افضلی‌فرد:انتصاب ها در وزارت علوم در رای سجادی تاثیر گذاشت/دوستان دولتی به منتقدان انگ تندرو نزنند

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس معتقد است خلف وعده وزیر علوم درباره عزل و نصب هایش در این وزارتخانه، در رای سجادی وزیر پیشنهادی ورزش تاثیر گذاربود.

مصطفی افضلی فرد در گفت وگو با خبرگزاری خبرآنلاین در خصوص تحلیلش از رای نیاوردن وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، با بیان اینکه در مجموع فضای مجلس نسبت به آقای سجادی مثبت بود و می شد این فضا را مثبت را تقویت نیز کرد، گفت: اما آنچه در آرای نماینده ها تاثیر داشت به بخشی از اظهارات رئیس جمهور باز می گشت. در حالی که این شیوه سخن گفتن در شان آقای روحانی نبود.

وی در عین حال عزل و نصب ها در وزارت علوم را در رای نماینده ها تاثیر گذار دانست و اظهار داشت:آقای فرجی دانا در زمان رای اعتماد قول داد از چهره های معتدل در وزارتخانه استفاده کند ولی انتصاب های وی خلاف وعده هایی بود که در مجلس داده بود و به همین دلیل نمایندگان احساس کردند با توجه سابقه آقای سجادی در حمایت از تحصن مجلس ششم، این وضعیت در وزارت ورزش هم ممکن است تکرار شود.

 فرجی دانا وزیر علوم بعد از  گرفتن رای اعتماد مجلس ، دو وزیر پیشنهادی برای وزارت خانه متبوعش را در سمت معاون آموزشی و مشاور خود برگزید. امری که با واکنش نمایندگان مجلس روبرو شد و 18 نماینده از تلاش خود برای استیضاح وی خبر دادند.

افضلی فرد با بیان اینکه دلمان می خواست آقای سجادی رای بیاورد، افزود: اما ایشان در خصوص همراهی با تحصن کنندگان مجلس ششم خوب موضع گیری نکرد در حالی که نماینده ها انتظار عذر خواهی از ایشان را داشتند.
نماینده مردم اردبیل در پاسخ به اینکه چقدر انتصاب های استانداران در رای نماینده ها به وزیر پیشنهادی دولت تاثیر داشت، گفت: آن مساله هم تاثیر داشت و یکی از دلایل بعدی بود چرا که دولت خودش از نماینده ها خواست درباره انتصاب استانداران چهره های مورد نظر خو را معرفی کنند.
وی گفت: البته در مورد استان اردبیل این وضعیت وجود نداشت ولی در برخی از استانها، نماینده عالی دولت برخلاف پیشنهاد نماینده های مجلس انتخاب شد.
عضو کمیسیون اصل نود در پایان با بیان اینکه امیدواریم با رای به وزیر چهارم زمینه این سوء تفاهم ها از بین برود و تعامل پیش تر فراهم شود، تصریح کرد: انتظار ما از برخی از دوستان دولت این است که انگ تندروی به منتقدان دولت نزنند. این امر باعث تضعیف دولت و منافع کشور است.
/27212

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 322258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    45 28
    نظر فرجی دانا به سجادی چه ربطی داره آقایان تندرو تو مجلس بعدی دیگه خبری از شما نیست تا حذف کامل تندروها یک یا حسین دیگر باقی است
  • بی نام A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    43 26
    یعنی نمایندگان مصلحت ملت را فدای اختلاف با وزیر علوم کردند.ما به این نمایندگان رای نمی دهیم.
  • کرمانشاهی A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    37 17
    به نظر بنده دولت نباید کوتاه بیاد.تندرو هم صفت توهین آمیزی نیست .
  • حمید رضا IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    25 32
    تندرو . تندرو و افراطی اگر بذارن ، نسخه تان را میپیچیم.
    • بی نام A1 ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
      12 1
      خیال باطل است
    • بی نام A1 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
      2 0
      نمایندگان مجلس هم دارند همین کار را انجام میدهند .
  • محمد A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    38 18
    واقعیت این است که مخالفین دولت آقای روحانی همان تندروان و افراطیونی هستند که در مقابل انتخاب ملت ایران ایستاده اند و سالیان گذشته کشور را به ناکجا آباد سوق دادند
  • بی نام A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    24 10
    گنه کرد(که البته نکرد) در مرو آهنگری/ز شوشتر زدند گردن مسگری
  • وحید EU ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    نماینده ها انتظار عذر خواهی از ایشان را داشتند.- دولت خودش از نماینده ها خواست درباره انتصاب استانداران چهره های مورد نظر خو را معرفی کنند.!!!!!!!! به فرض هم که بخواد عذرخواهی کنه از شما عذرخواهی کنه؟؟؟؟شما چندبار به خاطر این وضعیتی که برای مردم ایجاد کردین از مردم عذرخواهی کردین؟؟؟؟ بعد هم دولت گفته پیشنهاد بدین. پیشنهاد دادن یعنی حتما باید از بین نظرات شما یکی بشه استاندار؟؟؟؟؟؟بر طق چه قانون اخلاقی اظهار لطف میشه حق؟؟
    • بی نام IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
      14 21
      اشتباهی منفی دادم.کاملا حق با وحید هست
    • بی نام A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
      3 0
      پس اقای هاشمی اینکار را میکرد ؟
  • بی نام A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    29 8
    گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری ، برادر من چه ربطی دارن آخه یکی دیگه یه کاری کردی شمابه وزیر ورزش رای نمی دین. .. به قسمی که اول دوره نمایندگی می خورین پایبند باشین لااقل
  • فرزاد A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    41 18
    عجب مجلس جالبی داریم.یک نفر که لیاقت و تخصص لازم داره واسه تصدی یک پست مهم(وزارت ورزش) رو یه خاطر لجبازی نمایندگان با یک نفر دیگه رای نمیاره.
  • ارمان A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    31 16
    وضعیتی که امروز مردم ایران دچارش هستند دستپخت احمدی نژاد تنها نیست شما نمایندگان بیش از او مقصر هستید پس لطفا دست پیش نگیرید ما از افراطی گری خسته ایم و این حرف دولتی است که بخاطر همین شعار رای مردم را اورد
    • بی نام A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
      12 12
      افراطی گری در اصلاح طلبان هم وجود دارد
  • بی نام EU ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    23 6
    اما آنچه در آرای نماینده ها تاثیر داشت به بخشی از اظهارات رئیس جمهور باز می گشت.
  • بی نام DE ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    20 0
    بیشتر ناکامی های امروز کشور ما ناشی از رفتارهای تند و غیر منطقی بسیاری از همین نمایندگان مجلس است که بجای اینکه فکر عاقبت مملکت باشند دچار بازی های سیاسی بیفایده برای مملکت شده اند. آخه رای آقای سجادی چرا باید متاثر از سخنان ریاست جمهور و انتخابات وزارت علوم باشد؟ ترا به خدا دست از این رفتارهای لجوجانه بردارید و همراه قوه مجریه در رفع تنگناها باشید.
  • بی نام A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    1 0
    این که همش شد احساس کردیم و ممکن بود ... چقدر منطقی واقعا....!! خوبه دیگه خودت دقیقا گفتی به خاطر وزیر علوم به سجادی رای ندادی بعد اگه اسم این کار تندروی نیست چیه ؟؟؟؟؟