۰ نفر
۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۱

این اثر در معرفی شخصیت علمی ابن‌سینا تنها به دانش فلسفه اکتفا نکرده است و مواردی همچون تعلیم و تربیت، پزشکی، تاریخ علم و موسیقی را نیز در برمی‌گیرد.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «ابن‌سینا پژوهی» به کوشش فاطمه فنا گردآوری و تا چند هفته دیگر از سوی انتشارات خانه کتاب منتشر خواهد شد. این اثر در معرفی شخصیت علمی ابن‌سینا تنها به دانش فلسفه اکتفا نکرده است و مواردی همچون تعلیم و تربیت، پزشکی، تاریخ علم و موسیقی را نیز در برمی‌گیرد.

«ابن‌سینا پژوهی» اثری 856 صفحه‌ای و دربردارنده مجموعه‌‌ای از مقالات، مشتمل بر گفت‌وگو، مقالات تألیفی، ترجمه، تصحیح متون و نسخه‌شناسی است. در میان برخی از مقالات تألیفی و ترجمه‌ها نیز مطالعات تطبیقی و مقایسه‌ای انجام شده است و از جنبه موضوعی هم، مقالات به پنج دسته همچون: فلسفه، منطق، عرفان، پزشکی و موسیقی تقسیم شده‌اند.

کتاب به قلم گروهی از پژوهشگران حوزه‌های کتابشناسی،منطق، فلسفه، عرفان، تعلیم و تربیت، پزشکی و تاریخ علم و موسیقی در معرفی اندیشه‌ها و آثار شیخ الرئیس ابوعلی سینا تدوین شده است و ده بخش با عنوان‌های "شرح حال و آثار" ، "گفت و گو"، منطق، فلسفه، عرفان، تعلیم و تربیت، پزشکی، موسیقی، نسخه‌شناسی و مطالعات تطبیقی و در پایان کتاب نیز فهرست انگلیسی مقالات، مقدمه انگلیسی و چکیده انگلیسی مقالات را شامل می‌شود.

این اثر بعد از حدود یک سال و نیم کار، از فراخوان مقاله تا دریافت، هماهنگ سازی، ویرایش و صفحه‌آرایی، به زودی روانه بازار نشر می‌شود.

در بخشی از پیشگفتار این کتاب به قلم علی اوجبی می خوانیم:

«اُنس و الفت، همدلی و همنشینی با متکلمان، فلاسفه، دین پژوهان، پزشکان، ریاضی دانان، مهندسان و... مسلمان پیشین ایرانی، توان پاسخگویی به برخی شبهات امروزی و یافتن راه حلّ شماری از معضلات کنونی را دوچندان می سازد و در یافتن روش حلّ مسائل، هر پژوهشگری را یاری می رساند.
بر این اساس مؤسسه خانه کتاب درصدد برآمد تا با یاری گروهی از اساتید حوزه و دانشگاه و پژوهشگران فرهیخته، مجموعه کتابهایی را فراهم آورد و مخاطبان جوان و تشنه و جویای معارف اصیل را با آرا، اندیشه ها و آثار دانشمندان بی نظیر این سرزمین زرخیز آشنا سازد. آنچه پیش روی شماست، مجموعه مقالاتی است به قلم گروهی از پژوهشگران حوزه¬های کتابشناسی، منطق، فلسفه، عرفان، تعلیم و تربیت، پزشکی و تاریخ علم و موسیقی در معرفی اندیشه ها و آثار شیخ الرئیس ابوعلی سینا که به همت اندیشه ور گرامی سرکار خانم دکتر فاطمه فنا مهیا شده است.»

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =