فارس نوشت:

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: به دنبال آن هستیم تا در چارچوب سیاست‌های شورای عالی سلامت واردات نوشابه‌های رژیمی و روغن‌های اسید چرب ترانس‌دار را ممنوع کنیم.

رسول دیناروند در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه واگذاری بخشی از اختیارات سازمان غذا و دارو به نظام‌ پزشکی در جمع خبرنگاران گفت: سیاست ما ممنوع کردن واردات محصولات مضر سلامت است و در عین حال از آنجایی که میزان مصرف شکر و نمک در محصولات غذایی بالاست، بنا داریم تا این موضوع را در شورای عالی سلامت در چارچوب سیاست‌های سلامت‌محور پیگیری کنیم تا در صورت تصویب اجرا شود.

وی ادامه داد: اکنون یکی از مشکلات ما مصرف زیاد روغن جامد در خانواده‌هاست و همچنین مصرف نمک دریافتی در رژیم غذایی مردم دو برابر استاندارد مجاز است.

وی گفت: همچنین در صورت تصویب این موارد بلافاصله از تاریخ مشخصی واردات نوشابه‌های رژیمی را ممنوع خواهیم کرد ولی برای آنکه واردکنندگان و تولیدکنندگان متضرر نشوند، طی یک واژه زمانی یک تا 4 ساله اجازه خواهیم داد تا به مرور روغن‌های اسید چرب ترانس‌دار در داخل خط تولیدشان حذف و اصلاح شود.

رئیس سازمان غذا و دارو همچنین در مورد تأمین کمبود شیرخشک در سطح داروخانه‌ها، گفت: از مجموع 33 قلم شیرخشک موجود در کشور، 4 یا 5 قلم کمبود دارند که در دو ماه اخیر دو قلم آن تامین شده و 3 قلم دیگر نیز که شیرخشک‌های خاصی هستند، با کمک سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر تأمین خواهد شد.

وی همچنین در مورد پوشش بیمه‌ای داروهای صعب‌العلاج گفت: به دلیل برخی نگرانی‌هایی که بیمه‌ها دارند،‌ هنوز تفاهمنامه لیست سوم بیمه‌ای داروهای بیماران صعب‌العلاج اجرایی نشده، چرا که بیمه‌ها می‌ترسند این مسئله به صورت تعهدات بیمه‌ها باقی بماند و بودجه آن تامین نشود. در حالی که از مجموع 1200 میلیارد تومان مابه‌التفاوت نرخ ارز 700 میلیارد آن پرداخت شده و در عین حال مابه‌التفاوت نرخ ارز در حوزه دارو در بودجه سال 93 هم لحاظ شده است و بیمه‌ها باید معادل آن به مردم خدمات بدهند.

رئیس سازمان غذا و دارو به وضعیت بازرسی از داروخانه‌ها اشاره کرد و گفت: تا پیش از امضای تفاهمنامه با سازمان نظام پزشکی بازرسی از داروخانه‌ها بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی بود که هر یک دو بازرس بیشتر نداشتند و قطعاً آن طور که می‌خواستیم بازرسی‌ها انجام نمی‌شد و امیدواریم از این پس این مسئله بهتر انجام شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • alii IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    12 0
    یه ماهه شیرخشک ببلاک ha گیر نمیاد.از مشهد ،تهران،اصفهان،یه دونه یه دونه برامون پیدا میکنن ومیفرستند... بخدا بی انصافیه یه بچه 5ماهه چه گناهی کرده که این تحریم منجر به کمبود شیرخشکش بشه... اون وقت میگن زادو ولد کنید وجمعیت رو بالا ببرین...با چه امیدی...گرانی!!!نایاب بودن دارو،شیرخشک و....!!!
  • بی نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    14 0
    يه سوال: چرا نام برند كوكا كولا (ولو تقلبي) تو ايران است اما برندهاي معتبري چون مك دونالدز و كي اف سي و پاپايز و برگر كينگ كه تو همه دنيا هستن جايي در ايران ندارند؟ الان مثلا تو ساير كشورها كه شعبه دارند يعني اون كشورها بنده و سرسپرده محض آمريكا هستند؟!
  • بی نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    7 0
    چه شير خشك خاصي؟؟؟؟؟؟؟ شير آپتاميل 2 هيچ كجاي ايران يافت نميشه آيا شير خاصيه؟؟؟؟؟؟؟ چطوره كه آپتاميل 1 همه جا هست اما 2 خاصه خدا مي دونه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    4 1
    مجید دلبندم، واژه زمانی نه، بازه زمانی