۰ نفر
۱۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۰:۰۴

یک مطالعه جدید نشان داده شرایط زندگی کودکان در دنیای مدرن سخت‌تر از گذشته شده است

محمدحسین شریعتمدار: می‌گویند این دوره زمان، دوره فرزندسالاری است. این یعنی همه ما ممکن است فکر کنیم کودکان امروز نسبت به سال‌های گذشته  دوران خوبی را سپری می کنند و دیگر مشکلات چندانی ندارند؛ اما تحقیقات چیز دیگری نشان می‌دهد.

یکی از بزرگترین نظرسنجی‌ها و مطالعات در انگلستان نشان داده که زندگی کودکان امروز سختی‌های بیشتری نسبت به دوران گذشته دارد. بر اساس نتایح این تحقیقات کودکان از نظر آموزش، سلامت و آزادی بیشتر، نسبت به گذشته شرایط بهتری دارند اما کودکان در این سن نیازمند دوست داشته شدن و مراقبت بیشتری از طریق والدین، معلم و حتی دولت هستند.

نتایج این بررسی ها که از 35 هزار کودک به دست آمده است تحت عنوان «دوران کودکی و بازگشت به خانواده های سنتی» منتشر شده است . براساس این گزارش در سن 3 سالگی کودکانی که تنها تحت سرپرستی یکی از والدین خود هستند 3 برابر بیشتر دچار مشکلات رفتاری می شوند. هم چنین مطالعات نشان می دهد که کودکانی که با یکی از والدین خود زندگی می کنند در مقایسه با کودکانی که با پدر و مادر در خود زندگی می کنند 2 برابر بیشتر احتمال دارد که دچار مشکلات ذهنی شوند.

در این گزارش به والدین توصیه شده است که حقوق مدنی کودکان خود را رعایت کنند.

یکی از مشکلات امروز کودکان کار والدین بخصوص مادر آنها است اما بعضی از مادران نمی‌خواهند قبول کنند که کار آنها لطمه زیادی به فرزندانشان وارد می کند. آنها فکر می کنند که کودکان آنها در مهدکودک بیشتر از وقتی که با والدین خود هستند از زندگی لذت می برند اما تحقیقات نشان داده این تصور چندان درست نیست .

در خال حاضر 70 درصد مادران اروپایی کار می کنند در حالی که این میزان 25 سال پیش کمتر از یک چهارم بوده است و از هر 3 کودک زیر 16 سال یک نفر آنها جدا از پدر خود زندگی می‌کنند.

کارشناسان این وضعیت را دلیل اصلی افزایش مشکلات کودکان می‌دانند که باعث شکل گیری روحیه بیش از حد فردگرایانه در آنها می‌شود.

این تغییرات چشمگیر در شیوه زندگی ما که در گزارش به آن اشاره شده است همان چیزی است که باعث شده محققان ادعا کنند کودکان در شرایط سخت‌تری نسبت به گذشته زندگی می‌کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 3279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =