فارس نوشت:

یک پایگاه خبری فرانسوی فاش کرد که شاهزاده بندر بن سلطان رئیس دستگاه اطلاعاتی سعودی از گروههای مسلح در استان سیستان و بلوچستان ایران برای برهم زدن ثبات این کشور حمایت می‌کند.
به گزارش سایت پانارومای خاورمیانه، پایگاه خبری فرانسوی  Intelligence online نوشت: بندر بن سلطان رئیس دستگاه اطلاعاتی سعودی افزایش فعالیت خود در منطقه بلوچستان ایران را از جنبه حمایت از یک گروه بنیادگرای مخالف ایران با هدف برهم زدن ثبات این کشور آغاز کرده است.

برپایه این گزارش، یک گروه مسلح موسوم به جیش العدل فعال در منطقه سیستان و بلوچستان ایران به سرکردگی عبدالرحیم زاده اخیرا 16 نیروی مرزبانی ایران را به شهادت رساند.

پایگاه خبری فرانسوی Intelligence online نوشت: بندر بن سلطان از دستگاه اطلاعاتی پاکستان (ISI) خواست تا عناصر جیش العدل را درخصوص جنگ های چریکی آموزش داده و سلاح لازم را برای اجرای حملات در داخل ایران در اختیار آنها قرار دهد.

برپایه این گزارش، رئیس دستگاه اطلاعاتی 500 میلیون دلار برای حمایت از این گروهها و تحریک اقلیت‌های نژادی در داخل ایران اختصاص داده است. در پی مذاکره بین ایران وآمریکا و نزدیک بودن دستیابی به توافقی درباره برنامه هسته ای ایران که باعث رفع تدریجی تحریم ها می شود؛ وضعیت تغییر کرد و عربستان و به طور مشخص دستگاههای اطلاعاتی این کشور تصمیم گرفتند که از طریق جنگ فرسایشی امنیتی در داخل ایران وارد عمل شوند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 323290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    108 2
    ايشون كه سر دسته تروريستاي عالمند
  • بی نام IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    88 3
    بندر بن سلطان بیجا می کنند .
  • محمد A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    55 3
    دیگر چه میتوان گفت؟ حقیقتا خریت حد و مرزی ندارد!
  • آشنا IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    44 4
    بهتر است بجای اینکه مدام بگوییم فلانی این کار را کرده یا فلانی آن کار را کرده، از مسئولین بپرسیم که در ازای این حرکات چه پاسخ مناسب ودیپلماتیکی را که هم اثر آن تحریک را از بین ببرد و هم اقتدار را به آنان نشان دهد انجام داده اند وگرنه با نشستن و ناسزا گفتن که مشکل حل نمیشود .
  • بی نام A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    31 13
    بندر...بابات(امریکا) نتونست هیچ غلطی بکنه تو و بچهاتم(تروریستهای خاورمیانه و جهان) نمیتونید چون عددی نیستید...
  • ایمان IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    34 6
    باید عربستان را مانند 35 سال قبل منزوی کنیم. با ارتباط با امریکا میتوانیم روی صورت عرب ها چنگ بیندازیم.
  • 7070 A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    33 8
    خوشم میاد هیچکی منفی نمیده چون همه از عربستان متنفرند
  • محسن ص IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    34 7
    ایران هم باید از شیعیان شمال شرق عربستان حمایت مالی و تسلیحاتی کنه تا بفهمن با کی طرفن. اونوقت هر سال کلی ایرانی میرن حج و پول میریزن تو خیکه این .....و اونا هم پرو میشن و از این غلطا میکنن. ایران باید یه درس درست و حسابی به عربستان و متحداش بده. امیدوارم بعد از توافق با غرب سر مسائل هسته ای اقای ظریف یه جواب دندونشکن به عربستان بده.
  • حسن A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    13 4
    ایامیشود فتوا داد سال اینده بجای حج وسیله ازدواج جوانان را فراهم کنید.از مراجع بزرگ تقاضاداریم.اگر مشکل شرعی نداردیک سال این کار را آزمایش کنید.تا عربستان به غلط کردن بیفته.
  • علی اهوازی IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    10 2
    حسن آقا مهم اینه که مردم یکسال نرن عربستان بخدا خیلی از مکه واجب تر داریم مگر خدا خودش نگفته حتی همسایتون هم سیر باشه که بیاید حج// عربستان که هیچ کل اعراب منطقه هم جمع بشن هیچ غلطی نمیکنن خودشون میدونن با ایرانی جماعت نمیشه شوخی کرد ایرانی به دوراز مسله سیاسی همه میان برای خاک وطنشون میجنگن// آن جیش ناعدل هم بساطشو جمع کنه تا ده....سر...س نشده