5 0
    هر دم از این بــاغ بــری می وزد.