مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز جمعه 24 آبان 1392

فروشندگان سیاه پوست دلارهای سیاه که در میدان فردوسی اقدام به فروش دلارهای جعلی در قالب دلار سیاه و دارای روکش می‌کردند، دستگیر شدند.
به گزارش فارس، تعدادی از مالباختگان با مراجعه به دادسرای ناحیه 5 تهران و تشکیل پرونده‌ای با موضوع جعل و کلاهبرداری از طریق فروش دلارهای مجعول موسوم به دلارهای سیاه، عنوان کردند که توسط چند تبعه کشورهای آفریقایی مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.

انهدام باند فروش دلارهای سیاه
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع جعل و کلاهبرداری و به دستور شعبه شانزدهم بازپرسی دادسرای ناحیه 5 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
مالباختگان پس از حضور در اداره سیزدهم و در اظهارات خود عنوان کردند: چندین سیاهپوست تبعه کشورهای آفریقایی با طرح فروش دلارهای واقعی مدعی شدند که دلارهای زیادی را به شیوه دلار سیاه وارد کشور کرده‌اند که در صورت آغشته کردن کاغذ دلارها به یک محلول خاص که این محلول تنها در اختیار آنها قرار دارد، مجدداً این پول‌ها به دلار واقعی تبدیل خواهد شد و به این شیوه و به بهانه فروش دلارها به قیمتی بسیار ارزان تر از قیمت بازار ما را فریب داده و پس از دریافت مبالغی هنگفت متواری شدند.

انهدام باند فروش دلارهای سیاه
با توجه به شیوه و شگرد استفاده شده از سوی اعضای گروه کلاهبرداران آفریقایی که بیشتر مالباختگان را در زمان مراجعه به صرافی ها مورد شناسایی قرار می‌دادند، محل‌های تردد این افراد در محدوده خیابان فردوسی شناسایی، آموزش‌های لازم به صرافی های ارائه تا در صورت مشاهده اتباع کشورهای آفریقایی متقاضی فروش دلار، بلافاصله موضوع به اداره سیزدهم اطلاع داده شود.
سرانجام روز بیستم آبانماه امسال طی تماس یک نفر از مدیران صرافی های محدوده میدان فردوسی، کارآگاهان اداره سیزدهم اطلاع پیدا کردند که تعدادی از اتباع کشورهای آفریقایی قصد فروش ارز خارجی بویژه دلار به تعدادی از شهروندان را دارند که بلافاصله کارآگاهان اداره سیزدهم با حضور درمحل اقدام به دستگیری چهار تبعه آفریقایی کردند.

انهدام باند فروش دلارهای سیاه
با شناسایی مخفیگاه این افراد در محدوده میدان فردوسی، کارآگاهان اداره سیزدهم آگاهی در بازرسی از این محل موفق به کشف مقادیر متابهی دلارهای موسوم به دلارهای سیاه و همچنین محلول ویژه پاک کردن لایه سیاه قرار گرفته بر روی کاغذ دلارها شدند.

انهدام باند فروش دلارهای سیاه
سرهنگ محمدرضا ذاکر استقامتی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با بررسی‌های بعمل آمده و جمع آوری شکایت مشابه، تعداد دیگری از مالباختگان در سایر مراجع قضایی بویژه در دادسرهای جرایم بین الملل، دادسرای فرودگاه، دادسرای کرج و ... شناسایی و به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شده اند.
سرهنگ ذاکر استقامتی از همه مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد و توسط تعدادی از اتباع کشورهای آفریقایی مورد کلاهبرداری و فروش دلارهای مجعول موسوم به دلارهای سیاه قرار گرفته‌اند دعوت کرد تا جهت شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

 

نوزاد عجول در تاکسی به دنیا آمد
نوزاد دختر آنقدر عجول بود که قبل از رسیدن به بیمارستان، توسط تکنسینهای اورژانس اراک در تاکسی سرویس به دنیا آمد.
به گزارش مهر، در ساعت 8:48 دقیقه صبح سه شنبه بیست و یکم آبانماه 92 فردی که خود را راننده آژانس معرفی می کرد با مرکز اطلاع رسانی اورژانس اراک تماس گرفت و اذعان داشت که خانمی باردار در داخل ماشین وی در حال وضع حمل است که بلافاصله یک واحد امداد اورژانس 115 به محل اعزام شد و بعد از 5 دقیقه به منطقه مورد نظر رسید.
با توجه به وضعیت موجود، پرسنل اورژانس با فراهم کردن شرایط لازم در داخل تاکسی سرویس، مادر را در انجام زایمان حمایت کردند و بعد از انجام زایمان، ضمن ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی مادر و نوزاد را به بیمارستان طالقانی شهر اراک منتقل کردند.

 

فروش فیلم‌های مستهجن در اینترنت
رئیس پلیس فتای استان آذربایجان‌شرقی از دستگیری فردی که با ایجاد آی دی‌های مستهجن در اینترنت از مردم اخاذی می‌کرد، خبر داد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ محمد قاسملو در این باره گفت: فردی به هویت ناشناس با ایجاد سه فقره آی دی در کلوب با کاربران اینترنتی ارتباط تلفنی برقرار و با سوءاستفاده از عواطف آنها و با موضوع برقراری وب کم مبتذل، از آنان مبالغی اخذ و در قبال آنها، فیلم‌های مستهجن را در معرض دید کاربران قرار می‌داد.
قاسملو با بیان اینکه کارشناسان آدرس متهم را شناسایی و به این پلیس احضار کردند افزود: در تحقیقات مشخص شد که متهم در رشته نرم‌افزار کامپیوتر مشغول به تحصیل است.
متهم در تحقیقات اولیه منکر هر گونه ارتکاب جرایم فوق شد، اما با ارائه مستندات به بزه اتهامی اعتراف و اعلام داشت که از طریق چت‌روم‌ها و آی دی‌هایی که با نام دختر در کلوب ایجاد کرده بود، افراد را در اینترنت اغفال کرده و از آنها برای ارائه وب‌کم آنلاین پول دریافت کرده است.
متهم بیش از 20 میلیون ریال تا بحال از این طریق کسب درآمد داشته و با بررسی وضعیت خانوادگی وی مشخص شد که با پدر و مادرش اختلاف خانوادگی داشته و هیچ‌گونه مشکلی در بحث مالی نداشته است.

 

دستگیری سارق اینترنتی با 100 فقره سرقت
فرمانده انتظامی تربت حیدریه خراسان رضوی از دستگیری سارق اینترنتی با بیش از 100 فقره سرقت خبر داد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ شاهرخی در این باره گفت: در پی شکایت شهروندی مبنی به سرقت اینترنتی از حساب بانکی‌اش، پرونده در دستور کار تیمی از مأموران پلیس آگاهی و فتای شهرستان قرار گرفت.
در تحقیقات مشخص شد که متهم اقدام به کسب اطلاعات حساب بانکی مالباخته کرده و با روش خاصی بیش از 150 مرتبه با ورود به درگاه بانکی وی اقدام به تراکنش‌های خرید شارژ از کارت بانکی وی کرده است.
متهم شناسایی و با هماهنگی مقام‌قضایی در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.
متهم در بازجویی‌ها با روبرو شدن با مدارک و مستندات، به عمل مجرمانه خود اعتراف و طی حکم قضایی روانه زندان شد.

 

دستگیری زن و شوهر مأمورنما
زوج شیشه ای که در پوشش مأمور پلیس، مسافران را سر کیسه می کردند در جریان تحقیقات پلیس شناسایی و دستگیر شدند.
به گزارش مهر، 10 آبان امسال فردی با مراجعه به گشت کلانتری 118 ستارخان به مأموران اعلام کرد که سرنشینان پژو 405 مشکی رنگ و تحت عنوان مأمور ، اقدام به سرقت وجوه نقد همراه وی کرده اند.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت تحت پوشش مأمور و به دستور شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
شاکی پرونده در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: ساعت چهار بعدازظهر 14 مهر به عنوان مسافر و برای رفتن به ایستگاه مترو دانشگاه شریف، سوار پژو 405 مشکی رنگ شدم که یک زن جوان نیز در صندلی شاگرد نشسته و من در لحظه اول تصور کردم که این زن نیز همانند من مسافر است . پس از سوار شدن به ماشین و در محدوده خیابان تیموری، ناگهان صدای بی سیم از داخل ماشین شنیده شد و همزمان راننده ماشین با معرفی خود به عنوان مأمور شروع به پرسیدن سؤال از من کرد و به بهانه اینکه به من مشکوک شده اقدام به بازرسی محتویات جیب های من کرد . پس از خارج کردن وجوه نقد و گرفتن گوشی تلفن همراهم ، راننده ماشین را در خیابانی خلوت متوقف و به بهانه بازرسی دقیق تر مرا پیاده کرد و به محض پیاده شدن من ، به سرعت از محل دور شد.
با شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان به ویژه تعدادی از مالباختگان تبعه کشور افغانستان، کارآگاهان اداره پنجم با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی پژو 405 مشکی متهمان شدند و با شناسایی آخرین مالک خودرو به نام علیرضا 37 ساله از سوی مالباختگان، مخفیگاه وی و همسرش سمیه 31 ساله در منطقه یافت آباد، خیابان مدائن شناسایی شد.
سرانجام علیرضا و همسرش ساعت 10 صبح 20 آبان در مخفیگاهشان و در زمان مصرف موادمخدر شیشه، دستگیر و در بازرسی از آنجا یک عدد بی سیم همراه مقادیری موادمخدر از نوع شیشه و همچنین ارز خارجی متعلق به کشور افغانستان کشف شد.
علیرضا که چاره ای جز اعتراف نداشت، به سرقتهای تحت پوشش به ویژه از افاغنه اعتراف و در اظهارات اولیه به کارآگاهان گفت: تعدادی از سرقتها را به همراه همسرم انجام می دادم و در برخی از سرقت ها نیز تنها بودم.
علیرضا در ادامه به کارآگاهان گفت : مدت 6 سال است که به همراه همسرم مصرف مواد مخدر دارم و در حال حاضر نیز شیشه مصرف می کنم.
سرهنگ علی غیاثوند، معاون مبارزه با سرقتهای خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: از تمام مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته اند دعوت می شود تا برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

 

سرقت زنانه از دوست با غذای مسموم
زن آرایشگر که با غذای مسموم از خانه دوستش سرقت کرده بود بعد از دستگیری لب به اعتراف گشود.
به گزارش مهر، 23 و 30 دقیقه 31 شهریور امسال فردی با مراجعه به کلانتری 172 به مأموران اعلام کرد : ساعت 14 روز جاری و در نبود من ، زنی به نام الهام که از دوستان همسرم می باشد به منزل ما آمده و پس از بیهوش کردن همسرم اقدام به سرقت طلا و جواهرات و گوشی تلفن همراه وی کرده است.
زن شاکی در پایگاه نهم آگاهی حاضر و در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : روز حادثه یکی از دوستانم به نام الهام که از طریق مراجعه به محل کارش در یک آرایشگاه زنانه دوست شده و مدتی نیز یکی از همسایگانمان بود، با دو پرس غذا و دو عدد نوشیدنی به خانه آمد. بلافاصله پس از خوردن مقداری از نوشیدنی بیهوش شدم و پس از به هوش آمدن در بیمارستان و بازگشت به منزل، متوجه شدم که رشته زنجیر طلا و النگوهایم به همراه یک دستکاه لپ تاپ و گوشی تلفن همراهم سرقت شده است .
با توجه به اظهارات زن شاکی پرونده ، کارآگاهان پایگاه نهم آگاهی با مراجعه به محل کار و زندگی الهام در منطقه صالح آباد متوجه شدند که وی همزمان با زمان سرقت از این دو مکان متواری شده است.
با توجه به اطلاعات به دست آمده در خصوص هویت الهام، کارآگاهان با بررسی بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار موفق به شناسایی الهام به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت شدند که پیش از این نیز سه بار به اتهام سرقت در استان های غربی کشور دستگیر و روانه زندان شده بود.
با توجه به دلایل و شواهد به دست آمده در پرونده و اطمینان از ارتکاب سرقت از سوی الهام و در حالیکه وی با متواری شدن از محل های سکونت و کار خود هیچگونه رد و نشانی مشخص از خود به جای نگذاشته بود ، کارآگاهان پایگاه نهم آگاهی با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه الهام در خیابان هاشمی شده و او را ساعت 7 و 30 دقیقه 20 آبان دستگیر و به پایگاه نهم آگاهی منتقل کردند اما او در تحقیقات اولیه منکر تمامی اظهارات مالباخته شد و حتی مدعی شد که در تاریخ سرقت در شهرستان حضور داشته است.
در ادامه رسیدگی به این پرونده ، کارآگاهان اقدام به مواجهه حضوری میان مالباخته و متهم کردند. مالباخته پس از مواجهه حضوری با متهم و در تکمیل اظهارات خود به کارآگاهان گفت: الهام یک روز قبل از سرقت نیز به خانه ما مراجعه اما زمانی که متوجه حضور شوهرم در داخل خانه شد، خیلی سریع و به بهانه اینکه با کسی قرار ملاقات دارد از خانه خارج و گفت که بعدا می آید. روز سرقت، الهام ابتدا با من تماس گرفت و اظهار داشت که می خواهد به خانه ما بیاید تا برای آخرین بار همدیگر را ملاقات کنیم ! و مدعی شد که قصد دارد تا برای همیشه به شهرستان رفته و در آنجا زندگی کند و از من درخواست کرد که نهار را وی از بیرون تهیه خواهد کرد که بعد از مدتی با دو پرس غذا و دو عدد نوشیدنی به خانه ما آمد و اولین سؤالی که پس از حضور در خانه از من پرسید این بود که آیا همسرم در خانه حضور دارد یا خیر و پس از اطمینان از نبود همسرم ، وارد خانه شد و پس از گذشت حدود یک ساعت و به بهانه خوردن نهار مرا بیهوش و اقدام به سرقت طلا و جواهراتم کرد.
متهم پس از مواجهه حضوری با مالباخته و در حالیکه کذب بودن اظهاراتش در خصوص حضور وی در شهرستان از سوی کارآگاهان محرز شده بود به ناچار لب به اعتراف گشود و به فروش طلا و جواهرات سرقتی در منطقه شهرری اعتراف کرد.
سرهنگ حسین زارع، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: کارآگاهان پایگاه نهم آگاهی با شناسایی محل فروش طلا و جواهرات سرقتی در منطقه شهرری اقدام به شناسایی طلا و جواهرات سرقتی کرده و در بازرسی از مخفیگاه متهم نیز، دیگر اموال کشف و بر اساس دستور مقام قضایی ، تمام اموال به مالباخته تحویل و متهم نیز با قرار قانونی روانه زندان شد.
282٤٥

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 322550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    25 9
    این دختر کوچولو ، میخواسته زودتر یارانشو بگیره نکنه؟!
  • بی نام A1 ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    9 1
    این سیاه پوستها (منظورم دقیقا همین عکسها نیست)تو گرجستان و ارمنستان و عراق هم کلاه ایرانیها را برمیدارن ، هموطنان مراقب باشن
  • دیوید A1 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    9 2
    دخترها همیشه عجول بودن . شما ی دختر به من نشون بده عجول نباشه . فقط وقتی میخوان ازدواج کنن و دهن ی پسر رو سرویس کنن عجله نمیکنن . اون موقع پدر و مادرش ترمز دستیش رو میکشه .
  • محمد جعفری A1 ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 3
    سر همین قضیه سر ما 100 هزار دلار کلاه برداری شده فعلا داریم پی گیری میکنیم خداکنه همه چیز حل بشه خیلی بد سرمونو کلاه گذاشتن ما رو با خاک یکسان کردن خدایا به امید تو امیدوارم همه چی حل شه