دشمن عزیز به تهران رسید/ دختر گمشده همچنان پرطرفدار

در حالی که سال 2013 برو به پایان است، یک رمان در میان رمان های امسال وجود دارد که در طی چهار فصل سال نزد کتابخوانان بریتانیایی بسیار پرطرفدار بوده: رمان جنایی گیلیان فلین با نام «دختر گمشده».

به گزارش ایبنا به نقل از بوک ترید، این کتاب که روز سوم ژانویه 2013 وارد بازار کتاب بریتانیا شد، فروش های خارق العاده در هر دو شکل چاپی و دیجیتالی را ثبت کرده است. این کتاب تا کنون بیش از یک میلیون نسخه چاپی و بیش از پانصدهزار ای بوک به فروش رسانده است.

کرستی دانسیت ویراستار گیلیان از انتشارات وایدنفلد و نیکلسن می گوید: موفقیت ادامه دار این کتاب خارق العاده است و یادآور این است که هنوز کتابخوانان بسیاری وجود دارند که به دنبال داستانی خوب هستند و اینکه کتابخوانی می تواند چه لذتی داشته باشد. اینکه ببینیم نویسنده ای با استعداد چون گیلیان فلین شهرت و شناختی که استحقاقش را دارد را به دست می آورد واقعا لذت بخش است.

«دختر گمشده» که بر اساس استراتژی فروش حساب شده ای وارد بازار شد، در طی سال با چندین ظاهر مختلف از جمله نسخه های سفارشی و نسخه های ویژه برای تمامی عمده فروشان اصلی ارایه شد. همچنین بسته ویژه هرسه رمان گیلیان فلین نیز در دسترس کتابدوستان قرار گرفت. «دختر گمشده» در کشور ایرلند نیز فروش های بسیار خوبی داشته و 39 هفته است که در رتبه اول پرفروش های ایرلند قرار دارد.

همانطور که شایسته بود، برای پایان خوش سال گیلیان فلین نامزد دریافت جایزه بهترین نویسنده سال کتاب ملی اسپیس سیورز 2013 نیز شده است.

کمپانی تایپ ای پروداکشنز که متعلق به ریس ویترسپون است حقوق رسمی ساخت فیلم «دختر گمشده» را خریداری کرده و قرار است دیوید فینچر فیلم را کارگردانی کند. بن افلک نقش شخصیت نیک دان را بازی می کند و روزاموند پایک نیز نقش همسر او ایمی را ایفا می کند. تاریخ اکران اولیه فیلم برای ماه اکتبر 2014 اعلام شده است.

به گزارش این خبرگزاری، رمان «دشمن عزیز» اثر جین وبستر با ترجمه جدید منتشر شد. این اثر دنباله‌ای است که وبستر بر رمان مطرحش، «بابا لنگ دراز» نوشته و شامل نامه‌های سالی به جودی ابوت است. «دشمن عزیز» عنوان رمانی است از نویسنده اثر مطرح «بابالنگ‌دراز» که به تازگی با ترجمه‌ای جدید به کتابفروشی‌های ایران راه یافته است. نسخه اصلی این رمان نخستین بار در سال 1916 میلادی منتشر شده بود.

«دشمن عزیز» ادامه‌ای است که وبستر بر رمان «بابا لنگ‌دراز» نوشته است. در این رمان جودی ابوت با آقای پندلتن ازدواج کرده و سالی مک براید، مدیر نوانخانه «ژان گریر» شده است. این کتاب شامل نامه‌های سالی به جودی است که در آن‌ها اتفاقات نوانخانه شرح داده می‌شود.

در توضیح این کتاب آمده است: «جین وبستر در این کتاب با همان قلم طنز و در قالب قصه‌ای شیرین، به بعضی از مسایلی که در پرورش کودکان اهمیتی بسیار زیاد دارند، می‌پردازد و اشاره‌هایی هم به موضوعاتی دارد که در آن زمان در مطبوعات مدام مطرح می‌شد. از جمله لزوم توجه به خصوصیات وراثتی زن و مرد در هنگام ازدواج به منظور پیشگیری از تولد فرزندان معلول ذهنی.»

سوسن اردکانی و مهرداد مهدویان نیز پیش از این رمان «دشمن عزیز» را به فارسی برگردانده‌اند.

رمان «دشمن عزیز» اثر جین وبستر با ترجمه پری‌ناز شاهین در 376 صفحه و به بهای 14 هزار تومان از سوی نشر «ابر سفید» منتشر شده است.


6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =