موفقیت پزشکان چینی در ترمیم سوختگی صورت

پزشکان چینی در پیشگامانه‌ترین پیوند صورت برای دختری 17 ساله که در نتیجه آتش‌سوزی صورتش از شکل خارج شده بود، بافت‌های مورد نیاز را از پا استخراج و روی سینه او رشد دادند.

خبرگزاری مهر نوشت:

پزشکان چینی با رشد بافتهای مورد نیاز از پا روی سینه دختر چینی 17 ساله عمل پیشگامانه پیوند صورت را انجام دادند.

صورت شو جیانمی دختر چینی 17 ساله 5 سال پیش در نتیجه یک آتش سوزی به شدت از شکل خارج شد و وی چانه، پلک و قسمت بزرگی از گوش راست خود را از دست داد.

والدین شو توانایی پرداخت هزینه های جراحی وی را نداشتند اما سال گذشته پزشکان پیشنهاد کردند که یک صورت جدید با استفاده از بافت گرفته شده از پایش روی سینه وی رشد می دهند تا برای پیوند آماده شود.

جراح شو دکتر جیانگ چنگهونگ گفت: در ابتدا ما یک تکه از رگ خونی را از ران وی گرفته و آن را وارد سینه کردیم، پس از آن یک بسط دهنده پوست را وارد بخشی از پوست کردیم که رگ خونی در آن قرار گرفته بود تا این که این بخش منبسط شده و پوست کافی برای صورت جدید شو تولید کند.

پزشکان پس از آنکه از زنده ماندن این بافت که پوست جدید را می سازد، اطمینان حاصل کردند، آن را به صورت بیمار پیوند زدند.

پزشکان اعتقاد دارند که زخمهای به جا مانده در اثر این جراحی ظرف چند هفته دیگر بهبود می یابد.

دکتر جیانگ گفت: با صورت جدید شو به خوبی می تواند حالات صورت خود را به شیوه ای دقیق ابراز کند، صورت جدید وی حتی در اثر تغییر احساسات چون صورت همه انسانهای عادی سرخ می شود.

پزشکان چینی سال سپتامبر گذشته جراحی مشابهی را انجام دادند، این جراحی پیوند بینی مردی بود که این بینی روی پیشانی وی با استفاده از بافتهای دنده ها رشد کرده بود.

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 320710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حميد رضا IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
    34 1
    واقعا تحت تاثير قرار گرفتم ، چقدر اون دختر الان خوشحال ، درود بر اين تيم پزشكى و درود بر تمام انسانهاى باشرف با هر دين و آيين و مذهب
  • بی نام A1 ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    21 0
    واقعا درود به چنین دکترهایی. نه مثل دکترهای ما که پای سالم دختر دانشجو رو به مرز قطع شدن از لگن رسوندن. کاش ما هم چنین دکترهایی داشتیم کاش
  • بی نام IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    8 0
    چقدر عالی!!!! امیدوارم جراحان پلاستیک ایرانی به جای اینکه بهترین بودن در عمل جراحی بینی رو!!!! به رخ بکشن، یکم روی این موضوعات کار کنن.
  • علیرضا A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
    2 0
    والا من ک صورتم الان یک سال دارم جراحی میکنم روز به روز بدتر میکنن...تهران...مشهد..مازندران 3جا تا الان عمل کردم اما... دکترای ایران فقط بلد هستن دماغ عمل کنن اونم تازه بعد 2بار درست ایا دربیاد ایا نیاد...
  • سامان DE ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    1 0
    سبام من سامانم 24سالمه رو صورتم سوختگی دارم تنها ارزوم ترمیم صورتمه اما متاسفانه هنوز نتونستم تو ایران کاری بکنم اگه کسی در این مورد دکتر خوبی سراغ داره لطفا معرفی کنه...ممنون میشم.
  • آسمان آبی EU ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    2 0
    سلام افسوس بعضی ازدکترها هم پول زیادمیگیرندهم بدعمل میکنند کاش یکم ،فقط یکم برای خداکارمیکردند وانسان واقعی بودندو پوز روی دکتربودنشون نمیدادن من گردنم توبچگی سوخته بودچسبندگی داشتم بحساب رفتم پیش بهترین دکترتوتهران فوق تخصص وجراح پلاستیک زیبایی ،بدترم کرد خوب که نشدم زیباییم هم ازدستم رفت آدم مریض اول ازخداکمک میخوادبعدازدکترش اوکه کارش راخوب بلدنبودچرا من بیچاره راعمل کرد منم واسه خودم امیدی داشتم چرا وچرا؟اسم خودش راگذاشته دکتر بخداخیلی دردمیکشم .عزیزان برام دعاکنیددیگه به هیچ دکتری اعتماد ندارم که بازم برم عمل کنم چون خیلی بایددردش راتحمل کنم ونمیدونم نتیجه بده یانه ؟ کاش یه دکترچینی میومدو عملم میکردشاید راحت میشدم
  • بی نام A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    0 0
    ای کاش ی دکتر تو ایران هم پیدا میشد تا من هم بتونم صورتمو خوب کنم