واحد مرکزی خبر نوشت:

درگیری های شهر طرابلس لیبی سی و یک کشته و بیش از سیصد زخمی برجا گذاشت.

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، وزارت بهداشت لیبی اعلام کرد درگیری ها در منطقه غرغور شهر طرابلس باعث کشته شدن سی و یک نفر شد و ممکن است بر شمار افراد کشته شده یا زخمی افزوده شود. در این درگیری ها از سلاح سنگین استفاده شد. در منطقه غرغور گروه های مسلح وابسته به انقلابیون شهر مصراته حضور دارند. شماری از شهروندان لیبیایی در طرابلس برای خروج گروه های مسلح از این شهر تظاهرات مسالمت آمیز برگزار کرده بودند که با تیراندازی گروه های مسلح روبرو شد. دولت لیبی در بیانیه ای از گروه های مسلح خواست برای این که دولت بتواند تدابیر لازم را در جهت برقرای آرامش در پایتخت اتخاذ کند آتش بس برقرار کنند.
دولت همچنین در این بیانیه از مردم خواست از به دست گرفت اسلحه خودداری کنند و به منطقه محل درگیری میان شبه نظامیان و افراد مسلح نزدیک نشوند.
گروه های سیاسی لیبی به ویژه حزب عدالت و سازندگی درگیری های رخ داده در طرابس را محکوم کرد.
شهروند لیبیایی گفت: گروه های مسلح به سوی ما تیراندازی کردند . ببنید چگونه لیبیایی ها کشته می شوند. مشتی خائن بر ما حکومت می کنند. چرا ارتش و پلیس اقدامی نمی کند؟
علی زیدان نخست وزیر لیبی گفت: از زمانی که درخواست تظاهرات مطرح شد نیروهای ارتش، پلیس و دولت آماده حمایت از این تظاهرات بودند. این تظاهرات به صورت مسالمت آمیز برگزار شد. اجازه داده شده بود در برابر مسجد القدس تجمع شود ولی به مردم اجازه داده نشده بود به منطقه غرغور بروند و در نهایت تیراندازی رخ داد. درگیری هایی میان شماری از تظاهرکنندگان مسلح و یک گروه مسلح رخ داد و در صورتی که دولت به صورت منطقی وارد این درگیری نمی شد مشکلات بیشتری ایجاد می شد. نمی توان به سوی مردمی که به سوی یکدیگر تیراندازی می کنند تیراندازی و آنان را از یکدیگر جدا کرد. از زمان وقوع انقلاب لیبی شاهد این حوادث هستیم. کسانی که خشم تظاهرکنندگان را برانگیختند باید مسئول باشند و تفاوتی نمی کند این مسئولان از روشنفکران و فعالان رسانه ای و گروه های مسلح باشند و باید از این تنش ها خودداری کنند. این تنش ها زمینه را برای نابود کردن ملت لیبی فراهم می کند. باید همه شبکه های تلویزیونی در لیبی منطقی رفتار کنند. ما در وضع دموکراتیک باثباتی قرار نداریم که آزادی بیان به صورت کامل وجود داشته باشد و مردم به آنچه که می گویند آگاه باشند. در بیشتر موارد مردم بدون این که اطلاعی داشته باشند اظهار نظر می کنند. تحلیل کارشناسان مبتنی بر شک ،گمان و اتهامات است و باعث ایجاد این حوادث می شود. از همه می خواهیم به مسئولیت های خود واقف باشند. با استفاده از سلاح نمی توان به بحران های کنونی در لیبی پایان داد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 322651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =