۰ نفر
۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۶

نسیم نوشت:

شهردار تهران گفت: ‌در موضوع 'انتقال پایتخت سیاسی کشور، باید میان تراکم‌زدایی و تمرکز‌زدایی فرق قائل شویم. در شهرداری تهران همانند دولت، درباره آلودگی هوا دغدغه داریم. قطعاً این موضوع از چالش‌های بزرگ شهر است که رفع آن در دستور کار ما قرار دارد.

محمدباقر قالیباف پس از امضای تفاهم نامه ای که میان وزارت بهداشت، شهرداری تهران و قوه قضائیه منعقد شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا انتقال پایتخت سیاسی کشور مشکل آلودگی هوای شهر تهران را رفع می کند یا نه ؟ گفت:‌ بحث این گونه نیست که ما در این باره نظر موافق یا مخالف بدهیم؛ در هرحال مجلس شورای اسلامی در این موضوع ورود کرده و مقرر شده است گروهی از کارشناسان ظرف دو سال بررسی کنند که ببینند٬ آیا این تصمیم کمکی به رفع آلودگی هوای تهران می‌کند یا خیر؟

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 329429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    قالیباف مدیری است که به درد مدیریت در ایرن می خورد. جایی که اگه زیاد دقیق و منظم و مقرراتی باشی کاری نمی تونی انجام بدی و فقط میشی یه منتقد. امیدوارم از این مدیر به نحو احسن استفاده بشه.
  • بی نام IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    95 13
    یکی به نعل زد و یکی به میخ... معلومه آقای قالیباف نمیخاد حمایت اصولگرایان رو از دست بده در انتخابات آتی مجلس ولی مطمئن باشید اگه اصلاحات تمام قد حاضر بشود حرفی برای گفتن نخواهید داشت... در مورد این انتقال پایتخت هم بگم که اوصولا پاک کردن صورت مسئله نزد برخی مسئولین بهترین راهکار است درصورتی که متاسفانه فقط وفقط نشون میدن که چندان آگاهی کافی در مورد حل مشکلات کلان کشور ندارند...خروج خودرو های فرسوده...عوض کردن سیستم بنزین سوز تاکسی ها و اتوبوس ها به گاز سوز...بهبود کیفیت سوخت و بهبود کیفیت ماشین ها راهکار دائمی برای حل مشکل هستند...در مورد زلزله هم بهتره از شهر توکیو ژاپن الهام بگیرم اونا مشکلشون بیشتر از ماست ولی زلزله براشون عادی شده...ببخشید اگه طولانی شد
    • بی نام A1 ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
      30 3
      آقای قالیباف اگر حامی‌ای در طیف اعتدال و اصلاح داشت، با رفتاری که از خود در انتخابات نشان داد، دیگر آن حامی را هم ندارد. همین چند ماه پیش بود، حمله‌ی عجیبش به هاشمی رفسنجانی و البته پس از رد صلاحیت ایشان، تلویحاً گفت که منظوری نداشتم. این یعنی چی؟ این یعنی اخلاق؟
    • ناظر A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
      6 21
      معلومه از همین الان از حضور قالیباف وحشت دارین ها. مخصوصا بعد از اینکه شهرداری رو از اصلاح طلبان گرفت. حالا زیاد خودتون رو اذیت نکنید. چون قالیباف آدم منصفیه و مثل بعضی ها داس نداره!!!!!
  • بی نام A1 ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    فعلا قالیباف و البته اطرافیانش دارند آسمان تهران را میفروشند۰ پارک جمشیدیه هم که رفت۰ فقط مونده تو رودخانه های تهران هم تراکم ساخت بدهند که البته دارند میدهند که لواسان به این شکل در آمده۰ رانت عجیب و غریبی در شهر داری تهران حاکم است۰ خبر جان چاپ کن۰
    • محمد IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
      35 8
      اگه پایتخت منتقل بشه احتمالا مدیران مناطق شهرداری و قالیباف باید کنار اتوبان ها بشینن کاسه گدایی تو دست بگیرن بخاطر اینکه بیشتر دفاتر کارخونه ها و وزارتخونه ها به پایتخت جدید نقل مکان میکنن ( عوارض بی عوارض) !
    • فرید IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
      14 1
      من ساکن حاشیه غرب تهران هستم پارک چیتگر و ورداورد و ما بقی مناطق جنگلی غرب هم به همین سرنوشت دچار خواهند شد در حال حاضر اجرای تونل چیتگر که ادامه غربی بزرگراه شهید حکیم هست با چراغ خاموش در حال ساخت هست این تونل دقیقا از وسط پارک شروع میشه نکردن 1کیلومتر بیشترش کنن که از اون وسط شروع نشه کلی درخت قطع شد من خودم شاهد این ماجرا بودم شهرداری در کنار این همه کار مثبت شمار زیادی هم درخت قطع کرده درختهایی که قبل از تولد اقای قالیباف و همکارانشون کاشته شدن
    • جلال IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
      2 2
      یکی از عوامل عمده آلودگی هوا کیفیت پائین خودروهای تولیدی هست اگر واردات خودرو ازاد بشه تاثیر استفاده از خودروهای باکیفیت رو خواهیم دید در ضمن مساله کاهش اعتبار "معاینه فنی" خودروها هم باید بصورت 2فوریتی در مجلس حل بشه
  • بی نام A1 ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    28 9
    تهران همچون اژدهایی در حال بلعیدن شهرهای مجاور است کرچ ورامین شهر ری لواسان همه در در حال بلعیده شدن هستند این اژدها نه تنها به پهنا که به ارتفاع هم حمله ور شده است و آسمان تهران را هم بلعیده است. تمرکز زدایی باید صورت بگیرد برای مثال اگر بتوانند مثلن یک یا چند دانشگاه بزرگ نظیر: شریف، علم و صنعت و خواجه نصیر و غیره همراه با چندین شرکت صنعتی را به یک شهرک علمی صنعتی جدید مثلن بین آذربایجان و کردستان یا خوزستان منتقل کنند و صنعت و دانشگاه با برنامه و با حمایت دولت در کنار هم آنجا فعالیت کنند چندین شهر جدید به همین روش درنقاط مختلف می توان ایجاد کرد کلی تمرکز از تهران را بیرون برده اند زمینه رشد علمی اقتصادی صنعتی مناطق محروم و همبستگی ملی و در هم تنیدگی اجتماعی را ایجاد کرده اند.
  • بی نام A1 ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    قالیباف حقشه رئیس جمهمور بشه ایشاالله سه سال نیم دیگه
    • بی نام A1 ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
      24 5
      والا ایشون با سرعت برق و باد در حال فروش تراکم هستند کدوم رو الان باید باور کنیم تمرکززدایی یا تمرکززایی
  • آریا A1 ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    10 4
    لطفا تمامی بی آر تی ها در کل"بزرگراه ها"ی شهر را بردارید(وترجیحا بجایش مترو یا مونوریل بگذارید) قول میدهم دست کم 50 درصد از آلودگی هوا کاسته میشود. +دوبرابر کردن قیمت بنزین(بنزین الان از آب معدنی ارزونتره!)+ثابت نگه داشتن قیمت بلیط مترو+افزایش قابل توجه واگن های مترو تا حد امکان(خیلی خیلی ازدحام و فاجعه است) و افزایش خطوط آن در کل سطح شهر.
  • بی نام A1 ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    28 4
    لطفا شما سکوت کن هیچی نگو که با تراکم فروشی ها و از بین بردن باغات از مسببین اصلی این مصیبتی...
  • سعید IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    15 13
    آقای قالیباف اگه میتونستی آلودگی هوا رو کم کنی تا حالا کم کرده بودی پس خواهشا بذارید پایتخت انتقال پیدا کنه
  • مهدی بیگلری A1 ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    18 1
    اقای قالیباف لطفا در خصوص تراکم یک میلیون متر مربعی تجاری اداری پروژه بانک تات و برجهای اطراف دریاچه که در طرح تفصیلی 3 طبقه جانمایی شده بوده در منطقه 22 توضیح دهید البته در منطقه 22 طبق طرح تفصیلی عمل نمیشه و با سلیقه شهرداری منطقه عمل میشه با تشکر
  • بی نام A1 ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    15 2
    چرا از دولت و مجلس نمی خواهید حمل و نقل تهران را واقعا سامان دهند؟ تهران با 20 خط مترو دیگر نه مشکل ترافیک دارد نه مشکل آلودگی هوا و...
  • ناشناس A1 ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    12 0
    چه اسراری این سخنان سر درگم انتشار یابد.فروش تراکم و ساخت سازهایی که فقط قلب آدم را بدرد میآورد به شدت ادامه دارد و از آنطرف همه را به دود و دم های منتشره ازین تخریب سوق میدهند.
  • مرتضی جعفری پور A1 ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    32 1
    خدایا ای کاش یک مقدار مغز هم قاطیه گچ میکردی و تو سر بعضیها میگذاشتی
  • شهروند ایرانی IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    9 35
    جناب آقای قالیباف یکی از برترین و قوی ترین مدیران موفق کشور هستند.برایشان خداقوت می گوییم.
  • اجمد IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    4 37
    خدا قوت بر رزمنده دلاور.
  • بی نام IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    5 2
    اين بودجه و دست باز و ناهماهنگي شوراي شهر ! اگه دست يه بنا هم بدن همينه !...
  • بی نام A1 ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    3 10
    کافیست طرح انتقال پایتخت در اواخر دهه60-70 را در اختیار مردم قرار دهند تا مردم هم بدانند که این طرح بی نتیجه است
  • زهرا IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    18 0
    ظرف دوسال خیلی ممنون از این همه توجهتون به سلامت مردم وقتی هممون مردیم از این الودگی دیگه تعداد کم میشه و نیازی به انتقال پایتختم نیست!!!
  • علیرضا IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    6 0
    برای رفع آلودگی هوا اول توسعه مترو دوم جلوگیری از تردد خودروها و موتور سیکلتهای فرسوده
  • فرهاددددددددددد IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    2 0
    آقا مراكز سياسي و اداري چه ربطي به پايتخت داره مالزي دو تا پايتخت داره پايتخت سياسي و شهري؟ پايتخت سياسي كه 2 ساعت با پايتخت شهري فاصله داره و ايقد هم شيك با كلاس متمركز از نظر امنيتي هم قابل كنترله؟ پس ميشه
  • اشکان A1 ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    3 0
    به نظر من برای کاهش آلودگی و جمعیت از تهران کارای مفید تریم هست مثل انتقال چند وزارت خونه به شهرهای هم جوار یا انتقال برخی از کنسولگری ها به شهر های دیگه من فکر کنم اینطوری هم راه واسه پیشرفت شهرهای دیگه فراهم میشه هم از خیلی از مشکلات شهر تهران.
  • k.m.p IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    1 2
    اول وزارتخانها رو انتقال بدن مثلا3وزارتخانه درکرمان 3تای دیگه یزدوبه ترتیب شهرهای دیگه همین کارو بکنن.بابا تهران دیگه کشش ای همه جمعیت رو نداره.در فاز بعدی کارخانه ها رو بین استانها تقسیم کنن.باید مجوز احداث کارخانه در تهران دیگه داده نشود.ایران که فقط تهران نیست که.
  • بی نام A1 ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
    3 0
    نگران نباشید تصمیم هایی که گرفته میشود تا اجرا شود 50 سال طول میکشد
  • بی نام IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
    3 0
    مسئولین همه چی رو جمع میکنن تو تهران و بعدشم آه و ناله میکنن و ننه من غریبم بازی در میارن که تهران الوده است و در حال ترکیدن و ..... خب تمرکز زدایی کنن این همه کارخانه تو تهران هست 30 درصدشو ببرن شهرهای دیگه دانشگاهها رو اونوقت تهران جمعیت و الودگیش کم میشه
  • بی نام IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    1 0
    الان هر ساله داره حداقل پانصد هزار نفر به جمعیت تهران و البرز اضافه میشه و خیلی از مردم شهرها و روستاها به خصوص قشر جوان و تحصیل کرده به سوی این دو استان دارن سرازیر میشن. هم برای سرمایه گذاری تو بخش زمین و مسکن و هم برای پیدا کردن شغل و شرایط بهتر زندگی. چند سال دیگه استانهای تهران و البرز به خاطر آلودگی هوا، گرانی مسکن و مشکل کم آبی منفجر خواهند شد.