۰ نفر
۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۵
رونمایی از گرمازدگی، جنب سینما سپیده

مجموعه داستان «گرمازدگی» اثر فرشته احمدی با حضور نویسنده و مدیا کاشیگر روز سه‌شنبه 30 مهرماه ساعت 18 تا 20 در کتاب‌فروشی افق رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، «گرمازدگی» شامل شش داستان کوتاه است که به گفته نویسنده‌اش در ادامه جهان‌بینی و سوژه‌های آثار گذشته نوشته شده‌اند. نویسنده در این اثر تلاش کرده انسان و جهان را دوباره بشناسد به طوریکه مخاطب در ورای روایت‌های او انسان را برای نخستین‌بار می‌بیند.

فرشته احمدی که پیش از این با سه اثر «سارای همه»، «پری فراموشی» و «جنگل پنیر» به قشر کتابخوان معرفی شده بود در خصوص محتوای این مجموعه داستانش گفت: مجموعه داستان «گرمازدگی» اگرچه در ادامه فضاهای قبلی داستان‌هایم نوشته شده‌اند اما تلاش کرده‌ام با ایجاد موقعیت‌های طنز و دور شدن از فضای رئالیست در این مجموعه، مخاطب را با فضای جدیدی مواجه کنم. داستان‌های این مجموعه طنزشان پررنگ‌تر است و برخی از داستان‌ها زمینه‌های اجتماعی و خانوادگی دارند و موضوع برخی از آن‌ها گذشته‌ راوی است و می‌توان گفت که عنصر مشترک همه‌ آن‌ها خود راوی است که مدام در حال آنالیز زندگی و گذشته‌ خود است.

داستان‌های کتاب درباره دغدغه‌های آدم‌های امروز است و در لابه‌لای اشاره‌ها و ذهن‌بافی‌های آنها می‌توان خود را نیز فارغ از جنسیت و ملیت و هر شاخص متمایزکننده دیگر مشاهده کرد. شش داستان این مجموعه با فضاسازی و شخصیت‌پردازی مناسبی که دارد، خواننده‌اش را همراه می‌کند.

در داستان «نقطه‌کور» از این مجموعه می‌خوانیم: «من که تا حالا نشنیده بودم آدم‌های کم‌حرف به خودشان بگویند کم‌حرف. چون به نظر خودشان هرچه را که لازم است می‌گویند اما برعکسش آدم‌های پرحرف می‌دانند پرحرف‌اند و دایم این را می‌گویند که طرف بگوید نه بابا اختیار داری بفرما، ما که داریم لذت می‌بریم.»

کتاب‌فروشی افق در خیابان انقلاب، جنب سینما سپیده، نبش کوچه‌ اسکو واقع شده است.
6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 318538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =