ایسنا نوشت:

دختر عبدالله السنوسی، رئیس سازمان اطلاعات قذافی فاش کرد که برخی طرف‌های غربی به السنوسی پیشنهاد رهبری لیبی را در صورت سرنگونی نظام قذاقی داده بودند.

به گزارش سایت اینترنتی النشره، العنود السنوسی، دختر عبدالله السنوسی، رئیس سابق سازمان اطلاعات لیبی تاکید کرد: امکان نداشت که پدرم از معمر قذافی (دیکتاتور سابق لیبی) دست بکشد چرا که پدرم همواره قذافی را رهبر و پدر خود می‌دانست.

وی همچنین فاش کرد: در دوره انقلاب لیبی، برخی طرف‌های غربی به پدرم پیشنهاد داده بودند که در صورت سرنگونی قذافی و پیوستن پدرم به انقلاب وی را به سمت رهبری لیبی برگزینند.

العنود السنوسی عنوان داشت: تجربه شخصی من نشان می‌دهد که در لیبی هیچ دادگاه عادلانه‌ای وجود ندارد. در حال حاضر شبه نظامیان بر لیبی حاکمند نه دولت و این سخن مسئولان لیبیایی است نه من.

وی خاطرنشان کرد: اگر دادگاه کیفری بین‌الملل واقعا مستقل بود پس آیا می‌توان گفت عبدالله السنوسی در لیبی امنیت دارد؟ و داستان معروف "انفجارهای لوکربی" به "عبدالباسط المقرحی"،(متهم اصلی انفجارهای لوکربی) مربوط است نه به پدر من!

عبداالباسط المقرحی، 57 ساله در حادثه انفجار هواپیمای خطوط هوایی پان امریکن بر فراز شهر لاکربی اسکاتلند محکوم شناخته و به حبس ابد محکوم شد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 323293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =