کتاب​های «خوابی به رنگ فراموشی» زندگی دکتر شهید مفتح نوشته و «مرد نخستین» داستان زندگی پروفسور محمود حسابی تجدید چاپ شدند.

به گزارش خبرآنلاین، چاپ چهارم کتاب «خوابی به رنگ فراموشی» نوشته عزت الله الوندی و دومین جلد از مجموعه «قصه قهرمانان انقلاب» که زندگی آیت الله مفتح را از دید کسی که او را ترور کرده، روایت می‌کند، روانه بازار کتاب شد. الوندی اطلاعات مورد نیاز برای نوشتن این کتاب را از پرونده عامل ترور در زندان ساواک به دست آورده‌است. مخاطب این کتاب گروه سنی نوجوان است و مبارزات حق‌طلبانه دکتر مفتح در قبل و خدمات این شهید بعد از انقلاب اسلامی تا هنگام شهادت با زبان روان داستانی برای این گروه سنی توضیح داده شده است.

در بخشی از این کتاب آمده‌است:
«دو مأمور که جلو در ایستاده بودند، فکر می‌کردند من دیوانه شده‌ام. آخر می‌دیدند مدام دارم با انگشتم روی میز می‌نویسم، بعد نوشته‌ها را پاک می‌کنم و دوباره از نو شروع می‌کنم به نوشتن. حالا دیگر چهره‌شان خشن نیست. حتما مهربان هم شده‌اند. قاضی پرونده، یکی ـ دو بار خودش به این بند آمده و حتی با خود من هم حرف زده. حس می‌کنم باید همه چیز را بگویم.»

کتاب «خوابی به رنگ فراموشی» روایتی از زندگی شهید آیت الله مفتح برای نوجوانان است که تاکنون به چاپ چهارم رسیده‌است.

همچنین این ناشر چاپ شانزدهم «مرد نخستین»، داستان زندگی پروفسور محمود حسابی نوشته محمود اکبرزاده، را روانه بازار نشر کرد. داستان کتاب «مرد نخستین» که از مجموعه مفاخر ملی، مذهبی است، از چهارم اسفند 1281 هجری شمسی، همزمان با تولد پرفسور حسابی آغاز می‌شود و در اسفند سال 1345 هجری شمسی، آنگاه که حسابی درگذشت، به پایان می‌رسد.

این کتاب 64 سال فراز و نشیب را در زندگی علمی ، سیاسی و فرهنگی پرفسور در قالبی داستانی برای خواننده ترسیم کرده است.

پرفسور حسابی تحصیلات ابتدایی , متوسطه و دانشگاهی را در بیروت گذراند و در رشته‌های ادبیات و علوم و نیز راه و ساختمان فارغ‌التحصیل شد. مدتی نیز پزشکی خواند. ولی آن را رها کرد و به مطالعه نجوم، ریاضی و زیست‌شناسی پرداخت و در همه آن‌ها با موفقیت روبرو شد. سپس مهندسی برق، مهندسی معدن و دکترای فیزیک را در دانشگاه سوربن به پایان برد.

در سال ١٣٠٦ ، به تهران بازگشت و با توجه به فقر فرهنگی کشور ، در راه گسترش علوم و فنون جدید دست به تلاش خستگی‌ناپذیری زد. تأسیس دانشگاه تهران ، دانشکده فنی و علوم، راه‌اندازی نخستین دستگاه رادیولوژی و ایجاد نخستین ایستگاه هواشناسی از کارهای اوست. دکتر حسابی پدر فیزیک ایران لقب دارد و یک بار نیز از سوی مجامع خارجی، به او عنوان مرد سال داده شده است.

داستان این کتاب از سوی «ایرج حسابی» فرزند پرفسور حسابی بازبینی شده است. یازدهمین چاپ کتاب «مرد نخستین» تولید مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در 102 صفحه و قطع رقعی است.

 

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =