۰ نفر
۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۵

فارس نوشت:

مانور مشترک نیروهای زمینی عربستان و فرانسه در جنوب غربی عربستان برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری پانارومای الشرق الاوسط، یگان های نیروی زمینی عربستان و فرانسه تمرین های مشترکی را در جنوب غربی عربستان برگزار کردند. این تمرین‌ها با نام "الریک1" برگزار شد و تمرکز آن روی جنگ کوهستان بود.

در طول دو روز تمرین نظامی از مهمات واقعی و سلاح های مختلف از جمله خمپاره انداز استفاده شد و بالگردهای آپاچی با واکنش دشمن فرضی مقابله کردند.

هواپیماهای بلاک هوک نیز عملیات هلی برد سربازان و همچنین بازگرداندن آنها به مقر خود را بعد از پاکسازی مواضع انجام دادند.

سرلشکر ستاد فارس العمری فرمانده منطقه نظامی طائف در سخنانی مطبوعاتی گفت: دو کشور پیش از این نیز تمرین های متعددی برگزار کرده بود و مرکز شاهزاده سلمان ویژه جنگ کوهستان محور اصلی تمرین ها بود.

وی گفت: انجام این تمرین ها در مناطق دارای ناهمواری های مختلف به نیروهای سعودی و نیروهای خارجی شرکت کننده در آموزش ها قدرت و مهارت بالایی می دهد.

برخی از ناظران هدف از مانور نظامی مشترک ویژه جنگ های کوهستان را قصد عربستان برای دخالت پنهانی در یمن و مقابله با اعضای جنبش الحوثی می دانند؛ بویژه که این مانور مشترک در منطقه مرزی عربستان با یمن برگزار شد.

در درگیری هایی که در گذشته بین نیروهای ارتش عربستان و اعضای جنبش الحوثی در منطقه مرزی یمن با عربستان روی داد؛ نیروهای عربستانی زمین گیر شدند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 323091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    15 0
    فرانسه چرا اينجوري شده جدي؟!
    • بی نام A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      21 0
      دلیلش سرمایه گذاری بسیار عربستان وقطر در فرانسه است حتما فرانسه راتهدید کرده اند که اگر روابطش با ایران خوب شوند سرمایه خود را فرانسه خارج خواهند کرد وبه این ترتیب اقتصاد بحران زده فرانسه وضعیتش وخیم تر خواهد شد دلیل اصرار فرانسه به حمله به لیبی وسوریه نیز سرمایه گذاری گسترده قطر در فرانسه بود اگر ایران می توانست با بخشی از این ثروت هایی که در این هشت سال به باد رفت در فرانسه واروپا سرمایه گذاری می کرد الان کفه ترازو به نفع ما متعادلتر می شد و واکنش غرب نسبت به ایران معقول تر و نرم تر بود و انها اصراری بر این همه درگیری نداشتند چون در روابط بین الملل سود حرف اول را می زند همان کاری که چین و روسیه می کنند
  • بی نام IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    7 0
    ایستادن در کنار تروریست ها و عقب ماندگان فکری برای فرانسه شرم اوره. بگذار مثل همیشه امریکا و انگلیس نقش خودشون در حمایت از تروریست ها و تندروهای ضدبشر بازی کنند و کسانی که تاریخ انگلیس و امریکا رو خوندند هیچ انتظاری جز این از این دو کشور ندارند ولی از فرانسه انتظار بیشتری میره و امیدوارم فرانسه از این مسیر اشتباه هر چه زودتر برگرده
    • بی نام IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      9 1
      ایستادن در کنار هر کس که پول داشته باشه برای فرانسه سودمنده، حتی اگر اون طرف تروریست باشه! فرانسه کنار عربستان و اسرائیل واینسه خب پولی هم گیرش نمیاد، اینکه بگن از حق طرفداری کرد چه سودی براش داره؟ پول حرف اول رو میزنه.