۰ نفر
۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۰۶:۰۰

حتما از سرتفریح ،به صورت حرفه ای یا بنا به ضرورت کامنت های زیر مطالب در سایت ها را خوانده اید. انصافا بسیاری از آنها خواندنی و جالب هستند.بیشتر این کامنت ها نشان میدهد بسیاری از جوانان مراجعه کنندگان اصلی به سایت ها هستند . این مایه خوشوقتی ست. اما....

بهتان برنخورد اولا، با حوصله باشید ثانیا، حقیقت همیشه شیرین نیست ثالثا!
مدتی بود کامنت هایی که خوانندگان زیر مطالب سایت خبر آنلاین می گذاشتند توجهم را جلب کرده بود. کم کم موارد مشابه را در سایت های دیگر دیدم و انصافا محتوای پاره از آنهاجالب و پاره ای دیگر  آدم رااز خنده روده بر میکند. کاش آدم با سلیقه ی پیدا میشد و مجموعه ای ازاین طنز های خواندنی و جالب را که مستند به مسایل روز هم هستند  انتخاب و منتشر میکرد .میشد چیزی شبیه کتاب کوچه مرحوم شاملو که داشتن یک سری از آنها آرزوی بزرگ من است(نه به آن شکل ،چیزی شبیه آن).این یک طرف قضیه. طرف دیگر چون این کامنت ها نشانی از مراجعه به سایت ها و به نوعی حکایت از جبران کمبود مطالعه به خصوص میان جوانان است زاید الوصف خوشحال میشوم. امیدوارم در این حس خوشایند شریک راقم این سطور باشید.
اتفاقا چندروز پیش در محفلی از اهل کتاب بودم و سرحرف فقر مطالعه باز شد .چند نفری به موضوع سایت ها ،مطالب و کامنت های آنها اشاره کردیم که مورد توجه قرار گرفت چرا که محتوای این کامنت ها تقریبا 100در صد نشان میدهد مراجعه کنندگان به سایت ها جوانان و نوجوانان اکثرا خوشمزه پران هستند که پس از مطالعه مطلبی نسبت به موضوع ابراز علاقه کرده وبا تیکه پرانی نظر خودرا مینویسند. تو مطبوعات که نمیتوانند! اگر هم بتوانند کار بی جهت برای این رئیسمان در وزارت ارشاد درست میکنند. البته خدا راضی نیست این کاررا هم نکنید.از این جهت خدا رحمت کند پدر و مادر مخترع اینترنت و سایت را که نمیدانم کیست!اگر میدانید بگوئید و به خاطر خودتان هم که شده دعایش کنید.
البته مطالب جدی ، خاص و مهم سیاسی ،اقتصادی و... تا حدود زیادی از این خوشمزگی ها  و سر کار گذاری ها در امانند. اما کما بیش  دیده ام این سرخوشان عهد بی سرخوشی سربه سر اینگونه مطالب  یا نویسندگان  عصا قورت داده آنها میگذارند و سخت نویسنده را شرمنده خود می کنند.شخصا در زیر مطالبم( یا مطالب دیگران) سیلی های جانانه ای از این جماعت خورده ام و سرکار رفته ام. چه اشکال دارد؟تفریحی که ندارند بگذاریم لحظه ای  با نوشته ای و خبری حال کنند وخوش باشند. ( من از طرف خودم میگویم). بد که نیست خیلی هم خوب است.
تا اینجای موضوع را داشته باشید.
در باره این کامنت ها و شوخی هاو سر خوشی های آنها خیلی نگران نبوده که خوشحال هم هستم. اما دو موضوع مدتها ست نگران و ناراحتم میکند و این نگرانی رابا آن محفل کتابی هم مطرح کردم.یکی جنس کلام و دوم ادبیات حاکم بر بسیاری از این کامنت ها.نمیگویم فحش و بد دهنی دارند - شاید هم دارند - نمیدانم. آنگونه که شنیده ام حجم بسیار بالایی از آنها فیلتر و پالایش شده بعد منتشر میشوند . خدا به خیر کند!تازه پالایش شده ها این میشود که میبینیم. این دوستان بعضا سخن ها و کلماتی می نویسند یا  با کامنت گذارها جواب هم را به گونه ای میدهند که فکر میکنم اگر یکدیگر را ببیند عاقبتشان به رضایت اولیاء دم از قصاص میکشد!.(خوشمزگی ها را نمیگویم)واقعا این سطح و نوع از ادب و ادبیات میان بعضی خصوصا بعضی قشر جوان ما جاریست؟ زر نزن ! خفه ! بیشین بینیم با، هرری،برو کنار لا...ی،زرت و پرت نکن!و.....عباراتی از این قبیل. من تازه خوب هایش را نوشتم.اگر واقعا در میان عده ای آنهم مطالعه کننده سایت چنین سطحی از کلمات و واژه ها جا ریست - که ظاهرا اینگونه است - نباید خیلی خوشحال بود ولو آنکه بخندیم.از این نوع مطالب فراوانند و ظاهرا بخشی از آنها در سایت ها منعکس میشود. در کوچه و خیابان چه خبر است؟خدا میداند.خب این  چیز خوبی نیست .تازه چرخ کرده های این کامنت ها عرضه میشود( بماند بعضی از سایت ها رعایت نمیکنند). خواهشا نگویید فلانی دارد از سانسور ( عذر میخواهم ممیزی!چون ما سانسور نداریم!) حمایت میکند ،ابدا، ولی قبول کنیم این نحو صحبت و نوشتن هم اخلاقی نیست. اما صرف نظر از کامنت ها ، رواج اینگونه رها زبانی ها که خیلی ها راهم میخنداند یا متعجب میکند به نظر شما حکایت از چه چیزی دارد؟

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 320927

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 44
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    12 0
    محیط مجازی باید از این همه بی اخلاقی پالایش شود ولی این به معنای ان نیست که سانسور به اینجا هم نفوذکند .کاربران یه کم در نوشته هایشان دقت بیشتری کنند خیلی بهتر است .
  • بی نام A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    0 0
    گندم از گندم بروید جو ز جو
  • بی نام A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    4 0
    متاسفانه ضعف فرهنگ !
  • کاوه DE ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    6 0
    ادب مرد به از دولت اوست.. امیدوارم همه مون یاد بگیریم نظر مخالفمون رو هم با رعایت ادب و احترام عنوان کنیم.
  • بی نام A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    14 1
    جواب سوال آخر نویسنده :افت شعور ودرک که دلیلش را بهتر است از بانیان وداعیان تربیت واخلاق وتعلیم بپرسید نه جوان بیچاره!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    6 10
    "برو کنار ل....ی " ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شما اصلا معنی این کلمه قبیح و رکیک رو میدونید آقای مسلم؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ متاسفم که منتشر شد این حرفهای رکیک
  • بی نام A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    20 1
    لا...ی؟؟؟؟ خداییش من این کلمه رو تو کامنتا ندیده بودم-شما چرا حرف در میاری واسه ما کامنت گذارا؟؟؟؟؟یعنی ما اینقدر بی ادبیم؟
    • متين مسلم A1 ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
      2 0
      دوست بي نام عزيز سلام. از حساسيت شما ممنون هستم. بله آنچه خوانديد عين واقعيت است. اگر چنين عبارت زشتي را نميديدم اينقدر ناراحت نميشدم . خودتان را نبينيد كه جنبه ادب را رعايت ميكنيد آن سايتي كه اين عبارت ناجور را منتشر ميكند چه هدفي دارد. شما ميتوانيد هر شوخي را بكنيد و ما هم بايد تحمل كنيم اما ميان شوخي و طنز و خنده و الفاظ ناجور خيلي فرق است. پايدار باشيد . متين مسلم
    • حقیقت گو A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
      0 0
      فکر کنم من خیلی با ادب هستم!!! نمی خوام از خودم تعریف کنم ولی هر چی به ذهنم فشار آوردم نفهمیدم لا....ی؟؟؟؟ یعنی چی و دقیقا کدوم حرف زشتیه !!!! ضمنا جناب متین؛ شما فرموده اید:"از این نوع مطالب فراوانند و ظاهرا بخشی از آنها در سایت ها منعکس میشود. در کوچه و خیابان چه خبر است؟خدا میداند." به نظر بنده ی حقیر خیلی از افراد که در سایت ها از ادبیات خاصی استفاده می کنند لزوما در کوچه و خیابان و در مواجهه ی رو در رو با افراد از همان نوع ادبیات استفاده نمی کنند. به عبارت دیگر "مجازی" بودن فضای اینترنت این افراد را "مجاز" می کند که بدون رعایت هیچ قید و چهارچوبی هر چه دل تنگشان می خواهد بریزند توی سایت! البته این مسئله برای همه صادق نیست.
  • الیمی A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    6 4
    سلام داداش گلم . لطفا در مطالب مذهبی نظرات رو سانسور نکنید. اگه در مورد مسائل سیاسی این کار رو می کنید در مورد مسائل مذهبی این کار رو نکنید . هفته پیش درمورد امام زمان پستی رو آپ کرده بودید که بنده با یکی از دوستان در حالت مناظره حدود 20 پیام برای همدیگه فرستادیم و خوشبختانه خبرآنلاین هم اون رو سانسور نکرد . اون کسی که سانسور نکرد بعد از یه مدتی فکر کرد که فضا ، فضای خوبی نیست و کلا نظرات رو پاک کرد . میدونم سایت شما سایت مناظره نیست . اما من از کامنت های نفر مقابل نکات بسیار خوبی رو یاد گرفتم . بگذاریم تا خود مخاطب حق و باطل رو تشخیص بده .
  • بی نام IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    1 0
    مطلب جالبي بود، شايد اين نحوه كامنت گذاري را بتوان برآيندي از برخورد نسلي با نظرات خودش را ديد كه هنوز نتوانسته است مستدل و بدون تخريب، نظرش را به طرف مقابلش بگويد.
  • بی نام A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    3 0
    سرخوشان عهد بی سرخوشی .واقعا ما جزو این دسته ایم متاسفانه
  • رضا ازرشت A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    1 3
    این طنزها آدم رویادمقالات مرحوم دهخدامیندازه ونشان ازرشدآگاهی درجامعه داره
    • بی نام A1 ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
      2 2
      الفاظ رکیک و رشد آگاهی در جامعه؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    3 1
    نويسنده محترم، آيا سريالهاي تلويزيون را نديده ايد كه در آنها چه الفاظ ركيكي استفاده مي شود؟ حال مي خواهيد دست پروردگان اين سريالها از الفاظ ركيك استفاده نكنند؟ واقعا جاي تعجب دارد!!!
  • بی نام A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    3 4
    شما فکر کنید ما که دستمون به افراطی ها نمی رسه . اونها هم توهین هم تهمت و از همه بدتر از دهن کل ملت حرف میزنن حداقل احساسی که میشه خالی کرد همین نوشتن حرف هایی هست که اینجا آمده. مثلا خبر آنلاین با حذف کردن منفی در کامنت فقط درد سر خودش رو زیاد کرده
  • بی نام A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    1 0
    احسنت منم ميخواستم همين نو بگم
  • بی نام A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    10 2
    خبر از خلا فرهنگی نسل امروز با گذشته خود! خبر از مخدوش شدن قرار دادهای اجتماعی میان مردم! خبر از فقر فرهنگی خانواده! خبر از غلیان و ظغیان نا به جای هیجانات جوانی! خبر از ... چه بگویم که نگفتنم بهتر است همین قدر اشاره کنم خبر از الگو پذیری در نهادینه کردن فحش ناسزا.
  • بی نام IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    3 2
    بقول خودتون چه اشکال دارد؟تفریحی که ندارند بگذاریم لحظه ای با نوشته ای و خبری حال کنند وخوش باشند....بقول دائیم هرکی تو این دنیا یه جور خوشه یکی با گاو و گوسفنداش یکی با ماشین آخرین مدلش یکی با سطل زباله یکی هم با این حرفا...بزار خوش باشن
  • takpar IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    3 0
    حکایت از مطالعه نداشتن درباره یک موضوع خبری یا علمی،... و نظر دادن نادرست درباره ی آن.چه خوب است هر چیزی را بجایش بگوییم و هر کاری را در وقتش انجام دهیم.وقتی کسی در یک سایت فرهنگی یا خبری مطلبی را میخواند بهتر این است دررابطه با همان مطلب نظر دهد و به حاشیه پردازی و فرافکنی نپردازد.متاسفانه بعضی ها کامنتهای خبری را با سایتهای اجتماعی و چت روم ها اشتباه میگیرند.
  • فرهاد IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    0 1
    والا ما که از این حرفا نزدیم. من فقط چند بار عزیز دل برادر گفتم! چند بار هم به کسایی که نظراتشون اهانت آمیز بود و بهم برخورد، گفتم که توهین نکنن. من به خبرگزاری های دیگه زیاد سر نمیزنم، ولی اینجا تعداد این کامنتها واقعا کم ان. از بقیه خبر ندارم. البته چند باز نظراتی مثل خفه، زر نزن، خودت رو به روان پزشک نشون بده و ... دیدم که امیدوارم با توجه به اینکه در قوانین ارسال نظر اومده که نظرات توهین آمیز منتشر نمیشن، از انتشار این نوع نظرات هم جلوگیری بشه.
  • مینا IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    1 1
    کاملا موافقم. حق با شماست.
  • بی نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    0 4
    با نظر شما اصلا موافق نیستم! بحث و فحص سیاسی جای رودربایستی نیست. باید به رساترین شکل ممکن اعلام نظر کرد... در ضمن سیاست با معاشرت اجتماعی و خانوادگی فرق داره که توش قائل به ادبیاتی باشیم که گویا!!!! مودبانه!!!! نامیده می‌شه.... سیاست جای لوس‌بازی نیست. در ضمن جناب متین بعید می‌دونم روزگار سیاسی ما جوری باشه که بشه با کلمات مودبانه در موردش اعلام نظر کرد...
  • نایس IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    0 2
    البته موافقم که لحن بعضی کامنتها تو ذوق میزنه ولی در کل نباید انتظار داشته باشیم که همه لفظ قلم حرف بزنن این لحن صحبتیه که شخص در راحتترین حالت ممکن میگه که شاید اگر کسی رودروش باشه و یا حتی نویسنده رو بشناسه کمی محتاط تر حرف بزنه ولی اینجا بدلیل ناشناس بودن و... طبیعی به نظر میرسه و لزومی نداره همه مردم تحلیل گر سیاسی باشن
  • بی نام IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    17 0
    والا فحش دادن اصلا خنده دار نیست . اما نگذریم از بعضی کامنت ها که واقعا ظریف و خنده دار و در کمال ادب طراحی می شن و منهم گاهی به این نشاط جوانی و نکته سنجی ایرانی ساعتها می خندم و لذت می برم.
  • بی نام A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    11 1
    کاش از کامتهای مودبانه ای که هم یا هرگز نمایش داده نمیشن یا خیلی دیر نشونشون میدن هم میگفتید! در مورد مطلب شما چنین کامنتایی رو در سایتای خارجی هم پیدا میکنید مثل یاهو. البته اونجا سانسور نمیشن بلکه خود کاربرا با دادن رای منفی زیاد به اونها باعث میشن طبق قرارداد اون کامنتارو به اصطلاح مخفی میکنن و البته کسی بخواد میتونه به سادگی اونو از حالت مخفی دربیاره و بخونه
  • بی نام A1 ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    10 1
    متاسفانه نسل جوان در همع دنیا همینطور شده اند. شما کامنتهای زیر مطالب سایتهای انگلیسی رو ببینید. اونجا از بی ادبی به رکیک بودن رسیده. مشکل جوانان ما بیشتر غر غر کردن و نق زدن هست.
  • فرزانه A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    18 5
    سلام این ادبیات بی ادبانه و سرخوشانه شاخص نسل امروزه من سالهاست دانشگاه درس میدم و متوجه این تغییر شده ام که البته این ادبیات لودگی تنها نمادی است از شخصیت این گروه که اغلب منولدین اواخر 60 و هفتاد هستند: نسل فیس بوک! اینها برای هیچ کس و هیج چیزاحترام قایل نیستن! اعتفادات وباورهای نسلهای قبلی براشون مسخره است. اغلب تک فرزند هستند و از امکانات بیشتری (نسبت به متولدین اوایل 60 و 50) برخوردارن. از لحاظ آموزش عالی (انواع و اقسام کلاسها رو از بچگی رفتن: ورزش، موسیقی، زبان،...) و همین اعتماد به نفسشون رو بشدت بالا برده (ولو کاذب) ولی متاسفانه از نظر پرورش و تربیت واقعا ضعیفن. کافیه سری به فیسبوک بزنین تا ادبیات و منش سرخوشانه اینهارو ببینین.ادامه
    • بی نام IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
      1 2
      خانم یا آقای فرزانه به نظرم یکی از شاخص‌های انحطاط دانشگاهی کشور ما وجود اساتیدی مثل شماست که بدون دلیل و صرفاً براساس اولین چیزی که به ذهنتون می‌رسه اظهارنظرهای بی‌ربط می‌کنید... نسل اواخر دهه 60 بی‌ادبه؟ نسل شما خیلی مودب بود؟ متاسفانه به دلیل مسئله سانسور خیلی از حرفا رو نمی‌شه زد...
    • بی نام A1 ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      0 0
      بی نام محترم خود شما هم کامنت این بنده خدا رو یا نخوندی یا کج فهمیدی! عجبا کجا اسم بی ادبی اومد؟ وحود امثال شما که به دیگران راحت توهین میکنن بزرگترین انحطاط و علت عقب ماندگی جامعه ایرانی در کل و جامعه دانشگاهی بطور خاص
  • فرزانه A1 ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    5 4
    البته فکر میکنم این موضوع بی فیدی نسلهای بعد از جنگ بی سابفه نیست و در اروپای بعد از جنگ جهانی دوم هم چنین نسلهایی در دهه های شصت و هفتاد میلادی وجود داشتن که نتیجه اشون گروههایی مثل هیپی ها و بیتل ها و غیره بود ولی نسهای بعدی یعنی از هشتاد به بعد درست شدن. پس میشه انتظار داشت که بچه های همین سرخوشها ان شا الله نرمال خواهند شد!
    • يه مامانه گل IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
      2 2
      دهه شصتى ها روحيه طنز بالايى دارن و طنز فاخر رو درك مىكنند چون از امكانات كم و محدودى برخوردار بودند و مجبور بودند كه بدون امكانات جو رو شاد نگهدارن.زنده باد دهه پنجاه و شصتى ها
  • الیمی A1 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    1 4
    لطفا به دهه شصتی ها اهانت نکنید که اون وقت دیگه آره ....
  • الیمی A1 ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    5 8
    بنده هم تدریس می کنم . اتفاقا دهه هفتادی ها و آخر دهه شصتی ها بسیار شاد هستند . خوب این بده ... نه ... می خوام بفهمم این بده . عجب
    • بی نام A1 ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
      12 5
      شادی با لودگی فرق داره مدرس جان! ضمنا وای بحال اونایی که تو بهشون درس میدی
    • بی نام A1 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
      9 4
      جناب الیمی ... شما اگر اخر شصت هستی استاد کدوم دانشگاهی؟!؟!؟! مثلا بیست و دو سه سالته؟ ضمنا بحث سر حرفای رکیکه نه شاد بودن!
    • الیمی A1 ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
      0 0
      ممنون از اظهار نظر هاتون . واقعا تشکر . همه ما باید یاد بگیریم روحیه انتقاد پذیری داشته باشیم.
  • بی نام A1 ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    0 4
    صحبت شما قبول ولی گاهی اوقات در مقابل بی منطقی مطلق برخی افراد و بعضی خبرها( به غیر از خبرآنلاین و ایسنا و معتدلین دیگر) نمیشه با کلمات مودبانه و رفتاری اخلاقی برخورد کرد.تنها بی ادبی میتونه بازخورد داشته باشه.باوجود اینکه شخص آگاه است که نظرش قطعا فیلتر میشه چون محتوا دارای توهین و افترا است.ممنون
  • بی نام IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    1 6
    دهه هفتادی درسته با ما دهه شصتی ها متفاوتند ولی نمیتوان گفت بی ادبند! ما دهه شصتی ها زیادی مظلوم بار اومدیم...
  • محمودرنجبر EU ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
    0 4
    بعضی از سیاسیون بلندگو دار و گردانندگان امور مردم بی خبر از همه جا یک حرفای میزنند که دهن هر ادمی یه وجب باز میشه و در نتیجه هر چی توشه میریزه بیرون و بخش کمیش هم در این صفحه جادویی انعکاس پیدا میکنه. یعنی میفرمایید که اگر این کا منت ها اینجا نیاد گفتمان و ادبیات مردم تغییر میکنه؟ تا زمانی که ان اظهارات نا اگاهانه هست این کامنت های ایجوری هم هست. بالا غیرتن همان طور که خودت هم اشاره کردی دیگران را به خود سانسوری ترغیب نکن به هر حال تو همین حرفای به ظا هر چرت وپرت هم میشه نکات لازم را بر داشت کرد.
  • آرش الف A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    0 0
    دقت نظر شما قابل تحسینه
  • علی EU ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    میدونم منظورتون دهه ۶۰ نیست
  • حسین آخوندی A1 ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    0 0
    با سلام خدمت دوستان عزیز من در مورد کامنت های مردم برای اخبار, خدمات و کالاهایی که در اینترنت ارائه میشود این است که باید بدون نیاز به تایید منتشر گردد زیرا ما نباید در این فضا محدودیت ایجاد کنیم زیرا اعتراض کردن به کالا یا خبر می تواند تاثیر مثبتی روی روحیه فردی که به هر نوعی از کالا, خبر و یا خدمات آسیب دیده به عنوان مثال بنده در سایت http://ashrafii.com جهت دیدن ساعت مچی میگشتم ناگهان در زیر یک محصول این فروشگاه کامنتی را دیدم که هم خیلی توهین آمیز بود هم لحن بدی داشت اما در کمال نا باوری این کامنت منتشر شده بود و مدیر این وبسایت جواب بسیار مودبانه و صبورانه ای به این نظر داده بود. این برای من خیلی ارزش داشت و عهد کردم حتما اگر ساعت مچی خواستم از این سایت خرید کنم
  • بی نام US ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    0 0
    همینطور مودبانه روی لبه ی تیغ راه برید مهم نیست کجا دارید راه میرید مهم اینه که مودب باشید برام جالبه دیدن آخره کارتون رو.