پنتاگون خود را برای پایان "عصر بلک بری" آماده می کند

وزارت دفاع امریکا – پنتاگون – صاحب 470 هزار گوشی بلک بری در گیر و دار فروش کمپانی بلک بری قصد کرده برای تامین امنیت آتی ارتباطات تلفنی خود سایر آلترناتیوها از جمله آیفون، آی پد و گوشی و تبلت سامسونگ را مد نظر قرار دهد.

 

دو ماه قبل بر اساس گزارشهای مدیران بلک بری مبنی بر فروشهای خوب، وزارت دفاع امریکا اعلام کرد همچنان ارتباط بیزینس با بلک بری را قطع نخواهد کرد و حتی سازگاریهای جدید شبکه ای بر اساس گوشی های بلک بری Z10 و Q10 را نیز ار مدیران کمپانی کانادایی درخواست کرد.

اما حوادثی که هفته پیش رخ داد و اخراج مدیر اجرایی بلک بریف تشدید عدم اطمینان از آینده این کمپانی، کاهش ارزش سهام بلک بری، تلاش چینی ها برای تصاحب بلک بری باعث شد تا پنتاگون تصمیم به عبور از بلک بری کند.

سالهای اخیر اپل و گوگل در بازار گوشی های هوشمند سهم بیشتری را کسب کرده و با کاربر پسندتر شدن گوشی ها زمان تغییر برای پنتاگون فرا رسیده است.

 البته فعلا از لحاظ امنیتی و ارتباطات امن بین گوشی های موجود، بلک بری در اولویت پنتاگون قرار دارد و مجوز تاییدیه امنیتی در شبکه داخلی پنتاگون فقط به بلک بری داده شده و نه گوشی های آندروید و اپل . (تاییدیه سطح پایین فعلا به پلتفورم سامسونگ موسوم به Samsung's Knox داده شده است)

به هر حال بلک بری نقش ویدئوهای بتامکس را بازی می کند و باید عوض شود. سرهنگ دامین پیکارت می گوید استراتژی استفاده از چند ابزار ریسک را در مواقع ضروری پایین می آورد و حرکت از پی سی به سوی گوشی هوشمند و تبلت در پنتاگون که در سال 2012 تعریف شده ادامه می یابد.

هم زمان سیستم مدیریت بر ابزار موبایل در پنتاگون توسعه پیدا کرده تا بحث لو رفتن اطلاعات از طریق گوشی و تبلت به حداقل برسد.

پیکارت تاکید می کند که استراتژی چندگانه در زمینه استفاده از موبایل ادامه می یابد و 31 دسامبر اولین فاز سیستم مدیریت امنیت روی موبایل در پنتاگون اجرا می شود.

 

منبع: دفنس وان

56502 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 322404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    8 11
    بلک بری حیاکن آمریکارو رها کن