ظریف می گوید وقتی دیوار تحریم های شورای امنیت شکسته شود تحریمی های آمریکا چیزی جز تکه کاغذ پاره نخواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین، محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه در بخش پایانی سخنان خود بعد از نطق نمایندگان مجلس در پاسخ به اظهارات مطرح شده، گفت: من بارها در صحبت هایم حتی در گفتگو با رسانه های غربی اعلام کردم و حتی در جلسه مذاکره و در حضور هر 6 وزیر غربی به صراحت گفته ام که ماهیات مذاکره کننده، مردم و مقام رهبری به شما اعتماد نداریم.
وی تصریح کرد: باز هم تکرار می‌کنم که غرب باید اعتماد مردم ایران را جلب کند، برخی اقدامات غرب به جای جلب اعتماد سوختن بیشتر اعتماد است. مردم ایران یک فرصت را به جهان غرب داده است تا یک بار دیگر از بزرگواری ملت استفاده کنند و فرصت را غنیمت بشمارند، گذشته خود را جبران کنند و بتوانند اعتماد از دست رفته را لااقل بدست آوردند.
وی با تاکید براینکه مذاکرا با آمریکا تنها در حوزه هسته ای بوده است، خاطرنشان ساخت: همانطور که بارها گفتیم و مقام رهبری تاکید کردند مذاکرات ما با آمریکا صرفا در حوزه هسته ای است و لا غیر. در هیچ موضوع دیگر مذاکره نکردیم و توقع نداریم آنها تحریم‌هایی که راجع به سایر موضوعات گذاشتن بردارند یا در مورد آن بحث کنند. لذا کسانی که به صحبت های شرمن و کروکر اشاره کردند باید بگویند ما بحثی در مورد آنها نداریم.
ظریف با اشاره به اینکه زمانیکه تحریم‌های شورای امنیت فرو بریزد تحریم های آمریکا جز تکه پاره کاغذ نخواهد بود خاطرنشان کرد: ما فقط در حوزه هسته ای مذاکره کردیم نمی شود که پاسخش را در حوزه حقوق بشر و تروریسم بگیریم پاسخ مذاکره هسته ای تحریم هسته ای است. اصل تحریم های ما هم در این حوزه است.
وی افوزد: در مورد محدودیت‌ها و اینکه پول‌های ما را نگه داشتند هم باید بگویم که ما از امروز داریم مذاکره می کنیم ما نمی توانیم اقداماتی که گذشته شده را برگردانم گرچه وقتی دیوار تحریم ها شکست همه چیز قابل برگشت است. کشورهایی که حاضر نبودند با وزیر خارجه شما صحبت کنند الان در صف دعوت ایستادند این مسائل شرایط را عوض می کند، فضای جهانی را عوض می کند. اگر نتانیاهو به این میزان دست و پا می زند به خاطر این نگرانی است. میلیاردها دلار هزینه کردند از ایران یک چهره غلطی بسازند این چهره با یک حرکت فرو ریخته است.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دادشاه A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    68 6
    کارت بیسته بیسته.انشا.. بعد روحانی رئیس جمهور بشی.
  • بی نام A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    9 4
    خبرآنلاین چرا حرفاشو عوض میکنی؟ به حرفای وندی شرمن گفت لاطئلات!
  • بی نام A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    12 24
    کاغذ پاره؟ احمدی نژاد هم همین حرفو وقتی که زد راجع به تحریمهای غیرهسته ای آمریکا زد ولی تا همین الان هم داره فحششو میخوره !
  • بی نام IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    1 0
    تورو خدا از تحریما به کاغذ پاره یاد نکنید این جمله رو قبلا هم شنیدم که تحریم ها کاغذ پاره ای بیش نیستند یه وقت مثل اون روزا نشیم