مروری برمهمترین اخبار حوادث امروز شنبه 23 آذر 1392

پلیس برای شناسایی سارق مسافرنما که اقدام به سرقت مدارک راننده کرده است، دست به دامان مردم شد.

سارق مسافرنما را شناسایی کنید
به گزارش فارس، روز پنجم آبانماه امسال فردی با مراجعه به کلانتری 190 شمس آباد به ماموران اعلام کرد که کیف حاوی مبلغ 6 میلیون تومان وجه نقدش بهمراه مدارک شناسایی و همچنین عابر بانک حاوی رمز کارت به سرقت رفته است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت و به دستور شعبه دوم دادیاری دادسرای ناحیه 31 تهران، پرونده جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
مالباخته پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: چهارم آبان قصد داشتم از میدان آزادی به خیابان ستارخان بروم اما به علت عدم آشنایی به خیابان‌های منطقه غرب شهر تهران تصمیم گرفتم تا نشانی خیابان ستارخان را از کسی بپرسم؛ به همین علت از فردی نشانی ستارخان را پرسیده و این شخص نیز به بهانه اینکه مسیرش همانند من به سمت خیابان ستارخان است، از من درخواست کرد تا او را سوار ماشین کنم.
وی ادامه داد: پس از سوار شدن فرد غریبه به داخل ماشین، با راهنمایی وی مدتی در خیابان در حال چرخیدن بودیم تا اینکه ناگهان این شخص، در یک لحظه از توقف ماشین در پشت چراغ قرمز استفاده کرد و از ماشین خارج شد؛ در همان لحظه متوجه شدم که وی کیف دستی مرا که در زیر صندلی شاگرد راننده قرار داشت، برداشته و در جهت عکس خیابان در حال فرار کردن است؛ پس از آنکه نتوانستم این شخص را تعقیب کنم، از یکی از شهروندان نشانی محل سرقت را سؤال کردم و در کمال تعجب متوجه شدم که من در خیابان شمس آباد واقع در منطقه شرق تهران هستم.
در ادامه رسیدگی به پرونده و با توجه به اظهارات مالباخته، کارآگاهان به بررسی تراکنش مالی حساب عابربانک مالباخته پرداخته و اطلاع پیدا کردند که سارق در همان دقایق اولیه پس از سرقت اقدام به برداشت وجه نقد از حساب مالباخته است؛ بلافاصله تصاویر دوربین‌های مداربسته بانکی مورد بررسی قرار گرفت و برابر اظهارات مالباخته، تصویر سارق مورد شناسایی قرار گرفت.
سرهنگ کارآگاه رضا مؤذن، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: در ادامه رسیدگی به این پرونده و جهت شناسایی هویت و دستگیری متهم، دستور انتشار تصویر سارق از سوی مقام قضایی صادر شده؛ لذا از همه شهروندان که موفق به شناسایی تصویر متهم تحت تعقیب پایگاه چهارم پلیس آگاهی شدند درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعات در خصوص هویت، مخفیگاه و یا محل‌های تردد متهم را از طریق شماره تماس‌های 21866348 در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

 

رکورد گازگرفتگی در تهران شکست /هر ساعت سه قربانی
حسن عباسی، مدیر روابط عمومی اورژانس تهران از مسمومیت 72 نفر با گاز منوکسید کربن در یک روز در تهران خبر داد و به مهر گفت: روز جمعه تماسهایی مبنی بر مسمومیت با گاز منواکسید کربن با مرکز اورژانس تهران گرفته شد. با دریافت تماسها از اقصی نقاط استان تهران، بی درنگ گروههای درمانی اعم از آمبولانس، موتورلانس و اتوبوس آمبولانس به محلهای حادثه اعزام شدند.
تکنسینهای اورژانس تهران در مجموع این مأموریتها، 72 نفراز هموطنان عزیزمان را که دچار مسمومیت با گاز منواکسید کربن شده بودند مورد مداوا قرار داده و 47 نفر را جهت ادامه درمان و مراقبتهای پزشکی به بیمارستانهای مختلف انتقال دادند.
متاسفانه در هفته قبل 4 نفر از شهروندان تهرانی (دو نفر خانم 28 - 25 و دو نفر آقا 20 -27 ساله) به علت مسمومیت با گاز منواکسید کربن فوت کردند.

 

آخرین وضعیت پرونده فرزانه مرادی از زبان وکیل‌مدافع‌اش
عبدالصمد خرمشاهی، وکیل‌مدافع فرزانه مرادی به ایسنا گفت: ظاهرا رئیس دستگاه قضایی با درخواست ما برای به تعویق افتادن اجرای حکم موکل موافقت کرده و قرار شد مهلت مناسبی در این خصوص به ما داده شود.
چندی پیش نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه نوشتم تا در صورت امکان اجرای حکم موکلم که به اتهام همسرکشی محکوم به قصاص نفس شده بود، به تعویق بیفتد و در این راستا مهلت 10 روزه‌ای به ما داده شد.
در مورد نامه‌ای که به رئیس دستگاه قضایی نوشتم ظاهرا دستور بررسی داده شده و قرار شد که مهلت مناسبی به ما بدهند تا در این مهلت بتوانیم رضایت از شکات را به سرانجام برسانیم.
خوشبختانه با توجه به اتمام مهلت 10 روزه‌ای که به ما داده شد، هنوز اجازه اجرای حکم از سوی رئیس قوه قضائیه داده نشده است.
خرمشاهی در مورد خانواده همسر فرزانه مرادی نیز گفت: پدرشوهر وی تا کنون برای رضایت مقاومت کرده است، اما این احتمال وجود دارد که رضایت دهند.
ظواهر قضیه نشان می‌دهد که رئیس دستگاه قضا نسبت به اعطای مهلت، نظر مساعدی دارند.
وی یادآور شد که جمعی از هنرمندان در خصوص این پرونده اعلام حمایت کرده‌اند.
فرزانه مرادی در سال 86 اقدام به قتل همسرش کرده بود که دادگاه وی را به قصاص نفس محکوم کرد.


سارقان به یک بانک در رامسر دستبرد زدند
سرهنگ عزیز الله قربانی، فرمانده انتظامی رامسر از دستبرد سارقان به یکی از بانکهای شهرستان خبر داد.
او زمان وقوع این سرقت را جمعه شب اعلام کرد و به مهر گفت: اکیپی از افسران کار آزموده نیروی انتظامی در حال بررسی جزییات این پرونده هستند و در حال حاضر اطلاعات دقیقی از چگونگی سرقت در دست نیست.
پس از بررسی کامل جزییات این سرقت، خبر آن در اختیار رسانه ها قرار می گیرد.
رستم زرودی، فرماندار رامسر نیز در گفتگو با مهر خبر دستبرد سارقان به یک از بانکهای شهرستان را تایید کرد.

 

یک کشته بر اثر صاعقه در استان اصفهان
صاعقه در بوئین میاندشت استان اصفهان جان یک نفر را گرفت.
آقای اونیک آزه، رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان فریدن به واحد مرکزی خبر گفت: ایستگاه پمپاژ آب آشامیدنی روستای قلعه بهمن بوئین میاندشت بر اثر صاعقه دچار نقص فنی شده بود که برای رفع این مشکل، چهار نفر از تکنیسین های این اداره برای تعمیر به محل اعزام شدند.
در این حادثه بر اثر رعد و برق و اتصال برق شبکه ، یکی از این افراد فوت شد و سه نفر دیگر مصدوم شدند.

 

اعدام یک قاچاقچی مواد مخدر در رشت
یک قاچاقچی مواد مخدر امروز در رشت اعدام شد.
محمد رحیمی، مدیر روابط عمومی دادگستری گیلان به واحد مرکزی خبر گفت: این مرد 44 ساله به جرم تهیه و نگهداری 85 کیلو و 300 گرم هرویین و 17 کیلوگرم تریاک امروز در زندان مرکزی رشت اعدام شد.
این قاچاقچی مواد مخدر به 8 سال زندان و150 میلیون ریال جریمه نقدی نیز محکوم شده بود.

 

خارج کردن ساچمه تفنگ پس از 20 سال از چشم یک بیمار
یک جسم خارجی بعد از 20 سال با عمل جراحی از چشم یک بیمار در کرمان خارج شد.
دکتر مشکات، جراح و متخصص چشم به واحد مرکزی خبر گفت: این خانم 42ساله، 20 سال پیش بر اثر اصابت تیر تفنگ بادی از ناحیه چشم مجروح شد و به پزشک مراجعه کرد اما پزشک معالج متوجه تیر نشده و فقط خونریزی و عفونت چشم بیمار را درمان می کند.
این بیمار حتی بعد از سالها از این حادثه ، آب مروارید هم عمل می کند باز هم متوجه وجود شی ساچمه ای درون چشم خود نمی شود سپس بعد از 20 سال بیمار متوجه عفونت و تورم چشمی می شود که با مراجعه به دکتر و عمل جراحی، ساچمه از چشم وی بیرون می آید.

 

جغد و عقاب مهمان مشهدی‌ها شدند
مهدی رضایی، مدیر حوزه یک سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از شکار یک جغد و یک عقاب در محدوده وکیل‌آباد این شهر خبر داد و به ایسنا گفت: روز پنجشنبه در پی اطلاع شهروندان به سامانه 125 مبنی بر مشاهده یک عقاب در حیاط یک منزل مسکونی، ستاد فرماندهی آتش‌نشانان را به محل اعلام شده اعزام کرد.
وی با بیان اینکه این محل حیاط یک منزل مسکونی در خیابان سید رضی مشهد بود، گفت: ظاهرا این عقاب که دچار آسیب‌دیدگی بوده، پس از مدتی امکان ادامه پرواز را نداشته و در حیاط این خانه مسکونی فرود آمده است.
آتش‌نشانان پس از حضور در محل، با انجام اقدامات خود موفق شدند پس از 45 دقیقه این پرنده را بدون هیچ‌گونه آسیب‌دیدگی، صید کرده و به وحشت ساکنان این ساختمان خاتمه دهند.
رضایی همچنین از صید یک جغد در محدوده خیابان دانشجوی مشهد خبر داد و گفت: اهالی محل پس از رویت این جغد، مورد را به آتش‌نشانی اطلاع دادند که آتش‌نشانان پس از حضور در محل، این پرنده را نیز بدون آسیب‌دیدگی صید کردند.
وی با بیان اینکه هر دو مورد پیش از ظهر روز پنجشنبه رخ داده است، اظهار کرد: آتش‌نشانان هر دو پرنده صید شده را به اداره محیط‌زیست مشهد تحویل دادند.

 

دستگیری کلاهبرداری که آموزش هک می‌داد
رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری کلاهبرداری‌ خبر داد که به بهانه آموزش هک از مردم سرقت می‌کرد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ سید محسن عرفانی گفت: برابر اخبار واصله و رصدهای انجام شده در فضای مجازی، فردی که با تبلیغات گسترده در اینترنت، ادعای آموزش‌های خلاف و دسترسی به حساب دیگران را در فضای مجازی می داد توسط پلیس فتا استان دستگیر شد.
با بررسی‌های فنی و تخصصی در فضای سایبر، مشخص شد فرد کلاهبردار با دست زدن به تبلیغات گسترده در فضای مجازی با ادعای آموزش‌های غیر مجاز در زمینه هک و نفوذ، قصد فریب کاربران اینترنتی را داشته و با دریافت یک دوم وجه قبل از خدمات ذکر شده، پس از دریافت پول دیگر پاسخگوی شماره تلفن و ایمیل خود نبوده و چون مبالغ دریافتی زیر 40 هزارتومان بوده کاربران نیز از ارائه هرگونه شکایتی طرف نظر کرده و بدین ترتیب کلاهبردار به مقصد شوم خود که همان کلاهبرداری از شهروندان بوده، دست می یافت.
با تلاش کارشناسان پلیس فتا استان به سرعت رد متهم در فضای مجازی شناسایی و با هماهنگی قضایی متهم شناسایی شده، دستگیر و به مکان پلیس فتا منتقل شد. متهم که ساکن مرکز شهر مشهد است، در رویارویی با مستندات فنی لب به اعتراف گشود و درمورد توانایی ذکر شده مبنی بر آموزش نفوذ و فعل‌های غیر قانونی دیگر، هیچ گونه توانایی و مهارتی ندارد و فقط با این آگهی تنها از متقاضیان کلاهبرداری کرده است که در این رابطه به 73 مورد کلاهبرداری جمعا به مبلغ 28 میلیون ریال اعتراف کرد.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    3 4
    به نظر من کسی که رمز کارت بانکیش را به همراه کارتش یکجا نگه می دارد، حق شکایت علیه دزد را ندارد.
    • بی نام A1 ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      2 0
      عابر بانک حاوی رمز 200 تومن ارزش داره حداکثر!
  • مهتاب IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    4 0
    واقعا بعضي ها جه نقشه هايي مى كشند!!! به عقل جن ام نميرسه كه طرف رو اينجورى دور بزنه!!!!