مروری برمهمترین اخبار حوادث امروز چهارشنبه 27 آذر 1392

سردار شهرام عباسی، فرماندهی مرزبانی آذربایجان غربی به فارس گفت: در 20 روز اخیر بیشتر از پنج نفر از اهالی و مرزنشینان که می‌خواستند به صورت غیرقانونی از مرزها خارج شوند در بهمن مانده و جسد آن‌ها از طریق طرف ترکیه تحویل گرفته شد.
طی بارش‌های اخیر شاهد سوز و سرمای منفی 35 درجه در مرزها بوده که مرزبانان با قدرت هر چه تمام‌تر در مرزها حضور داشتند و به امر خطیر مرزبانی مشغول بودند.
طی بارش‌های اخیر نیروهای مرزبانی با وسایل و ماشین‌آلاتی که در اختیار داشتند در امر بازگشایی جاده‌ها و انتقال بیماران همکاری داشته به خصوص در مرز تمرچین پیرانشهر مصدومان را از خطر نجات داده و به واحدهای موردنظر رسانند.
در 20 روز اخیر بیشتر از پنج نفر از اهالی و مرزنشینان که می‌خواستند به صورت غیرقانونی از مرزها خارج شوند در بهمن مانده و جسد آن‌ها از طریق طرف ترکیه تحویل گرفته شد.

 

کشف جسد دختر 22 ساله در چاه کشاورزی شهر ساحلی بنک
کرم دشتیان، فرمانده انتظامی شهرستان کنگان از کشف جسد دختر 22 ساله در چاه کشاورزی شهر ساحلی بنک خبر داد و به فارس گفت: جسد دختری 22 ساله در چاه کشاورزی در شهر بنک شهرستان کنگان استان بوشهر کشف شد.
دشتیان با بیان اینکه این دختر 35 روز پیش از خانه متواری شده بود گفت: 35 روز پیش خانواده مقتول با مراجعه به نیروی انتظامی خبر از مفقود شدن فرزندشان دادند.
پلیس با شروع تحقیقات به عموی 33 ساله دختر مشکوک شد و او در بازرسی‌های اولیه اعتراف کرد که برادرزاده‌اش را با تهدید به یکی از مزارع اطراف شهر برده و پس از کتک‌کاری او را در یک چاه کشاورزی عمیق پرتاب کرده است.
عموی مقتول دلیل قتل برادرزاده‌اش را نافرمانی دختر از خانواده و مشکلات اخلاقی او عنوان کرده است.

 

قتل با آچار برای 21 گوسفند!
رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی از دستگیری فردی خبر داد که به دلیل اختلاف 700 هزار تومانی مردی را کشته و جسدش را در ساختمان نیمه‌ کاره‌ای رها می‌کند.
به گزارش ایسنا، سرهنگ بیدمشکی با بیان اینکه در بیست و پنجم اردیبهشت ماه سال جاری رسیدگی به پرونده‌ای تحت عنوان فقدانی فردی به نام علی در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی کاشمر قرار گرفت، گفت: با اینکه ماموران پلیس آگاهی کاشمر به چهار نفر مظنون شده و آنان را مورد تحقیق و بازجویی قرار دادند، اما نتیجه خاصی حاصل نشد و نهایتا بنا به درخواست رئیس دادگاه عمومی کوه سرخ، پرونده به همراه چهار مظنون در چهاردهم آذرماه پس از صدور نیابت قضایی، به پلیس آگاهی خراسان رضوی ارجاع داده شد.
وی با بیان اینکه به محض وصول پرونده، کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی تحقیقات خود را آغاز کردند، گفت: ماموران با انجام تحقیقات فنی و بکارگیری شگردهای خاص پلیسی، سرانجام به یکی از مظنونان که محمد 38 ساله نام داشت، مظنون می‌شوند که نهایتا این فرد در دام تناقض‌گویی‌های خود گرفتار و لب به اعتراف می‌گشاید.
رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با بیان اینکه علی در اعترافات خود ضمن قبول بزه انتسابی، عنوان داشت که چندی قبل از وقوع جنایت، تعداد 21 راس گوسفند از مقتول به مبلغ هفت میلیون تومان خریداری کرده بود، گفت: متهم اعتراف کرد که دو فقره چک به مبلغ چهار و سه میلیون تومان به مقتول داده، اما پس از فروش گوسفندان، مقتول برای دریافت پول خود، به در منزلش مراجعه آمده و به دلیل کسر حدود 700 هزار تومان از مبلغ چک اول، با وی درگیر و سپس با استفاده از آچار خاور، دو ضربه به سر وی زده و او را می‌کشد.
بیدمشکی با بیان اینکه متهم به قتل، پس از قتل جسد مقتول را داخل یک پلاستیک و روفرشی پیچیده و جسد را در زیرزمین منزل در حال ساخت برادرش دفن می‌کند، گفت: با دستور قاضی پرونده، محل دفن جسد بازگشایی و جسد کشف و تحویل پزشکی قانونی شد و متهم نیز برای بازسازی صحنه قتل، تحویل کارآگاهان آگاهی شهرستان کاشمر شد.

 

کولاک جان شهروند بانه‌ای را گرفت
یک شهروند بانه‌ای سه شنبه شب بر اثر گرفتار شدن در کولاک جان خود را از دست داد.
به گزارش تسنیم، یک نفر از اهالی روستای آنجینه بخش نمشیر بانه سه شنبه شب بر اثر گرفتار شدن در برف و کولاک شدید جان خود را از دست داد.
محمود شریفی 35 ساله اهل روستای آنجینه بانه دیروز غروب به منظور دیدار با فامیل خود خود به روستای میرگه نخشینه از توابع شهرستان سقز رفته بود که در برف و کولاک شدید راه را گم کرده و متاسفانه جان خود را از دست داده است.
پیکر فرد حادثه دیده که توسط گرگ‌های منطقه تکه تکه شده برای طی کردن مراحل قانونی به شهرستان سقز انتقال داده شده است.
پیکر این شهروند هم‌اکنون در سردخانه پزشکی قانونی سقز نگهداری می‌شود.

 

دستگیری سارقان حرفه ای و کشف 36 فقره سرقت در بوشهر
فرمانده انتظامی شهرستان بوشهر از شناسایی و دستگیری سارقان حرفه ای و کشف 36 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ شجاعی در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع افزایش سرقت در سطح شهرستان بوشهر و حومه، ماموران انتظامی شهرستان بوشهر موضوع را به طور خاص در دستور کار خود قرار دادند.
ماموران پلیس با گسترش گشت های منظم و هدفمند و افزایش اکیپ های گشتی در موقعیت های مورد نظر، به دو نفر راکب موتورسوار مشکوک و پس از تعقیب و گریز، آنها را دستگیر کردند.
ماموران انتظامی شهرستان بوشهر با دستگیری سارقان حرفه ای موتورسیکلت، به نام های رضا 32 ساله و وحید 29 ساله ، اهل و ساکن شهرستان بوشهر تحقیقات خود را برای کشف سرقت ها آغاز کردند.
متهمان در بازجویی اولیه پلیس به 33 فقره سرقت موتورسیکلت و 3 فقره سرقت لوازم داخل خودرو با همدستی یکدیگر اعتراف کردند.
شیوه و شگرد سارقان در سرقت به این نحوه بوده است که با موتورسیکلت در خیابان ها و کوچه ها پرسه زده و با زیر نظر گرفتن موتورسیکلت هایی که از لحاظ سسیتم ایمنی ضعیف بودند، بوسیله انبرقفلی اقدام به شکستن قفل و بوسیله سیم چین سیم های سویچ را قطع و اقدام به سرقت موتورسیکلت کرده و متواری می شدند.

 

باند قاچاق اشیاء عتیقه در جنوب کرمان متلاشی شد/ کشف 475 سکه دوران ایلخانی
فرمانده نیروی انتظامی کهنوج از شناسایی یک باند قاچاق اشیاء عتیقه در جنوب کرمان خبر داد و گفت: اعضای این باند دستگیر شده اند.
به گزارش مهر، سرهنگ عباس خاکی نهاد در جمع خبرنگاران گفت: ماموران نیروی انتظامی با انجام یک سری عملیات اطلاعاتی و زیر نظر گرفتن اعضای یک باند قاچاق مواد مخدر موفق به دستگیری این افراد شدند.
از این افراد تعداد 475 سکه عتیقه کشف شده است که قصد داشتند آنها را به فروش برسانند.
در این ارتباط چهار نفر دستگیر شدند و هم اکنون تحویل مقامات قضایی شده اند.
این سکه ها تحویل میراث فرهنگی شدند که در بررسیهای اولیه مشخص شده همه سکه ها اصل و از جنس نقره هستند.
این سکه ها مربوط به دوره ایلخانی هستند.

 

اطفاء حریق کارخانه مقواسازی زاهدان
حضور به موقع کارکنان اداره ایمنی و آتش‌نشانی فرودگاه بین المللی زاهدان در کارخانه مقواسازی در حاشیه فرودگاه زاهدان و مهار آتش، سبب عدم سرایت آن به دیگر واحدهای تولیدی در این شهرک شدند.
حسن اعرابی مقدم، مدیرکل فرودگاه‎های سیستان و بلوچستان به فارس گفت: به درخواست مدیرکل ستاد بحران استانداری و فرماندار شهر زاهدان مبنی بر اعزام کارکنان آتش‌نشانی فرودگاه به محل حادثه، در کمترین زمان ممکن خودروی کف ساز به همراه شش نفر از کارکنان اداره ایمنی زمینی و آتش نشانی فرودگاه زاهدان به محل اعزام شدند.
این حادثه در فاصله یک کیلومتری جنوب فرودگاه زاهدان و در کارخانه مقواسازی در شهرک صنعتی زاهدان رخ داد. وی مدت زمان عملیات اطفای حریق در شهرک صنعتی را چهار ساعت با محوریت و فرماندهی پرسنل ایمنی زمینی و آتش نشانی فرودگاه زاهدان و پشتیبانی هشت خودروی اطفای حریق آتش نشانی شهر زاهدان و شرکت ملی نفت اعلام کرد.
عملیات اطفاء حریق در ساعت 23.30 دقیقه سه شنبه شب پایان یافت و فرماندار زاهدان از تلاش همه آتش‌نشانان بویژه پرسنل زحمت کش فرودگاه زاهدان در اطفاء حریق قدردانی کرد.

 

تلاش نافرجام ایرانی مقیم هلند برای کلاهبرداری 120 میلیون ریالی
رئیس پلیس فتا استان کرمان از دستگیری یک ایرانی مقیم هلند خبر داد که ضمن برقراری یک رابطه مجازی، 120 میلیون ریال از یک شهروند کرمانی کلاهبرداری کرده بود.
سرهنگ کامبیز اسماعیلی به ایسنا گفت: چندی پیش خانمی 34 ساله و ساکن کرمان هنگام چت و پرسه‌زنی در فضای مجازی، با یک ایرانی مقیم هلند در یکی از شبکه‌های اجتماعی آشنا می‌شود و پس از گذشت یک ماه از این رابطه مجازی، شرایط برای ملاقات حضوری آنان در ایران فراهم شده و چند بار در کرمان یکدیگر را ملاقات می‌کنند که زمینه یک اعتماد کاذب را ایجاد می‌کند.
فرد پس از مدتی با این خانم 34 ساله تماس تلفنی برقرار کرده و ادعا می‌کند که به دلیل تصادف و پرداخت خسارت آن، نیاز فوری به 120 میلیون ریال وجه نقد دارد که وی نیز بلافاصله مبلغ را به حساب فرد واریز می‌کند.
اسماعیلی با اشاره به متواری شدن مهاجر ایرانی پس از دریافت مبلغ تصریح کرد: فرد مقابل که خود را قربانی یک کلاهبرداری میلیونی می‌بیند، به پلیس فتا کرمان مراجعه کرده و در همین راستا پرونده تشکیل و دستگیری متهم در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به اهمیت سرعت عمل ماموران انتظامی در رسیدگی به این پرونده افزود: بلافاصله تیمی از کارآگاهان پلیس فتا تشکیل و پس از انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی و تجسس‌های فنی، محل اختفاء متهم شناسایی و روز گذشته در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.
متهم دستگیر شده در بازجویی‌های صورت گرفته به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شاکی اعتراف و اذعان کرد که قصد داشته با وجه نقد به دست آمده، همسر و فرزند خود را نیز به هلند منتقل کند.

 

دستگیری عامل فروش داروهای غیرمجاز کمردرد
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی از دستگیری عامل فروش دارو های غیر مجاز در بیرجند خبر داد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ حسینی در تشریح این خبر گفت: کارشناسان پلیس فتا حین رصد سایت‌های استانی تبلیغی با موضوع درمان درد (رماتیسم و کمردرد و ... ) با پماد (ب) را مشاهده کردند.
وی با بیان این که با استعلام بعمل آمده از معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مشخص شد که داروهای ارائه شده فاقد مجوز است، افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی و مهندسی اجتماعی موفق شدند فرد فروشنده را شناسایی و دستگیر کنند.
حسینی با بیان اینکه متهم در بازجویی‌های فنی و پلیسی با اشاره به این که دارو ها را به صورت تلفنی از فردی در تهران خریداری کرده است، اظهار داشت: مأموران با هماهنگی مقام قضایی در بازرسی از منزل متهم موفق به کشف تعداد55 عدد از پمادهای غیر مجاز که هرکدام به مبلغ 35هزارتومان و 2 دستگاه مرتبط به قیمت هر کدام 95 هزار تومان شدند.
پس از انجام اقدامات تکمیلی پرونده برای سیر مراحل قضایی به دادسرا ارسال شد.

 

نجات کارگر از داخل مخلوط‌کن سیمان و ماسه
یک کارگر ساختمانی که داخل مخلوط‌کن سیمان و ماسه گرفتار شده بود به همت آتش‌نشانان سبزوار نجات یافت.
عباس معصومی‌صدر، مسئول عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار به واحد مرکزی خبر گفت: در این حادثه که در محل یکی از موزاییک‌سازی‌های خارج از شهر سبزوار روی داد، با اقدام به موقع تیم نجات آتش‌نشانی سبزوار، کارگر نجات یافت.
این کارگر از ناحیه پا آسیب‌دیده و در بیمارستان بستری است.

 

مهمانی خفاش در یک ساختمان مسکونی در بجنورد

فرمانده عملیات آتش نشانی بجنورد گفت: خفاشی که سر در منزل مسکونی جاخوش کرده بود و باعث نگرانی ساکنین ساختمان شده بود توسط پرسنل آتش‌نشانی گرفته شد.
به گزارش فارس، عباس جفاکش افزود: در پی تماس ساکنین این ساختمان چهار طبقه، واقع در خیابان مهر بجنورد با آتش نشانی، امدادگران با حضور خود به این نگرانی پایان دادند.
این خفاش در راه پله‌ها جا خوش کرده بود و باعث عدم خروج ساکنان طبقه سوم و چهارم از منزل شده بود.
امدادگران با استفاده از تجهیزات خاص این خفاش را گرفته و از ساختمان خارج کردند.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =