تسنیم نوشت:

سید احمد خاتمی امام جمعه موقت این هفته تهران با گرامیداشتن یاد و خاطره شهیدان آیت‌الله محمد قاضی امام جمعه تبریز ، شهید آیت‌الله آخوند خراسانی، مرحوم حاج شیخ عباس قمی به حادثه تروریستی هفته گذشته سراوان اشاره کرد و گفت: هفته گذشته حادثه دردناک شهادت مرزبانان عزیزمان در سراوان را داشتیم، 14 نفر شهید و تعدادی مجروح شدند

وی افزود: این اولین حادثه تروریستی از این دست نبوده و احتمالا هم نخواهد بود و اینکه می‌گوییم 35 سال است قربانی تروریست هستیم، یعنی این. حال طرفه این است که تروریست‌ها یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی امروز پرچم ضدتروریستی به دست می‌گیرند.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در این حادثه باید دولت پاکستان پاسخگو باشد، اظهار داشت: مسئولان ما باید هوشمندانه عمل کنند تا در آینده شاهد این حوادث نباشیم، ولی تروریست‌ها بدانند نظام مقتدر اسلامی ما محکم با آنها مقابله خواهند کرد و آنها کاری از پیش نخواهند برد.
آیت‌الله خاتمی در ادامه سخنانش به مناسبت‌های مختلف آبان‌ماه اشاره و تصریح کرد: ما در آبان‌ماه 3 مناسبت ویژه ضدآمریکایی داریم، 4 آبان‌ماه سالروز سخنرانی امام خمینی (ره) علیه قانون ضدبشری کاپیتالاسیون یا اعطای مصونیت قضایی به آمریکایی‌ها بود که حقیقتا اهانت به یک ملت به حساب می‌آمد. در پی این سخنرانی، 13 آبان‌ماه ماموران طاغوت ذلیلانه از دیوار خانه امام بالا آمدند و ایشان را دستگیر کردند و به تهران آوردند و سپس به ترکیه تبعید کردند.
وی با بیان اینکه 13 آبان روز تسخیر جاسوسخانه آمریکا که انقلاب دوم نیز لقب گرفت به حساب می‌آید، گفت: از این تریبون در رابطه با جنایت‌های آمریکا سخنان زیادی گفته شده است و من اشاره‌ای به آنها نمی‌کنم، اشاره من بر این نکته است که مساله مبارزه با آمریکا ریشه عقیدتی و اعتقادی دارد.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در قرآن نماد استکبار فرعون است، به ویژگی فرعونیان در قرآن اشاره کرد و افزود: خودبرتربینی و خود را آقابالاسر دانستن از نخستین ویژگی‌های فرعون در قرآن است و حداقل در این زمینه و در دنیای امروز دولتمردان آمریکایی اینگونه هستند، آمریکا در 50 سال اخیر به 25 کشور جهان حمله مستقیم یا غیرمستقیم نظامی کرده است.
آیت‌الله خاتمی شنود مکالمات تلفنی از سوی سرویس امنیتی آمریکا را از دیگر نشانه‌های خودبرتربینی این کشور عنوان و تصریح کرد: شنود مکالمات تلفنی آن هم نه تنها نسبت به آدم‌های معمولی بلکه شنود مکالمات تلفنی 25 رهبر دنیا معنایی جز خودبرتربینی ندارد.
وی استغفار و تحقیر ملت‌ها را از دیگر ویژگی فرعون‌ها دانست و خاطرنشان کرد: کسانی می‌خواهند القای نادرست داشته باشند که گرفتاریهای کشور از طریق رابطه با آمریکا حل می‌شود اما واقعیت‌های تاریخی نشان داده که گرفتاری‌ها افزون‌تر شده است. 57 سال حکومت شاه تا 28 مرداد 32 دست انگلیسی‌ها بود و پس از آن تا پیروزی انقلاب اسلامی دست آمریکایی‌ها، اما آنها چه کردند؟ فقر و غارت موج می‌زد، بله اگر آمریکایی‌ها بیایند خفقان و تحقیر ملت‌ها را با خود به همراه خواهند آورد.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به مذاکره شرمن، مذاکره‌کننده ارشد آمریکایی در مذاکرات اخیر هسته‌ای ایران با 1+5 گفت: این آدم بی‌شخصیتی که در مذاکرات آمریکایی‌ها با کمال بی‌ادبی به ملت دارای تمدن پیشینه 1400 ساله اهانت می‌کند و این نشان خوی استکباری آنهاست.
آیت‌الله خاتمی تفرقه انداختن را ویژگی بعدی فرعون‌ها از نظر قرآن کریم عنوان با طرح این سوال که امروز چه کسی و چه کسانی این تکفیری‌ها را به جان مسلمانان انداخته است، اظهار داشت: هر روز در عراق چندین عملیات انتحاری صورت می‌گیرد همه می‌دانند که آمریکا و هم‌پیمانانش مانند عربستان تروریست‌ها را تغذیه پولی می‌کنند تا شکاف و کینه بین مسلمانان عمیق‌تر شود.
وی تهدید را از دیگر ویژگی‌های فرعونیان دانست و ادامه داد: آمریکایی‌ها در این چند سال اخیر نشان داده‌اند که نه‌تنها نسبت به ملت ایران زبان تهدید دارند بلکه نسبت به خیلی از ملت‌های دیگر نیز زبان تهدید را به کار می‌گیرند اما اینها جز نفرت چیز دیگری عاید آمریکایی‌ها نکرده است.
امام جمعه موقت تهران خطاب به آمریکایی‌ها گفت: خودتان هم می‌دانید که توان مقابله با ملت ایران را ندارید و می‌دانید که این ملت ندای امام (ره) را در گوش دارند که فرمودند اگر ذره‌ای به ما آسیب برسانند، دندان‌های آمریکا را در دهانشان خورد می‌کنیم.
آیت‌الله خاتمی شکنجه را ویژگی دیگر فرعون در قرآن کریم، عنوان و با بیان اینکه آمریکایی‌ها جنایت‌ها و شکنجه‌های مختلفی را در دنیا دارند، خاطرنشان کرد: گوآنتانامو را برای چه درست کرده‌اند؟ در گوآنتانامو چه می‌گذرد؟ اوباما قول داده بود آن را تعطیل کند، اما همچنان در دوره دوم ریاست‌جمهوری‌اش نیز تعطیل نشده است. زندان‌های مخفی آمریکا در اروپا چه می‌کند؟
وی با بیان اینکه امروز آمریکایی‌ها به انواع مختلف در زندان‌هایشان زندانی‌ها را شکنجه می‌کنند، گفت: جالب و نکته خنده‌دار آن است که این گزارشگر به اصطلاح حقوق بشر این جنایتکار را که در خط مقدم حقوق ملت‌ها را زیر پا گذاشته نمی‌بیند، اما در ایران گزارشی را که تروریست‌ها برای او نوشته‌اند را به سازمان ملل ارائه می‌دهد. گزارش‌های سست و بی‌پایه که تروریست‌ها آن را نوشته باشند و برای ما پشیزی ارزش ندارد.
امام جمعه موقت تهران بر همین اساس راه مقابله با توطئه‌های فرعون را از نظر قرآن کریم مقاومت عنوان کرد و افزود: آمریکا حداقل در تجربه‌اش نشان داده که هیچ باجی با مذاکره به کسی نداده است و نم پس نداده است. اینها فقط زبان مقاومت می‌فهمند.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به اظهارات کاترین اشتون رئیس اتحادیه سیاسی اروپا گفت: وقتی که مسئول سیاسی اتحادیه اروپا به صراحت می‌گوید ما فشار و مذاکره را همزمان پیش می‌بریم، ما هم خطاب به او می‌گوییم ما هم به فضل خدا شعار مرگ بر آمریکا را و مذاکره را همزمان پیش می‌بریم.
وی افزود: حرف ما این است که روحیه مقاومت جواب آمریکایی‌هاست. اما ما با دیپلماسی فعالی که در چارچوب رهنمودهای مقام معظم رهبری عزت، حکمت و مصلحت باشد و یا مصداق نرمش قهرمانانه باشد، مقاومت را در تنافی با این‌گونه دیپلماسی‌ها نمی‌دانیم. اینجا هم میدان، میدان جنگ و رزم است. ما به دیپلمات‌هایمان که در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری تلاش می‌کنند جدا خسته‌نباشید می‌گوییم و به صراحت اعلام می‌کنیم که تلاش‌های شما که در این راستا یعنی اجرایی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری باشد یقینا مورد حمایت ملت است.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: دنیا که می‌خواهد موضع ملت ما را بداند، منتظر 13 آبان باشند، خواهید دید که ملت ما باشکوه‌تر از سال‌های گذشته و با شعاری رساتر از سال‌های گذشته فریاد مرگ بر آمریکا را به دنیا خواهند رساند.
آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنانش در خطبه دوم نماز جمعه تهران به اهانت یکی از روزنامه‌های داخلی به ائمه اطهار اشاره کرد و افزود: این امر بسیار تلخ بود. کسانی که خواب‌ بعضی روزها و بعضی چیزها را دیده‌اند و با سوءاستفاده از آزادی قلم‌شان را در خدمت استکبار قرار می‌دهند، من به آنها می‌گویم که روانشناسی ملت ما عشق به مقدسات است.
وی تصریح کرد: الحمدلله مسئولین ما نسبت به این موضوع حساس هستند، ولی معتقدم باید جوری قاطعانه برخورد کنند که آنهایی هم که در هوس هستند تا این جور قلم‌ها را بزنند حساب کار دستشان بیاید و بدانند که ملت ایران یکپارچه پای مقدسات خود ایستاده است.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 320274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 31
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
    308 2
    آمریکا هم تحریمها و مذاکره را با هم پیش می برد.بله...
  • بی نام A1 ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
    98 0
    کولر و بخاری را همزمان با هم روشن نمی کنند
    • بی نام IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
      4 14
      ما نمیگذاریم امریکا تو این مملکت پا بگیره
    • ایرانی IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
      17 0
      بی نام دومی شما احیانا جز همون دسته خودجوش لنگه کفش پرتاب کن که نیستی نه ؟
  • حامی A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
    91 0
    بخشی از خود متن سخنرانی: "...این آدم بی‌شخصیتی که در مذاکرات آمریکایی‌ها با کمال بی‌ادبی به ملت دارای تمدن پیشینه 1400 ساله اهانت می‌کند و این نشان خوی استکباری آنهاست."1400 سال پیشینه ما؟؟؟؟؟؟؟
  • من IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
    12 6
    مرگ بر آمریکا
    • محمد A1 ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
      14 0
      و صد البته این نظر شماست ، نظر اکثریت ملت جز این است. هرچند شما خود را ولی نعمت این ملک میدانید و هر که نظری جز پذیرش فرمایشاتتان داشته باشد را خائن ،وطن فروش ، فتنه گر ، ضد انقلاب و.... میدانید . اگر جسارت دارید و شهامت ،اجازه بدهید ملت تصمیم بگیرند نه امت هم منافع شما ......
  • بهروز IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
    281 0
    البته من نمیدونم اقای خاتمی کجایی هستند که پیشینه ی 1400 ساله دارن اما ما ایرانی ها صاحب یک تمدن حداقل 7000 ساله هستیم.
    • بی نام IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
      6 14
      خوب که چی؟
    • بی نام A1 ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
      49 0
      جناب اقای خاتمی سلام علیکم و رحمه الله قبل از 1400 سال پیش ایا در ایران کسی زندگی می کرده؟ظاهرا گفته میشود که حکومت هخامنشان 2500 سال پیش بوده ایا چنین چیزی صحت دارد؟ممنون میشوم کسی راهنمایی بکنه چون در تاریخ ابتدایی به ما اینو گفته بودن الان من واقعا نمیونم تمدن ما به 34 سال پیش بر میگرده به 1400 سال پیش یا به 2500 سال پیش یا طبق تحقیقات دکتر اشرفیان بناب به حدود 10 هزار سال پیش ؟؟ سوال برام پیش اومد از دید بعضیا هم تاریخ تمدن ما از 24 خرداد امسال شروع شده بعضیا میگن از 2 خرداد 1376 نمیدونم کدوم تاریخ درسته بعضیا میگن از سال 1384 شروع شده و در سال 1392 به پایان رسیده اقوال مختلف هست
  • رزمنده دوران دفاع مقدس A1 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
    74 0
    مذاکره و شعار مرگ بر امریکا باهم !!!!!! آخه کدام دولت و ملت باید بپذیرد که به آنها توهین شود و با توهین کنندگان نیز سازش کند !!!! آیا شما بعنوان یک خبره مجلس خبرگان میپذیرید کسی به شما توهین کند و از طرفی شما سکوت کنید و با او مذاکره کنید !!!!!! به نظر بنده در شرایط کنونی باید افراد مختلف از اظهار نظر در مورد مسائل هسته ای پرهیز کنند و بگذارند تیم مذاکره کننده مسائل را با خیال آسوده پیگیری کنند تا انشاالله شاهد گذر از این بحران باشیم ، و نباید فراموش کنیم که ملت ایران ملتی صلح دوست و مقدر است و سابقه تاریخی ملت ایران گواه این ادعا میباشد. به امید سربلندی ایران عزیز
    • بی نام GB ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
      13 0
      و شما ؟؟!!!می پذیرید هم چوب بالای سرت باشد و هم مذاکره کنید؟!!!!
    • بی نام A1 ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
      3 3
      جناب رزمنده!! جنابعالی در کنار شهدا چیزی از شهدا یاد نگرفتی؟ مقاومت در برابر شیطان؟ قاتلین شهدا چه کسانی هستند؟
  • فرهاد A1 ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
    14 3
    بسیار منطقی.. وقتی آمریکا هرروز میگه ما تحریم و فشار و مذاکره رو با هم پیش میبریم اینم حداقل جوابیه که ما میتونیم بهش بدیم بالاخره تحریمش که نمیتونیم بکنیم
    • جیم جارموش IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
      16 0
      خدارو شکر که جهان با منطق امثال شما اداره نمیشه !
  • بی نام IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
    33 0
    به خدا تعجب میکنم از حرف های ایشون ! بابا الان مصلحت اینه بخاطر وضعیت معیشت مردم آسیب دیده از تحریم حداقل چند وقت این شعار کمتر گفته بشه . یعنی ایشون گرونی رو درک نکرده یعنی بچه هاش بیکار نیستن یعنی مستاجر نبوده یعنی نمیخواد ماشین بخره.
    • بی نام IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
      1 7
      دوست گرامی لطف کن از طرف مردم نظر نده من به عنوان یک ایرانی هیچ مصلحتی را در این نمیبینم که برای پر کردن شکمم دست به سوی اجنبی دراز کنم هرچند که انها این کار را هم نخواهند کرد و نمونه ان ده ها کشور در جهان است که با امریکا هیچ مشکلی ندارند و در فقر و نکبت زندگی میکنند به جای این حرفها کمر همت به کار و تولید و خود کفایی داخلی ببندیم .
    • بی نام IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
      1 3
      دولتمردان ایران نباید نشانه غلط به مردم دهند، زیرا اگر ارتباط با آمریکا می‌توانست مشکلات اقتصادی کشور‌ها را حل کند، امروز کشورهایی مانند یونان، ایتالیا و اسپانیا به سبب داشتن مشکلات اقتصادی ورشکسته نمی‌شدند.
  • نوید A1 ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
    4 2
    من فکر می کنم وجود امثال احمدخاتمی برای گرفتن امتیاز لز امریکا لازمه.... حالا شما می خای باور نکن.
    • بی نام A1 ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
      6 1
      شاید اینها همه گوشه هایی از یک طرح است. و اقایان خاتمی و ظریف و بقیه همه یک طرح رو دنبال میکنند. نوعی چماق و هویج. که نشون بد در ایران دو گروه هست. یک گروه خیلی خشک و خشن و سازش ناپذیر و گروه دیگه نرم و منعطف و سازش پذیر. شاید میخوان امریکاییها رو وادار کنند که دست به انتخاب بزنن. اگه اینطور باشه هوشمندانه است و جای تحسین داره. که بعید هم نیست. شاید اگر با یک دید همه جانبه و کلی به قضیه نگاه کنیم چندان از اظهارات اقای خاتمی نا امید نشیم.
  • بی نام A1 ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
    17 1
    صددرصد موافقم باید یه کشتی بادبانی برداریم و فردا حمله کنیم به سواحل امریکا و همه استحکامات دشمن امپریالیست رو در هم بکوبیم تا درس عبرتی برای بقیه شون بشه مذاکره رو هم ادامه ندیم و مرد و مردونه روی شعارهای خودمون بایستیم اینهایی هم که میگن ما بر اثر فشار تحریم دست به مذاکره زده ایم اینها یه مشت معلوم الحالن اصلا ما به نفت وابسته نیستیم که اینها فکر بکنند ما چیزیمون میشه فلذا من معتقدم که باید توپهای روی عرشه رو همیشه پر و اماده شلیک نگه داشت.امریکا رو در عرض 24 ساعت فتح میکنیم و برای همیشه این لکه ننگ رو از روی صفحه زمین برمیداریم تا بشر یه نفس راحت بکشه کی گفته همه اختراعات و اکتشافات و مقالات و اینا ا امریکاست؟اینها همه حرفه ما تولیدات علمی داشته ایم دشمن سعی داره القا کنه..
  • بی نام A1 ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
    8 0
    نوید و بی نام نظرات پخته ای رو گفتند باید این طور باشه نباید همه جامعه یک حرف بزنند اینطور امتیار گرفتن از آمریکا سخت میشه.
  • مهدی A1 ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
    22 0
    انکار تمدن قبل اسلام ایرانیا به نفع کیه؟ اگه یه قوم متمدن و اهل فکر اسلام رو پذیرفته باشه ارزش داره یا یه قوم وحشی و غیر متمدن؟؟؟؟؟؟
  • بی نام GB ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
    32 0
    کمی تاریخ خواندن و دانستن برای شغل ایشان لازم است.
  • جیم جارموش IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    26 0
    جایی که ایشان بهش تعلق دارند دارای تاریخ 1400 ساله است ولی آنجا اسمش ایران نیست !
  • بی نام IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    1 5
    امام خمینی همان روز در پیامی به این مناسبت (اعلام کارتر نسبت به قطع رابطه با ایران) فرمودند : "ملت شریف ایران! خبر قطع رابطه بین ایران و آمریکا را دریافت کردم. اگر کارتر در عمر خود یک کار کرده باشد که بتوان گفت به خیر و صلاح مظلوم بوده، همین قطع رابطه است. رابطه بین یک ملت به پا خاسته برای رهایی از چنگال چپاول گران بین اللملی با یک چپاول گر عالم خوار، همیشه به ضرر ملت مظلوم و به نفع چپاول گر است. ما این قطع رابطه را به فال نیک می گیریم، چون که این قطع رابطه، دلیلی بر قطع امید آمریکا از ایران است. ملت رزمنده ایران، این طلیعه پیروزی نهایی را که ابر قدرت سفاکی را وادار به قطع رابطه، یعنی خاتمه دادن به چپاول گری ها کرده، اگر جشن بگیرد حق دارد." (صحیفه نور: ج۱۲ ص۴۰)
  • جیم جارموش IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    23 0
    ایشان ظاهرا در مورد احقاق حقوق اعراب سخنرانی میکردند که فرمودند تاریخ 1400 ساله وگر نه همه میدانند تاریخ تمدن ایران به بیش از 7000 سال قبل برمیگردد
  • رنجبر EU ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    10 0
    شعارمرگ ومذاکره دو امر متناقض که همدیگر را خنثی میکنند. تازه در این شرایط می خواهیم پیش هم ببریم خب دیگه پیش نمی ره!
  • مجید استقلالی 444 IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    7 2
    درود بر ایران آریایی و درود بر مذاکره و مهربانی و صلح
  • ابران A1 ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    3 3
    گفتن مرگ بر امریکا در شرایط استکباری امریکا قبول ولی اگر معتدلتر باشیم به نفع مردمه.پشت صحنه رو نمیدونم ولی مگر مذاکرات دکتر ظریف با اقتدار وحفظ منافع ملی نیست؟بهانه هم دست بهانه جویان نمیده.توی نیویورک هم اسراییل رو محکوم کرد ولی چون در کمال ادب و سیاستمدارانه بود نتیجشم بهتر بود.
  • م س A1 ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    6 0
    اینقدر به مرگ بر امریکا چسبیدیم که کشور های استمعارگری دیگه مثل روسیه از یادمون رفته که چه بلا هایی سرمون اوردن تازه دوست خوبمون هم شدن