تسنیم نوشت:

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: در حادثه دلخراش سراوان که در این هفته رخ داد، شاهد شهادت 14 مرزبان غیور در خط صفر مرزی سیستان و بلوچستان بودیم که 11 خراسانی و 4 نفر از اهالی این شهر مقدس بودند.
وی افزود: اگرچه سبب تاسف است که ما در جریان این حادثه تروریستی نیروهای مجاهد نظام را از دست دادیم و در واقع می‌توان گفت سرمایه عظیم را از دست دادیم، اما نکته قابل توجه که در جریان‌های رسانه‌ای مطرح نشد و کسی به آن توجه نکرد این بود که شهادت این 14 عزیز در حادثه تروریستی سراوان با همه جانگدازی‌ آن‌ها، مظهر اقتدار نظام است.
شهدای سراوان، نماد غیرت و نشان از اقتدار نظام است
خطیب نماز جمعه مشهد مقدس با تاکید بر این مطلب که شهدای گرانقدر حادثه تروریستی سراوان نماد غیرت و مردانگی در قشر غیور مرزبان و همچنین نماد اقتدار نظام است، گفت: در کشورهای نظیر افغانستان و پاکستان توطئه‌های شیطانی استکبار سبب به خاک و خون کشیده شدن مردم بی‌گناه می‌شود اما در جمهوری اسلامی ایران که نقطه هدف همه عوامل استکبار است قدمی اجازه و جرات ندارند از خط صفر مرزی جلوتر بیایند و به همین دلیل دست به اقدامات ترویستی مرزی می‌زنند.
وی تصریح کرد: در عمق کشور این اقتدار نظام است که سبب اقتدار امنیت می‌شود، امروز دشمنان ما اجازه ورود به کشور را ندارند و از همین حیث در برنامه‌ها و توطئه‌های خود در ارتفاعات نوار مرزی به صورت ناشیانه کمین کرده و دست به اعمال تروریستی برای از بین بردن مرزبانان و جوانان ما می‌کنند و این نشان از آن داشته که آن‌ها توان اجرای این توطئه‌ها را در داخل کشور ندارند.
قدردانی آیت‌الله علم‌الهدی از دلاورمردی نیروی انتظامی
آیت‌الله علم الهدی با قدردانی از دلاورمردی و غیرت نیروی انتظامی برای صیانت از مرزها تصریح کرد: متاسفانه نعمت امنیت آن‌قدر مجهول بوده که ما به عمق آن اهمیت نمی‌دهیم و از همین رو ممکن است تلاش و غیرت و دلاوری نیروی انتظامی گاهی پیش چشم نیاید.
سراوان، پرده نمایشی از جنایات استکبار است
امام جمعه مشهد مقدس تاکید کرد: حادثه تروریسی سراوان به عنوان یک جنایت، پرده نمایشی از جنایت‌های استکباری بوده و آن‌طور که مشخص است 4 کشور در آن نقش داشته‌اند.
وی تصریح کرد: باید بدانیم دشمنی ما با آمریکا تا زمان وجود اسلام و دین تمام شدنی نیست و برمبنای فرموده امام راحل "هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید" و این برای ما یک راهبرد است.
استیصال آمریکا نتیجه شعار "مرگ بر آمریکا" است
آیت‌الله علم‌الهدی افزود: براداران و خواهران از روزی که در سال 58 لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردیم تاکنون 34 سال می‌گذرد و تمام ذلت و استیصال آمریکا نتیجه همین فریادها، شعارها و مرگ برآمریکا است.
آمریکا در حال مرگ تدریجی است/ ذلت آمریکا با استمرار مرگ بر آمریکا
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: امام راحل(ره) فرمودند "مرگ بر آمریکا برای آمریکا مرگ می‌آورد" و این یعنی زمانی که این واژه را ما نگه داریم و به طور مستمر فریاد مرگ بر آمریکا را سردهیم، آمریکا می‌میرد و این در حالی است که در حال حاضر نیز آمریکا در مرگ تدریجی به سر می‌برد.
وی با طرح این سئوال که امروز کدام کشور آمریکا را دوست دارد، گفت: این نفرت از آمریکا در عرصه جهانی همه از برکات شعار مرگ بر آمریکا بوده و کسانی که می‌خواهند امروز شعار مرگ بر آمریکا را حذف کنند، کسانی هستند که تمامی پول، ثروت و مقام خود را در سایه آمریکا می‌بینند.
تا روزی که آمریکا مستکبر و مسلمان‌کش باشد، فریاد می‌زنیم "مرگ بر آمریکا"
آیت‌الله علم‌الهدی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران استکبارستیز است، تصریح کرد: تا رزوی که آمریکا مستکبر، تروریست‌پرور و مسلمان‌کش باشد فریاد می‌زنیم مرگ بر آمریکا و این اصل استکبارستیزی جمهوری اسلامی ایران است، کسانی که از بدبختی خود به دنبال حذف شعار مرگ بر آمریکا هستند بدانند با حذف این شعار آنها حذف و ذلیل می‌شوند.
13 آبان پاسخ جنایات و جسارات آمریکا را می‌دهیم
امام جمعه مشهد مقدس با بیان اینکه ما در سیاست بین‌المللی حرف نخست را می‌زنیم تاکید کرد: امروز با تکیه به برکت اسلام مگر می‌شود مرگ بر آمریکا را حذف کرد، 13 آبان امسال باید قوی‌تر و پرشورتر مرگ بر امریکا را سرداده و آمریکا را به ذلت و استیصاح بکشانیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد:‌ از این رو 13 آبان امسال باید قویتر و پرشورتر برگزار شود چرا که در هفته‌های اخیر با دو جسارت شیطانی آمریکا مواجه بودیم، یکی از آنها این است که بعد از موضع‌گیری‌های رئیس جمهور در برابر آمریکا و غرب، اوباما گزینه نظامی را ارائه داد و دیگر آنکه توهین بی‌ادبانه و بی‌شرمانه معاون اول آمریکا یعنی شرمن که ادعا کرده فریبکاری در ژنتیک و وراثت ایرانیان وجود دارد.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 320271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
    15 1
    سخنان ایشان همیشه تند بوده من فکر میکنم ایشان یکم جلوتر از رهبری حرکت میکنن.اصل گفتن مرگ بر امریکا در شرایط استکباری امریکا قبول ولی اگر معتدلتر باشیم به نفع مردمه.پشت صحنه رو نمیدونم ولی مگر مذاکرات دکتر ظریف با اقتدار وحفظ منافع ملی نیست؟بهانه هم دست بهانه جویان نمیده.توی نیویورک هم اسراییل رو محکوم کرد ولی چون در کمال ادب و سیاستمدارانه بود نتیجشم بهتر بود.
  • بهروز IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
    35 0
    معاون اول آمریکا شرمن !
  • بی نام A1 ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
    13 1
    آیا این نوع موضع گیرها تایید جاکمیت دوگانه تبلیغ شده از سوی دشمنان نیست؟
  • بی نام GB ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
    9 1
    خبر هائی که ارزش چندانی ندارند سایتتان را که اهمیت می کند.
  • مریلا A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    1 1
    الحمدلله که از اول انقلاب تا الان هرسال این مراسم باشکوه بیشتر برگزار میشه