مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز سه شنبه 26 آذر 1392

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از اجرای ششمین مرحله از طرح برخورد با اراذل و اوباش خبر داد و به ایسنا گفت: در این عملیات 70 نفر از اراذل و اوباش شهر تهران بازداشت شدند.
سرهنگ علیرضا محرابی در حاشیه اجرای طرح امنیت محله محور در سطح شهر تهران افزود: با تلاش ماموران پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ و پس از ماه‌ها تلاش در مورد شناسایی اراذل و اوباش صبح امروز سه شنبه ششمین مرحله از طرح برخورد با اراذل و اوباش به اجرا درآمد.
ویژگی‌این مرحله از طرح این است که برخی از این متهمان پس از ایجاد درگیری به شهرستان‌های اطراف تهران متواری شده بودند که با تلاش پلیس و هماهنگی با مراجع قضایی محل اختفای آنها شناسایی و طی عملیات‌های ضربتی بازداشت شدند.
محرابی با اشاره به اینکه تعداد اراذل و اوباش فراری به شهرستان‌های اطراف تهران 12 نفر بوده که همگی بازداشت شده‌اند گفت:‌ این افراد اکثرا در قهوه‌خانه‌ها ، محلات مرکزی و جنوبی شهر تهران با شهروندان و همچنین با یکدیگر درگیر شده و اقدام به تخریب اموال عمومی و خصوصی کرده بودند که با تلاش‌های فراوان شناسایی و دستگیر شدند.
وی با اشاره به اینکه اراذل و اوباش محل خاصی برای انجام اعمال مجرمانه خود ندارند،‌ ادامه داد: متهمان دستگیر شده در محله‌های مختلف شهر تهران اقدام به شرارت و عربده کشی و ایجاد مزاحمت برای شهروندان می‌کردند و تعدادی از آنها نیز در حاشیه شهر تهران مخفی شده بودند که با اقدامات پلیس شناسایی و بازداشت شدند.
با اجرای طرح امنیت محله محور و به خصوص طرح برخورد با اراذل و اوباش شاهد کاهش چشمگیر جرایم و اخلالگری در نظم عمومی بوده‌ایم.
این طرح مستمر بوده و تا زمانی که رضایت و آرامش شهروندان را جلب و تامین کند ادامه خواهد داشت و تا زمانی که این اراذل و اوباش اقدام به هنجارشکنی کنند، طرح به قوت خود ادامه خواهد یافت.

 

دستگیری 2 متهم اصلی پرونده شرکت ‌ورمی کمپوست
علی صمدی، معاون دادستان عمومی و انقلاب کرج به ایسنا گفت: دو نفر از متهمان اصلی پرونده شرکت ‌کمپوست ورمی با که پدر و پسر هستند در ملارد دستگیر شدند.
این افراد اکنون در دادسرای ملارد در بازداشت موقت بسر می‌برند.
تا اواخر این هفته این دو متهم به دادسرای عمومی و انقلاب کرج منتقل می‌شوند تا روند رسیدگی به پرونده آن‌ها در این دادسرا پیگیری شود.
تاکنون سه هزار شاکی در ارتباط با کلاهبرداری این شرکت شناسایی شده‌اند که بدون شک تعداد مالباختگان بیش از این تعداد است.
این سه هزار نفر بیش از 100 میلیارد تومان در این شرکت سرمایه گذاری کرده‌اند که کمترین آن‌ها سه میلیون و بیشترین مبلغ سرمایه‌گذاری یک میلیارد تومان بوده است.
پرونده شرکت ورمی کمپوست ملی است؛ چرا که به جز استان البرز شاکیانی از سایر استان‌های کشور از جمله لرستان، گیلان و مازنداران نیز دارد.
محل کار این متهمان در 45 متری گلشهر پلمپ شده است و دستور توقیف اموال آنها صادر شده و حساب های بانکی این افراد مسدود شده است.
اعضای این شرکت محلی را در ملارد اجاره کرده بودند و سبدهای کمپوست‌های ورمی را در آنجا نگهداری می‌کردند.
در تلاش هستیم بتوانیم با فروش کمپوست‌های باقیمانده این شرکت در ملارد، بخشی از اموال مالباختگان را به آنها بازگردانیم.

 

سرقت قالیچه‌های ابریشمی با شرکت کاغذی
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری کلاهبرداران سابقه‌داری خبر داد که با ثبت شرکت کاغذی اقدام به ربودن قالیچه‌های ابریشمی کرده بودند.
به گزارش ایسنا، در خرداد ماه سال جاری و با طرح شکایت تعدادی از شهروندان در دادسراهای نواحی مختلف یک، دو و سه تهران در مورد سرقت فرش در پوشش شرکت‌ها و مؤسسه‌های قالیشویی، پرونده‌ای در این مورد تشکیل و با تجمیع پرونده‌ها و به دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای ناحیه یک تهران، موضوع برای انجام تحقیقات تخصصی و شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
مالباختگان پس از حضور در اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهارات خود به کارآگاهان عنوان داشتند که با توجه به انتشار آگهی در روزنامه مبنی بر شستشوی فرش تحت عنوان دو موسسه قالیشویی به نام‌های پیشگامان و جهان، مالباختگان با شماره‌های اعلامی این شرکت‌ها تماس گرفته و فرش‌های خود را که بیشتر ابریشم بوده تحویل این دو مؤسسه داده‌اند اما در زمان مقرر هیچگونه اقدامی برای تحویل فرش‌ها صورت نگرفته و در زمان پیگیری موضوع نیز کسی پاسخگوی تماس‌های آنها نبوده است.
در ادامه رسیدگی به پرونده مشخص شد که دو شرکت پیشگامان و جهان و همچنین تمامی شماره تماس‌های این دو شرکت همگی به نام خانم جوانی ثبت شده است که با شناسایی این خانم جوان، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که مدارک شناسایی وی سرقت شده و دو مؤسسه پیشگامان و جهان، شرکت‌هایی کاغذی هستند که متهمان با استفاده از مدارک شناسایی مسروقه اقدام به ثبت شرکت های فوق و در ادامه انتشار آگهی در روزنامه‌ها کرده‌اند.
در شرایطی که هیچگونه نشان و اثری از متهمان وجود نداشت، کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی یکی از متهمان سابقه‌دار به نام حسن شدند که پیش از این نیز به اتهام کلاهبرداری با استفاده از چک‌های مسروقه و حمل سلاح غیرمجاز دستگیر و روانه زندان شده بود که با شناسایی حسن به عنوان یکی از متهمان احتمالی پرونده، تصاویر وی از سیستم جامع پلیس استخراج و مالباختگان پس از حضور در اداره چهاردهم، وی را به عنوان فردی که با مراجعه به درمنازل آنها اقدام به تحویل گرفتن فرش‌ها اقدام کرده،مورد شناسایی قرار دادند.
کارآگاهان با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده در طول مسیر تحقیقات اقدام به شناسایی مخفیگاه حسن در اسلامشهر کرده و پس از صدور نیابت قضایی و انجام هماهنگی‌های قضایی موفق به دستگیری وی در یک عملیات غافلیگرانه شده و در بازرسی از مخفیگاه وی نیز چند تخته فرش متعلق به مالباختگان را کشف کردند.
حسن که پس از دستگیری و شناسایی توسط مالباختگان و همچنین کشف اموال مسروقه در مخفیگاهش چاره‌ای جز اعتراف نداشت، در اظهارات خود به کارآگاهان عنوان داشت که با همکاری و مشارکت شخصی به نام احد معروف به فرهاد اقدام به کلاهبرداری کرده که احد نیز در محدوده خیابان کارگر شمالی شناسایی، دستگیر و در بازرسی اولیه از وی چندین فقره چک دارای سابقه سرقت کشف شد.
با انتقال احد به اداره چهاردهم و بررسی سوابق وی مشخص شد که او نیز یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه کلاهبرداری است و از سال 1384 به اتهام کلاهبرداری پنج میلیارد ریالی تحت تعقیب قرار دارد.
سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکراستقامتی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به ارزش چند صد میلیون تومانی پرونده در ادامه اعلام این خبر گفت: با شناسایی و جمع بندی پرونده های مشابه تاکنون دهها مالباخته که در طول یک سال گذشته و بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبردرای و سرقت فرش و قالیچه قرار گرفته‌اند، شناسایی و به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شدند. لذا از کلیه شهروندان و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری و سرقت قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

 

انهدام گروهک تروریستی در مرز و کشف وسایل ارتباطات ماهواره‌ای
معاون عملیات فرماندهی مرزبانی ناجا از انهدام یک گروه تروریستی توسط مرزبانان جنوب شرق کشور در منطقه جکیگور با هلاکت دو تن از آنان خبر داد.
به گزارش ایسنا، سردار جلال ستاره با اعلام خبر هلاکت و مجروحیت 4 شرور وابسته به گروهک‌های تروریستی عنوان داشت: مرزبانان هنگ مرزی جکیگور در راستای حفظ و حراست از مرزهای میهن اسلامی با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی از ورود اعضای یک گروه تروریستی به خاک کشورمان با خبر شده و با تشدید اقدامات اطلاعاتی، ضمن شناسایی معابر احتمالی ورود تروریست‌ها اقدام به افزایش مضاعف کنترل مرزها کردند.
وی با بیان اینکه در همین راستا مرزبانان دوشنبه شب گذشته با اجرای کمین، راه ورودی این افراد را که به صورت مسلحانه وارد حریم امنیتی مرز کشورمان شده بودند، سد کرده و مانع ورود آنان شدند؛ افزود: اعضای این گروهک تروریستی به محض مشاهده ماموران به سمت آنان تیراندازی کردند که با آتش پرحجم مرزبانان مواجه شدند.
مرزبانان ناجا، در این عملیات موفق شدند 2 نفر ازاشرار را به هلاکت و دونفر دیگر را مجروح کنند و در پایان این عملیات، تعدادی سلاح و مقادیر زیادی مهمات به همراه وسایل ارتباطی ماهواره‌ای در اختیار مرزبانان قرار گرفت.

 

قاتل جوان خویی و همدستانش در دام پلیس
پس از دو ماه قاتل جوان خویی به همراه همدستانش با تلاش ماموران انتظامی خوی در دام پلیس گرفتار شدند.
به گزارش مهر، سرهنگ علیدوست، فرمانده انتظامی خوی در نشست با خبرنگاران گفت: این قاتل یک جوان خویی را دو ماه قبل در یکی از خیابانهای اصلی خوی به قتل رسانده بود، با همکاری خانوده اش خود را به ماموران آگاهی این شهرستان معرفی کرد و 3 تن از همدستان قاتل نیز که در شهرستانهای کرج، هشتگرد و مرند مخفی شده بودند با تلاش ماموران آگاهی فرماندهی انتظامی دستگیر و به چنگال عدالت سپرده شدند.

 

سرقت اینترنتی نوه از مادربزرگ
سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان نیشابور از دستگیری فردی که با بدست آوردن رمز دوم کارت مادربزرگش اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب وی کرده بود، خبرداد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ سید حسن حسینی در تشریح این خبر گفت: در پی سرقت از یکی از شهروندان نیشابور در فضای سایبر با شگرد برداشت و خرید اینترنتی به مبلغ سه میلیون ریال از حساب شخصی، وی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان اداره مبارزه با جرائم پلیس فتا قرار گرفت.
کارشناسان این پلیس با یک سری تحقیقات گسترده پلیسی و اقدامات فنی و تخصصی سارق را شناسایی و پس از هماهنگی های قضایی او را در یک اقدام ضربتی دستگیر کردند.
در مواجهه حضوری شاکی با متهم دستگیر شده مشخص شد وی نوه شاکی است که در بازجویی های اولیه منکر هرگونه سرقتی می‌شد ولی با مشاهده مدارک و ادله قاطع لب به اعتراف گشود و به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

 

دستگیری عاملان تهیه و انتشار بلک لیست در فضای مجازی
فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری از شناسایی و دستگیری عاملان تهیه و انتشار بلک لیست در فضای مجازی، خبر داد.
به گزارش ایسنا، سردار جعفری در تشریح این خبر گفت: در پی وصول پرونده‌ای به پلیس فتای استان با عنوان بلک لیست و انتشار آن در فضای مجازی، با توجه به حساسیت موضوع و اثرات مخربی که در بین مردم ایجاد کرده بود موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.
در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد؛ فرد یا افرادی لیست 25 نفره‌ای از جوانان یکی از شهرهای استان شامل 13پسر و 12 دختر را تهیه و با عنوان بلک لیست و از طریق بلوتوث آن را منتشر کرده‌اند.
با اقدامات گسترده اطلاعاتی، فنی و تخصصی و با حضور به موقع پلیس چهار نفر از عاملان تهیه این لیست شناسایی و قبل از انتشار وسیع آن دستگیر شدند.
وی با اشاره به اقرار صریح متهمان به بزه ارتکابی از کشف و ضبط ابزار الکترونیکی مورد استفاده در این پرونده خبر داد.
به گفته وی، متهمان پس از تکمیل تحقیقات برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی و از آن طریق با صدور قرار روانه زندان شدند.

 

دستگیری هکر کاربران اینترنتی در اصفهان
هکر 400کاربر اینترنتی در اصفهان شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ خسروی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی اصفهان به واحد مرکزی خبر گفت: کارشناسان پلیس در فضای مجازی به سایتی که تصاویر مختلف و هیجانی برای جذب کاربران منتشر می کرد مشکوک شدند.
گرداننده این سایت پس از کلیک هر کاربر بر روی تصویری خاص، بلافاصله ایمیل کاربر را هک و به سیستم آنها نفوذ می کرد.
با شناسایی هویت این هکر حرفه ای کارآگاهان با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات ویژه وی را هنگام ارتکاب جرم دستگیر کردند.
متهم به هک کردن ایمیل 400 کاربر اینترنت اعتراف و انگیزه خود را سوء استفاده و اخاذی از کاربران اینترنت عنوان کرد.

 

2 نفر از سوداگران مرگ در سمنان اعدام شدند
دادگستری کل استان سمنان از اجرای حکم اعدام دو تن از سوداگران مرگ در این استان خبر داد.
به گزارش فارس، این مجرمان، 31 ساله و 34 ساله و اهل مشهد بوده‎اند که با اتهام مشارکت در حمل و نگهداری بیش از 6 کیلو و 600 گرم مواد مخدر صنعتی شیشه توسط دادگاه انقلاب اسلامی سمنان به اعدام محکوم شده بودند.
احکام صادره پس از طی تشریفات قانونی و تأیید در دادستانی کل کشور و موافقت ریاست قوه قضائیه امروز در زندان مرکزی سمنان به اجرا درآمد.
تقاضای عفو هر یک از متهمان در دو مرحله مطرح شده بود که پس از انجام بررسی‎های لازم و عدم احراز شرایط، توسط کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی مردود اعلام شده بود.

 

زنم مریض است؛ ترفند کلاهبرداری از رانندگان هتل
رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی از دستگیری کلاهبرداری خبر داد که با ترفند بیماری همسرش، از رانندگان آژانس هتل‌های مشهد سرقت می‌کرد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ بیدمشکی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی وصول شکایات متعدد از سوی تعدادی از رانندگان آژانس‌های هتل‌های سطح شهر مبنی بر اینکه فردی با هویت جعلی اقدام به کرایه خودرو کرده و با اعلام این مساله که زائر است و همسرش در بیمارستان بستری است، از رانندگان کلاهبرداری می‌کند.
وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داد که متهم با این بهانه که کیف پولش را در هتل جا گذاشته، تقاضای وجه نقد از رانندگان کرده و متواری شده است، افزود: با توجه به اینکه در تحقیقات به عمل آمده از شکات، مشخص شد که متهم تنها با یک شیوه و ترفندی خاص، آنان را مجاب به پرداخت وجه نقد می‌کند، کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری در ابتدا اقدام به ترسیم چهره فرضی متهم کردند و در نهایت نیز چهار نفر از شکات، تصویر این فرد را مورد تایید قرار دادند.
از آنجایی که محدوده وقوع جرم اکثرا در حوزه حرم مطهر بود، دو تیم عملیاتی منطقه مورد مذکور را مد نظر قرار داده و سرانجام فرد مورد نظر را مورد شناسایی قرار دادند و پس از محرز شدن هویت اصلی وی که میلاد نام داشت، وی را در حالی که در اتاق خواب خواهرش مخفی شده بود، دستگیر و به پلیس آگاهی دلالت دادند.
بیدمشکی با بیان اینکه متهم در بازجویی‌های پلیسی به بزه انتسابی اعتراف کرد، گفت: تاکنون تعداد چهار مالباخته در این مورد شکایت خود را به دادگاه ارائه کردند و احتمال افزایش تعداد شکات پرونده نیز وجود دارد براین اساس شهروندانی که بدین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، می‌توانند برای پیگیری پرونده یا طرح شکایت به پلیس آگاهی مشهد مراجعه کنند.

 

مرگ چهار مازندرانی بر اثر مسمومیت با گاز
چهار نفر در استان مازندران طی 24 ساعت گذشته بر اثر مسمومیت با گاز دچار خفگی شدند.
در شهرک صنعتی بشل شیرگاه یک راننده کامیون به دلیل خفگی ناشی از استنشاق گاز منواکسید کربن صبح سه شنبه جان خود را از دست داد.
سرهنگ اسماعیل فتحی، فرمانده انتظامی نکا از جان باختن اعضای یک خانواده سه نفره بر اثر گاز گرفتگی در شهرستان خبر داد و به مهر گفت: جعفر قبری به همراه همسر و دخترش در این حادثه جانشان را از دست دادند.
این خانواده که از پیک نیک برای گرمایش منزلشان استفاده می کردند، دچار حادثه و مرگ شدند.

 

دستگاه تراش جان کارگری را گرفت
سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از مرگ یک کارگر در پی گیر کردن دستش در دستگاه تراش خبر داد و به ایسنا گفت: به دنبال اعلام حادثه گیر کردن دست یک کارگر در دستگاه تراش به آدرس مسیر غرب به شرق بزرگراه صدر بعد از پل کن، ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه 16 و گروه نجات 7 را در ساعت 11:42 به محل حادثه اعزام کرد.
وی با بیان اینکه محل حادثه یک گاراژ بزرگ بود که در آن تعدادی کارگاه صنعتی قرار داشت، افزود: در یکی از این واحدهای کارگاهی، یک دستگاه تراشکاری قرار داشت که پس از حضور آتش‌نشانان در محل، مشاهده شد دست چپ یک کارگر 60 ساله تا کتف درون این دستگاه کشیده شده است.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه این کارگر در این وضعیت گرفتار شده و قدرت دستگاه سبب وارد شدن ضربات شدیدی به دست، کتف و دیگر اعضای داخلی بدنش شده بود گفت: عوامل آتش‌نشانی با استفاده از تجهیزات مخصوص، اقدام به خارج کردن دست این مرد از داخل دستگاه کرده و وی را در حالی که بیهوش بود، به عوامل اورژانس تحویل دادند.
به گفته ملکی، تکنیسین‌های اورژانس پس از بررسی علائم حیاتی، مرگ این کارگر 60 ساله را تایید و اعلام کردند.

 

دوئل مادر شوهر با عروس در آشپزخانه
زنی در دادگاه خانواده گفت: از حسودی مادر شوهرم خسته شدم و می‌خواهم با طلاق از شوهرم از آزار و اذیت مادر شوهرم رها شوم چرا که او هر روز غذایی که برای شوهرم درست می‌کرد، می‌سوزاند تا مرا زیر بار کتک بیندازد.
به گزارش تسنیم، زنی جوان با مراجعه به دادگاه خانواده ونک دادخواست طلاق خود را به قاضی یکی از شعب این مجتمع قضایی ارائه کرد و در مقابل قاضی پرونده با بیان اینکه دیگر طاقتم تمام شده است، اظهار داشت: مادرشوهرم به من حسودی می‌کند و از شوهرم می‌خواهد که هر وسیله‌ای که برای من می‌خرد برای او نیز تهیه کند.
وی با اشاره به اینکه 7 سال از زندگی مشترکمان می‌گذرد، ادامه داد: شوهرم اعتیاد به مواد مخدر دارد و با این موضوع کنار آمدم ولی دیگر تحمل رفتار‌ها و آزار و اذیت مادرشوهرم را ندارم چرا که ادامه زندگی را برایم سخت کرده و با اینکه با پسرش کنار آمدم و ساختم باز هم به کارش ادامه می‌دهد.
زن بار دیگر در مقابل قاضی با بیان این‌که دارای یک فرزند هستیم، افزود: شوهرم باید بداند که این حقم نیست و تا به امروز باید با مادرش صحبت می‌کرد تا او دست از این کار‌هایش برمی‌داشت ولی بی تفاوت بود و می‌گفت خودمان مشکل را حل کنیم ولی من هیچ وقت به مادرش توهین نکردم.
وی با بیان اینکه بار‌ها از شوهرم خواستم که محل زندگیمان را با مادرش جدا کند، اظهار داشت: مادرشوهرم از قصد زیر غذای مرا که غذای مورد علاقه شوهرم را درست می‌کردم، زیاد کرده تا بسوزد و از روی حسودی مرا زیر بار کتک شوهرم می‌انداخت و من تنها سکوت می‌کردم.
زن در مقابل قاضی با بیان این‌که مادر شوهرم برایم غیرقابل تحمل است، گفت: اگر شوهرم حاضر شود خانه‌ای جدا از مادرش بگیرد به زندگی با او ادامه خواهم داد ولی اگر این اقدام را انجام ندهد از او جدا خواهم شد.
بعد از چند دقیقه مرد در دادگاه حضور یافت و در مقابل قاضی پرونده با بیان این‌که همسرم را طلاق نمی‌دهم، اظهار داشت: همسرم باید خود از عهده مادرم برآید و مشکلاتش را حل کند و نباید به دادگاه می آمد و بچه بازی در می‌آورد.
وی با بیان این‌که همسرم بهانه‌‌گیر است، ادامه داد: از زمانی که با اعتیاد من کنار آمده توقعش بالا رفته و هر روز بهانه مادرم را می‌گیرد و مدعی است که او را اذیت می‌کند ولی مادرم سن بسیاری دارد و توان عذاب دادن همسرم را ندارد.
مرد در ادامه با اشاره به این‌که همسرم باید گذشت داشته باشد و در کنار مادرم تا 2 سال آینده به زندگی ادامه دهد، گفت: از مادرم دفاع می‌کنم چرا که همسرم بهانه می‌گیرد.
زن در مقابل قاضی پرونده بیان کرد: مادر شوهرم باید از اذیت و آزارش دست بکشد و شوهرم باید تعهد دهد که تا 2 سال آینده خانه‌ای جداگانه‌ از مادرش برایم تهیه کند.
قاضی بعد از اتمام صحبت‌های زن و مرد، آن دو را به مصالحه دعوت کرد و رسیدگی به پرونده با تعهد از سوی مرد پایان یافت.

 

جلوگیری از سرایت آتش به انبار بزرگ لوازم خانگی
انبار لوازم خانگی با هوشیاری شهروندان وسرعت عمل آتش نشانان، ازخطرآتش سوزی نجات یافت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی گزارش مشاهده دود از انبارلوازم خانگی به سامانه 125 آتش نشانی تهران، ستاد فرماندهی بلافاصله آتش نشانان ایستگاههای 90، 14 به همراه خودرو دستگاه تنفسی و تانکر آب 30 هزارلیتری را ساعت 13:49 دقیقه دیروز دوشنبه به شهرری، خیابان فدائیان اسلام، خیابان کبریت سازی خیابان زهره وند اعزام کرد.
بنا به اظهار سیدهادی میرافضلی مدیر عملیات منطقه هفت آتش نشانی، این خیابان با وجود انبارهای مختلف کالا یکی از مراکز بسیار پرخطر درمحدوده شهرری است که در صورت بروز آتش سوزی، با توجه به پیوستگی انبارهای موجود در آن می تواند خطرات و خسارات فراوانی در پی داشته باشد.
در این آتش سوزی بی احتیاطی یکی از کارگران انبار لوازم خانگی و آتش زدن ضایعات در کنار انباربه منظور از بین بردن این ضایعات، نزدیک بود یک انبار بزرگ لوازم خانگی را درمعرض آتش سوزی قرار دهد که خوشبختانه با اطلاع رسانی سریع شهروندان وحضوربه موقع آتش نشانان، خطرآتش سوزی برطرف شد.
آتش نشانان در زمانی کوتاه خود را به محل انبار رسانده و با مهاربه موقع آتش ضایعات از گسترش و سرایت آن به داخل انبار جلوگیری کردند.
اگر شعله های آتش به داخل انبار کشیده می شد قطعا علاوه بر ببار آمدن میلیاردها تومان خسارات، برای مهار آن ده ها ایستگاه آتش نشانی لازم بود تا آتش سوزی آن خاموش شود.

 

فروشگاه لباس آتش گرفت
آتش نشانان از گسترش آتش سوزی مغازه لباس فروشی به مغازه های مجاور جلوگیری کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی بروز این حادثه و اطلاع رسانی به سامانه 125 آتش نشانی تهران در ساعت 16:15 دقیقه دیروز دوشنبه، ستاد فرماندهی آتش نشانی بلافاصله نیروهای عملیاتی ایستگاه 83 را به فلکه سوم خزانه بخارائی، نبش خیابان عاکفی اعزام کرد.
سعید مهدی جوشقانی، رئیس ایستگاه 83 گفت: هنگام رسیدن آتش نشانان به محل حادثه، آتش این مغازه لباس فروشی به وسعت 30 متر مربع را کاملا در برگرفته بود و شعله های آتش مغازه های مجاور را نیز تهدید می کرد.
آتش نشانان بیدرنگ با استفاده از تجهیزات کامل انفرادی، دستگاههای تنفسی و لوله های آبرسان توانستند آتش را قبل از سرایت آن به مغازه های مجاور مهار و کاملا خاموش کنند.
رئیس ایستگاه 83 با اعلام این که احتمال می رود سرایت آتش از بخاری بدون دودکش مغازه به اجناس قابل اشتعال اطراف آن باعث وقوع این آتش سوزی شده باشد، ادامه داد: البته هم اکنون تحقیقات بیشتر در این خصوص توسط کارشناسان در حال انجام است.

 

مغازه خیاطی طعمه آتش سوزی شد

یک مغازه خیاطی در منطقه فلاح در جنوب غرب تهران در کام آتش فرو رفت و آتش نشانان با مهار به موقع شعله های آتش از سرایت آن به واحدهای مسکونی بالای این مغازه جلوگیری کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، تعدادی ازشهروندان طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی و اعلام مشاهده دود و شعله در داخل یک باب مغازه، ستاد فرماندهی این سازمان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 28 را در ساعت 16:30 دقیقه دیروز دوشنبه به خیابان ابوذر، خیابان قربانی رهسپار کرد.
غلامرضا قاسمپور، افسر آماده منطقه 4 عملیات آتش نشانی که در محل حادثه حضور یافته بود در این باره گفت: هنگام رسیدن آتش نشانان از داخل مغازه خیاطی که مساحتش 20 متر مربع بود، دود و شعله آتش به بیرون زبانه می کشید که با توجه به اینکه طبقه فوقانی مغازه، مسکونی بود هر لحظه احتمال سرایت نیزوجود داشت.
آتش نشانان بلافاصله با رعایت نکات ایمنی و قطع جریان برق و گاز سریعا مشغول خاموش کردن آتش شده و توانستند آتش سوزی را در کوتاهترین مدت، مهار و از سرایت آن به واحد مسکونی بالای مغازه ممانعت بعمل آورند.
این افسر آتش نشانی با اشاره به این که این حادثه مصدومی در پی نداشت، خاطر نشان کرد: آتش نشانان پس از خاموش کردن کامل این آتش سوزی، تذکرات لازم ایمنی را به مالک و ساکنان ساختمان ارائه کردند.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    9 1
    مرد معتاد:همسرم از زمانی که با اعتیاد من کنار آمده توقعش بالا رفته و هر روز بهانه مادرم را می‌گیرد. نه بابا زنش یه چیزی هم بدهکار شد.
  • بی نام IR ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    3 0
    اينجا ايرانه واقعا؟!