مجموعه 15‌جلدی «آن روزها» که شامل روایت‌هایی مستند از روز‌های انقلاب اسلامی ایران است، همچنین کتاب «دانشجویان و گروگان‌‌ها» به مناسبت 13 ابان رونمایی می​شوند.

به گزارش خبرآنلاین، مجموعه 15‌ جلدی «آن روزها» که شامل روایت‌هایی مستند از روزهای انقلاب اسلامی ایران است، ساعت 14 و 30 دقیقه، دوشنبه، 13 آبان‌ماه در مجموعه فرهنگی سرچشمه رونمایی می‌شود.

شعارها و سرودهای انقلابی، قیام تبریز، مدرسه رفاه، دولت آشتی ملی، گروهک‌ها و احزاب و فرقه‌ها، کمیته ضدخرابکاری، مسجد هدایت و حسینیه ارشاد، از موضوعاتی‌اند که 12 نویسنده در مجموعه «آن روزها» درباره آن‌ها نوشته‌اند و بنیاد ادبیات داستانی و مجموعه فرهنگی سرچشمه از انتشار آن حمایت کرده‌اند.

مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) در میدان بهارستان، نرسیده به چهارراه سرچشمه، انتهای خیابان شهید صیرفی‌پور واقع است.

سیزدهم آبان سالگرد سه رویداد مهم در تاریخ ایران است. تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در 13 آبان 1343، کشتار دانش‌آموزان معترض در 13 آبان 1357 در دانشگاه تهران و تسخیر سفارت آمریکا در 13 آبان 1358، سه رویداد متفاوت بودند، ولی هر یک در شکل دادن به حرکت انقلاب اسلامی نقش ویژه‌ای ایفا کردند. هویت هر سه رخداد، مبارزه با استکبار و عوامل آن است و به همین دلیل این روز «روز ملی مبارزه با استکبار» نامیده می‌شود.

بنابراین گزارش، به مناسبت 13 آبان از کتاب «دانشجویان و گروگان‌‌ها» با حضور شخصیت‌های کشوری و لشگری کاری از مرکز اسناد انقلاب ارونمایی می​شود. همچنین در این برنامه دیگر آثار مرکز اسناد انقلاب اسلامی با موضوع تسخیر لانه جاسوسی و آمریکا‌شناسی نیز معرفی خواهند شد.

کتاب «دانشجویان و گروگان‌ها» را حسین جودوی با انجام 16 مصاحبه با دانشجویان پیرو خط امام تدوین کرده و در آن به بازگویی حوادث لانه جاسوسی و حال و هوای آن روزها پرداخته است.

این مراسم یکشنبه، 12 آبان‌ماه با حضور شخصیت‌های کشوری، لشگری و اصحاب رسانه از ساعت 15 تا 17 در سالن اجتماعات خبرگزاری فارس برگزار خواهد شد.

 

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 320318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام FI ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
    17 0
    اميدواريم مردم در اين روز عاقلانه و طبق منافع ملي و در راستاي سياست تنش زدايي فعلي دولت عمل كنن و خلاف اون عمل نكنن، همين! ديكه توضيحي نميدم
    • بی نام GB ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
      11 0
      مطمئن باشید یک عده بصورت ساماندهی شده بر علیه دولت شعار خواهند داد و تلویزیون آنها را به اسم دانشجو یا مردم معرفی خواهد کرد
  • بی نام A1 ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
    23 0
    ول کن اقا این حرفا رو .. برید انتقام خون سربازان شهید سراوان را بگیرید ... دشمن واقعی ما جهل و نادانی و جهان سوم بودن ما و برخی کشورهای افراطی منطقه هست