تسنیم نوشت:

یک مقام کاخ سفید تاکید کرد، آمریکا در حال رایزنی و مذاکره با متحدان آسیایی خود در خصوص گزارش های منتشر شده مربوط به اعدام یکی از اقوام رهبر کره شمالی است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز؛ آمریکا در حالی رایزنی خود با کشورهای هم پیمان آسیایی را آغاز کرده که کره شمالی امروز جمعه اعلام کرد، جانگ سونگ تائک شوهر عمه رهبر این کشور و مرد شماره دوی کره شمالی به جرم خیانت اعدام شده است. بر اساس این گزارش شوهر عمه رهبر کره شمالی در یک دادگاه ویژه نظامی به خاطر خیانت به کشور گناهکار شناخته و اعدام شده است.
پاتریک ونترل سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید تاکید کرد، اگر این مساله تایید شود، نمونه دیگری از خشونت شدید رژیم کره شمالی خواهد بود.وی تصریح کرد، ما به دقت تحولات کره شمالی را پیگیری و دنبال می کنیم و با هم پیمانان و شرکای خود در منطقه در حال رایزنی هستیم.
دستگاه اطلاعاتی کرده جنوبی نیز هفته گذشته خبر استعفای یکی از نزدیکان رهبر کره شمالی و نیز اعدام دو تن از مشاوران نزدیک به وی را اعلام کرده بود.جانگ سونگ تائک که با خواهر کیم جانگ ایل رهبر سابق کرده شمالی ازدواج کرده بود، از سال 2011 معاون کمیسیون دفاع ملی، بالا‌ترین نهاد نظامی کره شمالی شده بود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سره مرد IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    87 7
    یعنی عجب مرتیکه کله خریه این رهبر حدید کره شمالی! وقتی مرد شماره 2 کشور یعنی نفر بعد از رهبر رو اینجوری راخت انگ خیانت میزنن و اعدام میکنن دیگه کی تو اون کشور امنیت جانی داره به جز رهبر؟ اینا دیگه کار رو به جایی رسوندن که رهبرشون رو به عنوان خالق هستی باید بپرستند وگرنه اعدام میشن. خدا رو شکر ما تو این مورد افراط کاری در جهان اول نیستیم.
  • بی نام IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    47 4
    انقدر خشونت به خرج میده تا بقیه صاحب منصب های کره شمالی از ترس جونشون یه بلایی سر رهبرشون بیارن. درست مثل بلایی که سر آغا محمدخان قاجار اومد.
  • amin A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    34 3
    فقط اعدام و آدم کشی ، قطعا مردم بدبخت کره شمالی وحشت زده هستند
  • بی نام IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    15 46
    به این خبر که مربوط به چند روز پیش هست توجه کنید شاید حقیقت جریان را دریافتید : رئیس‌جمهور کره جنوبی از اقدام کره شمالی در اخراج مرد شماره دو این کشور از عرصه قدرت به شدت انتقاد کرد . خب چرا کره جنوبی از رفتنش ناراحت شده ، ایا این جاسوسی و خدمت به کره جنوبی و خیانت به کشور خودش نکرده ؟ به نظر میرسه اگه خودمون فکر کنیم به نتایجی میرسیم و سزای خیانت به کشور در کره شمالی حتی اگه فامیل هم باشی مشخصه
    • سره مرد IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      16 3
      مرد نا حسابی کره جنوبی و شمالی یک ملت و یک کشور هستند که در جنگ به زور جدا شده اند و رییس جمهور کره جنوبی به خاطر افراط کاری های این جوحه رهبر تازه به دوران رسیده کره شمالی این حرف رو زده. تو چرا کاسه داغ تر از آش شدی؟ نکنه از طرفدارای رجوی (لع) هستی؟
  • بی نام A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    46 12
    اگر اوباما ادعای حمایت از مظلوم را دارد اینجا باید وارد علمش شود و دهن این احمق را اسفالت کند!
    • بی نام IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      15 29
      اوبامای شما فعلا مشغول حمایت از تروریست هاست
    • بی نام A1 ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      16 0
      به آمریکا چه. وقتی ملتش دارن بت زنده میپرستن چرا آمریکا باید خودش رو وارد کنه
  • فردوس توسی A1 ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    12 0
    کار حکومت کره شمالی قابل دفاع نیست
  • حمد IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 1
    کودتای آمريکا شکست خورد