قمار بزرگ شرکت کانادایی RIM برای عرضه سیستم عامل بلک بری نسخه 10 روی گوشی هوشمند blackberry Z10 تا 30 ژانویه کاملا مشخص خواهد شد.

مانند سایر کمپانی ها، ادبیات leaking یا لو رفتن تصویری این سیستم عامل و گوشی همراه آن شروع شده است که اولین نمونه آنرا در نمایشگاه CES 2013  دیدیم.
تا چند سال قبل تجار و افراد سرشناس انگلیسی، کانادایی، امریکایی و ... از بلک بری بدلیل امکانات منحصربفرد ایمیل و ... استفاده می کردند اما بعد از ورود رقبایی مانند آندروید و سامسونگ و ... در وضعیت بدی قرار گرفته است.
انگلیسی ها روی این کمپانی کانادایی(و البته انگلیسی) تعصب خاصی دارند اما در خاورمیانه بعد از اینکه معلوم شد برخی دولتها سیستم خواندن ایمیل ها را از RIM گرفته اند، کم کم رو به افول رفته تا جایی که کشورهایی عربستان و امارات و ... سرویس های بلک بری را بلوکه کردند و داستان معروف افت این شرکت شروع شد.
اما اینک این شرکت که در سال 2012 ضرر مالی داده ، تلاش آخرین خود را برای ماندن در بازار با این نسخه جدید سخت افزاری و نرم افزاری انجام خواهد داد.
شوی رسانه ای 30 ژانویه 2013 و عرضه گوشی کمتر از 199 دلار برای بازار شاید بتواند این شرکت را در سال 2013 زنده نگه دارد.
گفته می شود نسخه گلد مستر سیستم عامل نهایی شده و اپلیکیشن هایی شبیه  siri اپل را در خوی جای داده تا مشتریان فناوری های نوین را به خود جلب کند.
اپ های ویژه ارتباط با شبکه های اجتماعی و چت و ... را در خود جای داده است تا ارتباطات NFC در آن قابلیت های خود را نشان دهد.research in motion یا RIM  در 30 ژانویه در نیویورک شوی رسانه ای خواهد داشت.
 
 
 
منبع: بی جی آر
56501
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 272300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =