وزیر آموزش و پرورش با حضور در برنامه تلویزیون درباره مشکلات معلمان و افزایش حقوق آنها توضیح داد.

به گزارش خبرگزار خبرآنلاین؛ علی اصغر فانی با اشاره به ارتقای سطح معیشت فرهنگیان گفت: مطالبات حق التدریس به زودی پرداخت می شود و جذب مربیان پیش دبستانی در آموزش و پرورش را مجلس برای ما تعیین کرده و همانطور که قبل از این توضیح دادم، به مجرداینکه دستور العمل آماده بشود به اطلاع عزیزان خواهیم رساند .

مهمترین اظهارات فانی در مورد آموزش و پرورش در جدول زیر  آمده است: 

موضوع شرح
بودجه آموزش و پرورش در بودجه سال 93 دولت یازدهم همکاری خوبی با آموزش وپرورش داشته است، در این بودجه یک ردیف اعتباری تحت عنوان کیفیت بخشی دیده ایم و امیدواریم که در این ردیفی که برای ما پیش بینی شده، بتوانیم کیفیت آموزشی را در مدارس ارتقاء بدهیم .
نقش خیرین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با شکل گیری تشکل خیرین مدرسه ساز 25 هزار میلیارد تومان تاکنون توسط خیرین برای آموزش و پرورش هزینه شده و در اختیار آموزش و پرورش گذاشته شده است.
محور اصلی شکل گیری تعلیم و تربیت


اعتقاد دارم که مدرسه محل اصلی شکل گیری تعلیم و تربیت است و در این دولت نیز این برنامه دنبال می شود.
باید مدیران مدارس اختیارات بیشتری داشته باشند، این سیاست در ادامه سیاست تمرکز زدایی در آموزش و پرورش است .
آموزش و پرورش یک سازمان به شدت متمرکز است که همه وزرای قبلی هم تلاش کردند که این تمرکز را کاهش دهند ، اما در تمرکز زدایی باید اختیارات بدهیم و آنها که در مدرسه هستند باید این اختیارات را بپذیرند و باور کنند.
توسعه عدالت آموزشی در دوره ابتدایی بیش از 7/98 دهم درصد از کودکان لازم التعلیم تحت پوشش برنامه های آموزش و پرورش هستند.مبلغ 30 میلیون تومان اعتبار در دولت گذشته برای تامین سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان روستاهای دور افتاده اختصاص یافته بود متاسفانه برخی تعصبات قومی و منطقه ای زمینه ساز محرومیت برخی دانش آموزان دختر از تحصیل هستند .
6 رکن آموزش و پرورش عبارتند از معلم، مدیر، محتوا و برنامه، مقررات آموزشی، فضا و تجهیزات و بودجه که در دولت تدبیر و امید تلاش خواهیم کرد ضمن فراهم کردن فضای آزاد برای طرح نقد و نظر معلم، زمینه را برای رشد دانش آموزانی پرسشگر و توانمند فراهم سازیم .

 


مهمترین اظهارات وی در  مورد فرهنگیان در جدول زیر آمده است:

 

موضوع شرح
مطالبات حق التدریسان حق التدریس با حق التدریسی دو موضوع جداگانه است. گروهی از همکاران عزیزمان که معلم رسمی ما هستند و سال تحصیلی گذشته علاوه بر ساعت تدریس موظف خود ، ساعت تدریس بیشتری داشتند ما یک بخش از مطالبات آنان را پرداخت کرده ایم و یک بخش دیگر هنوز مانده است و آن را هم انشاءالله در آینده نزدیک تقدیمشان می کنیم .
مسکن فرهنگیان حل مشکل مسکن فرهنگیان کار ساده ای نیست ، اما برنامه هایی در این زمینه داریم که از اولویت های کاری آموزش و پرورش بعد از موضوع درمان است .
معیشت فرهنگیان ان شاء ا... روزی برسد که فرهنگیان اعلام کنند که بانک سرمایه ، بانک آنهاست.
هر تلاشی برای افزایش حقوق و ارتقاء سطح معیشت فرهنگیان در مقابل خدمات آنان ناچیز است .

 

مهمترین اظهارات فانی در مورد دانش آموزان در جدول زیر آمده است:

 

موضوع شرح موضوع
برنامه های ارتقاء نظام آموزشی و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس
آمار دانش آموزان کشور حدود 12 میلیون و 300 هزار نفر است و این در حالی است که ما بعد از پیروزی انقلاب سال هایی را پشت سر گذاشتیم که جمعیت دانش آموزان به 19 میلیون نفر هم رسیده بود و امروز جمعیت دانش آموزی کشور حدود دو سوم آمار اوج دانش آموزی است .
فضا و تجهیزات و امکانات آموزشی نسبت به اول انقلاب بیش از 5/1 برابر شده و اگراین دو نکته را کنار هم بگذاریم به یک راهبرد در آموزش و پرورش می رسیم و آن راهبرد ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش امروز کشور است که ما باید از این فرصت استفاده و آموزش و پرورش را به سوی کیفیت سوق دهیم.
ارتقاء سطح سلامت در میان دانش آموزان دوستان ما برنامه ریزی هایی در معاونت تربیت بدنی و سلامت دارند و با توجه به رویکرد دولت یازدهم بحث استفاده از امکانات سایر وزارتخانه ها را دنبال می کنیم .
درصددیم که از امکانات وزارت ورزش و جوانان برای دانش آموزان استفاده و متقابلا امکاناتی را که ما در آموزش و پرورش داریم در اختیار آن وزارتخانه قرار دهیم .

تفاوت کیفیت آموزش در مدارس دولتی و غیرانتفاعی
من یقین دارم که با ارتقاءکیفیت مدیریت آموزشگاهی و افزایش اختیارات، مدارس دولتی نیز به کیفیت مدارس غیرانتفاعی خواهند رسید.

 

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 40
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک روزنامه نگار A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    15 5
    یکی از مهمترین اظهارات آقای فانی این است: تدریس زبان قومیت ها اولویت من است چرا نزدی آقای خبرآنلاین
    • بی نام A1 ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      10 11
      هيچ وقت چنين حرفي زده نشده و بهتر است از بيان اظهارات تفرقه افكنانه خودداري كنيد. تدريس زبان قوميت ها تنها بار مالي اضافه است و تهديد تماميت ارضي كشور ضمن انكه فقط يك قوم اين طور فشار به دولت مي اورند و در 80 درصد مناطق كشور كسي اعتراضي ندارد و خودتان هم مي دانيد كه در گفتارتان صادق نيستيد
  • مالکی گندمانی A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    34 1
    لطفا کمتر شعار پوچ بدهید و عمل کنید از این کلی گویی و سربسته صحبت کردن دست بردارید اگر کاری از دستتان بر می آید یا الله این گوی و این میدان. اینم همه میگن که ((هر تلاشی برای افزایش حقوق و ارتقاء سطح معیشت فرهنگیان در مقابل خدمات آنان ناچیز است)) ولی تو عمل هیچی نمی بینیم. پس لطفا ز تعارف کم کن و بر مبلغ افزا. یا علی
  • یک معلم IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    19 5
    آقای فانی در مسجدسلیمان حراست ومدیریت اداره به جای ایجاد امنیت برای همکار سعی در کنترل معلم دارند این در شان انسان قرن بیست ویکم نیست تاچه رسد به معلم .به طور سلیقه ای هرکس را دوست دارند اضافه کار میدهند ویا ممنوع التدریس میکنند امتیازات ویژه را برای خوددارند حانه های سازمانی را به خود اختصاص داده اندومیریتسابق وفعلی ومعاونینشان خانه های سازمانی راتخلیه نمیکنند در استخدام پارتی بازی میکنند .برای یک فرهنگی بهتر از صد زندگی این مردگیست کز پس این مردگی پایندگیست .مارو از دست این ناقضین قانون وریاکاران نجات بدید
  • یک دبیر RO ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    24 1
    با سلام همین بانک سرمایه با هزار منت و... برای دریافت وام با سودهای قابل توجه ایی از فرهنگیان دریافت می کنند بیشتر به نفع خود بانک هست تا فرهنگیان کار رو باید ریشه ایی انجام داد... قشری که با شعور و دانش و با سواد کردن فرزندان این کشور انجام می دهد واقعا نباید دغدغه مالی و ذهن و فکر مخدوش از لحاظ اقتصادی داشته باشد... فرهنگیان تامین نیستند و مهمترین وزارت هر کشور که آموزش و پرورش هست در ایران این چنین نیست...
  • ف A1 ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    13 1
    خبرانلاین عزیزم نوشته مطالبات حق التدریس پرداخت میشه !خبر برای معلمان حق التدریس نیست اینها باهم فرق دارن در انتخاب تیتر دقت کنید لطفا
  • بی نام A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    39 0
    باسلام پول یک سال قبل را سه ماه بعد میدن خبر خوشه یا فاجعه ی انسانی؟
  • بی نام A1 ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    47 2
    خداییش من یکی از اصطلاح «خبر خوش» دیگه زده شدم. جاش رو عوض کنن با یک اصطلاح دیگه. خاطرات خوبی به ذهن نمیاره.
  • بی نام IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    8 0
    جناب آقای وزیر محترم موزش وپرورش سلام من از بوشهر کامنت میگذارم مدرسه پسر من با شش مدرسه ی دیگر یک مدیر مجتمع دارد معاون نقش مدیر را بازی میکند زنگ تفریح معاون وقت ندارد در حیاط مواظب بچه ها باشد معلم ورزش ندارند معلم پایه سوم کلهم دروس را خودش میدهد از هنر وقران تا ورزش خواهش میکنم رسیدگی فرمایید
  • بی نام IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    21 0
    آموزش وپرورش مثل اینکه یه فرزند اضافه تووزارت خونه هاست آیادرکشورهای دیگه هم اینطوره؟
  • بی نام A1 ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    14 1
    معلوم شد ایشان هم هیچ برنامه ای ندارن و حداکثر توانشون دادن وعده خوش پرداخت مطالبات است ! این موضوع در واقع موید کم کاری ایشان و همکارانشان است چرا که اگر حق وحقوق را به موفع پرداخت کرده بودند الان تبدیل به مطالبات نشده بود که امروز پز پرداخت آن را در آینده نزدیک بدهند.جل الخالق!!!!!!!!!
  • مربی IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    12 2
    ما پیش دبستانی های باسابقه تنها دوچیز میخواهیم یا استخدام یا مرگ که از این همه بی عدالتی راحت بشیم.اخه مگه ادم چقدر میتونه ظرفیت بدبختی رو داشته باشه به خدا دیگه تحمل نداریم.
  • بی نام IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    16 1
    شماروبه خداازوزیربخواین وضع این مجتمع هاروروشن کنه واقعاچیزچرتی هست زودترجمع بشه درهرمجتمع5نیروی اضافی نشسته درحالی که کلاسای ماخالی ازمعلم هست اموزش رهاشده به فکربچه های مردم باشین
  • معلم IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    28 5
    گرسنه ایم
  • مهربان A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    15 1
    من فرهنگی امیدوارم معیشت منزلت و تحصیلات تکمیلی فرهنگیان جدی در این دولت حل شود
  • یک معلم IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    11 0
    پیام مربوط به توهین مدیریت آموزش وپرورش مسجدسلیمان در یک همایش به آقایان موسوی وکروبی در حضور امام جمعه موقت اهواز آقای حاجتی وباحضور صدها نفر در مسجدسلیمان در سالی که مقام رهبری توصیه به وحدت کردند وپارسال گفت که هرکس از این به بعد احساسات مردم رابازی گیرد واختلاف را به صحنه بکشد خیانت کرده واین مدیر اداره برای ریاکاری بیشتر به افرادی که محکوم نشده اند توهین میکند ولی الان وامسال که ورق برگشته خودشو به این وریها برای حفظ پست حقیرش چسبانده .این وضعیت مدیریت ریاکاری ازهمون بالا تا پایین وجود دارد وبوی تعفن میدهد .به افراد متخصص باید مسولیت داد نه فردی که ریاکاری بیشتری میکند.خبر انلاین پیام قبلی رو که دادم پس از چند ساعت رویت حذف کردی.متاسفم که برخی از حقیفت فرار میکنند
  • بی نام IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    7 0
    بااين حرفها اصلاح ميشه ..............
  • معلم IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    14 0
    آقای فانی مثل آقای فرجی دانا وزیر علوم نترس وقاطع باش آدمای دورو وریاکار وبی سواد وکفش لیس زن رو کنار بزار وآدمای نوع دوست وباسواد رو مجری کار قرار بده والبته قانونمند.بدون توجه به نظر باندها ونماینده وامام جمعه واستانداروتیره وطایفه.برای باندها وساکت کردنشون سیاسی کاری نکن وسهمیه بهشون نده تا به به وچه چه برات بزنن ود ر آن واحد منتظر فرصت باشن وچاهتونو بکنند اگه اینگونه باشی در قلبها جا میگیری وهزاران همکار در حمایت کردن شما کو تاهی نخواهند کرد وگرنه مثل بقیه نامی هم ازتون باقی نخواهد ماند شجاع باش وقوی وباج نده وفریاد ت رو بر سر زیاده خواهان بلند کن.چاپلوسی تملق گویی رو پایان بده
  • چه فرقی A1 ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    8 1
    امیدی نیست
  • بی نام A1 ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    8 1
    مشکل همه حل شد مشکل ما مربیان پیش دبستانی کی حل میشه ؟؟؟؟؟وزیر محترم استخدااااااااااااااام.
  • بی نام IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    5 1
    با سلام ببخشید من نظر بد وتوهین امیزی نگذاشته بودم چرا انتشار ندادید
  • بی نام IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    8 1
    عیدی هایی که پرداخت نشده هم پرداخت میشه؟
  • بی نام IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    10 0
    چرادراین وزارت بی عدالتی حاکم است با 7سال تدریس دردبیرستان وآنهم درمناطق دورافتاده وحالا به زورتحمیل میکنندکه برو درمقطع ابتدایی.
  • بی نام A1 ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    17 6
    سلام سابقه حق التدریسی جمع کثیری از معلمین حق التدریس سالهای 75 تا 84 یعنی حدود ده سال حق التدریسی را ندیده گرفتن وحتی یک ساعتش رو به حساب حکم استخدامشون نیاوردن فقط به این دلیل که پاره وقت کارکردن آیا این بی انصافی نیست ؟ ده سال کارکرد یه معلم جزئی از تجربیاتش نیست ؟ با 42 سال سن سابقه حکم او باید هشت سال باشد؟
    • بی نام IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
      5 0
      مدت 7سال در منطقه محروم خدمت کردم حتی یک روز بحساب سابقه ام نیامده
  • ع ش - از دورود لرستان IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    10 0
    سلام آقای وزیر در استان لرستان حدود دو سال است اضافه کار مدیریت و معاونین مدارس و نیز3 سال است حق الزحمه عوامل اجرایی امتحانات نهایی پرداخت نشده است .خدایش شما هم کلنگ مفتی به گور مرده می زنید که ما بزنیم-اضافه تدریس یک سال قبل را سه ماه بعد شاید بدهید خبر خوشتونه -حرفی برای گفتن ندارید قول سر خرمن هم ندهید
  • بی نام A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    10 2
    با سلام خدمت وزیر محترم آموزش و پرورش، در مورد صندوق ذخیره ی فرهنگیان باید فکری اساسی کرد تا با پولی که هرماهه در آن صندوق جمع می شود کارهایی برای رفاه حال فرهنگیان کرد . برای مثال می توان با آن پول که در ماه حدود بیست میلیارد تومان به موجودی آن افزوده می شود،در هر شهرستان مجتمع های رفاهی ساخت تا معلمان هنگام مسافرت در آن محل ها اسکان یابند و یا با اعطای وام های بلند مدت با درصد ناچیز، بخش بزرگی از نیازهای آنان را با پول خودشان برطرف کردو ...
  • مربی پیش دبستانی A1 ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    9 1
    استخدام مربیان پیش دبستاننی هرچه زودتر انجام شود به خدا گرفتاریم آقای وزیر
  • بی نام A1 ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    15 0
    سلام حداقل حالا که قراره پول معلمان حق التدریس رو بعد از دو سال بدید به روزش بکنید تا زمان ارزش پولو از بین نبره !!!
  • علیا IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    15 0
    سلام خدمت همه فرهنگیان،لطفا لحظاتی هم رو این موضوع توجه نمایید:که آقای وزیر جدیدا برنامه هایی دارند که واریز حقوق ناچیز معلم را به دست مدیر و .. بسپارند! راستی تو را خدا در این مورد نظر دهید که تو این دور زمانه چطور ممکنه حق و حقوق یکی را بدی دست دیگری!من تازه این خبر را شنیده ام.اگه این جور باشه. چگونه می توانیم نان بخور نمیر خود را از یک فردی بنام مدیر بگیریم؟ اگه این مدیرا درستکار و کاردان بودند پس چگونه اس که در هر مجتمعی 5/6 تا معاون بیکار را سر خود جمع کرده اند؟آقای وزیر امیدواریم آینده خراب ما را خرابتر از این نکنند!
  • بی نام IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    10 0
    باسلام.به آقای وزیرعرضمان رابرسانیدکلی تلاش شده تایک فرهنگی بتواندمراحل ارشدبه خبره وخبره به عالی راطی کندحال که بازنشست می شودمثل بازی مارو پله به دم ماریعنی ارشدبرسدحالا که می خواهنداین امررااصلاح کنندفبلاتمام کسورات تغییرحکم راازافرادذی نفع وصول کرده اندحالاهم یک سال ازآن سپری می شودهیچ اقدامی صورت نگرفته است.باتشکر
  • بی نام A1 ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    6 1
    چوب بی توجهی به آموزش و پرورش رو می خورن ... فقط نگاه کنین چقدر آمار جرم و جنایت و .....در جامعه زیاد شده است فقط توصیه می کنم به این معلمای دلسوز که خودمم جز آنها هستم ؛ بی خیال این شغل شید.... چون معلمی رو که همه ی نهاد و ارگانها و کلن دولت ؛ بی خیالش شدن و هیچ مسئول دلسوزی نیست ؛ من چرا عمر خودمو در سیستم تباه کنم
  • علی A1 ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    7 1
    با سلام خدمت مدیر محترم وبلاگ و با تشکر از اطلاع رسانی بی منت شما؛ بزرگوار ! سوالی داشتم که مسوولین اداره هم پاسخ درستی به آن نمی دهند. معلمانی که قبلا حق التدریس بوده اند و جزء سنوات آنها حساب شده است ولی بیمه نبوده اند تکلیف بیمه اونا چی میشه!؟ ممنون میشم پاسخ بدین.
  • بی نام A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    4 7
    آقای فانی قار است کی مطالبات معاونین اجرایی وپرورشی پرداخت شود؟
  • َ zare A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    12 4
    10سال سابقه حق التدریس سال84استخدام 9سالسابقه دارم باسن45تکلیفم چیست؟
  • س ر A1 ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    14 0
    سلام آقای وزیرلطفا"به داد معلمان حق التدریسی که درسال84رسمی شدندبرسیدبا سابقه 9سال رسمی بیش از 50سال دارن از این روزها باید عصا بدست سر کلاس برن بخاطر ظلمی که بهشون شده سنوات قبل از استخدامشان لحاظ نشده.
  • چراغیان A1 ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    16 1
    با سلام و خسته نباشید خدمت وزیر محترم بنده از سال 1383 استخدام رسمی شده ام اما قبل از آن حدود 10 سال به عنوان حق التدریس هفته ای 12 ساعت خدمت کرده ام ما حدود 45000 معلم هستیم که این مشکل را داریم لطف کنید بگوید آیا برای سابقه کار ما دستور کاری دارید که کی آن سابقه کار برای ما محسوب می شود با تشکر
  • بی نام A1 ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    7 3
    سنوات حق التدرىسي 22 ساعته راجرا حساب نمي كنيدي هينشده ج قانوني براي آن مصوب
  • بی نام A1 ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    7 3
    م توروخدا سوابق حق التدریس استخدامی سال 1384 که کمتر ار 24 ساعت هفتگی داشتیم حساب کنید خواهش می کنم کاری کنید چون بهترین سالهای عمرمون بود حتی یک روز اون حساب نشده
  • م ز A1 ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    3 2
    سلام خدمت وزیر محترم ما مربیان پیش دبستانی که سال 94 حق التدریس شدیم .ولی تا حالا حقوق ما رانداده اندوهمچنین قول داده بودین استخدام کنین. خبری هست یا نه مچکر