۰ نفر
۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۴

ایسنا نوشت:

جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در صورت تامین کارکنان وظیفه نیروهای مسلح هیچ‌گونه افزایش مدت خدمت سربازی را نخواهیم داشت.

 سردار موسی کمالی با بیان اینکه برابر بند الف ماده 4 قانون خدمت وظیفه عمومی ،مجلس شورای اسلامی مدت خدمت سربازی را 24 ماه تعیین نموده، ولی به ستاد کل نیروهای مسلح این اختیار داده شده که در صورت مواجهه با مشمول مازاد یا کمبود آن، مدت خدمت دوره ضرورت را کم یا زیاد کند؛ افزود: در حال حاضر مدت خدمت در مناطق عملیاتی و امنیتی 18 ماه، مناطق محروم و بد آب و هوا 19 ماه و در سایر مناطق نیروهای مسلح 21 ماه و در دستگاه‌های دولتی 24 ماه است.

وی با بیان اینکه طرحی در دست بررسی است که احتمال دارد بخشی یا تمام این کسرخدمت‌ها برداشته شود و خدمت دوره ضرورت 24 ماه شود؛ عنوان داشت: با حذف تمام کسرخدمت‌های مناطق عملیاتی، محروم و... دیگر تفاوتی در مدت خدمت سربازی در مناطق مختلف کشور وجود ندارد ولی اگر بخشی از کسرخدمت‌های مذکور حذف شود به این شکل می‌شود که مثلا در مناطق عملیاتی که در حال حاضر 18 ماه است ممکن است به 21 ماه تغییر یابد و در مناطق محروم 22 ماه و سایر مناطق 24 ماه شود.

وی اظهار داشت: افرادی که تا پایان سال 92 به خدمت اعزام شوند و یا در حال حاضر مشغول خدمت هستند در شمول افزایش مدت خدمت سربازی نخواهند بود.

کمالی با تاکید بر اینکه طرح افزایش مدت خدمت سربازی در حال بررسی است، گفت: بادر نظر گرفتن میزان استقبال جوانان در انجام خدمت دوره ضرورت تا پایان سال 92، در مورد موضوع فوق، تصمیم نهایی گرفته خواهد شد و به مشمولان و خانواده‌های آنان اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی افزود: در صوت تامین کارکنان وظیفه نیروهای مسلح هیچ گونه افزایش مدت خدمت سربازی را نخواهیم داشت.

کسرخدمت‌های ایثارگری سال 90 کماکان اجرایی است

وی اذعان داشت:در مقررات ایثارگری سال 90، بطور کلی بخش کسرخدمت‌های ایثارگری والدین حذف شده ، لیکن با موافقت ستاد کل نیروهای مسلح، افراد متولد سال 72 به قبل، که در سال 90 (یعنی قبل از اجرایی شدن قانون جدید) واجد شرایط بهره مندی از کسرخدمت مذکور بوده اند به شرط نداشتن غیبت کماکان برابر قانون سال 90 می توانند از این امتیاز بهره مند شوند.

کمالی بیان داشت : افرادیکه کسر خدمت‌های ایثارگری مربوط به سال های 89 به قبل را در سامانه وظیفه عمومی ثبت نموده اند ولی به علت اشتغال به تحصیل تا پایان سال 90 به خدمت اعزام نشده اند ،در حال حاضر به شرط نداشتن غیبت، طبق مقررات سال 90 می توانند از این کسرخدمت بهره‌مند شوند.

احتمال کاهش کسرخدمت بسیج

جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اذعان داشت: مدت کسرخدمت بسیج در حال بررسی می باشد، احتمال دارد تغییراتی داشته باشد، در این مقوله افزایش مدت کسرخدمت را نخواهیم داشت و کاهش آن در حال بررسی می باشد.

وی در خصوص هموارسازی خدمت سربازی برای مشمولان متاهل گفت: ستاد کل نیروهای مسلح برای مشمولان متاهل در حال حاضر تدابیری را اتخاذ کرده لذا حداکثر تلاش ما این است که سربازان متاهل در استان محل سکونتشان خدمت کنند که این امتیاز مورد تایید مقام معظم فرماندهی کل قوا بوده و جزء قانون خدمت وظیفه عمومی است.

کمالی افزود: حق عائله‌مندی برای سربازان متاهل در سال 90 تصویب و در سال 92 اجرایی شد؛ سربازان متاهل مانند کارکنان پایور از این حق برای همسر و فرزندان خود برخورد شده اند که مبلغ آن در سال جاری برای همسر85 هزار تومان و برای هر فرزند 21 هزار تومان می باشد که قطعا در قانون سال 93 این مبلغ افزایش خواهد یافت.

وی بیان داشت: در سال 93 تلاش می کنیم، ترتیبی اتخاذ شود که کارکنان وظیفه متاهل در بعضی از روزهای هفته بعد از پایان ساعت اداری ترخیص شده تا بتوانند در کنار خانواده خود باشند.

جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص تاثیرات افزایش مدت خدمت سربازی در حجم اعزام به خدمت مشمولان، گفت :هرگاه چنین موضوعی مطرح می شود با دغدغه کاهش استقبال مشمولان ازخدمت سربازی مواجه خواهیم شد البته خوشبختانه اکثریت جوانان ما خدمت سربازی را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه تعداد معدودی حدود 15 درصد مرتکب غیبت می شوند ولی در ماه ها یا سال های بعد به خدمت اعزام خواهند شد، به این گروه از جوانان توصیه کرد: مرتکب غیبت نشوند تا مشکلاتی که برای غیبت در نظر گرفته می شود، شامل حال آنها نشود؛ بنابراین قانون خدمت وظیفه عمومی را نسبت به آن دسته از افرادی که از این قانون تمکین نمی کنند باید با سختگیری در مورد آنان اعمال کنیم تا رغبت به غیبت کمتر شود.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 329422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 118
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصطفی A1 ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    هر روز بدتر از دیروز! ترخدا جوونا رو درک کنید.
    • از چی بگم IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
      دقیقا همینطوره.رهبر بزرگوار میفرمایند بروید دنبال راهکارهایی برای افزایش جمعیت و ازدواج جوانان،بعد میگن سربازی دو ساله میشه.باور کنید مسئولین همین سربازی باعث دوری جوانان از بازار کا،خونواده و هزار جور چیز دیگست.میشه چیزهای دیگه هم جایگزینش کرد فکر کنم که خدا رو هم خوش بیاد
    • یه بدبخت A1 ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
      حالا که اینطوری میکنید در اولین فرصت قاچاقچی از کشور خارج میشم.... خسته شدیم از ایم همه زور
    • میلاد A1 ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
      100 3
      واقعا که!
    • شاهرخ A1 ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
      48 6
      من دانشجوی رشته ی فوریت های پزشکیم(همون اورژانس خودمون) این رشته کاردانی و اگه بخام کارشناسی بگیرم باید دو سال سابقه کار دشته باشم اگه بخام دوسال سابقه داشته باشم باید دو سال برم سربازی یعنی تو سن 25 سالگی تازه می تونم کنکور کارشناسی بدم بعد اگه بخام کنکور کارشناسی ارشد بدم باید دو سال سابقه کار با مدرک کارشناسی داشته باشم . . . . مثبت بدین دلم آروم بگیره
    • رسول A1 ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
      42 1
      هر دم از اين باغ برى ميرسد تازه تر از تازه ترى ميرسد
    • کاظم A1 ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
      23 86
      ما که 26 ماه زیر گلوله توپ و تانک تو منطقه جنگی خدمت کردیم اینقدر نق نزدیم که مشمول های الان که اینه یه کادری صبح میرن تا دو بعد اظهر و اکثرا تو مناطق خودشون دارن خدمت میکنند نق میزنند. این دهه هفتادیا هم خیلی دارن خودشون رو لوس میکنند .
    • بی نام IR ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
      30 17
      به نظر من،این افزایش خدمت سزبازی همش به خاطر کسر خدمت متاهل ها می باشد،چون این طوری سرباز کم میاد،جوون های دیگه باید تقاص پس بدند
    • رضا A1 ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
      60 4
      متاســــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــفم................واقعآ متاســـــــــــــــــــــــفم...................
    • بی نام EU ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
      9 21
      تو رو خدا جوونها رو درک کنید مگه نمیدونید جوونای ما همه تن پرور شدن مگه نمیدونید همه تو دولت احمدی نژاد لیسانس و فوق لیسانس ودکتری گرفتن گرفتن خیال میکنن علامه دهر شدن نباید دست به سیاه سفید بزنن تا برسه برن سربازی مگه نمیدونید با مدرک لیسانس و چهارتا مدرک بین المللی از بهترین شرکتهای دنیا رفتیم خدمت نقطه صفر مرزی اینهمه لوس بازی هم درنیاوردیم.
  • بی نام IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    324 8
    متاسفم
    • م م م IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
      18 1
      من یه سوال دارم از برادران نظامی و کسایی که تصمیم گیری میکنن: به چه دلیلی جوونای این مملکت با شرایط یکسان ولی تو سالهای مختلف یکیشون 2سال باید بره سربازی یکیشون 17 ماه؟ اگه قانونه که باید واسه همه یکی باشه. چطور یهو میایید میگید کسایی که 3تا داداش داره که سربازی رفته نفر 4 معافه ؟ بعدش همین قانون رو لغو میکنید و یکی دیگه نمیتونه ازش استفاده کنه؟ اگه کسی که 3تا برادرش رفتن سربازی باید معاف بشه پس چرا 2سال بعدش همون شرایط رو یکی دیگه داره و نمیتونه ازش استفاده کنه؟ چرا بعضیا تونستن با پول سربازی رو بخرن ولی الان کسی نمیتونه؟ مگه خون یه جوون از یکی دیگش رنگین تره؟ نکنه وقتی خودتون بچتون میخواد بره سربازی قانون درست میکنید و بعدش لغوش میکنید؟
    • بی نام IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
      22 4
      من هم خیلی متاسفم شدم
  • رضا IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    خوب به سلامتی مشکل جوونا هم که حل شد، حالا فقط میمونه مدیریت جهان
    • بی نام IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
      59 2
      دقیقا رضا حالا باید رو مدیریت جهان متمرکزبشیم جوون ها هم واسه خودشون صاحب شغل و زندگی شدن
    • بی نام IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
      17 3
      یه چیزی بگم؟؟شما بیایید سربازی رو بفروشید قاعدتا یه سری هم سربازی میان...با اون پولی که از فروشش درمیاد از هر فرد(18-20 میلیون)ماهی یه تومن یا کمتر و بیشتر بدین به یه کارمند تا کاراتونو انجام بده نه ما عمر و جوونیمو میزاریم پای بیکاری نه شما نیرو کم میارید..خبر جان خواهشا بچاپ..کمک کنید این سربازی معضلش حل بشه..خیلیا پای این سربازی خیلی چیزا رو از دست دادن...از یه زندگی خوب در آینده تا رسیدن به عشقشون...نکنید با دل مردم بازی نکنید
  • محمدرضا IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    این طرح فقط به خاطر اینه که کار در کشور وجود نداره و میخوان جوونا رو بیشتر نگه دارن تا دیرتر وارد بازار کار بشن.دقیقا همون بلایی که سر درس و دانشگاه آوردن.
    • بی نام IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
      183 5
      نه اینکه دیرتر وارد بازار کار بشن...بلکه واسه اینکه یه مدت بگذره بعدشم خدا بزرگه حداقل میگن تو دوره ما نبوده!! الان دانشگاها جای راه رفتن نیست بس که الکی افزایش ظرفیت دادن
    • بی نام US ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
      10 83
      دلیلش اینه الان جمعیت 18-22 سال کمتر شده و سرباز کمه مجبورن این کار رو بکنن. تفریحی که اینکارو نکردن! برای امنیت من و شماست.
  • بی نام A1 ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    328 7
    ولمون کن بابا فقط رو اعصابند
  • اریایی A1 ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    من با نظر علیرضا مخالفم که گفت سربازی رو زیاد میکنند تا دیرتر وارد بازار کار شوی.والا من که یک سال هستش از خدمت اومدم هنوز بیکارم.پس ربطی به بازار کار نداره.
    • علی US ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
      51 2
      خوب اکه سربازیت کوتاهتر بود دوست عزیز الان ۱ سال و اندی بود بیکار بودی!!!!
    • علیرضـــا IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
      20 1
      عزیزم، محمدرضا اینو گفته نه علیرضا. ...
    • سینا A1 ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
      41 3
      یعنی من کشته قدرت فهم و درکتم بخدا. واسه همینه که کار گیر نیاوردی داداش خب.
  • بی نام IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    186 8
    چــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی؟!
    • جوان بدبخت IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
      121 3
      چون بازار کار ندارن جوانا شدن آلت دست بالا دستا بعد درباره آمار بیکاران کشورهای اروپا را میدن متاسفم واسه بالا دستا
  • بی نام IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    185 9
    مطمئن باشید هرچی مدت سربازی بیشتر بشه کمتر کسی به سربازی میره چون الان کلا شرایط فرق کرده ولی اگه کمش کنن همه میرن.
  • بی نام A1 ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    118 3
    جوانان هم به افزایش جمعیت بی اعتنایی میکنند۰ درست فکر کنید ۰ این که نشد کار
  • پژمان IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    93 14
    طبق سخنان مقام معظم رهبری جمعیت کشور در حال پیر شدنه که یکی از دلایلش همین خدمت سربازیه که دو سال باید عمر جوون تلف بشه و سن ازدواج پسرها برسه به 27-28 بعد از خدمت سربازی آیا بتونن کار پیدا بکنن و بتونن ازدواج کنن دیگه سنشون رسیده به 35 دیگه کی به فکر فرزند آوریه؟! پس معلوم مسئولیین در نیروهای مسلح به فکر منافع خودشون هستن!!!(هر روز در حال سخت تر کردن قوانین سربازی) تنها راه حل اختیاری کردنه خدمت سربازیه!!!
  • بی نام IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    ما که معاف شدیم، لم دادیم تو خونه، میخوریم، میخوابیم، فوتبال میبینیم، فیلم میبینیم، امروزم یه فیلم از جان فورد دیدم، "مردی که به لایبرتی والانس شلیک کرد". دمش گرم عجب فیلمی بود، جیمز استیوارت هم عالی بود، چارلز برونسون رو که دیگه نگو! میبینین؟ دیوونه شدم، نشستم تو خونه فیلم میبینم، منتظرم استقلال یا آرسنال بازی داشته باشهن تا سرگرم شم، از عوارض بیکاریه :(((((
    • مسعود IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
      15 39
      استقلال رو چه به آرسنال؟ پرسپولیس-ارسنال, یا پرسپولیس-منچستریونایتد. استقلالی طرفدار چلسی باشی.
    • بی نام IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
      53 0
      منم خدمت و دانشگاه رفتم و بجز معافیتی که گفتی کاملا شبیه تو روزگار میگذرونم!!
    • موسیو EU ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
      56 2
      داداش منم معاف شدم و شبی سه تا فیلم کلاسیک میبینم. دلیجان جان فورد هم ببین که عالیه... کارای هیچکاک هم حرف نداره
    • الیمی A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
      19 1
      من هم عالم به چهار علم هستم و در یکی از این علوم یکی از نظریه پردازان ،، صاحب نظر هستم .... اما بیکار می چرخیم ... فرق من فقط با شما در این هستش که سربازی و دانشگاه رفتم اما در خانه می دانشم!!!! کار قیافه خوشگل و پارتی بزرگ می خواد البته غیر از مدرک وسربازی :::::: که این هم از عوارض خصوصی سازی است کار ماهی 400 تومن هم تقریبا شبیه بیکاری است ::::::: احساس می کنم خانمها مثل مریم مقدس و ما آقایان مثل حضرت یوسف زندگی می کنیم ......
    • لوک خوش شانس A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
      17 0
      بچه های زدید به سیم آخرها !!!!!
    • محمد IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
      4 0
      واقعا من و شما خیلی به هم شبهت داریم منتها من هنوز سربازی نرفتم فیلمهای رابرت دنیرو و آل پاچینو رو هم ببین و همچنین مارلون براندو
    • بی نام IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
      3 0
      کامنتمو دوباره خوندم، یه سوتی دادم، چارلز برونسون نه، جان وین :)))))))
  • محمد NL ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    من 28 سالمه، دانشجوی دکتری هستم. هیچ وقت هم از امکانات دولتی برای تحصیلم استفاده نکردم توی دانشگاه ( همیشه شهریه پرداختم). چرا باید دو سال از زندگیم رو برای حکومت کار کنم؟ می تونم از طرح تدریس استفاده کنم ولی اونجوری 4 سال حکم استادیاریم دیرتر میاد و این یعنی 50 ملیون تومن ضرر. با صراحت اعلام می کنم که مسئولینی که با بی تدبیری و بی کفایتی و عدم احساس مسئولیت باعث این ضرر و زیان به من میشند رو نفرین می کنم. آه مظلوم می گیره. مراقب باشید.
    • بی نام EU ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
      25 0
      با صراحت كه سهله با ضرس قاطع هم كه بگي فايده نداره:((((
  • جوون بدبخت A1 ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    117 3
    من وقتی مدرسه رو تموم کردم خدمت 18 ماه بود رفتم دانشگاه وسط کار شد 21 ماه حالا هم که تموم شدیم کردن 24 ماه. آخه یه جوون 24ساله با این وضع چطور میتونه واسه آیندش برنامه ریزی کنه هر روز یه قانون میزارن و گند میزنن تو آینده ی جوونا!!!!
  • بی نام IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    72 3
    اصلا معلومه تو این مملکت سیاست کلی چیه ... از یه طرف بنر میزنن قد هیولا روش مینوسن با یه گل بهار نمیشه .. از یه طرف سربازی رو زیاد میکنن که یعنی ازدواج دیرتر و یعنی تمایل و فرصت فرزندآوری کمتر ...
    • بی نام IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
      40 0
      واقعا نگرفتی چی شده؟؟!! یعنی شما در 2 جبهه باید فعال باشی!!
    • بهروز A1 ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
      20 0
      مث اینکه شما دقت نکردی به حرفای سردار. واسه هر بچه دارن 21 هزار تومن حق اولاد میدن به سرباز. دیگه طرح تشویقی از این قوی تر؟ قدر نمیدونین دیگه
  • بی نام A1 ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    120 2
    ٥٠سالش كنيد تا جوونا تكليفشونو بدونن.. شورشو در اورديد
  • ایمان A1 ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    12 29
    الان من که 7ماه سابقه خدمت دارم از دو سال قبل، این قانون واسه منم هست؟
    • بی نام IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
      11 1
      بله برای شما هم هست. فقط برای کسانی که در حال حاضر دارند خدمت می کنند،صدق نمی کند.
    • بی نام A1 ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
      5 2
      آره.پایه خدمتی رو حساب می کنن
    • بی نام A1 ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
      4 2
      این سوال منم هست!!!
    • محمد IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
      3 0
      آره...ولی اگه تا پایان سال 92 بری خدمت همون 21 ماهه.
  • ali mysterio619 IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    57 3
    جالب کار اینجاست که با وجود این تصمیمات مسئولین از جوانان انتظار دارن که زود ازدواج کنن و بچه دار بشن!
  • مرتضي اميني A1 ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    50 12
    کارمند خبر که دارى مى خونى جان مادرت چاپ کن پر از درده دلم سلام.اگر آقايان نظرات مقام معظم رهبري را با گوش جان شنيده باشن ايشان از ايجاد بستري براى ازدواج و داشتن فرزند صحبت کردند.سوال اينجاست که چرا براى متاهلين مدت سربازى کم نمى شود؟و آيا 80 تومان براى همسر و 20 تومان براى هر فرزند ايشان کافي است که براى همسر و فرزندان سربازان کافى باشد؟ بنده هم کار دارم و هم درس خوندم و هم به بلوغ فکرى رسيدم و هم علاقه مند به ازدواج هستم.تنها سنگ جلوى پاى من سربازيست و بس و مثل من هزاران نفر ديگر عمر و آينده و بعضا عشقشون رو در اين دو سال از دست مى دهند. خدا از باعث و بانيش نگذره
    • بی نام A1 ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
      48 4
      داداش، مثل اینکه ملتفت نیستی، قانون سربازی فقط با دستور مقام معظم رهبری تغییر میکنه !
  • مرتضي اميني A1 ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    64 7
    خبر چاپ کن تو رو به خدا من تنها مشکلى که دارم براى تشکيل زندگيم سربازيه من و کسى که بهش علاقه دارم هم سن هستيم جفتمون هم دانشگاه رفتيم و کار داريم. 1.من بايد استعفا بدم و برم سربازى و زنم درامد داشته باشه و من شرمنده... 2.بعد دو سال ميام برم کار پيدا کنم کسى کارم رو بهم برنمى گردونه چون هم سن هاى من تمام دخترها سرکار رغتن تو اين دوسال و .... 3.پس با اين دو مورد بالا به شما دختر نمى ديم(جمله خانواده دختر به پسر) 4.آينده اى که باهاش زندگى کردى و ديگه وجود نداره :(
  • به زودی سرباز EU ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    33 0
    یه کم بزارید مردم نفس بکشند
  • مرتضی IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    50 1
    طبق قانون اسلام نفقه بر عهده مرد است و اگر شخص متاهل دارای فرزند به خدمت سربازی برود نمی تواند نفقه را پرداخت کند. بنابراین قانون الهی با قانون سربازی در تضاد آشکار است ،سربازی اجباری بدون حقوق نه تنها مقدس نیست بلکه مخالف اسلام است. لطفا چاپ کنید.
  • افشین IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    39 1
    ببین آقاجون...اگر برای غیبت حکم اعدام هم اجرا کنید ما وقت وعمرمون را از سر راه نیاوردیم...این مملکت پیشرفت می خواد نه بیکار ویارانه بگیر...
  • نیما A1 ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    30 3
    این که یه عده 18ماه برن.یه عده 21 یه تعداد هم 24 بی عدالتی نیست.ایا وقتی حقوق مناسب برای سرباز وجود نداره اضافه کردن زمان سربازی بی عدالتی نیست؟ایا سربازی یکسان برای همه اشخاص با هر نوع تحصیلات و هر نوع شرایط زندگی بی عدالتی نیست؟من که دو سال فوق لیسانس خوندم حالا به جای 16ماه باید 24ماه برم.این بی عدالتی نیست؟
  • حسين IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    33 1
    بابا به خدا من ديگه دارم ديونه ميشم. هر روز يه بازى در ميارن. خسته شده ):
  • رضا A1 ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    20 1
    جالبه از یه طرف همش میگن چرا سن ازدواج بالا رفته و جوونا زود ازدواج کنن بعد اینجوری میان سربازی رو زیاد میکنن.اشتغال هم که صفر! میگن بچه زیاد بیارید بعد از اونطرف تورم و گرونی و بیکاری و...نمیدونم اون آقایونی که ازون بالا این حرفا رو میزنن واقعا وضع مردم رو نمیبینن؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    34 2
    سربازی به جز اینکه باعث هدر رفتن تمامی اموخته های دانشجویان ما بشه چیز دیگه ای نداره!! چه طوره که دانشگاه های ما بیشترین رشد علمی رو دارند و مشغول تولید علم هستیم اما بعد از اون به یکباره همه چی تموم می شه و هیچ نتیجه ای نداره! دقت کنید که تمامی دانش هسته ای،ساخت هواپیماها، رادارها، روبات ها و فضا پیماها در قالب پروژه های دانشگاهی و توسط جمعی از دانشجویان انجام می شه اما همین دانشجویان بعد از این دوران باید به سربازی برند و دو سال کاری بکنند که هیچ نفعی نه برای مملکت و نه برای خودشان نداره. از طرف دیگه هم اقایون مدام پوسترهای قشنگ می زنند برای ازدیاد نسل و این مسائل. اخه من دانشجوی دکترا که تا 30 سالگی دانشجویم و بعدش هم کابوس 2 سال سربازی رو دارم این مورد رو کجای دلم بزارم؟
  • رادوین SE ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    27 3
    یک نیرو مسلح حرفه ای معادل ده تا یک سرباز معمولی و تنها دوره که می تونه مفید باشه تو سربازی فعلی فقط دوره آموزشی که نهایتا دو ماه است و ماباقی آن چیزی جزء بیگاری نیست کاری که باید صورت بگیرد: 1.فروش خدمت سربازی 2. حرفه ای کردن سربازی 3.ارتقاء پیدا کردن آموزش و توان در سربازان بصورت حرفه ای 4.ارتقاء عالی درآمد نیروهای مسلح حرفه ای 5. دوره سربازی برای کسانی که توان خرید ندارن به کار گیریشون در صنعت ,صنایع وشرکت ها و غیره در عوض تمام هزینه ها از صاحبان صنایع استخدام کننده دریافت شود و این جوانان بعد از دوره سربازی نیازی ندارن دنبال کار باشن چون دارای تجربه مفید شدن همون جا و هرجایی دیگری می توانند استخدام بشن.
  • بی نام DE ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    69 0
    من که نفهمیدم چرا 2 سال سربازی بودم ....شاید برای تمرین روز مرگی و فهمیدن بیهودگی زندگی!
  • بی نام A1 ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    62 0
    یه جوری صحبت میکنن انگار داریم تو افغانستان زندگی میکنیم چرا با لحن دررست صحبت نمیکنید چه گلی به سر جوونا زدید که این لحنو دارید؟
  • بی نام A1 ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    19 2
    به جاي اين كارا بايد به سمت داشتن ارتش حرفه اي پيش رفت، يعني خدمت وظيفه اجباري نباشه در عوض با تصويب يك بودجه و اعتبار براي نيروهاي نظامي و در نتيجه با افزايش چشمگير حقوق كاركنان و كادر پرسنليش نيروي داوطلب براي استخدام تو اين ارگان افزايش پيدا كنه و ديگه نيازي به فراخوان براي خدمت اجباري سربازي نباشه ، چيزي شبيه به كشورايي كه خدمت اجباري رو حذف كردن.
  • محمد A1 ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    9 67
    من که معاف شدم .بشه ده سال
    • سعید A1 ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
      29 3
      این معافی ها رو هم میتونن دوباره فرا بخونن! :)
    • بی نام A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
      24 0
      بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند. خیلی از ما ایرانیا فقط حرفهامون قشنگه وگرنه پای عمل بیفته تو زرد و رو سیاه عالمیم
    • بی نام A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
      22 3
      امثال تو این مملکت رو به اینجا کشوندن نه مسئولانش
  • معین IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    9 72
    من که بسیج دارم کم تر میرم
  • وحید IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    2 11
    دوســـــــــــتان ... خواهشا جواب بدین .... منظورش از کسر خدمت چیه ... ببینین من سال 89 کسریمو گرفتم سال 90 ثبت کردم تو سیستم ولی دانشجو شدم ..... گفتن که باطل شده ... اون موقع هر 1 ماه 18 روز کسری میخورد یعنی 11 ماه کسری گرفتم قاونو جدیدی میگه هر 1 ماه 9 روز کسری .... حالا من چقدر کسری دارم دارم ؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
      4 0
      قانون عطف بماسبق نميشه. اگه تأييديه ١١ ماه رو گرفتي ديگه نه يه روز كمتر ميشه نه بيشتر
  • امین A1 ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    21 1
    هر چی بیشتر کنن، کمتر کسی حاظر میشه بره سربازی و بالعکس ..!
  • بی نام IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    36 2
    یک بار گفته میشه مجلس بررسی کردند و گغتند سربازی به ضرر مملکت است و این بار میگن 21 ماه کمه باید 24 ماه باشه این یعنی هرکی کار خودشو میکنه و کسی به فکر مصلحت مملکت و آینده جوونا نیست چرا این موضوع عمیق بررسی نمیشه که چقدر مشکل ایجاد کرده و و چقدر در کلان قضیه ضرر متوجه کشور میشه
  • بی نام DE ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    32 0
    خوب اینم سقف دو سال که پرش کردید. خسته نباشید. خیال ما و خودتونو راحت کردید.
    • بی نام A1 ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
      13 1
      بابا کجای کاری. قانون وظیفه عمومی میگه. مدت خدمت سربازی ۳۰ سال هست. ۲ سال ضرورتش پر شد. هنوز ۲۸ بدهکار آقایون هستیم !!
  • بی نام IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    9 56
    خوبه دوسال ؛ من خدمت سربازی رفتم خیلی با تجربه شدم !!!!!
    • بی نام A1 ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
      78 2
      شما اگر دوسال سر کوچه تون هم می نشستی تجربه ات زیاد میشد...
  • بی نام IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    21 2
    آقا جان بیایید جون مادرتون، خدمت سربازی رو حرفه ایش کنید، یه گروه ارزیاب بگذارید وضعیت و تخصص های هر فرد را بررسی کنه و اون وقت کار مرتبطش رو بهش بدید که سربازیش باشه ودرآمدهم داشته باشه. به خدا تو کشور ما اگر بعضی ها برن و بعضی ها مغزشون تکون بخوره، ما نه مشکل مسکن داریم، نه مشکل کار، نه مشکل ازدواج و .... فقط بعضی ها پاشون رو از رو سیم بردارن. لطفا ...
  • بی نام RO ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    85 2
    اگر بعنوان راننده رئیس بانک مرکزی پذیرفته بشم حاضرم 10 سال سربازی برم !
  • masoudm60 A1 ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    9 60
    ماکه معاف شدیم یکی دو هفته دیگه کارتم میاد گفتم فقط روحیتون عوض شه در ضمن عمه هم ندارم
  • ندا A1 ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    35 7
    بهتره پسرا بیخیال درس و دانشگاه شن برن سربازی تا بعدها نشد 3 سال...
  • محمد A1 ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    14 4
    شرایط سن رو شما در نظر نمیگیرید؟ مثلا یه متولد 66 که تا حالا داشته درس میخونده و کارشناسی ارشد میگرفته باید 24 ماه بره خدمت و یه متولد 73 که با دیپلم میخواد بره خدمت هم 24 ماه؟ کسری پروژه میخواد برداشته بشه؟من الان دارم یه پروژه نظامی واسه یه سازمان انجام میدم که یه سالی هست طول کشیده و چند ماه دیگه تموم میشه و میوفته تو اون سال، پس اگه اینطور باشه که زحمت من نادیده گرفته میشه این چه عدالتیه؟ پس من برای چی این پروژه رو انجام دادم انجام دادم که کسری بگیرم، خواهشا به فکر جوان ها باشین ما که درس خوندیم که گناه نکردیم که حالا بخوایم 24 ماه بریم خدمت. اگه ماهم به زمان دیپلم گرفتنمون میخواستیم بریم خدمت 18 ماه تموم میشد.
  • من IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    47 1
    اینم از بدبختیای ما دهه ی شصتیاس دیگه.کلا رو هواییم!!!!!
  • مجردی که لب مرز خدمت کرده A1 ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    30 7
    متاهل ها رو هم ببرید نقاط کور کشور خدمت کنند خونشون از 14-15 پسر مجردی که تو سراوان کشته شدند رنگی تر نیست که همش ور دل زن و بابا و مامانشون باشن !
  • بی نام A1 ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    41 3
    اصلا روندش کنید30 ماه بشه کی میره سربازی
  • علي EU ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    34 3
    اقا تو رو خدا فكر جوونا باشيد, با اين كار ديكه كسي از جمله خودم حاضر نيست ازدواج كنه
  • محمد A1 ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    33 0
    من که فروردین 90 با 28 روز اضاف تموم کردم خدمت رو ... الانم با دو تا مدرک دانشگاهی (مدیریت و حقوق) بیکارم و کارم شده لگردی در خیابونهای شهر و یا تو اینترنت + فیلم و سریال دیدن .... نه امیدی به زندگی و اینده و ازدواج و .......... خدایا خودت به داد ما ایرانیها برس !
  • بی نام IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    28 5
    24 سالمه هم کار میکنم هم دانشجو هستم دانشجو ارشد ، کارم هم با تلاش به اینجا که هستم رسوندم ، خدمت یعنی تمام سوابق کاریم به باد میره یعنی من که تو جامعه هستم و 6 ساله که روی پای خودم وایستادم باید قید همه چیز و بزنم کار - پول - خانواده - عشق و زندگی مشترک ! کمی خودمون و بزاریم جای جون امروز نه 30 سال پیش! الان میری سوپر قیمت خیلی چیزا بیشتر از روز قبلش شده ، حالا بعد 2 سال چی ؟ من که باید از صفر شروع کنم چی؟ سربازی واسه من نیست که جون میکنم و تو جامعه جایگاه دارم ! مال اون پسری هست که شلوار تو پاش سنگینی میکنه! ماشین باباش زیر پاشه و داره دور دور میکنه اون باید بره مرد بشه نه من که هستم و با سربازی هیچی نمیشم...
  • علی رضا A1 ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    37 2
    آقا این چه وضعشه.28 سالمه. تا حالا فرستادنمون دنبال نخود سیاه دانشگاه، الان هم برم سربازی میشه 30 سالم. بیام کار پیدا کنم خونه پیدا کنم زن بگیرم شده 50 سالم. اون موقع باید به فکر اون دنیام باشم نه به فکر بچه و افزایش جمعیت. خدااا به کی دردمو بگم
  • m A1 ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    27 0
    دیگه از تقاضا و خواهش و این چیزا نمیشه گفت دوستان ظاهرا هرچی خواستند کردند و میکنند دیگه بکنند ۵۰سال خدمت کنند..
  • reza A1 ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    22 1
    الان جوری شده که جونا برای فرار از سربازی هر طور که شده،تو هر رشته ای که شده و توی هر دانشگاهی که شده و به هر قیمتی که شده میرن دانشگاه،بعد می یان میگن بیشتر اونایی که واسه سربازی می یان 18،19 ساله هستن. حالا پسری که بعد 4،5 سال ایسانس گرفته و هنوز نمی خواد ارشد بخونه،2سال هم سربازی میشه 25،26. اخه این بدبخت کی بیاد کار پیدا کنه،کی زن بگیر،کی بچه دار بشه.(حالا اگه می خواست ارشد و دکتری هم می خوند که واویلا بود) یه چیز دیگه،به نظر من چون کلا بودجه کشور در خیلی ارگان ها کم شده،چه چیزی بهتر از سرباز ها که نیروی کار بله قربان گوی ارزان هستند.
  • بی نام IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    10 1
    24 ماه که بود میگفتن چشم هم بزنی تمومه . خوب حالا 2 بار که چشم هم بزنی تمومه دیگه !!
  • علی US ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    34 0
    خیلی حرف دارم! اما اگه بگم مطمئنم تاییدش نمیکنید...پس همون بهتر که تو خودم بریزم و ...
  • بی نام A1 ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    22 6
    من که معاف کفالت گرفتم چی گلی به سرم زدم.؟الان مدرکمم گرفتم ولی کو کار؟برید بابا دلتون خوشه
  • بابک IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    30 0
    خوب. دو سال دیگه میخواید چه کار کنید؟ فقط زندگی ما دهه شصتیارو نابود کردید.
  • مرد A1 ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    15 0
    عجب داستانی . اشک مو دراورد.خبر انلاین اینقدر قصه ی درد ناک ننویس.چون هر متنی که در مورد افزایش سربازی هست رو صفحاتتون میاد عشقمو ازم دور میکنه.همسر اینده ام داره ازدواج میکنه.منم میشم یه ادم ریشو و شکست خورده .بی احساسا.
  • سعید A1 ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    18 1
    من 35 سالمه متعهل ، غایب و دارای فرزندم .هرچی صرفه جویی میکنیم هزینمون از 2 ملیون پایین نمیاد.برم سربازی اجاره و هزینم و چه کنم؟
  • یک روحانی A1 ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    30 0
    مسئولین! یه نگاه به این کامنت ها بندازید. به خدا آدم آتیش می گیره. چرا کسی فکری به حال این جوونا نمی کنه؟؟
  • بی نام IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    6 0
    باور کنید تو شهر ما دستکم هفت پادگان نظامی وجود داره، بعد این پادگانها هر کدومشون اندازه ی یه شهر وسعت دارن. خوب وقتی یه همچین تعدادی پادگان با همچین وسعتی وجود داره خوب باید یه جوری اونو پر کنن. اونوفت قربونش برم کادری هاهم که کاری توی این پادگانها انجام نمیدن و همه ی کارهاشون رو وظیفه ها انجام میدن.من نمیدونم دلیل وجود این همه پادگان تو یه شهر چی میتونه باشه. کلا پرت انرژی و نیرو زیاده اونجا!! عزیز من هم از تعداد پادگانها کم کنید و هم از وسعتشون که لااقل اینجوری یه کم بهینه بشه اوضاع(شما که حاضر نیستین سربازی رو کاهش بدید). اگه یه ذره هم به حرف این مردم گوش بدید موردی پیش نمیاد!!!
  • بی نام A1 ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    20 0
    همین حالا که این کامنت را میزارم 18 ماه و 6 روز از اون هنگامه تلخ عزیمت به اجباری میگذره دوره ای که منو از دانشگاه،مقاله،همایش و ... بزور جدا کرد و پرت کرد در جماعت بشین پاشو! بجز اتلاف روزهای تکرارنشدنی جوانی چیزی عایدم نشد از این دوره... در ضمن هیچ کسری هم ندارم و 4 نسل سرباز را به چشم دیدم!
  • ::: A1 ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    12 1
    اینجوریه؟ باشه منم عمرآ زن بگیرم 10 تا بچه بیارم با تا 10 گل بهار بیارم :|
  • بی نام EU ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    10 0
    باز هم خواهش می کنیم و بعد باز هم مثل بره های رام سرمان را پایین می اندازیم و می رویم تا هر کاری دوست دارند روی ما انجام دهند.
  • محمدرضايي ديگر! A1 ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    11 15
    من كه فرصت نكردم نظرهاي دوستان رو بخونم، ولي حجم اين نظرها خودش نشون دهنده حجم كار ملت شهيدپرور داره! درضمن بيگاري بهتر از بيكاريه!
    • محمد . A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
      16 1
      واسه شما شايد بيگاري بهتر باشه دوست عزيز!
  • محمد اردکانی US ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    11 0
    سربازی در ایران کاری عبث است در حالی که در بسیاری از کشورها با برنامه و حساب شده از تخصص علمی و دانشگاهی سربازها استفاده می شود که این امر سبب می شود او اموخته های دانشگاهی را فراموش نکند بلکه تمرین هم هست و بسیاری از پروژه ها در این گونه کشورها ارزان قیمت و تخصصی اجرا می شود . چرا مسئولان کشور ما عادت ندارند کارهای درست را الگو برداری کنند. این طولانی کردن خدمت چاره کار برای کاستن از تقاضا در بازار کار نیست . بلکه پاک کردن صورت مساله است . خبرانلاین وجدانا بدون سانسور چاپ کن.
    • علی IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
      0 0
      سربازی برای من انگیزه ای میشه برای دل کندن و رفتن
  • فرشاد IR ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    7 0
    این جوذ که پیش میره بهتره برای برنامه ربزی همه بنا رو بذارن رو سه سال و خلاص
  • بی نام IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    8 0
    ایران. هر روز بهتر از دیروز!!!
  • محمدرضا A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    9 0
    اگر سربازی حرفه ای میشد خیلی خوب بود
  • امیر IR ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    10 0
    با وجود اینکه با مدرک فوق لیسانس به سربازی رفتم اما از اون سالها به عنوان بدترین سالهای عمرم یاد می کنم. مثلا داشتم واسه این مملکت خدمت می کردم اما باید تمام هزینه ها رو خودم می دادم و مهمتر اینکه حدود دو سال از بهترین سالهای زندگیم هدر رفت. بعدشم که رها شدم تو این جامعه واسه پیدا کردن شغل و ...
  • آرش IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    7 1
    خدمت طولانی تر : افزایش سن ازدواج : کاهش درصد باروری زوج ها : کاهش جمعیت خدمت طولانی تر : کاهش احتمال پیدا کردن کار : کاهش درآمد : عدم تمایل زوج ها به بچه دار شدن خدمت طولانی تر : عدم تمایل جوانان به رفتن به سربازی : به تعویق افتادن ازدواج و احتمال پیدا کردن کار : دو مورد بالا تا دلتون بخواد میشه ازین رابطه ها پیدا کرد بین طول خدمت، اجباری بودن خدمت، آمار موالید، بیکاری و ... خبرجان لطفاً بچاپ
  • نوسترآداموس IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    5 1
    بخشی از دست نوشته های نوسترآداموس: سردار اواخر سال 1392 مصادف با سال 2014 میلادی به سربازان متاهل توصیه میکند که اینقدر نگن "ما زن و بچه داریم چطوری بریم خدمت؟" یه کمی به همسر نلسون ماندلا نگاه کنند و عبرت بگیرند و چنین افرادی رو اسوه و الگوی خودشون قرار بدهند. شیر زنی که همسرش 27 سال در زندان بود. پس لدفن اینقدر ننه من غریبم بازی در نیارید و اجازه بدین خدمت به 27 سال افزایش پیدا کنه :دی"
  • موسوی A1 ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    5 0
    یه روز هم نوبت ما میشه
  • فرید A1 ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    1 0
    دوســـــــــــتان ... خواهشا جواب بدین .... منظورش از کسر خدمت چیه ... ببینین من سال 89 کسریمو گرفتم سال 90 ثبت کردم تو سیستم ولی دانشجو شدم ..... گفتن که باطل شده ... اون موقع هر 1 ماه 18 روز کسری میخورد یعنی 14 ماه کسری گرفتم قاونو جدیدی میگه هر 1 ماه 9 روز کسری .... حالا من چقدر کسری دارم دارم ؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    3 0
    خوبه دو سال سرمون گرمه وگرنه دو سال بیکار بودیم.
  • بدبخت IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    0 0
    خیلی بی انصافی حداقل به اون کسایی که تحصیل کردند و میتونستند ۵ سال پیش برن یه قانونی .... حالا اگه این حرف بگیم میگن واسه خاطر خودت درس خوندی نه واسه ما . آره راست میگین الان متولد ۷۰ با ۶۰ یکی هستند .. ؟ ما نمیدونستیم وضع مملکت اینجوری میشه تو این گرونی وگرنه خداییش همون لیسانسو بیخیال میشدیم سر موقش ۱۷ ماه با همون کسری که داشتیم میرفتیم ..
  • ایدین A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    1 0
    اگرمادرسال92دفترچه رو بفرستیم 93اعزام بشیم باید 24ماه خدمت کنیم
  • غم مادر A1 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    1 0
    2سال دور از خانواده